Aceasta clapeta are rolul de a ''taia'' aerul ce intra in admisie, realizandu-se o frana de motor mai eficienta. In plus ajuta motorul sa fie mai silentios la oprire.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
In momentul aparitiei unei probleme la senzorul (1) care citeste pozitia clapetei (5),ECU nu mai stie in ce pozitie se afla aceasta si da o comanda eronata electrovalvei sa inchida sau sa deschida clapeta obturatoare.
Pe scurt, ordinea este aceasta : senzor(1) - ECU - electrovalva - furtun vacuum(3) - capsula vacuumatica(2) - tija legatura(4) - clapeta obturatoare(5).
Pentru rezolvare, se scoate furtunasul de vacuum(3) din capsula vacuumatica si se obtureaza cu un dop (surub, nit,etc) lasand capsula nelegata la nimic, sau se inlocuieste senzorul clapetei, care este foarte scump.
O rezolvare simpla pe care o poate executa si un neavizat in domeniu.
Cam asta este tot.