- roccatgaming
- OP
- 185 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2016 B14XFT
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 185
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
Azi dimineata m-am uitat la masina unei colege care spune ca are probleme cu pornirea la rece. Din ce am inteles, masina consuma ulei intre schimburi (1 pana la 1,5 L). Am mai citit aici ca acest motor e recunoscut pentru consumul de ulei deci aceasta valoare nu pare iesita din limite. Am inceput printr-o diagnoza electrica cu Op-Com care nu a gasit nimic neobisnuit, nici un cod de eroare. Am facut o inspectie vizuala a compartimentului motor si am gasit asta la busonul de ulei:
Are compozitie vascoasa, aproape ca o vaselina. Credeti ca e vreo problema la garnitura de chiuloasa?
Pe langa asta am mai observat o chestie, si anume ca nu are ventilator pe radiatorul de clima, desi suportul e acolo:
Are compozitie vascoasa, aproape ca o vaselina. Credeti ca e vreo problema la garnitura de chiuloasa?
Pe langa asta am mai observat o chestie, si anume ca nu are ventilator pe radiatorul de clima, desi suportul e acolo:
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
Este condens aparut dupa pornire din cauza temperaturilor scazute. Cand motorul se incalzeste spuma ar trebui sa dispara, acum depinde si de ulei. La poza nr 4 este o scurgere de ulei de la capacul pe care este montata "bobina de inductie". Eu am rezolvat problema si am pus si poze aici (in josul paginii):
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=106639
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=106639
- elegance
- *****
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
Daca garnitura de la buson este prea moale sau deteriorata excesiv inlocuiest-o. Pe acolo, din cate am vazut in imagini, are o pierdere de ulei. Referitor la acea zona cu "spuma" raspunsul ti l-a dat un coleg intr-un mesaj anterior.
-Referitor la ventilator de la radiator clima, verifica daca suportul de prindere prezinta urme de "frecare", sau daca acele "axe filetate" de prindere au filetul uzat. Daca filetul prezinta urme normale de uzura atunci ventilatorul a fost demontat(motive necunoscute).
-Referitor la ventilator de la radiator clima, verifica daca suportul de prindere prezinta urme de "frecare", sau daca acele "axe filetate" de prindere au filetul uzat. Daca filetul prezinta urme normale de uzura atunci ventilatorul a fost demontat(motive necunoscute).
- roccatgaming
- OP
- 185 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2016 B14XFT
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 185
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
spuma se formeaza si de la un ulei care nu este tocmai bun adica de calitate... cauta ca este dezbatut in sectiunea despre uleiuri cu detalii...
cat despre radiatorul de clima si ventilator. e posibil sa fi pus radiator de la alt model ca si varul meu are un astra G cu acelasi motor si nu are ventilator pe radiatorul de clima si ii functioneaza clima normal. deci ar putea sa fi fost asa (asta daca nu este cablul tras si urme de uzura pe acele filete in care se prinde radiatorul respectiv pe radiator in zona de jos urme de lovituri fine de la rama ventilatorului care se presupune ca a existat)
cat despre radiatorul de clima si ventilator. e posibil sa fi pus radiator de la alt model ca si varul meu are un astra G cu acelasi motor si nu are ventilator pe radiatorul de clima si ii functioneaza clima normal. deci ar putea sa fi fost asa (asta daca nu este cablul tras si urme de uzura pe acele filete in care se prinde radiatorul respectiv pe radiator in zona de jos urme de lovituri fine de la rama ventilatorului care se presupune ca a existat)
miha 2011
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 1598 z1.6exp
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2011
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
miha 2011
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 1598 z1.6exp
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2011
- Mesaj Privat
- roccatgaming
- OP
- 185 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2016 B14XFT
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 185
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
Cu uleiul treaba e destul de clara: o sa fie schimbat cu un Castrol 5W40 impreuna cu filtrul si garnitura de la capacul care sustine bobina. Sa vedem daca mai apar probleme.
Legat de ventilator, eu am comparat cu a mea care e Z18Xe si are 2 ventilatoare, unul spre motor pe radiatorul de la racire motor si unul la exterior pe radiatorul de clima.
Mai e o chestie interesanta la masina asta, in sensul ca nu se aprinde de loc martorul de la "racire motor controlata electronic". Nu se aprinde cand se pune contactul, nici cand fac diagnoza la instrumentele din bord. Posibil sa nu aiba nici asa ceva?
Legat de ventilator, eu am comparat cu a mea care e Z18Xe si are 2 ventilatoare, unul spre motor pe radiatorul de la racire motor si unul la exterior pe radiatorul de clima.
Mai e o chestie interesanta la masina asta, in sensul ca nu se aprinde de loc martorul de la "racire motor controlata electronic". Nu se aprinde cand se pune contactul, nici cand fac diagnoza la instrumentele din bord. Posibil sa nu aiba nici asa ceva?
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
Dan033
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2012
- Mesaj Privat
In legatura cu radiatorul....Eu am acelasi Z16SE, cu climatronic, si la fel arata si la mine. Asta pentru ca acela e radiator de apa de diesel. La mine insa are mufa de radiator cu uz si pentru aer si pentru apa. Si eu initial m-am gandit ca fostul proprietar l-a dat jos si l-a lasat asa si am cumparat radiator de aer cu electroventilator cu tot si.....surpriza, nu aveam unde sa-i conectez mufa. Deci....sa nu-si faca griji, daca merge aerul bine e ok. La mine si-a facut treaba perfect toata vara.
- Dariescu Claudiu
- ***
- 683 mesaje
- din 30 Jun 2008
- Astra 2003 Z18xe
- Iasi
Dariescu Claudiu
- Mesaje scrise: 683
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 Z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2008
- Mesaj Privat
Si la mine la Z18XE e doar un ventilator, nu am avut nici o problema cu temperatura motorului nici in Grecia sau Italia vara,mers prin oras, unde temperatura exterioara era de 45 grade. Daca nu ai probleme , lasa-l in pace pentru ca asa a fost conceput. Sunt modele cu un ventilator , dar si modele cu doua ventilatoare, dar cred ca e alt tip de radiator.
nelutzul40- Suspendat
- 1,014 mesaje
- din 24 Feb 2008
- Astra 2001 Y17DT
- Ialomita
nelutzul40- Mesaje scrise: 1,014
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2008
- Mesaj Privat
- UNHleaSHD
- ****
- 1,357 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Astra 2002 Y20DTH
- Ilfov
UNHleaSHD
- Mesaje scrise: 1,357
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- roccatgaming
- OP
- 185 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2016 B14XFT
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 185
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
- roccatgaming
- OP
- 185 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2016 B14XFT
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 185
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
- paul-tm
- **
- 205 mesaje
- din 03 Apr 2011
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
paul-tm
- Mesaje scrise: 205
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2011
- Mesaj Privat
Spuma apare cand sitele din capacul tachetilor sunt infundate.Asa mi-a zis cineva si nu am crezut.
Anul trecut mi-a facut spuma tot sezonul rece si foloseam ulei castrol. In vara am dat capacul tachetilor jos si l-am spalat cu decarburol( am capac metalic) si tot ulei castrol am pus in masina si nu am vazut spuma pana acum in capac.
Am acasa si capac de tacheti de plastic si e la fel ca si cel metalic.
Anul trecut mi-a facut spuma tot sezonul rece si foloseam ulei castrol. In vara am dat capacul tachetilor jos si l-am spalat cu decarburol( am capac metalic) si tot ulei castrol am pus in masina si nu am vazut spuma pana acum in capac.
Am acasa si capac de tacheti de plastic si e la fel ca si cel metalic.