Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • AAndy22

  • Mesaje scrise: 355
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Buna seara!
Dupa cateva zile in care am intrebat multa lume si am cautat pe internet fara a gasi un raspuns, am ajuns la capatul rabdarilor. Problema este ca masina nu-mi mai baga caldura la relanti, dar daca o turez pe la 1500-2000 RPM incepe sa ma friga la maini. Termostatul este schimbat de 2 ani (Wahler), antigel este in instalatie.
Ce ma sfatuiti sa verific? A mai avut cineva probleme asemanatoare? Ar trebui sa-i fac aerisirea sistemului de racire (daca DA, cum?)? Sa folosesc solutii de curatare?

Vectra B / 2.2 DTI / 2001 / y22dtr
Skip ads

  • mirel_ch

  • Mesaje scrise: 126
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2004 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
daca ceasul de temperatura indica 80-90 grade si tot e frig in masina, atunci e de vina ori schimbatorul de caldura( e un robinet actionat de vacuum, este mai jos de turbo, negru si are 2 intrari si o iesire) ori parghia care deschide clapeta spre radiatorul de caldura sin aeroterma.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
da mai multe detalii privint temperatura la care iti face aceste figuri...
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Probabil parghia de la clapeta. Desfa bordul in partea inferiora si verifica.
  • AAndy22

  • Mesaje scrise: 355
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Parghia nu cred ca ar fi de vina pentru ca daca turez motorul incepe sa bage caldura, iar daca o las la relanti incepe sa se raceasca aerul suflat, asadar parghia deschide circuitul.
Fenomenul apare indiferent de temperatura indicata in bord. Voi verifica circuitul de vacuum pentru ca uneori se mai aprinde check engine(EGR), gandindu-ma sa elimin varianta schimbatorului de caldura. Va multumesc pentru raspunsuri. Ce altceva ma mai sfatuiti?
LE: Am mai observat ca pe furtunul de retur de la vasul de expansiune, la relanti nu picura apa, dar daca o turez incepe sa curga. Cum se manifesta acest motor in aceasta privinta?
  • mirel_ch

  • Mesaje scrise: 126
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2004 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
probabil pompa de apa e defecta sau s-au forfecta paletiii. apa fierbe? peste 90 grade?
  • AAndy22

  • Mesaje scrise: 355
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2009

  • Mesaj Privat
sunt unele cazuri cand temperatura apei creste pana la 100, dupa pornirea motorului si apoi scade pana la 80 urmand sa creasca pana la 90 stabilizandu-se indiferent de distanta ce urmeaza a fi parcursa
  • AAndy22

  • Mesaje scrise: 355
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Am observat in seara asta ca fluctueaza temperatura lichidului de racire dar niciodata nu trece de 90grade. Am verificat cele doua furtune de la radiatorul de caldura(calorifer) si numai unul,cel dispre volan,probabil turul, era fierbinte la relanti,iar returul era rece,moment in care in masina aeroterma baga aer rece. Gresesc daca suspectez caloriferul infundat? Sau pompa de apa nu mai funtioneaza in parametri normali? As folosi o solutie de curatat radiatoare. Ce-mi recomandati?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
posibile cauze sunt: radatorul din habitaclu infundat (putin posibil), termostatul obosit si nu isi mai face treaba respectiv pompa e apa cu probleme... eu zic sa te uiti intai si sa verifici termostatul apoi pompa de apa si la final scoti radiatorul din habitaclu si il verifici daca este infundat. Ar fi recomandat sa mergi la un service sau un garaj incalzit unde sa poti lucra si sa faci toate aceste 3 operatiuni una dupa alta si vei vedea de unde este problema. oricum nu mai umbla asa cu ea ca nu ii face bine atatea cicluri de incalzire-racire pe termen scurt...
  • AAndy22

  • Mesaje scrise: 355
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Termostatul nu cred ca are probleme din moment ce apa nu trece de 90 grade iar radiatorul de racire se incalzeste abia cand apare prima fluctuatie de temperatura. Fluctuatiile ulterioare de temperatura apar atunci cand apa rece din radiatorul de caldura incepe sa circule si in felul acesta temperatura din circuit scade. Am pus o solutie de curatat radiatoare (Berkebile 2+2 Radiator Super Flush) si observ ca turatia necesara pentru a incepe sa bage caldura a scazut la 1000 RPM. Voi pastra cateva zile acest amestec si voi mari putin concentratia(in limite de siguranta pentru garnituri) apoi voi purja instalatia. De cand am observat aceasta problema am si presiune ridicata in circuitul de racire. Sa fie presiunea cauza problemei sau presiunea apare ca urmare a infundarii circuitului?
  • AAndy22

  • Mesaje scrise: 355
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Mai aveti vreun sfat sau o parere? Orice informatie este binevenita
  • AAndy22

  • Mesaje scrise: 355
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Am scapat de presiunea din instalatie odata cu folosirea substantei de curatare. Cred ca am desfundat canalizatiile de racire din chiulasa. Dar problema cu lipsa de caldura la relanti persista. Dimineata cand pornesc masina, chiar daca o las la relanti 10 minute, se aude un curs de apa la prima turatie, apoi nu se mai aude decat dupa mai multe ore de repaus. Pierderi de lichid nu am, dar parca s-ar auzi cum se umple caloriferul de caldura. Fiind intr-un punct jos al instalatiei nu ar trebui sa fie mereu plin? Sa fie cumva pompa de apa cu probleme la relanti? Avand distributia pe lant nu cred ca a fost schimbata vreodata. Ce parere aveti?
  • AAndy22

  • Mesaje scrise: 355
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Cum se poate verifica pompa de apa?
  • vijoiadelin

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2003 d34gg
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2014

  • Mesaj Privat
cum ai rez cu prob la caldura?a fost de la pompa de apa de nu baga la relanti?ast rasp multumesc.
  • gionut1981

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2016

  • Mesaj Privat
Salut am si eu o problema asemanatoare.am o vectra b din 1997 motor 1.6 cu gpl.imi da caldura doar pe partea stanga un rest vine aer rece.am fost la mecanic si am desfundat radiatorul dar degeaba.poate sa fie o clapeta ramasa intredeschisa .? Mentionez ca dupa ce se ridica apa la 80 de grade apa din vasyl de expansiune este tot rece .va rog cine ma poate ajuta cu niste informatii
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
apa din vasul de expansiune trebuie sa fie mereu calda si sa existe un circuit continuu mic ca un fir de apa...
posibil mai ales daca ai climatronic sa nu iti functioneze o clapeta de la schimbarea directiei aerului pentru cald sau rece.
  • mihai_8230

  • Mesaje scrise: 207
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Apa din vas trebuie sa fie calda,asa am pãțit și eu,am luat la verificat furtune și cel de retur care pleacã din termostat avea dop de rugina, dupã ce am desfundat, s a încãlzit și apa și în vas,am schimbat și termostatul și atunci am avut cãldurã în mașinã, apa la 80 nu e ok, dacã iei un termostat original o sa vezi unde tb sa stea apa, adicã pe la 87-90 grade, atunci ai și cãldurã în mașinã.termostatul pe care l am schimbat sãpt trecuta era aproape nou dar de proasta calitate,tot pe la 80 îmi stãtea apa acum cu term wahler îmi sta apa la 90 și cãldurã bine de tot.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR