- pustiu_pst
- OP
- 2,846 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,846
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
Am tot cautat, dar de gasit nimic concret nici macar adunat. Uni spun ca da au facut dar cand vine vorba sa spuna cum o dau in coceni...
Deci, cum se poate monta instalatie de clima pe o vectra b care nu a avut nici macar Ac
Luam exemplu masina mea, motor x16xel
De unde se incepe si unde se termina?
Ceva poza/instructiuni/ceva?
A mai incercat cineva si a reusit si vrea sa spuna cum anume?
Multumesc si sper sa iasa ceva de bine!
Deci, cum se poate monta instalatie de clima pe o vectra b care nu a avut nici macar Ac
Luam exemplu masina mea, motor x16xel
De unde se incepe si unde se termina?
Ceva poza/instructiuni/ceva?
A mai incercat cineva si a reusit si vrea sa spuna cum anume?
Multumesc si sper sa iasa ceva de bine!
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,583 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,583
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
- pustiu_pst
- OP
- 2,846 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,846
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
- nicu244
- **
- 119 mesaje
- din 02 Aug 2011
- Vectra 1996 1,6 szr
- Neamt
nicu244
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1996 1,6 szr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2011
- Mesaj Privat
sal pustiu ai mai reusit ceva cu proiectul asta sa iti faci transplant de clima?eu knd am fac asta aveam deja ac sa vad daca mai gasesc schema electrica la electricianul care mia facut toata nebunia tio trimit dar iti zic de pe acum ai multa treaba si daca nu stii putina electronica si mecanica mai bn renunta
- gabiopel
- *******
- 5,583 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,583
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
- nicu244
- **
- 119 mesaje
- din 02 Aug 2011
- Vectra 1996 1,6 szr
- Neamt
nicu244
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1996 1,6 szr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2011
- Mesaj Privat
- pustiu_pst
- OP
- 2,846 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,846
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
- adrian terinte
- ****
- 1,216 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,216
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
Poate te ajuta si asta
Oricum ai mult de munca dar se merita.Mie imi pare rau ca nu mi-am pus climatronic cand am dat bordul jos sa schimb vaporizatorul din bord.
Daca mai vrei indicatii si ajutor scriei lui Ciobi (asta e un topic de al lui https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0), ca si el nu a avut AC pe masina dar si-a montat singur.
Oricum ai mult de munca dar se merita.Mie imi pare rau ca nu mi-am pus climatronic cand am dat bordul jos sa schimb vaporizatorul din bord.
Daca mai vrei indicatii si ajutor scriei lui Ciobi (asta e un topic de al lui https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0), ca si el nu a avut AC pe masina dar si-a montat singur.
- Florin C-M
- **
- 59 mesaje
- din 15 Dec 2010
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
Florin C-M
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2010
- Mesaj Privat
rzapo
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2011
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Salutare!Eu nu am Vectra,dar sistemul si procedura este acelasi(aceeasi)Depinde doar ce anume vrei sa-i pui,AC manual sau Clima.Ca sa ne intelegem,cel manual are actionare manuala,evident,prin actuatori /clapeti, vacumatici.Clima implica si calculatorul,iar actuatorii sunt motorizati.Restul componentelor sunt aceleasi,AC sau clima.
Pasul 1)- cautat pe la dezmembrari (de preferat ,ca sa nu fie probleme,piese de pe acelasi tip de motor):compresor cu suport cu tot,(o sa trebuiasca dupa montare,evident si cureaua actionare),radiator AC (condensorul)cu termocuplele ventilatorului,ventilatorul-toarele racire,uscatorul(receiver-drier),conductele aferente cu senzorii tripluswitch si presiune(prezenta freon),conductele inalta si joasa ,cu mufele quick de incarcare,senzorul temperatura exterioara(daca nu-l avem),releele aferente,AC si radiator.Apoi ne orientam ce vrem,ori ce am gasit,Clima sau AC.Pentru cei care nu au nici macar AC,trebuie achizitionat butonul de activare,racitorul(vaporizatorul) si valvula de expansiune.Modulul de distribuire a aerului,daca nu ma insel,si este ca la Omega,nu are diferente constructive intre AC sau non AC,cu exceptia faptului ca nu este introdus vaporizatorul.
In cazul celor ce vor sa fac upgrade-ul la Cima,este necesara schimbarea completa a modului distributie aer,cu cel actionat motorizat,apoi mai trebuie adaugat si un regulator turatie ventilatie(modulul de rezistente trepte turatie se suspenda,fiind inlocuit de acesta).Acest regulator se poate adapta la prindere pe aeroterma care o avem deja,asta daca nu vrem sa schimbam si aeroterma.Personal am decupat in corpul aerotermei,langa grupul rezistente,in forma regulatorui ,l-am introdus si l-am prins cu cleme.Trebuie musai introdus cu radiatorul in aeroterma,pentru a-i asigura racirea).Pe urma panoul de comanda electronica,cablurile aferente cu mufe (unul din cabluri cu mufa albastra,este pe modulul distributie aer,celalalt cu mufa neagra trebuie demontat de pe "donatoare",macar cu 20 cm cablaj,sa avem loc de conexiuni.
Pasul2) -montarea agregatului,compresor,curea(ca pe durata transformarii sa ne putem totusi folosi de masina)
Pasul 3)-montat condensor si tubulaturi ,ventilatoare,in compartimentul motor
Pasul 4)-(cel mai greu...)demontat plansa de bord(exista procedura explicata pe forum ),schimbat/upgrade-at modulul distributie aer,decupaj in bulkhead(plansa dintre habitaclu si compartiment motor) in spatele modululi distributie aer,pentru a face loc trecerii tubulaturii,valvulei de expandare,montat regulator turatie ventilatie aeroterma,facute legaturile electrice comform schemei,tras cablurile spre compartiment motor,facut si acolo legaturile,tot comform schemei.
Pasul 5)Incarcarea instalatiei cu freon 134A si uleiul aferent,comform documentatiei tehnice.Verificarea etanseitatii si a functionarii sistemului,apoi daca totul este in regula,montarea plansei de bord si a accesoriilor acesteia.(pe durata upgrade-ului interior,plansa bord si a" probelor",daca se doreste evitarea resetarii airbag-ului,inainte de a demonta airbag-urile,evident avem bornele scoase,dar la "probe",reconectam mufele airbag-ului inainte de conectarea bateriei,apoi ,dupa,scoatem mai intai bateria,dupa care asteptam 10 minute inainte de a deconecta airbag-ul din nou.)
Pasul 6) -Benzina ori motorina,functie de motorizare,imprumut la Provident(economiile l-am terminat pe piese... ) si fuguta la munte sau la mare !...
Schema asta este la climatronic,dar este de preferat scoaterea ei completa,descriptiva de pe programe ca AutoData,ToleranceData ori TIS.Eu unul le-am folosit pe toate.Una vine in completarea alteia,una este mai bine detaliata electronic,alta pe culori,etc
2-compresor cu cuplajul electro/magnetic
3-diodele compresorului
4;6- senzor presiune freon/tripluswitch
7-aeroterma
8-condensor (radiator AC )
9/10/11-ECM-ul,functie de motorizare
12/13-ventilatoare
14-engine coolant blower motor resistor
15/16- termocuple
18-senzor temperatura motor
20-modul distributie aer/vaporizator
21-valvula de expandare/laminare
22/23 - relee
24/25-conectori incarcare -inalta/ joasa presiune
27-senzor temperatura exterioara
28-condensator/uscator(receicer-drier)
La mine am mai avut inca un senzor de montat pe plansa de bord, sun sensor,cred ca si la Vectra la clima are asa ceva.
Munca este destula,bataie de cap la greu,dar nu-i nici pe departe imposibil.Nici de sfatul cu pregatirea tehnica si rabdare nu trebuie uitat.
Pasul 1)- cautat pe la dezmembrari (de preferat ,ca sa nu fie probleme,piese de pe acelasi tip de motor):compresor cu suport cu tot,(o sa trebuiasca dupa montare,evident si cureaua actionare),radiator AC (condensorul)cu termocuplele ventilatorului,ventilatorul-toarele racire,uscatorul(receiver-drier),conductele aferente cu senzorii tripluswitch si presiune(prezenta freon),conductele inalta si joasa ,cu mufele quick de incarcare,senzorul temperatura exterioara(daca nu-l avem),releele aferente,AC si radiator.Apoi ne orientam ce vrem,ori ce am gasit,Clima sau AC.Pentru cei care nu au nici macar AC,trebuie achizitionat butonul de activare,racitorul(vaporizatorul) si valvula de expansiune.Modulul de distribuire a aerului,daca nu ma insel,si este ca la Omega,nu are diferente constructive intre AC sau non AC,cu exceptia faptului ca nu este introdus vaporizatorul.
In cazul celor ce vor sa fac upgrade-ul la Cima,este necesara schimbarea completa a modului distributie aer,cu cel actionat motorizat,apoi mai trebuie adaugat si un regulator turatie ventilatie(modulul de rezistente trepte turatie se suspenda,fiind inlocuit de acesta).Acest regulator se poate adapta la prindere pe aeroterma care o avem deja,asta daca nu vrem sa schimbam si aeroterma.Personal am decupat in corpul aerotermei,langa grupul rezistente,in forma regulatorui ,l-am introdus si l-am prins cu cleme.Trebuie musai introdus cu radiatorul in aeroterma,pentru a-i asigura racirea).Pe urma panoul de comanda electronica,cablurile aferente cu mufe (unul din cabluri cu mufa albastra,este pe modulul distributie aer,celalalt cu mufa neagra trebuie demontat de pe "donatoare",macar cu 20 cm cablaj,sa avem loc de conexiuni.
Pasul2) -montarea agregatului,compresor,curea(ca pe durata transformarii sa ne putem totusi folosi de masina)
Pasul 3)-montat condensor si tubulaturi ,ventilatoare,in compartimentul motor
Pasul 4)-(cel mai greu...)demontat plansa de bord(exista procedura explicata pe forum ),schimbat/upgrade-at modulul distributie aer,decupaj in bulkhead(plansa dintre habitaclu si compartiment motor) in spatele modululi distributie aer,pentru a face loc trecerii tubulaturii,valvulei de expandare,montat regulator turatie ventilatie aeroterma,facute legaturile electrice comform schemei,tras cablurile spre compartiment motor,facut si acolo legaturile,tot comform schemei.
Pasul 5)Incarcarea instalatiei cu freon 134A si uleiul aferent,comform documentatiei tehnice.Verificarea etanseitatii si a functionarii sistemului,apoi daca totul este in regula,montarea plansei de bord si a accesoriilor acesteia.(pe durata upgrade-ului interior,plansa bord si a" probelor",daca se doreste evitarea resetarii airbag-ului,inainte de a demonta airbag-urile,evident avem bornele scoase,dar la "probe",reconectam mufele airbag-ului inainte de conectarea bateriei,apoi ,dupa,scoatem mai intai bateria,dupa care asteptam 10 minute inainte de a deconecta airbag-ul din nou.)
Pasul 6) -Benzina ori motorina,functie de motorizare,imprumut la Provident(economiile l-am terminat pe piese... ) si fuguta la munte sau la mare !...
Schema asta este la climatronic,dar este de preferat scoaterea ei completa,descriptiva de pe programe ca AutoData,ToleranceData ori TIS.Eu unul le-am folosit pe toate.Una vine in completarea alteia,una este mai bine detaliata electronic,alta pe culori,etc
2-compresor cu cuplajul electro/magnetic
3-diodele compresorului
4;6- senzor presiune freon/tripluswitch
7-aeroterma
8-condensor (radiator AC )
9/10/11-ECM-ul,functie de motorizare
12/13-ventilatoare
14-engine coolant blower motor resistor
15/16- termocuple
18-senzor temperatura motor
20-modul distributie aer/vaporizator
21-valvula de expandare/laminare
22/23 - relee
24/25-conectori incarcare -inalta/ joasa presiune
27-senzor temperatura exterioara
28-condensator/uscator(receicer-drier)
La mine am mai avut inca un senzor de montat pe plansa de bord, sun sensor,cred ca si la Vectra la clima are asa ceva.
Munca este destula,bataie de cap la greu,dar nu-i nici pe departe imposibil.Nici de sfatul cu pregatirea tehnica si rabdare nu trebuie uitat.
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
regulator turatie ventilator aeroterma/clima
aeroterma cu actuatii electro-mecanice si vaporizator
compresor AC
conducte
calculatorul clima
senzor presiune freon
vaporizator cu valvula de expandare
condensor(radiator) cu uscator (receiver/drier)
buton ECO (dezactiveaza compresorul atunci cand dorim sa nu porneasca AC-ul)
Cam asa o sa arate interiorul...
Bineanteles,mai este nevoie de schema,instalatia electrica a aerotermei,cu mufa care se conecteaza in calculator,instalatia electrica de la calculator la restul senzorilor,agregat,sursa de alimentare,ventilator si aeroterma,relee,buton.Si evident,rabdare si la alegere,cola sau tutun.
- pustiu_pst
- OP
- 2,846 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,846
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
sefmars
- Mesaje scrise: 0
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2007
- Mesaj Privat
Salut, ma gandeam sa fac si eu conversia pe masina, a mea are A/C simplu si are compresorul tandari, asa ca am cuparat unul SH cu o aeroterma completa de la modelul cu clima si cu bordul cel cu calculatorul de clima si butoanele, acum problema e ca era fara instalatia electrica... adica firele sunt taiate din mufe si lipseste 1-2 mufe dar in rest e completa, se potriveste instalatia care o am sau trebuie sa fac rost si de instalatie, care ar fi diferentele la nivel electic/electronic?
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Citeste cele scrise mai sus,faci rost de schema,mufe,cabluri,timp liber, si ai sa descoperi singur... .In afara de demontat plansa de bord,schimbat "tulumba" distributie aer cu actuatorii electrici,conectarea mufei de pe tulumba la calculator,conectarea firelor der la cealalta mufa a calculatorului la alimentare,lumini ,senzori,etc,firul de plus care pleaca din calculator catre releul compresorului se duce la inchiderea circuitului din butonul tau acual de AC.Adica excluzi din schema restul,relee senzor prezenta freon,triplu-switch,ECU,care sunt deja conectate la instalatia actuala AC.Nu este chiar asa de simplu cum pare,este nevoie totusi de ceva cunostinte tehnice si indemanare,dar nici imposibil nu este.
Evident,este mult mai simpla conversia AC-clima fata de instalarea AC/clima la una non.
Evident,este mult mai simpla conversia AC-clima fata de instalarea AC/clima la una non.
- pustiu_pst
- OP
- 2,846 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,846
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Ti-am trimis schema detaliata de principiu,mai departe,daca nu reusesti s-o descifrezi,sa urmaresti dupa nr pin pe schema unde trebuie sa ajunga,mai bine apelezi la un "cunoscator" loco.Asa online nu ai sa reusesti sa faci mai nimic.Doar nu ai sa demontezi plansa de bord apoi ai sa dai fuguta sa intri pe calculator,sa intrebi ce este cu firul alb/albastru.Schema este foarte clara,pe aproape aceeasi schema am mers si eu,dar trebuie sa o intelegi mai intai.
Pinii din schema de principiu,comanda,sunt numerotati si au litera distinctiva A sau B,asociere catre mufele A sau B.Nota explicativa unde se duc este,codul pe culori este.
Este simplu ,dar nici chiar asa ,incat sa astepti sa-ti spuna cineva pinul x de la mufa A ,culoarea rosie,trece prin spatele plansei si se leaga in spatele tabloului de sigurante,siguranta a 3-a de sus,pinul de jos... etc.
Acolo spune clar: 1A-gr/ge (nota cod culori gri/galben),merge la mufa S 149 (nota explicativa-AC master switch),apoi daca urmaresti schema,observi usor ca functia lui este martor luminos AC activ.La acelasi switch mai merg 14A(lumina ambientala) si 4A (comanda activare AC);apoi 2A la mufa switch S140(buton recirculare-martor luminos activare)si 13A la comanda buton recirculare;3A la calculator ,maro/violet,pinul cu numarul asociat tipului de ECM motorizarii tale;5A ,la tripluswitch,care este pe langa radiatorul AC,pe conducta,la pinul 2 al mufei tripluswitch-ului, si asa mai departe.Ai acolo raspuns la toate intrebarile.
Parerea mea,totusi,observand ca nu prea intelegi schemele,este sa apelezi la un service,mai bine cauti pe cineva care lucreaza in domeniu,si aranjezi cu el sa-ti faca conversia in afara programului,sa iesi mai ieftin.Altfel,o sa te iei cu mainile de cap,cand ai sa demontezi plansa de bord si ai sa ai atarnate pe acolo toate matele,nestiind de unde si unde se duc.
Cam asta te asteapta,poti observa mufele albastru si neagra,respectiv B si A:
Succes in proiect si ...spor!
Pinii din schema de principiu,comanda,sunt numerotati si au litera distinctiva A sau B,asociere catre mufele A sau B.Nota explicativa unde se duc este,codul pe culori este.
Este simplu ,dar nici chiar asa ,incat sa astepti sa-ti spuna cineva pinul x de la mufa A ,culoarea rosie,trece prin spatele plansei si se leaga in spatele tabloului de sigurante,siguranta a 3-a de sus,pinul de jos... etc.
Acolo spune clar: 1A-gr/ge (nota cod culori gri/galben),merge la mufa S 149 (nota explicativa-AC master switch),apoi daca urmaresti schema,observi usor ca functia lui este martor luminos AC activ.La acelasi switch mai merg 14A(lumina ambientala) si 4A (comanda activare AC);apoi 2A la mufa switch S140(buton recirculare-martor luminos activare)si 13A la comanda buton recirculare;3A la calculator ,maro/violet,pinul cu numarul asociat tipului de ECM motorizarii tale;5A ,la tripluswitch,care este pe langa radiatorul AC,pe conducta,la pinul 2 al mufei tripluswitch-ului, si asa mai departe.Ai acolo raspuns la toate intrebarile.
Parerea mea,totusi,observand ca nu prea intelegi schemele,este sa apelezi la un service,mai bine cauti pe cineva care lucreaza in domeniu,si aranjezi cu el sa-ti faca conversia in afara programului,sa iesi mai ieftin.Altfel,o sa te iei cu mainile de cap,cand ai sa demontezi plansa de bord si ai sa ai atarnate pe acolo toate matele,nestiind de unde si unde se duc.
Cam asta te asteapta,poti observa mufele albastru si neagra,respectiv B si A:
Succes in proiect si ...spor!