nairda
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2006
- Mesaj Privat
Salut,
Si eu ca multi dintre voi am intrat in Club Opel:)
Sunt posesor din vara a unei Vectra C 2.2 DTI (Y22DTR) model 2003.
Dupa cumparare am schimbat uleiul de motor, 5W-30, filtrul de motorina si de aer, operatiunea fiind facuta la un service Opel.
A doua zi avand ocazia sa rulez pe o autostrada am dorit sa rulez aproape de viteza maxima pentru a verifica comportamentul general al masinii si la circa 180 km/h la un moment dat s-a intamplat un fenomen, motorul a scazut in turatie desi pedala de acelelatie era apasata, masina evident a incetinit, motorul trepida, nu puteam accelera peste aprox. 2000 rpm. Am oprit masina, motorul functiona la ralanti, am deschis capota observand o trepidare semnificativa a intregului motor. Ingrijorat am oprit motorul, am sunat un cunoscut care mi-a sugerat sa verific sa nu fie iesit vreun furtun. Bineanteles neavand experienta, am verificat furtunele care au fost vizibile si acesibile dar nu cred ca am simtit vreunul iesit. Totusi dupa toate acestea, repornind motorul fenomenul a disparut
totul parand normal. Precizez ca in tot cadrul acestui fenomen la bord nu
s-a aprins nici un martor si nu a aparut nici un cod de eroare.
Ajungand la un service Opel am povestit patania si o investigare cu testerul nu a pus in evidenta o raportare a unei erori petrecute sau o alta anomalie. Cei din service au presupus, pe baza experientei ca probabil a fost unul din furtune din zona turbo.
Cam asta a fost cu acel episod.
Mentionez ca:
- inainte de acest episod si de schimbarea uleiului am mai incercat masina la circa 180 km/h pentru o scurta perioada , fara a se intampla ceva anormal;
- dupa acest fenomen el nu a mai reaparut.
O alta observatie, poate subiectiva, este referitoare la zgomotul motorului care de catava vreme pare ceva mai ridicat decat inainte de a schimba uleiul cu 5W-30 (nu stiu ce ulei a existat in motor asa vara la cumpararea masinii ).
Va rog sa-mi transmiteti parerile voastre in cazul in care va sunt cunoscute fenomenele relatate mai sus.
Cu multumiri anticipate.
Si eu ca multi dintre voi am intrat in Club Opel:)
Sunt posesor din vara a unei Vectra C 2.2 DTI (Y22DTR) model 2003.
Dupa cumparare am schimbat uleiul de motor, 5W-30, filtrul de motorina si de aer, operatiunea fiind facuta la un service Opel.
A doua zi avand ocazia sa rulez pe o autostrada am dorit sa rulez aproape de viteza maxima pentru a verifica comportamentul general al masinii si la circa 180 km/h la un moment dat s-a intamplat un fenomen, motorul a scazut in turatie desi pedala de acelelatie era apasata, masina evident a incetinit, motorul trepida, nu puteam accelera peste aprox. 2000 rpm. Am oprit masina, motorul functiona la ralanti, am deschis capota observand o trepidare semnificativa a intregului motor. Ingrijorat am oprit motorul, am sunat un cunoscut care mi-a sugerat sa verific sa nu fie iesit vreun furtun. Bineanteles neavand experienta, am verificat furtunele care au fost vizibile si acesibile dar nu cred ca am simtit vreunul iesit. Totusi dupa toate acestea, repornind motorul fenomenul a disparut
totul parand normal. Precizez ca in tot cadrul acestui fenomen la bord nu
s-a aprins nici un martor si nu a aparut nici un cod de eroare.
Ajungand la un service Opel am povestit patania si o investigare cu testerul nu a pus in evidenta o raportare a unei erori petrecute sau o alta anomalie. Cei din service au presupus, pe baza experientei ca probabil a fost unul din furtune din zona turbo.
Cam asta a fost cu acel episod.
Mentionez ca:
- inainte de acest episod si de schimbarea uleiului am mai incercat masina la circa 180 km/h pentru o scurta perioada , fara a se intampla ceva anormal;
- dupa acest fenomen el nu a mai reaparut.
O alta observatie, poate subiectiva, este referitoare la zgomotul motorului care de catava vreme pare ceva mai ridicat decat inainte de a schimba uleiul cu 5W-30 (nu stiu ce ulei a existat in motor asa vara la cumpararea masinii ).
Va rog sa-mi transmiteti parerile voastre in cazul in care va sunt cunoscute fenomenele relatate mai sus.
Cu multumiri anticipate.
- emmanuel
- **
- 235 mesaje
- din 10 Feb 2005
- Bucuresti
emmanuel
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2005
- Mesaj Privat
La aceasta masina boala generala este cu furtunele de la intercooler > mai mult ca sigur unul dintre ele este crapat > dc nu mai multe< si ce e mai prost e ca astea crapa si pe dedesubt in asa fel incat nici nu se vede pe unde crapa ! Si a mea facea la fel ! Doar ca nie imi dadea eroare > fa un search la "masina cu cheita" aici pe forum! Vei afla mai multe !
nairda
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2006
- Mesaj Privat
Salut,
Nu m-am gandit sa te intreb, furtunele crapate, cum ai descoperit ca sunt in aceasta stare si la ce service au putut sa rezolve problema,
cam ce costuri au fost. Orice informatie ar fi de folos.
Oricum in afara de vibratia care se simte la ralanti in mod permanent, transmisa in caroserie, motorul functioneaza ok.
Chiar si testele facute la un service Opel (tester electronic) nu au pus in evidenta vreo defectiune si nici computerul de bord nu a raportat sau inregistrat vreo eroare.
Consumul in traficul aglomerat din Bucuresti este in jur de 9,5.
Toate cele bune
Nu m-am gandit sa te intreb, furtunele crapate, cum ai descoperit ca sunt in aceasta stare si la ce service au putut sa rezolve problema,
cam ce costuri au fost. Orice informatie ar fi de folos.
Oricum in afara de vibratia care se simte la ralanti in mod permanent, transmisa in caroserie, motorul functioneaza ok.
Chiar si testele facute la un service Opel (tester electronic) nu au pus in evidenta vreo defectiune si nici computerul de bord nu a raportat sau inregistrat vreo eroare.
Consumul in traficul aglomerat din Bucuresti este in jur de 9,5.
Toate cele bune
- emmanuel
- **
- 235 mesaje
- din 10 Feb 2005
- Bucuresti
emmanuel
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2005
- Mesaj Privat
- sergionel
- **
- 277 mesaje
- din 12 Jul 2005
- Vectra 2002 2.2dti y22dtr
- Bucuresti
sergionel
- Mesaje scrise: 277
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2005
- Mesaj Privat
- emmanuel
- **
- 235 mesaje
- din 10 Feb 2005
- Bucuresti
emmanuel
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2005
- Mesaj Privat
Sunt doua ce pot crea probleme : Primul este cel din stanga cum stai cu fata la motor (este exact in spatele intercooler-ului este in forma de s) iar al doilea este sub capacul de plastic al motorului ... o bucata de 10 cm.
Cautati pe forum.... Furtunele sunt numai una din cauzele erorii...
Mai sunt si altele ... debitmetru, EGR, etc.
Cautati pe forum.... Furtunele sunt numai una din cauzele erorii...
Mai sunt si altele ... debitmetru, EGR, etc.
- sergionel
- **
- 277 mesaje
- din 12 Jul 2005
- Vectra 2002 2.2dti y22dtr
- Bucuresti
sergionel
- Mesaje scrise: 277
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2005
- Mesaj Privat
emmanuel a scris:Sunt doua ce pot crea probleme : Primul este cel din stanga cum stai cu fata la motor (este exact in spatele intercooler-ului este in forma de s) iar al doilea este sub capacul de plastic al motorului ... o bucata de 10 cm.
Cautati pe forum.... Furtunele sunt numai una din cauzele erorii...
Mai sunt si altele ... debitmetru, EGR, etc.
Cautati pe forum.... Furtunele sunt numai una din cauzele erorii...
Mai sunt si altele ... debitmetru, EGR, etc.
multumesc de raspuns,o sa le verific.intercoolerul este primul radiator dinspre motor ,nu?cel in forma de s cit e de lung?eu nu prea merg asa de mult cu masina asta,mai mult in weekend.daca era debitmetrul ,nu mergea si motorul nasol?zi-mi te rog valva egr unde este situata?
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
S-a cam discutat in multe topicuri dar personal agreez ideea, macar ne gasim usor la o problema.
Furtunele intercooler de obicei pe la coturi crapa mai ales cel din drepta cum privesti, debitmetrul face si el figuri, furtunasele vacuum obosite sau partile in care se baga, senzorul de presiune, egr etc, toate pot produce cheita service. Din experienta la orice problema recomand o diagnoza.
Tremuratul motorului n-as zice ca e anormal eventual vezi suportii motor, e normal sa se uzeze mai repede la diesel, eu deja l-am schimbat pe cel din stanga cum privesti (sub filtru aer), dar ii poti simti in schimbator, daca se misca cand bruschezi pedala sunt dusi. (380 ron parca bucata - 2buc)
Apropo nu ai mai revenit cu informatii.
Problema mea: intre 1000-2000 rotatii am un usor fluierat, probabil este mereu dar la turatii mai mari sau la rulare nu-l aud. Daca iau piciorul brusc de pe acceleratie scoate un fluierat ascutit si scurt, parca as avea un buton de NOS pe undeva (pare a fi din turbina dar ea se misca frumos are un joc f mic in ax, ce-i drept o pelicula subtire de ulei la interior.)
Furtunele intercooler de obicei pe la coturi crapa mai ales cel din drepta cum privesti, debitmetrul face si el figuri, furtunasele vacuum obosite sau partile in care se baga, senzorul de presiune, egr etc, toate pot produce cheita service. Din experienta la orice problema recomand o diagnoza.
Tremuratul motorului n-as zice ca e anormal eventual vezi suportii motor, e normal sa se uzeze mai repede la diesel, eu deja l-am schimbat pe cel din stanga cum privesti (sub filtru aer), dar ii poti simti in schimbator, daca se misca cand bruschezi pedala sunt dusi. (380 ron parca bucata - 2buc)
Apropo nu ai mai revenit cu informatii.
Problema mea: intre 1000-2000 rotatii am un usor fluierat, probabil este mereu dar la turatii mai mari sau la rulare nu-l aud. Daca iau piciorul brusc de pe acceleratie scoate un fluierat ascutit si scurt, parca as avea un buton de NOS pe undeva (pare a fi din turbina dar ea se misca frumos are un joc f mic in ax, ce-i drept o pelicula subtire de ulei la interior.)
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
- nydu2007
- **
- 240 mesaje
- din 20 Apr 2007
- GIURGIU
nydu2007
- Mesaje scrise: 240
- Locatie: GIURGIU
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2007
- Mesaj Privat
- octav13
- ****
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
turculetz a scris:
Problema mea: intre 1000-2000 rotatii am un usor fluierat, probabil este mereu dar la turatii mai mari sau la rulare nu-l aud. Daca iau piciorul brusc de pe acceleratie scoate un fluierat ascutit si scurt, parca as avea un buton de NOS pe undeva (pare a fi din turbina dar ea se misca frumos are un joc f mic in ax, ce-i drept o pelicula subtire de ulei la interior.)
Problema mea: intre 1000-2000 rotatii am un usor fluierat, probabil este mereu dar la turatii mai mari sau la rulare nu-l aud. Daca iau piciorul brusc de pe acceleratie scoate un fluierat ascutit si scurt, parca as avea un buton de NOS pe undeva (pare a fi din turbina dar ea se misca frumos are un joc f mic in ax, ce-i drept o pelicula subtire de ulei la interior.)
e TURBINA,cel mai frumos sunet dp masina!
e normal sa se auda asa,inseamna ca functioneaza...
am avut o discutie cu un vw owner,care-l tot accelera sa se auda acel suierat,din fabrica nu se aude ,dar omu mi-a spus ca a facut modificari la filtru si inca ceva ,astfel incat sa se auda
si la noi e: ON MARKET!
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat