- nicusor_sef89
- OP
- 264 mesaje
- din 02 Mai 2012
- Vectra 1992 c16nz
- Valcea
nicusor_sef89
- Mesaje scrise: 264
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2012
- Mesaj Privat
Intrebarea mea este urmatoarea.este posibil ca simtomul acesta sa fie de la cablul de ambreaj sau de la altceva si a aparut exact acum.
STIMA
- DB77AAA
- *******
- 6,641 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,641
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
PH_88_CTL
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2010
- Mesaj Privat
- nicusor_sef89
- OP
- 264 mesaje
- din 02 Mai 2012
- Vectra 1992 c16nz
- Valcea
nicusor_sef89
- Mesaje scrise: 264
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2012
- Mesaj Privat
- MCL2k6
- **
- 172 mesaje
- din 04 Jul 2006
- Insignia 2018 Z18XE
- Brasov
MCL2k6
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2018 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2006
- Mesaj Privat
Este un senzor de viteza, optic, care este inglobat in bord. Este un fel de disc Nipkow, care are pe el niste foite reflectorizante, care reflecta lumina IR de la un led spre un senzor. Discul e invartit de axul pe care se conecteaza cablul de kilometraj, din cutie. Rolul lui este de a detecta deceleratia, asta ca sa taie injectia de benzina cand masina nu e in regim de acceleratie.
In orice caz, la Nicusor, nu asta este problema, ca nu ar functiona bine. Eu, dupa ce mi-am facut ceva modificari la bord, am montat aiurea firele de la senzor, si asta nu functiona. Rezultatul a fost, ca la deceleratie mai brusca (franare de ex.), m-am ales cu un "Check Engine" aprins, mare si galben. Agrafa imediat mi-a indicat codul de eroare: speed sensor fault. Dupa ce am rectificat legaturile, nu am mai avut nimica.
Oricum, atata vreme, cat senzorul fusese belit, nu am observat ca masina sa "dea in nas". As zice, ca problema de cablu de ambreiaj, si datul in nas nu prea au nici o legatura, este o pura coincidenta, ca ti se inatampla asa, Nicusor!
Hai sa ne mai gandim un pic, pana sa dam verdictul 😊
P.S., imi place de forum. Il pune pe Mosu' in loc de smiley-urile smecheroase 😃
P.S.2:
P.S.3: vezi un pic daca sunt bune conexiunile de la senzorul de clapeta de acceleratie. Poate cand ai umblat la cablul de ambreiaj, ai mai miscat tu ceva pe acolo. Senzorul e pe corpul blocului de injectie, de forma unui 6, si are - cred - legatura de 3 fire(?). Parca e pe partea din dreapta.
Eventual vezi toate legaturile acelea de pe la blocul motor, stii... mufa + conector, toate care sunt pe fir, si care se pot misca. Le desfaci, si le pui la loc in prima instanta.
Parca mai e un senzor de turatie undeva pe cutia de viteze. Nu ar strica sa vezi daca nu cumva s-a intrerupt ceva fir pe acolo.
Daca stai pe loc, si turezi morotul, ce face? Apesi pana la fund acceleratia, si ii dai drumul.
- nicusor_sef89
- OP
- 264 mesaje
- din 02 Mai 2012
- Vectra 1992 c16nz
- Valcea
nicusor_sef89
- Mesaje scrise: 264
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2012
- Mesaj Privat