- SUPERDRAGOS
- OP
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Am deschis aceasta discutie deoarece m-am lovit personal de aceasta problema..Avand cauciucuri ALL-SEASON,am constatat ca nu-si faceau treaba cum trebuie pe zapada sau noroi,chiar daca am 4X4.Gumele mele aveau destul de multa "carne",insa santurile dintre ele erau prea subtiri pt a da randament pe zapada/noroi.
Un set de 4 anvelope SH,de iarna,bune,ajungea la 8-10 mil.. Ce-i de facut,mi-am zis.Eu.In sinea mea.Am intrebat pe la diverse vulcanizari de aparat de rescris cauciucuri..Nimic.Unii nu aveau,unii nici macar nu auzisera,iar unora trebuia sa le explic de la 0 ce vreau de fapt.
Am incercat sa fac eu un aparat de acel gen,care este ca un fel de pistol de lipit urias,iar in loc de ansa are o tabla ascutita(care se schimba de la model la model,pe dimensiune).Acea tabla se incinge aproape de rosu,si intra in cauciuc precum laleaua in branza de vaci.Scoate si un pic de fum.
Nu am reusit,si am cautat alta cale. Am pus mana pe maretul FLEX!
Si intr-o frenezie care m-a tinut 2 zile,am tot taiat cu flexul din cauciucuri,de se umpluse strada de fum si miros de cauciuc ars.Iar eu pe fata si pe haine eram plic de cauciuc ars,care CULMEA,nu se lipea,ci se dadea jos cu mana,fara cea mai mica urma.Asta la rece,ca daca dadeau bobitele de cauciuc de caldura,s-a terminat,se intindeau si nu se mai luau decat cu diluant.
Buuun..Sunteti curiosi ce a iesit..?
Astea sun poze cu ele "crude",maine pun poze cu ele merse un pic,mai ales ca pe spate am facut model diferit...
Ultima modificare făcută de SUPERDRAGOS la Mar 07 Feb, 2012 9:52 pm, modificat de 3 ori în total
Un set de 4 anvelope SH,de iarna,bune,ajungea la 8-10 mil.. Ce-i de facut,mi-am zis.Eu.In sinea mea.Am intrebat pe la diverse vulcanizari de aparat de rescris cauciucuri..Nimic.Unii nu aveau,unii nici macar nu auzisera,iar unora trebuia sa le explic de la 0 ce vreau de fapt.
Am incercat sa fac eu un aparat de acel gen,care este ca un fel de pistol de lipit urias,iar in loc de ansa are o tabla ascutita(care se schimba de la model la model,pe dimensiune).Acea tabla se incinge aproape de rosu,si intra in cauciuc precum laleaua in branza de vaci.Scoate si un pic de fum.
Nu am reusit,si am cautat alta cale. Am pus mana pe maretul FLEX!
Si intr-o frenezie care m-a tinut 2 zile,am tot taiat cu flexul din cauciucuri,de se umpluse strada de fum si miros de cauciuc ars.Iar eu pe fata si pe haine eram plic de cauciuc ars,care CULMEA,nu se lipea,ci se dadea jos cu mana,fara cea mai mica urma.Asta la rece,ca daca dadeau bobitele de cauciuc de caldura,s-a terminat,se intindeau si nu se mai luau decat cu diluant.
Buuun..Sunteti curiosi ce a iesit..?
Astea sun poze cu ele "crude",maine pun poze cu ele merse un pic,mai ales ca pe spate am facut model diferit...
Ultima modificare făcută de SUPERDRAGOS la Mar 07 Feb, 2012 9:52 pm, modificat de 3 ori în total
- aditz6
- **
- 175 mesaje
- din 25 Mai 2010
- Astra 2002 Z16SE
- Olt
aditz6
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2010
- Mesaj Privat
- l_stoian79
- ***
- 601 mesaje
- din 08 Mai 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Timisoara
l_stoian79
- Mesaje scrise: 601
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
@aditz6: relaxeaza-te, @superdragos nu a inventat nimic. Cauta "tyre sipping" pe google . este o operatiune des intalnita in lumea off-roader-ilor, se face ptr cauciucurie cu profil tip tractor ptr a imbunatati aderenta la alunecari laterale sau ptr a "ascuti" canturile profilului, ptr a musca mai tare din teren. Oricum e operatiune facuta in general doar ptr competitii (mai ales cele de extrem off-road), unde durata de viata a cauciucului nu conteaza, si nici franarea nu e importanta (nu exista franare de la viteze mari).
@superdragos: super tare! dar ai grija cu "avantul" asta sa nu intri prea tare cu flexul (sa nu atingi armatura interioara)
avantaje o sa vezi tu care is: teoretic tractiune mai buna in zapada afanata sau pamant
Dezavantaje: vei scurta viata gumelor, uzura va fi mai pronuntata, si exista riscul (in cazul unor gume prea vechi si coapte) ca sa se rupa bucati mai mari din cauciuc, zonele de unde sa inceapa aceasta "dezintegrare" sunt chiar zonele remodelate cu flexul.
sa faci niste incercari (pe asfalt uscat/umed) sa te obisnuiesti cu noua distanta de franare (mai lunga).
sincer as folosi aceste gume doar ptr drumuri mai laturalnice cu viteze mici, nu m-as baza pe ele la viteze mari (risc de explozie, plus comportament la franare mult inrautatit)
@superdragos: super tare! dar ai grija cu "avantul" asta sa nu intri prea tare cu flexul (sa nu atingi armatura interioara)
avantaje o sa vezi tu care is: teoretic tractiune mai buna in zapada afanata sau pamant
Dezavantaje: vei scurta viata gumelor, uzura va fi mai pronuntata, si exista riscul (in cazul unor gume prea vechi si coapte) ca sa se rupa bucati mai mari din cauciuc, zonele de unde sa inceapa aceasta "dezintegrare" sunt chiar zonele remodelate cu flexul.
sa faci niste incercari (pe asfalt uscat/umed) sa te obisnuiesti cu noua distanta de franare (mai lunga).
sincer as folosi aceste gume doar ptr drumuri mai laturalnice cu viteze mici, nu m-as baza pe ele la viteze mari (risc de explozie, plus comportament la franare mult inrautatit)
- vlasceanu george
- **
- 60 mesaje
- din 10 Dec 2008
- Vectra 2001 y2.2dtr
- Bucuresti
vlasceanu george
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 y2.2dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2008
- Mesaj Privat
salut. Pe langa vectra din semnatura am un camion .Sunt cauciucuri speciale se numesc regrovabile dupa ce se uzeaza pana la limita se mai pot adanci cu acel aparat cu lama e special .Daca vrei sa mai adincesti santurile gasesti la vulcanizarile de camioane asa ceva. Eu am facut la camion si sunt super noi.
- SUPERDRAGOS
- OP
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- vlasceanu george
- **
- 60 mesaje
- din 10 Dec 2008
- Vectra 2001 y2.2dtr
- Bucuresti
vlasceanu george
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 y2.2dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2008
- Mesaj Privat
In vara am facut,pe anvelope 235 70 r17,5 am dat 50 ron buc dar se fac doar pe anumite modele de cauciucuri. mai multe aici http://www.anveloperecanelare.ro/anvelope.html Sper sa fie de folos .Daca vrei pot sa ma interesez cat este acum doar sa mi dai dimensiuni anv.
- SUPERDRAGOS
- OP
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Nene, dar de ce ai folosit o panza de flex asa de mare? (groasa)
Pai simplu,distanta intre "caramele"era de cam 2-3 mm,si de aici rezulta randamentul slab pe zapada.Deja la 10-12 mm,cat au acum,se schimba situatia...In momentele cand patineaza spatele,arunca si zapada,semn ca "agatza"altfel decat inainte,cand se invarteau fara sa arunce nimic..Si am folosit disc cu smirhel,destul de gros.IDEAL ar fi sa se puna 2-3 discuri de taiat piatra (nu din cele cu diamant),cred ca ar merge mai usor.
Distanta mare dintre "caramele" este o caracteristica definitorie a gumelor de iarna.Cele de vara au santurile mici,cat sa iasa apa prin ele,iar cele ALL SEASON au ceva intre,ca sa faca treaba si colo si colo.Deci de asta am optat pt.un disc cat se poate de lat.
vlasceanu george a scris:In vara am facut,pe anvelope 235 70 r17,5 am dat 50 ron buc dar se fac doar pe anumite modele Daca vrei pot sa ma interesez cat este acum doar sa mi dai dimensiuni anv
Las`ca m-am interesat eu pe Fizicienilor,la vulcanizare de camioane (tardiv,dar ca sa stiu orientativ,cat am economisit) si mi-au facut pret de 100 ron /buc.Probabil ca la camioane e mult mai mult.
P.S.-Cat se poate de bucuros am constatat ca ce mi-am facut singur la gume arata muuult mai bine decat ce am vazut `rescris`la respectiva vulcanizare.Si mai uniforme,iar marginile santului astfel largit nu erau rotunjite,ca la mine,ci foarte ascutite,fapt ce ma face sa cred ca grabesc sfarsitul..
- SUPERDRAGOS
- OP
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- claudiu-cld
- *******
- 6,515 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,515
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
- as3dyum
- ****
- 1,037 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Corsa 2006 z13dt
- Alta tara
as3dyum
- Mesaje scrise: 1,037
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2006 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Gabello
- ****
- 1,149 mesaje
- din 11 Mai 2009
- Astra 2001 y1,7dti
- Giurgiu
Gabello
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2001 y1,7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2009
- Mesaj Privat
- m.nyck
- **
- 318 mesaje
- din 16 Jun 2007
- Bucuresti
m.nyck
- Mesaje scrise: 318
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2007
- Mesaj Privat
- popeye
- **
- 153 mesaje
- din 17 Oct 2006
- Astra 2003 Y17DT
- Tg-Jiu
popeye
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Tg-Jiu
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2006
- Mesaj Privat
Performanta cauciucurilor de iarna nu reiese din distanta mare dintre zonele de contact cu zapada, ci din materialul din care e facut cauciucul si din profilul special al acestuia. Daca te uiti vei vedea ca este format sin mai multe "lamele" (profilul e crestat, practic zona de contact este multiplicata. Nu se mareste dar sunt mai multe muchii).
Deci, la tine materialul a ramas acelasi, iar faptul ca ai marit santurile nu poate spori mult performanta pe timp de iarna.Asta ca sa nu te bzezi prea mult pe ele nu de altceva.
Inca ceva. Daca te uiti la un cauciuc de iarna vei vedea ca lamelele formate din sectionarea zonei de contact sunt orientate specializat. majoritatea pentru a oferi aderenta la tractiune si o parte mai mica pentru franare. lamelele sunt foarte mobile, calitate de altfel a cauciucurilor de iarna (sunt mai moi)
Deci, la tine materialul a ramas acelasi, iar faptul ca ai marit santurile nu poate spori mult performanta pe timp de iarna.Asta ca sa nu te bzezi prea mult pe ele nu de altceva.
Inca ceva. Daca te uiti la un cauciuc de iarna vei vedea ca lamelele formate din sectionarea zonei de contact sunt orientate specializat. majoritatea pentru a oferi aderenta la tractiune si o parte mai mica pentru franare. lamelele sunt foarte mobile, calitate de altfel a cauciucurilor de iarna (sunt mai moi)
- SUPERDRAGOS
- OP
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Nu am pretentia ca inventat apa calda,sau ca am creat cauciucul sublim de iarna..Pur si simplu am modificat ce aveam,in limitele bunului simt.(zic eu). Orientarea lamelelor nu puteam sa o schimb,doar distanta dintre santuri era ceva viabil.Nu vreau sa compar un cauciuc specializat de iarna cu"inventia "mea de peste noapte.Nu m-am dus mai jos decat era santul vechi.Deci nu risc sa faca explozie mai mult decat inainte..
Personal cred ca cea mai mare problema ar fi la echilibrarea rotilor.Este evident ca nu s-a luat uniform din fiecare sant,deci s-ar putea sa cera mai mult pe masina de echilibrat.Insa prin definitie,cu cauciucurile de iarna NU se merge tare.Cu atat mai putin cu dintr`astea..La mine pana la 90-100 nu se simte nimic in volan.Mai mult nu am de gand sa merg (defel),iar la un turism sincer,nu prea as incerca.Gumele de turism se gasesc relativ ieftin,deci nu se merita atata efort.
PS- Nu recomand pe un cauciuc bun..Daca aveti un cauciuc dupa care sa NU plangeti daca il gresiti,si experienta cu flexul,puteti incerca.
Personal cred ca cea mai mare problema ar fi la echilibrarea rotilor.Este evident ca nu s-a luat uniform din fiecare sant,deci s-ar putea sa cera mai mult pe masina de echilibrat.Insa prin definitie,cu cauciucurile de iarna NU se merge tare.Cu atat mai putin cu dintr`astea..La mine pana la 90-100 nu se simte nimic in volan.Mai mult nu am de gand sa merg (defel),iar la un turism sincer,nu prea as incerca.Gumele de turism se gasesc relativ ieftin,deci nu se merita atata efort.
PS- Nu recomand pe un cauciuc bun..Daca aveti un cauciuc dupa care sa NU plangeti daca il gresiti,si experienta cu flexul,puteti incerca.
- popeye
- **
- 153 mesaje
- din 17 Oct 2006
- Astra 2003 Y17DT
- Tg-Jiu
popeye
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Tg-Jiu
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2006
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- OP
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Si ca sa nu credeti ca mintea mea a luat pauza,din ciclul ”De ce nu singur..?”,astazi am prestat Cauciucuri cu tinte,HomeMade.Este ca o varianta la tintele cu cap vidia,care se baga in locasuri special facute din turnare,la cauciucurile de iarna.
Necesar -2 gume de iarna,dupa care sa nu va para rau daca le stricati.
-cam 80-100 holzsuruburi,sa ajunga pentru ambele roti.
-o bormasina sau o surubelnita electrica,cu cap cruce.
E de preferat ca holzsuruburile sa fie un material mai tare,sa nu se toceasca imediat.
Gumele,eu aveam 2 de iarna,suplimentare fata de cele de pe masina,pe care am dat cam 100 ron.Au ceva caramele pe ele.Important e sa fie si groase in carne,nu numai in profil,altfel riscati sa va faceti pana (pene) singuri.
Maine revin cu poze si cu impresii dupa primii kilometrii facuti.Ce pot sa spun acum e ca se au doar daca stau cu geamul deschis si cu muzica oprita.
Necesar -2 gume de iarna,dupa care sa nu va para rau daca le stricati.
-cam 80-100 holzsuruburi,sa ajunga pentru ambele roti.
-o bormasina sau o surubelnita electrica,cu cap cruce.
E de preferat ca holzsuruburile sa fie un material mai tare,sa nu se toceasca imediat.
Gumele,eu aveam 2 de iarna,suplimentare fata de cele de pe masina,pe care am dat cam 100 ron.Au ceva caramele pe ele.Important e sa fie si groase in carne,nu numai in profil,altfel riscati sa va faceti pana (pene) singuri.
Maine revin cu poze si cu impresii dupa primii kilometrii facuti.Ce pot sa spun acum e ca se au doar daca stau cu geamul deschis si cu muzica oprita.
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- OP
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat