- marius_1206
- OP
- 7 mesaje
- din 02 Nov 2006
- Zafira 2003 Y20DTH
marius_1206
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2006
- Mesaj Privat
O intrebare pt cei in masura sa raspunda.Este normal ca la deschiderea capacului de la chiulasa ,{pe unde se introduce uleiul} in timpul functionarii motorului,sa sara stropi de ulei afara ? Mentionez ca eu am mai postat aici pe forum o problema cu sonda EGR .Este posibil ca de la aceasta sa faca acest lucru ?Cineva mi-a spus ca este posibil sa am un segment coxat la un piston ,sau pur si simplu blocat,pt ca da presiune sus in rampa culbutorilor ? Astept raspuns ! Multumesc anticipat.
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
Eu cred ca ste un semn ca pompa de ulei baga ulei la modul serios.
Este foarte normal sa sara uleiul cu capacul scos...
Offtopic :
Mi-a placut asta foarte mult :
"Mentionez ca eu am mai postat aici pe forum o problema cu sonda EGR .Este posibil ca de la aceasta sa faca acest lucru ?".
Raspunsul meu :
Este foarte probabil ca de la faptul ca ai mai postat o problema cu EGR sa sara uleiul afara...
Este foarte normal sa sara uleiul cu capacul scos...
Offtopic :
Mi-a placut asta foarte mult :
"Mentionez ca eu am mai postat aici pe forum o problema cu sonda EGR .Este posibil ca de la aceasta sa faca acest lucru ?".
Raspunsul meu :
Este foarte probabil ca de la faptul ca ai mai postat o problema cu EGR sa sara uleiul afara...
- dannek
- **
- 297 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Braila
dannek
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- alexandrv_b
- **
- 189 mesaje
- din 26 Sep 2006
- Zafira 2003 Y20DTH
- Aiud-Alba
alexandrv_b
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Aiud-Alba
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2006
- Mesaj Privat
Da e normal sa sara pt. ca de fapt nefiind in acel capac un deflector deasupra axului cu came, uleiul e aruncat afara de axul cu came prin rotatzie, forta centrifuga, etc. Daca te uitzi putzin prin orificiul busonului respectiv vezi axul cu came cum se invarte si cum arunca uleiul afara.
In consecintza nu tre sa itzi faci probleme!! Mecanicul ala care tzi-a spu ca ai un segment coxat vrea sa te "tunda".
Bafta!!!
In consecintza nu tre sa itzi faci probleme!! Mecanicul ala care tzi-a spu ca ai un segment coxat vrea sa te "tunda".
Bafta!!!
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
- alexandrv_b
- **
- 189 mesaje
- din 26 Sep 2006
- Zafira 2003 Y20DTH
- Aiud-Alba
alexandrv_b
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Aiud-Alba
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2006
- Mesaj Privat
Ingineru a scris:Aici am unele rezerve...in sensul ca e normal sa "sara" ulei afara dar nu e normal sa arunce cu presiune ulei afara.
marius_1206 zicea: Este normal ca la deschiderea capacului de la chiulasa ,{pe unde se introduce uleiul} in timpul functionarii motorului, sa sara stropi de ulei afara?
Deci marius_1206 nu e nici o problema!!
Bafta!!!
- ROBERTby2000
- **
- 244 mesaje
- din 01 Aug 2006
- Astra 2001 y17dt
- Vrancea
ROBERTby2000
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2006
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Raspunsul este clar: da, trebuie sa sara ulei, in caz contrar se suspecteaza presiunea de ulei in rampa culbutorilor. Nu vreau sa fac o lectie de ungere a motoarelor, dar pentru cei care incearca sa inteleaga mecanismul procesului de ungere al motoarelor, voi preciza cateva lucruri:
Pompa de ulei creeaza presiune in mai multe puncte de ungere si anume:
-presiune de ulei pentru ungerea cuzinetilor;
-presiune de ulei pentru ungerea segmentilor de ungere;
-presiune de ulei pentru rampa culbutorilor;
- presiune de ulei pentru axa (axele) cu came;
Uleiul este injectat prin canalele din blocul motor in santurile cuzinetilor de palier. Aici se realizeaza ungerea cuzinetilor cu o parte din ulei, iar alta parte pleaca mai departe prin canalele vilbrochenului la cuzinetii de biela. Aici o parte din ulei realizeaza ungerea cuzinetilor, iar alta parte pleaca prin canale de ungere din biele la bolturile pistoanelor si mai departe prin canalele din pistoane la segmentii de ungere.
Tot prin canale din blocul motor ajunge ulei la axele cu came asigurand ungerea acestora.
In acelasi timp uleiul ajunge prin alte canale din blocul motor, la unul sau mai multe orificii ale chiuloasei, care corespund cu rampa culbutorilor. Din rampa culbutorilor este injectat in axul (axele) pe care se misca culbutorii denumite popular "fluiere" (deoarece intre fiecare culbutor si ax exista una sau mai multe gauri de ungere). In acest fel este asigurata ungerea culbutorilor.
Revenind la problema de la care am plecat, avand in vedere ca presiunea in rampa este destul de mare, dintre ax si culbutori, sar picaturi de ulei (asa se vede ca exista presune in rampa). Daca un culbutor are joc mare pe ax, uleiul tasneste de acolo si presiunea in rampa scade, nemaiputand fi asigurata ungerea tuturor culbutorilor. Ca rezultat adiacent, datorita pierderii de presiune in rampa, scade si presiunea de ungere la celelalte puncte de ungere (cuzineti, segmenti, axe cu came).
Sper ca cei care stiu bine aceste lucruri sa nu ma apostrofeze ca am scris prea mult, dar am incercat sa spun numai esentialul.
Pompa de ulei creeaza presiune in mai multe puncte de ungere si anume:
-presiune de ulei pentru ungerea cuzinetilor;
-presiune de ulei pentru ungerea segmentilor de ungere;
-presiune de ulei pentru rampa culbutorilor;
- presiune de ulei pentru axa (axele) cu came;
Uleiul este injectat prin canalele din blocul motor in santurile cuzinetilor de palier. Aici se realizeaza ungerea cuzinetilor cu o parte din ulei, iar alta parte pleaca mai departe prin canalele vilbrochenului la cuzinetii de biela. Aici o parte din ulei realizeaza ungerea cuzinetilor, iar alta parte pleaca prin canale de ungere din biele la bolturile pistoanelor si mai departe prin canalele din pistoane la segmentii de ungere.
Tot prin canale din blocul motor ajunge ulei la axele cu came asigurand ungerea acestora.
In acelasi timp uleiul ajunge prin alte canale din blocul motor, la unul sau mai multe orificii ale chiuloasei, care corespund cu rampa culbutorilor. Din rampa culbutorilor este injectat in axul (axele) pe care se misca culbutorii denumite popular "fluiere" (deoarece intre fiecare culbutor si ax exista una sau mai multe gauri de ungere). In acest fel este asigurata ungerea culbutorilor.
Revenind la problema de la care am plecat, avand in vedere ca presiunea in rampa este destul de mare, dintre ax si culbutori, sar picaturi de ulei (asa se vede ca exista presune in rampa). Daca un culbutor are joc mare pe ax, uleiul tasneste de acolo si presiunea in rampa scade, nemaiputand fi asigurata ungerea tuturor culbutorilor. Ca rezultat adiacent, datorita pierderii de presiune in rampa, scade si presiunea de ungere la celelalte puncte de ungere (cuzineti, segmenti, axe cu came).
Sper ca cei care stiu bine aceste lucruri sa nu ma apostrofeze ca am scris prea mult, dar am incercat sa spun numai esentialul.
bujie
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2006
- Mesaj Privat