gmtiby
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2006
- Mesaj Privat
Salutare , am si eu o intrebare ciudata.. poate, pt. unii :Voi cum porniti motorul, adik :
Lasati sa se stinga vreun bec la bord, sau
Dati la demaror cum v-ati urcat la volan.
Cei de la Di-bas de unde am cumparat masina, mi-au spus ca nu e nevoie sa astept sa se stinga vreun bec, pot sa dau la automat imediat de cum am bagat cheia in contact. (asta dupa ce am intrebat eu )
Merci !
editat: king of the road
Lasati sa se stinga vreun bec la bord, sau
Dati la demaror cum v-ati urcat la volan.
Cei de la Di-bas de unde am cumparat masina, mi-au spus ca nu e nevoie sa astept sa se stinga vreun bec, pot sa dau la automat imediat de cum am bagat cheia in contact. (asta dupa ce am intrebat eu )
Merci !
editat: king of the road
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- peter
- **
- 150 mesaje
- din 24 Jul 2005
- Vectra 1995 X16SZ
- Caras-Severin
peter
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 1995 X16SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
gmtiby
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2006
- Mesaj Privat
gmtiby
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2006
- Mesaj Privat
ovidelu
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2006
- Mesaj Privat
Salut! Si eu am citit vineri seara, cand am luat masina, de 2 ori manualul si tot asa zice: la motor pe benzina pur si simplu rasucesti cheia si o pornesti, la diesel astepti sa se stinga martorul de la bujia incandescenta (parca asa ii zicea).
Dar si eu astept sa se stinga martorii luminosi din bord. Rau cred ca n-are de ce sa fie.
Dar si eu astept sa se stinga martorii luminosi din bord. Rau cred ca n-are de ce sa fie.
- indy
- ****
- 1,087 mesaje
- din 22 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
indy
- Mesaje scrise: 1,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
- al3xz
- **
- 329 mesaje
- din 16 Jun 2006
- Astra 2004 Z17DTH
- Bucuresti
al3xz
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2006
- Mesaj Privat
chatalin- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2006
- Mesaj Privat
- xcuseme
- ****
- 1,444 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
opel astra 1.7 tdi
- bag cheia in contact, o duc pozitia de contact si astept sa isi faca toate testele si sa se stinga martorii
- martorul de bujii (filamentul galben) se stinge destul de repede, chiar si cand a fost ger statea destul de putin aprins
- apas ambreiajul la podea
- pornesc
- astept sa se stinga si ceilalti martori ramasi aprinsi, de obicei martorul de ulei e ultimul... dureaza cateva secunde
- eliberez ambreiajul
- ma asigur ca cheia revine inapoi in pozitia de contact si nu ramane cumva blocata pe demaror (am auzit de unele cazuri pe aici)
- imi mai fac treaba vreo 20-30 sec cu centura, pozitia in scaun, fata la cd player
- plec
- nu apas deloc acceleratia in timpul procesului de pornire
- nu-s paranoia... pur si simplu mi-am format reflex sa parcurg acesti pasi
- bag cheia in contact, o duc pozitia de contact si astept sa isi faca toate testele si sa se stinga martorii
- martorul de bujii (filamentul galben) se stinge destul de repede, chiar si cand a fost ger statea destul de putin aprins
- apas ambreiajul la podea
- pornesc
- astept sa se stinga si ceilalti martori ramasi aprinsi, de obicei martorul de ulei e ultimul... dureaza cateva secunde
- eliberez ambreiajul
- ma asigur ca cheia revine inapoi in pozitia de contact si nu ramane cumva blocata pe demaror (am auzit de unele cazuri pe aici)
- imi mai fac treaba vreo 20-30 sec cu centura, pozitia in scaun, fata la cd player
- plec
- nu apas deloc acceleratia in timpul procesului de pornire
- nu-s paranoia... pur si simplu mi-am format reflex sa parcurg acesti pasi
- Operabilus
- ***
- 786 mesaje
- din 20 Sep 2006
- Cluj
Operabilus
- Mesaje scrise: 786
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2006
- Mesaj Privat
Motivul pentru care trebuie sa astepti sa se stinga majoritatea martorilor este urmatorul: daca in urma verificarilor, computerul detecteaza vreun fault, martorul iti va ramane aprins. Ceea ce te intereseaza de obicei inainte sa pornesti din loc
La diesel mai este inca o problema, cu bujiile incadescente, care trebuie sa fie incalzite suficient de mult inainte de pornire. Cand au ajuns la temperatura respectiva, se stinge martorul. De obicei dureaza 1-2 secunde, iarna pana la 3-4.
La diesel mai este inca o problema, cu bujiile incadescente, care trebuie sa fie incalzite suficient de mult inainte de pornire. Cand au ajuns la temperatura respectiva, se stinge martorul. De obicei dureaza 1-2 secunde, iarna pana la 3-4.
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
- eugen
- **
- 121 mesaje
- din 11 Jul 2006
- Astra 2001 Z18XE
- Bucuresti
eugen
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2006
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
eugen a scris:In afara de pasii descrisi de xcuseme eu mai astept putin inainte sa plec de pe loc. Pana iese socul automat. De obicei la pornire turometrul sta pe la 1200-1300. Astept pana scade la 1000. dureaza de obicei sub un minut.
S-a mai discutat despre asta pe aici. Concluzia era ca motorul se incalzeste mult mai repede daca pleci de pe loc, fara sa ii dai in goarna, adica in jur de 2000 de ture. Asa mentioneaza si cartea masinii. Pe loc incalzirea se face mai greu (motorul nu este in sarcina) si uzura este mai mare pt. ca functioneaza mai mult timp la rece.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
La benzina se da cheie dupa ce se stinge becul. In aceste citeva secunde ECU incalzeste sonda de oxigen si filmul de la debitmetru pe linga altele. Daca pornesti imediat debitmetrul da valori gresite de aer si sonda de oxigen fiind rece se va murdari mai repede. Clar ? Am mai scris dar nu toti cauta....
Daca cei de la Di-bas stiu altceva sa prezinte ei explicatii tehnice clare de ce nu trebuie asteptat.
Daca cei de la Di-bas stiu altceva sa prezinte ei explicatii tehnice clare de ce nu trebuie asteptat.
- hoinarel
- **
- 264 mesaje
- din 21 Oct 2007
- Astra 2001 Y17DT
- Buzau
hoinarel
- Mesaje scrise: 264
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2007
- Mesaj Privat
xcuseme a scris:opel astra 1.7 tdi
- bag cheia in contact, o duc pozitia de contact si astept sa isi faca toate testele si sa se stinga martorii
- martorul de bujii (filamentul galben) se stinge destul de repede, chiar si cand a fost ger statea destul de putin aprins
- apas ambreiajul la podea
- pornesc
- astept sa se stinga si ceilalti martori ramasi aprinsi, de obicei martorul de ulei e ultimul... dureaza cateva secunde
- eliberez ambreiajul
- ma asigur ca cheia revine inapoi in pozitia de contact si nu ramane cumva blocata pe demaror (am auzit de unele cazuri pe aici)
- imi mai fac treaba vreo 20-30 sec cu centura, pozitia in scaun, fata la cd player
- plec
- nu apas deloc acceleratia in timpul procesului de pornire
- nu-s paranoia... pur si simplu mi-am format reflex sa parcurg acesti pasi
- bag cheia in contact, o duc pozitia de contact si astept sa isi faca toate testele si sa se stinga martorii
- martorul de bujii (filamentul galben) se stinge destul de repede, chiar si cand a fost ger statea destul de putin aprins
- apas ambreiajul la podea
- pornesc
- astept sa se stinga si ceilalti martori ramasi aprinsi, de obicei martorul de ulei e ultimul... dureaza cateva secunde
- eliberez ambreiajul
- ma asigur ca cheia revine inapoi in pozitia de contact si nu ramane cumva blocata pe demaror (am auzit de unele cazuri pe aici)
- imi mai fac treaba vreo 20-30 sec cu centura, pozitia in scaun, fata la cd player
- plec
- nu apas deloc acceleratia in timpul procesului de pornire
- nu-s paranoia... pur si simplu mi-am format reflex sa parcurg acesti pasi
Eu cred ca asta este procedura corecta. Eu mai stau 20 de secunde dupa pornire si plec imediat, iar la oprire, daca am facut drum lung sau stiu ca e incalzit tare motorul stau 1 minut cu motorul inca pornit sa se raceasca turbina.
- xcuseme
- ****
- 1,444 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
exact.
si ce am mai observat... de cand am aceasta masina... sunetul produs in timpul pornirii este acelasi.
Adica... se aude demarorul de 2 ori... apoi porneste instant. Chiar si iarna la -20 grade, fix la fel. Vara am avut surpriza sa o ia uneori chiar si mai repede...
In momentul in care aceasta pornire nu va mai fi la fel... sunet mai lung...etc... imi voi pune semne de intrebare ca ceva e in neregula.
si ce am mai observat... de cand am aceasta masina... sunetul produs in timpul pornirii este acelasi.
Adica... se aude demarorul de 2 ori... apoi porneste instant. Chiar si iarna la -20 grade, fix la fel. Vara am avut surpriza sa o ia uneori chiar si mai repede...
In momentul in care aceasta pornire nu va mai fi la fel... sunet mai lung...etc... imi voi pune semne de intrebare ca ceva e in neregula.
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
- hoinarel
- **
- 264 mesaje
- din 21 Oct 2007
- Astra 2001 Y17DT
- Buzau
hoinarel
- Mesaje scrise: 264
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2007
- Mesaj Privat
gabrield a scris:Daca nu e in viteza, ce rost are sa apesi ambreiajul ?
Banuiesc ca e o uzura in plus...
O scoti din viteza inainte sa pornesti, ar fi corect.
Banuiesc ca e o uzura in plus...
O scoti din viteza inainte sa pornesti, ar fi corect.
Vara cred ca nu patesti nimic dar iarna de pe la -6 si mai frig o sa ai surpriza ca ti-ai omorat bateria, asa ca mai bine ambreiaj si scutesti angrenajul de un efort in plus.