- artemioxxl
- OP
- 86 mesaje
- din 30 Oct 2009
- Astra 2002 Y17DT
- Galati
artemioxxl
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2009
- Mesaj Privat
Buna baieti .
Ieri am stat pana la 1 noaptea sub masina sa montez un webasto pe astra g, y17dt.
Problema cea mai mare e ca nu am gasit nicaieri , nici pe workshop astra g , unde sa ma leg cu conductele de apa Nu stiu care sunt intrarile in circuitul inchis si care ar fi iesirile . Am vrut sa ma conectez pe calotiferul din habitaclu dar am vazut ca are acolo un schimbator de caldura ca la centrala de acasa si nu cred ca voi reusi de acolo sa incalzesc motorul prin ele.Pana la urma m-am conectat pe furtunul de sub vasul de axpansiune dar nu a fost bine ca facea spume si era sa ard si pompa de apa a webastolui.
As dori daca are cineva o schema a circuitului de racire sau stie exact care furtun trebuie sa il tai si in ce directie circula apa, inreare in motor , eventual si vreo poza .
Multumesc
Ieri am stat pana la 1 noaptea sub masina sa montez un webasto pe astra g, y17dt.
Problema cea mai mare e ca nu am gasit nicaieri , nici pe workshop astra g , unde sa ma leg cu conductele de apa Nu stiu care sunt intrarile in circuitul inchis si care ar fi iesirile . Am vrut sa ma conectez pe calotiferul din habitaclu dar am vazut ca are acolo un schimbator de caldura ca la centrala de acasa si nu cred ca voi reusi de acolo sa incalzesc motorul prin ele.Pana la urma m-am conectat pe furtunul de sub vasul de axpansiune dar nu a fost bine ca facea spume si era sa ard si pompa de apa a webastolui.
As dori daca are cineva o schema a circuitului de racire sau stie exact care furtun trebuie sa il tai si in ce directie circula apa, inreare in motor , eventual si vreo poza .
Multumesc
- florin1402
- *
- 14 mesaje
- din 20 Jun 2011
- Astra 2003 y17dt
- Bucuresti
florin1402
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2011
- Mesaj Privat
ai un pdf cu instalarea sa ne spui dupa cum a iesit si sa pui niste poze
http://www.ifz-berlin.de/ins_pdf/93160553.pdf
http://www.ifz-berlin.de/ins_pdf/93160553.pdf
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- florin1402
- *
- 14 mesaje
- din 20 Jun 2011
- Astra 2003 y17dt
- Bucuresti
florin1402
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2011
- Mesaj Privat
- artemioxxl
- OP
- 86 mesaje
- din 30 Oct 2009
- Astra 2002 Y17DT
- Galati
artemioxxl
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2009
- Mesaj Privat
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
la pagina 28 din acel pdf zice ceva de genul asta:
---
@florin1402: pt Eberspacher ai putea gasi un doc de genul celui pt webasto? eu am montat pe masina Eberspacher, dar am o problema cu evacuarea gazelor... racordul ala mi s-a rupt ca a fost prins esapamentul prea jos fata de spoiler (deh... in DE sunt sosele) ... acum nu gasesc racord de genul ala si oricum as vrea sa-i caut alt loc... dar nu stiu de unde sa-l prind si din docul pt webasto n-am prea inteles de ce se prinde toba aia...
Water incorporation in 1.7 L DTI
- Of the supplied water hose attached
2 hoses as shown in the picture
Cut
1 x water hose with 90 ° elbow (1) (engine exhaust)
(cut to length during installation)
1 x 90 ° bend (2) (entering water heater)
[.........]
- Of the supplied water hose attached
2 hoses as shown in the picture
Cut
1 x water hose with 90 ° elbow (1) (engine exhaust)
(cut to length during installation)
1 x 90 ° bend (2) (entering water heater)
[.........]
---
@florin1402: pt Eberspacher ai putea gasi un doc de genul celui pt webasto? eu am montat pe masina Eberspacher, dar am o problema cu evacuarea gazelor... racordul ala mi s-a rupt ca a fost prins esapamentul prea jos fata de spoiler (deh... in DE sunt sosele) ... acum nu gasesc racord de genul ala si oricum as vrea sa-i caut alt loc... dar nu stiu de unde sa-l prind si din docul pt webasto n-am prea inteles de ce se prinde toba aia...
- artemioxxl
- OP
- 86 mesaje
- din 30 Oct 2009
- Astra 2002 Y17DT
- Galati
artemioxxl
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2009
- Mesaj Privat
Da, zice la pagina 28 dar pozele nu sunt de la motorul meu . Eu nu am alternatorul deasupra la capatul filtrului de aer spre pasagerul dreapta (conform pozei 71) ci jos sub motor. Asa ca poate am eu motorul modificat cine stie.
Dar sa revenim . Am scos furtunul din spate care iese din schimbatorul de caldura si intra in motor, am bagat o seringa taiata in loc de conducta si am avut raspunsul corect. Apa in cazul meu, in circuit inchis iese din schimbator si intra in motor prin furtunul de deasupra al pisei cu termostatul si gata .
Bun, vizavi de montaj eu l-am montat sub suportul la baterie ca am avut si acolo de unde sa ma agat ,iar toate furtunele pleaca spre radiator si in sus pe sub baterie ( este ceva spatiu) si asta fara sa dau bara jos sau alte nebunii.
Daca pui un eberspacher cred ca e mai usor ca ala are furtunele direct in sus si e si mai mic ca spatiu ocupat. Pt toba mai taie din furtunul ala otelit si curata teava de iesire ca sa se mai subtieze sa poata intra furtunul taiat pe teava de evacuare.Toba prindeo de ce vrei tu printr-o tija metelica mai dura dar cu evacuarea spre spatele masinii , ca in mers sa poata evacua liber.
Dar sa revenim . Am scos furtunul din spate care iese din schimbatorul de caldura si intra in motor, am bagat o seringa taiata in loc de conducta si am avut raspunsul corect. Apa in cazul meu, in circuit inchis iese din schimbator si intra in motor prin furtunul de deasupra al pisei cu termostatul si gata .
Bun, vizavi de montaj eu l-am montat sub suportul la baterie ca am avut si acolo de unde sa ma agat ,iar toate furtunele pleaca spre radiator si in sus pe sub baterie ( este ceva spatiu) si asta fara sa dau bara jos sau alte nebunii.
Daca pui un eberspacher cred ca e mai usor ca ala are furtunele direct in sus si e si mai mic ca spatiu ocupat. Pt toba mai taie din furtunul ala otelit si curata teava de iesire ca sa se mai subtieze sa poata intra furtunul taiat pe teava de evacuare.Toba prindeo de ce vrei tu printr-o tija metelica mai dura dar cu evacuarea spre spatele masinii , ca in mers sa poata evacua liber.
- artemioxxl
- OP
- 86 mesaje
- din 30 Oct 2009
- Astra 2002 Y17DT
- Galati
artemioxxl
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2009
- Mesaj Privat
M-am conectat eu acolo la iesirea din schimbatorul de caldura dar ceva nu e in regula caci miroase a incins ceva ( fara da dau drumul la webasto) , am simtit prima data in mers de la aerul ce il trage in abitaclu .Cred ca suprasolicitez pompa de apa , webasto o fi avand traficul cu debit mai mic .
Mai am de lucrat . O sa vin si cu poze.
Mai am de lucrat . O sa vin si cu poze.
- florin1402
- *
- 14 mesaje
- din 20 Jun 2011
- Astra 2003 y17dt
- Bucuresti
florin1402
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2011
- Mesaj Privat
Pentru Cipiotul : Nu e o problema cu furtunul ala flexibil eu nici nu ii pun toba pun un racord flexibil de aluminiu gasesti hornbach dedeman ..
Pentru artemioxxl : Unde zici tu de schimbatorul de caldura unde mai exact te-ai legat eu zic cel mai bine scoate un furtun de la calorifer care intra in habitaclu si vezi care e tur retur (as fi recunoscator daca ai spune care este tur si retur adica cel de jos sau cel de sus) , dar ce sa zic pompa de apa auxiliara nu ai pe webasto ? eu am 2 sa vad daca merge cu una daca nu le pun pe amandoua !
Pentru artemioxxl : Unde zici tu de schimbatorul de caldura unde mai exact te-ai legat eu zic cel mai bine scoate un furtun de la calorifer care intra in habitaclu si vezi care e tur retur (as fi recunoscator daca ai spune care este tur si retur adica cel de jos sau cel de sus) , dar ce sa zic pompa de apa auxiliara nu ai pe webasto ? eu am 2 sa vad daca merge cu una daca nu le pun pe amandoua !
- artemioxxl
- OP
- 86 mesaje
- din 30 Oct 2009
- Astra 2002 Y17DT
- Galati
artemioxxl
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2009
- Mesaj Privat
Pai schimbatorul de caldura este chiar sub tevile ce ies din termostat. Pai am sa mai fac o proba cred si pe calorifer. Pompa de apa a webastolui sigur ca e montata si functioneaza tot sistemul. "2 pompe de apa au un consum mai mare de curent , mai bine in loc de a doua pompa sa legi ventilatorul din habitaclu.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- florin1402
- *
- 14 mesaje
- din 20 Jun 2011
- Astra 2003 y17dt
- Bucuresti
florin1402
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2011
- Mesaj Privat
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
@florin1402: ai cumva vreo poza sau imi poti spune mai exact cum arata acel racord care zici ca l-ai luat tu? m-am uitat azi in Dedeman (n-avem Hornbach in Iasi) si n-am vazut nimic care sa se potriveasca cu racordul care l-a avut incalzitorul meu... am incercat mai demult un racord de gaz de-ala metalic, dar imi trebuie ceva cu diametrul putin mai mare (cam 2-3 mm mai mare)....
@mikyboy: daca reusesc sa-mi gasesc racord, fac poze cand incerc sa-l montez la mine... nu e Webasto si nici nu cred ca e pus de fabrica (din ce-am vazut in EPC, in fabrica se monteaza Eberspacher), dar iti poti face o idee cum e montat... sau incearca un mesaj la Mihai0308 (e tot din Iasi) - el are Webasto, dar e pe un 1.7
@mikyboy: daca reusesc sa-mi gasesc racord, fac poze cand incerc sa-l montez la mine... nu e Webasto si nici nu cred ca e pus de fabrica (din ce-am vazut in EPC, in fabrica se monteaza Eberspacher), dar iti poti face o idee cum e montat... sau incearca un mesaj la Mihai0308 (e tot din Iasi) - el are Webasto, dar e pe un 1.7
chempes
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2011
- Mesaj Privat
- florin1402
- *
- 14 mesaje
- din 20 Jun 2011
- Astra 2003 y17dt
- Bucuresti
florin1402
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2011
- Mesaj Privat
- artemioxxl
- OP
- 86 mesaje
- din 30 Oct 2009
- Astra 2002 Y17DT
- Galati
artemioxxl
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2009
- Mesaj Privat
Ma primiti cu plugusorul ! caci am invatat pe derost si webasto si eberspacher. In sfarsit mi-am facut timp sa explic ce si cum , daca nu va pricepeti e bine sa apelati la cunoscatori in primul rand ca e mult de munca si bani cheltuiti . Asadar incerc aici sa fac un tutorial pt a ne incalzi in primul rand motorul (pt prestatii bune si consum redus) si implicit habitaclul. Vazand ca manualul webasto are imagini gresite la mai multe motorizari, am luato babeste.
Ca sa verificati care sunt intrarile ( lichid de racire ) si iesirile din motor catre caloriferul din abitaclu la alte motorizari conform cerintelor producatorului din poza urmatoare :
am folosit doua furtune si o seringa care m-au ajutat sa vad sensul de mers in circuitul (inchis) de racire al motorului , asta cu motorul pornit 5 sec.
Asadar la Y17DT conform schemei iesirea din motor este cea de la termostat si care pleaca spre caloriferul habitaclu :
Conform manualului pus de florin1402 , webastoul sau eberspacherul ar trebui montat pe tamponul din partea pasagerului , dar nu numai ca e un traseu prea lung ( apa mai multa de incalzit si implicit consum mai mare de combustibil ) dar si mai mult de munca. Asadar eu am ales sa il montez sub suportul bateriei.
In pozele urmatoare aveti si traseele pe care le parcurge antigelul precum si montajul webastolui pe caroseria masinii.
Prin urmare la termostat ( langa baterie) avem circuitul de racire care impinge antigelul in caloriferul habitaclu pe care eu l-am intrerupt si am inseriat webasto dar cu pompa de apa separata de webasto (nu contaza unde este montata pompa) . Atentie cum montati pompa pt ca sensul de circulare sa fie corect conform pozelor atasate. In final la termostat am un tub de legatura care imi duce catre incalzitor ( va trebuiesc mai multe furtune cu cot de prin dezmembrari )
Avand o saptamana de stat in frig la montare incalzirii nu am mai ajuns la un elevator ca sa trag si conducta de motorina pana in rezervor , asadar am pompa de motorina intre baterie si far iar conducta se alimenteaza cu motorina (provizoriu) dintr-un bidon cu motorina asezat langa releul bujiilor incandescente de pe baterie.
In schema urmatoare avem sensul de mers al lichidului cu o pompa de apa atasata sau separata ce circula prin webasto .
Am terminat cu partea lichida si sa incepem cu partea electrica . Eu am deja tras din habitaclu catre motor prin faimoasa gauara cauciucata de la pedale un cablu de retea cu 8 fire din care am ocupat deja 3 ( clansoane hazard , pornire din telecomanda , etc ) din care acum mai am nevoie de 2 = unul e comanda cu plus pt a porni webasto ( l-am legat provizoriu pe siguranta de la bricheta , avand pornire cand pun contactul ) acesta trecand printr-un cantact on/off montat in partea dreapta a minitorpedoului de la sigurante iar al doilea fir este optional care comanda ventilatorul din habitaclu printr-un releu. Ar mai putea fi conectate si alte fire ( de ex. pt. timer , diagnoza) dar e mai complicat. Webasto are nevoie conform schemei atasate de un + si un - permanent ( cu o sig. de 30 Ah) , de un plus care atat timp cat este conectat tine webastoul pornit ( el oprirea si-o face dupa ceva timp de la luarea contactului deoarece isi face racirea ,de aceea necesitand alimentare permanenta ). La pornire atat webastoul cat si eberspacherul isi fac controalele la senzori si pompe. Dipun de o alimentare pt pompa combustibil prin care isi trag ( direct din rezervor de preferat ) motorina sau benzina dupa caz si de o pompa de apa care face recircularea indediferet daca motorul e pornit sau nu.
Webasto pleaca cu un + de comanda iar eberspacherul de obicei cu 3 + . Daca aveti si timerul e bine sa il puneti . Toate conexiunile se fac prin sigurante pt a avita vreo neplacere . Alimentarea permanenta am luato de pe baterie cu sig de 30 Ah iar comanda vine( in cazul meu) din siguranta de bricheta ( partea dreapta a sigurantei ). Comanda ventilatorului din habitaclu se face optional ( prin pinul 4= FG cu + ) daca porniti webastoul din timer , alarma sau un celular ( e mai complicat dar am sa o fac). Din schema urmatoare se poate vedea cum putem conecta un releu care intrerupe firul albastru ( gri sau verde dupa caz care se afla langa ventilator , dupa torpedou ) care comanda ventilatorul habitaclu . Asadar daca releul nu este alimentat ventilatorul este comandat normal de catre masina la puneraea contactului , iar la pornirea webastolui releul muta alimentarea pornind ventilatorul printr-o sig de 40 Ah din tobloul de sigurante ( stanga jos) . La firul albastru sau gri turatia data de webasto la ventilatie este pe nivelul 2 al butonului ventilatorului dar dupa ce am montat totul, la mine trebuie sa am ventilatorul dat pe 0 ( nu stiu de ce imi pune si contactul cheii lasat pe alte turatii 1,2,3,4)dar se poate face si legatura direct pe firul de alimentare al ventilatorului cu o rezistenta de reducere a turatiei maxime .
Mai exista si un montaj cu 2 relee care intrerupe si + si - direct pe ventilator .
In final eu am pornirea la webasto din telecomanda de pe o alarma de masina care ii da + si imi porneste caldura cat si ventilatorul din habitaclu , mai urmeaza un led sus la parbriz sa vad cand e pornita caldura si comanda din celular printr-un timer . Am mai ramas si cu piese pt cei interesati ( pompe combustibil, webasto dw50 si eberspacher d5ws fara parte electronica).
Sper ca am fost de folos si un an nou fericit .
Ca sa verificati care sunt intrarile ( lichid de racire ) si iesirile din motor catre caloriferul din abitaclu la alte motorizari conform cerintelor producatorului din poza urmatoare :
am folosit doua furtune si o seringa care m-au ajutat sa vad sensul de mers in circuitul (inchis) de racire al motorului , asta cu motorul pornit 5 sec.
Asadar la Y17DT conform schemei iesirea din motor este cea de la termostat si care pleaca spre caloriferul habitaclu :
Conform manualului pus de florin1402 , webastoul sau eberspacherul ar trebui montat pe tamponul din partea pasagerului , dar nu numai ca e un traseu prea lung ( apa mai multa de incalzit si implicit consum mai mare de combustibil ) dar si mai mult de munca. Asadar eu am ales sa il montez sub suportul bateriei.
In pozele urmatoare aveti si traseele pe care le parcurge antigelul precum si montajul webastolui pe caroseria masinii.
Prin urmare la termostat ( langa baterie) avem circuitul de racire care impinge antigelul in caloriferul habitaclu pe care eu l-am intrerupt si am inseriat webasto dar cu pompa de apa separata de webasto (nu contaza unde este montata pompa) . Atentie cum montati pompa pt ca sensul de circulare sa fie corect conform pozelor atasate. In final la termostat am un tub de legatura care imi duce catre incalzitor ( va trebuiesc mai multe furtune cu cot de prin dezmembrari )
Avand o saptamana de stat in frig la montare incalzirii nu am mai ajuns la un elevator ca sa trag si conducta de motorina pana in rezervor , asadar am pompa de motorina intre baterie si far iar conducta se alimenteaza cu motorina (provizoriu) dintr-un bidon cu motorina asezat langa releul bujiilor incandescente de pe baterie.
In schema urmatoare avem sensul de mers al lichidului cu o pompa de apa atasata sau separata ce circula prin webasto .
Am terminat cu partea lichida si sa incepem cu partea electrica . Eu am deja tras din habitaclu catre motor prin faimoasa gauara cauciucata de la pedale un cablu de retea cu 8 fire din care am ocupat deja 3 ( clansoane hazard , pornire din telecomanda , etc ) din care acum mai am nevoie de 2 = unul e comanda cu plus pt a porni webasto ( l-am legat provizoriu pe siguranta de la bricheta , avand pornire cand pun contactul ) acesta trecand printr-un cantact on/off montat in partea dreapta a minitorpedoului de la sigurante iar al doilea fir este optional care comanda ventilatorul din habitaclu printr-un releu. Ar mai putea fi conectate si alte fire ( de ex. pt. timer , diagnoza) dar e mai complicat. Webasto are nevoie conform schemei atasate de un + si un - permanent ( cu o sig. de 30 Ah) , de un plus care atat timp cat este conectat tine webastoul pornit ( el oprirea si-o face dupa ceva timp de la luarea contactului deoarece isi face racirea ,de aceea necesitand alimentare permanenta ). La pornire atat webastoul cat si eberspacherul isi fac controalele la senzori si pompe. Dipun de o alimentare pt pompa combustibil prin care isi trag ( direct din rezervor de preferat ) motorina sau benzina dupa caz si de o pompa de apa care face recircularea indediferet daca motorul e pornit sau nu.
Webasto pleaca cu un + de comanda iar eberspacherul de obicei cu 3 + . Daca aveti si timerul e bine sa il puneti . Toate conexiunile se fac prin sigurante pt a avita vreo neplacere . Alimentarea permanenta am luato de pe baterie cu sig de 30 Ah iar comanda vine( in cazul meu) din siguranta de bricheta ( partea dreapta a sigurantei ). Comanda ventilatorului din habitaclu se face optional ( prin pinul 4= FG cu + ) daca porniti webastoul din timer , alarma sau un celular ( e mai complicat dar am sa o fac). Din schema urmatoare se poate vedea cum putem conecta un releu care intrerupe firul albastru ( gri sau verde dupa caz care se afla langa ventilator , dupa torpedou ) care comanda ventilatorul habitaclu . Asadar daca releul nu este alimentat ventilatorul este comandat normal de catre masina la puneraea contactului , iar la pornirea webastolui releul muta alimentarea pornind ventilatorul printr-o sig de 40 Ah din tobloul de sigurante ( stanga jos) . La firul albastru sau gri turatia data de webasto la ventilatie este pe nivelul 2 al butonului ventilatorului dar dupa ce am montat totul, la mine trebuie sa am ventilatorul dat pe 0 ( nu stiu de ce imi pune si contactul cheii lasat pe alte turatii 1,2,3,4)dar se poate face si legatura direct pe firul de alimentare al ventilatorului cu o rezistenta de reducere a turatiei maxime .
Mai exista si un montaj cu 2 relee care intrerupe si + si - direct pe ventilator .
In final eu am pornirea la webasto din telecomanda de pe o alarma de masina care ii da + si imi porneste caldura cat si ventilatorul din habitaclu , mai urmeaza un led sus la parbriz sa vad cand e pornita caldura si comanda din celular printr-un timer . Am mai ramas si cu piese pt cei interesati ( pompe combustibil, webasto dw50 si eberspacher d5ws fara parte electronica).
Sper ca am fost de folos si un an nou fericit .
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
cu ajutorul colegului djtaotao, am gasit aici multe detalii pt Webasto: http://opeltis.spaghetticod...ASTRA-G/d/107/453
poate te ajuta
poate te ajuta
- artemioxxl
- OP
- 86 mesaje
- din 30 Oct 2009
- Astra 2002 Y17DT
- Galati
artemioxxl
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2009
- Mesaj Privat
- florin1402
- *
- 14 mesaje
- din 20 Jun 2011
- Astra 2003 y17dt
- Bucuresti
florin1402
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2011
- Mesaj Privat
- artemioxxl
- OP
- 86 mesaje
- din 30 Oct 2009
- Astra 2002 Y17DT
- Galati
artemioxxl
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2009
- Mesaj Privat
Bun , acum sa va prezint si varianta ieftina de incalzire a lichidului de racire la care am renuntat dupa ce l-am proiectat.
Am luat din dezmembrari o incalzire auxiliare electrica ce incalzesete aerul din abitaclu
Dupa cum se vede in foto are firele foarte groase ce rezulta un consum destul de mare de curent asa ca sa trageti fire groase de 1,5-2,0 si montati sigurante ! Ansamblu de demonteaza rezultand 5 asa zise " rezistente electrice " care pot functiona si independent . Am pus 2, se pot tine alimentate cat vrei ca nu se ard.
Am cumparat teava de cupru de 18 si mai multe coturi si racorduri ca sa am si gatul tevei mai gros sub colier .
Am inceput montajul turtind cu ciocanul teava ( pt a face priza mai buna pe "rezistente" ) si facand sudurile necesare cu arzatorul de sudura folosit de instalatorii de tevi. Am luat un termostat de la un fier de calcat dar e mai bun unul de la caloriferele pe ulei si l-am sudat pe teava de cupru pt un control mai bun al consumului.
Termostatul vine conectat la un releu care alimenteaza circuitul celor 2 "rezistente" trecut printr-o siguranta de 40 Ah si un comutator .Fixarea "rezistentei " intre tevi am facut-o cu silicon rosu de temp. de 300 gr. pt motoare
Si proba la final cu apa in tevi. . Mai trebuiesc racordurile cu cap mai mare ca sa nu iasa din coliere si cam gata .
Montajul poate fi alimentat direct de pe baterie iar comutarea releului de start sa fie facuta la motor poate chiar de la alimentarea injectoarelor in asa fel se alimenteaza doar cu motorul pornit. Cheltuiti vreo 150 ron si munca necesara , acum vedeti voi daca se merita .
Am luat din dezmembrari o incalzire auxiliare electrica ce incalzesete aerul din abitaclu
Dupa cum se vede in foto are firele foarte groase ce rezulta un consum destul de mare de curent asa ca sa trageti fire groase de 1,5-2,0 si montati sigurante ! Ansamblu de demonteaza rezultand 5 asa zise " rezistente electrice " care pot functiona si independent . Am pus 2, se pot tine alimentate cat vrei ca nu se ard.
Am cumparat teava de cupru de 18 si mai multe coturi si racorduri ca sa am si gatul tevei mai gros sub colier .
Am inceput montajul turtind cu ciocanul teava ( pt a face priza mai buna pe "rezistente" ) si facand sudurile necesare cu arzatorul de sudura folosit de instalatorii de tevi. Am luat un termostat de la un fier de calcat dar e mai bun unul de la caloriferele pe ulei si l-am sudat pe teava de cupru pt un control mai bun al consumului.
Termostatul vine conectat la un releu care alimenteaza circuitul celor 2 "rezistente" trecut printr-o siguranta de 40 Ah si un comutator .Fixarea "rezistentei " intre tevi am facut-o cu silicon rosu de temp. de 300 gr. pt motoare
Si proba la final cu apa in tevi. . Mai trebuiesc racordurile cu cap mai mare ca sa nu iasa din coliere si cam gata .
Montajul poate fi alimentat direct de pe baterie iar comutarea releului de start sa fie facuta la motor poate chiar de la alimentarea injectoarelor in asa fel se alimenteaza doar cu motorul pornit. Cheltuiti vreo 150 ron si munca necesara , acum vedeti voi daca se merita .