- GL10PEL
- OP
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Am sa incep cu sfarsitul, adica de ce sa tii motorul cald?
Pentru ca reduci consumul de combustibil. Este vorba de a tine motorul cald intre porniri. Un scenariu des intalnit in viata de zi cu a masinii este ca o pornesti dimineata, mergi 10-20-30 minute motorul abia se incalzeste, o lasi in parcare niste ore, motorul se raceste si o iei de la capat.
Consumul cel mai mare de combustibil este cu motorul rece, uleiul vascos, frecare mare in lagare, uzuri mari, and so on.
Cea mai tare faza am vazut-o la un BMW 520d din 2001. Parcat seara la ora 22:00 cu motorul cald (sa spunem 95grC), dimineata la ora 08:00 era inca caldut, undeva pe la 30-40grC aproximat pe indicatorul din bord. Asta intr-o noapte de vara-toamna, sa zicem 15grC afara. La Astrele mele era motorul la temperatura mediului ambiant intr-o situatie similara. Cum reuseste BMW performanta? Ei bine izoleaza foarte bine compartimentul motor ca sa-i fie cald prietenului nostru - motorul.
Expun aici niste poze facute la masina mea intr-o iarna cand aveam capota acoperita cu gheata. Am parcurs circa 10km cu plecare la rece (sa zicem -10grC) si motorul s-a incalzit cat de cat. La oprire am observat rezultatul din poze.
Ce deducem de aici? Caldura motorului se disipa foarte repede prin capota.
Masina mea nu are izolatie din pasla la capota moturlui din fabrica. I-am procurat una de la SH ca sa i-o montez cat de repede. Exemplu:
Pana aici nu-i nimic iesit din comun.
Partea interesanta este ca as vrea sa izolez cat mai bine compartimentul motor, inclusi pe partile laterale, intre aripa si capota motor.
Am mers pe viscol cod portcaliu cu AstraG si m-am orpit la un moment dat sa verific ceva la motor. Cand am ridicat capota, aveam zapada spulberata peste baterie, peste piesele din motor, destula. Aici ar fi ajutat chederul. Mai vreau sa pun chedere si pe partea din fata, chiar daca asta H are doua bucati de chedere acolo care cad tot timpul, ele nu fac mare lucru. Mereu gasesc insecte lipite pe blocul motor, ele strecurandu-se printre capota si traversa motor.
Unde as putea gasi cheder de cumparat?
-o data pentru imbinarea de la aripa, ceva similat cu:
-a doua pentru traversa motor, ceva care se poate lipi cu adeziv exemplu
Am putea completa izolarea compartimentului motor cu scut integral din plastic. Si BMW-ul avea asa.
Problema este pretul: 2200ron pe original pentru AStra H. Nu se gaseste decat pe original. Eu am scut din metal, dar nu ajuta la izolarea termica. Este mic si este plin de gauri de aerisire.
In partea dreapta masina mea are un scut de plastica care protejeaza de murdaria facuta de roata din dreapta fata. Dar in stanga ba.
Eu am compensat izolarea pe partea stanga in dreptul rotii cu o bucata de vinilin gros. Acopera cutia de viteze de mursaria aruncata de roata din stanga fata si de vant, cat de cat. Multumesc iso pentru idee si sablon.
Mai sunt doua gauri mari de acoperi sub bara fata, sub proiectoare.
Sa punem tot vinilin? Alte idei?
Ultima modificare făcută de GL10PEL la Lun 24 Sep, 2012 3:31 pm
Pentru ca reduci consumul de combustibil. Este vorba de a tine motorul cald intre porniri. Un scenariu des intalnit in viata de zi cu a masinii este ca o pornesti dimineata, mergi 10-20-30 minute motorul abia se incalzeste, o lasi in parcare niste ore, motorul se raceste si o iei de la capat.
Consumul cel mai mare de combustibil este cu motorul rece, uleiul vascos, frecare mare in lagare, uzuri mari, and so on.
Cea mai tare faza am vazut-o la un BMW 520d din 2001. Parcat seara la ora 22:00 cu motorul cald (sa spunem 95grC), dimineata la ora 08:00 era inca caldut, undeva pe la 30-40grC aproximat pe indicatorul din bord. Asta intr-o noapte de vara-toamna, sa zicem 15grC afara. La Astrele mele era motorul la temperatura mediului ambiant intr-o situatie similara. Cum reuseste BMW performanta? Ei bine izoleaza foarte bine compartimentul motor ca sa-i fie cald prietenului nostru - motorul.
Expun aici niste poze facute la masina mea intr-o iarna cand aveam capota acoperita cu gheata. Am parcurs circa 10km cu plecare la rece (sa zicem -10grC) si motorul s-a incalzit cat de cat. La oprire am observat rezultatul din poze.
Ce deducem de aici? Caldura motorului se disipa foarte repede prin capota.
Masina mea nu are izolatie din pasla la capota moturlui din fabrica. I-am procurat una de la SH ca sa i-o montez cat de repede. Exemplu:
Pana aici nu-i nimic iesit din comun.
Partea interesanta este ca as vrea sa izolez cat mai bine compartimentul motor, inclusi pe partile laterale, intre aripa si capota motor.
Am mers pe viscol cod portcaliu cu AstraG si m-am orpit la un moment dat sa verific ceva la motor. Cand am ridicat capota, aveam zapada spulberata peste baterie, peste piesele din motor, destula. Aici ar fi ajutat chederul. Mai vreau sa pun chedere si pe partea din fata, chiar daca asta H are doua bucati de chedere acolo care cad tot timpul, ele nu fac mare lucru. Mereu gasesc insecte lipite pe blocul motor, ele strecurandu-se printre capota si traversa motor.
Unde as putea gasi cheder de cumparat?
-o data pentru imbinarea de la aripa, ceva similat cu:
-a doua pentru traversa motor, ceva care se poate lipi cu adeziv exemplu
Am putea completa izolarea compartimentului motor cu scut integral din plastic. Si BMW-ul avea asa.
Problema este pretul: 2200ron pe original pentru AStra H. Nu se gaseste decat pe original. Eu am scut din metal, dar nu ajuta la izolarea termica. Este mic si este plin de gauri de aerisire.
In partea dreapta masina mea are un scut de plastica care protejeaza de murdaria facuta de roata din dreapta fata. Dar in stanga ba.
Eu am compensat izolarea pe partea stanga in dreptul rotii cu o bucata de vinilin gros. Acopera cutia de viteze de mursaria aruncata de roata din stanga fata si de vant, cat de cat. Multumesc iso pentru idee si sablon.
Mai sunt doua gauri mari de acoperi sub bara fata, sub proiectoare.
Sa punem tot vinilin? Alte idei?
Ultima modificare făcută de GL10PEL la Lun 24 Sep, 2012 3:31 pm
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- OP
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
sorindf2000- Suspendat
- 1,051 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Brasov
sorindf2000- Mesaje scrise: 1,051
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat
O investitie destul de mare care nu ajuta cu mai nimic, de ex. ai spus ca un scut de plastic cum are Astra H diesel, pentru a inlocui scutul de metal existent pe masina ta, ar costa cam 2200 RON, se gasesc doar pe original, de unde rezulta un pret foarte mare si la sh ( asta daca-l gasesti). Pasla aceea pe capota, ma rog, nu e scumpa dar nici mare lucru nu cred ca face, nu acopera integral capota si apoi nu cred ca un plastic pe dedesupt, o pasla pe interiorul capotei si un cheder va izola motorul , raman destule gauri pe care nu vei avea cum sa le astupi, asa e facuta masina, iar daca producatorul asa a conceput-o, prea multe nu vei rezolva. Mai bine, verifica sa ai termostatul in stare foarte buna de functionare sa nu ai pierderi de antigel, radiatorul sa fie curat si restul va face masina, la benzina, chiar si iarna, cateva minute de mers la relanti inainte sa pleci de pe loc va ajuta motorul sa se incalzeasca.Eu am avut si astra H diesel care avea toate scuturile si protectile de care vorbesti tu, mai putin cheder in fata intre capota si traversa si oricum intra zapada peste tot, cel putin intre cutia de viteze si zona bateriei era mereu plin de zapada, intra pe la roata o parte si o parte prin spatiul dintre capota si traversa...deci...cam la fel cum ai si tu acum...
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
cangri a scris:Si vara pe caldurile acelea mari in trafic la semafor oare cum se mai raceste motorul acela?
Nu am auzit pe nimeni ca a stricat masina ca a mers cu ea prin frig.Dar am auzit multe care s-au stricat de la supraincalzire.
Nu am auzit pe nimeni ca a stricat masina ca a mers cu ea prin frig.Dar am auzit multe care s-au stricat de la supraincalzire.
La orice masina racirea este bine gandita de fabricant, aerul care intra la temperatura ambianta in radiator si iese cald spre blocul motor iese din compartimentul motor pe sub firewall-ul masinii. Exista o zona de turbulenta generata de viteza aerului care intra din fata, diferenta de temperatura/presiune a aerului ce intra in compartimentul motor si cel de sub masina, datorita ventilatoarelor, etc.
Cert e ca in mers aerul cald iese pe sub masina, daca scutul motor e macar licenta la cel original. Ceva mai dificil este cand stai pe loc vara la semafor, atunci cu scut motor o sa-ti plece mai des ventilatoarele din fata decat fara scut motor (cand aerul cald iese si pe sub aripi). Daca fabricantul a gandit masina ta cu scut motor, atunci se va raci vara in traficul din oras si cu scut motor pentru ca este gandit si acest aspect.
Nici a mea nu mai avea scut motor, dar am gasit unul licenta pe Okazii :
Imbraca excelent masina pe dedesupt pana sub aripi. Inca nu am vazut zapada sus in compartimentul motor, dar ideea cu cheder-ul din fata sub capota intre aripi ma tenteaza si pe mine. Daca gasesti o solutie de durata sa o postezi aici, sunt si eu interesat.
Acum caut un sistem auxiliar de incalzire (electric) asa cum a pus Opel pe Vivaro, VW pe Passat, etc care sa-l adaptez la motorul meu, pus pe circuitul mic al apei din motor ajuta mult prin incalzirea mai rapida a motorului la reducerea uzurii dupa pornirea de dimineata pe timp de iarna.