- alladdin205
- OP
- 3 mesaje
- din 13 Mai 2011
- Astra 2000 y17dt
- Vaslui
alladdin205
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2011
- Mesaj Privat
Buna ziua! Am un prieten ce detine un opel astra G 1.7/ 2001 Z17DIT caruia ii pornesc ventilatoarele imediat ce pune contactul. Am verificat senzorul de temperatura cu OPCOM, in ECu da -15 grade celsius, iar in intruments 135 de grade. Am schimbat senzorul de tempearatura, aceeasi problema. Am schimba modulul de la ventilatoare, de sub aripa, problema a ramas. Am verificat senzorul nou, isi schimba rezistenta la diferite temperaturi, conform tabelului din AUTODATA. Am verificat firele ce intra in el, pe ambele fire vine 5 V. Nu stiu daca e normal asta. Am taiat firele ce vin din calculator si am verificat iesirea din mufa calculatorului... tot 5 V pe ambele fire. Chiar nu stiu care ar fi problema... orice sfat mi-ar fi de ajutor. Mentionez ca masina nu are AC.
- alladdin205
- OP
- 3 mesaje
- din 13 Mai 2011
- Astra 2000 y17dt
- Vaslui
alladdin205
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2011
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Senzorul cica ar fi verificat.
Din ce stiu eu, senzorul ala e de fapt o termorezistenta. Adica o chestie la care rezistenta variaza functie de temperatura.
Problema ca e rezistenta citita de ECU e cea a senzorului+cablaj. Acuma, in cazul ideal, rezistenta indusa de cablaj in circuit e neglijabila. In cazul real, un contact imperfect sau un scurt pot induce rezistente (in plus sau in minus) suficient de mari ca sa fie relevante.
Lasa ce zice op-com-ul, nu e prima data cand il vad zicand balarii. Mai degraba as crede bordul, ECU zice ca motorul e supraincalzit, si baga ventilatoarele pe maxim. Daca ecu ar crede ca motorul are -15 grade, cu certitudine nu ar porni ventilatoarele.
Masoara senzorul separat, si masoara firele in mufa de la ECU. Daca ai aceeasi rezistenta, incearca sa dai cu spray de contacte in mufa. Verifica lamelele de contact din mufa de la senzor, sa nu fie murdare, sau sa nu fie deplasate, eventual desfa mufa, curata-le, indoaie-le sa faca contact mai bine....
Din ce stiu eu, senzorul ala e de fapt o termorezistenta. Adica o chestie la care rezistenta variaza functie de temperatura.
Problema ca e rezistenta citita de ECU e cea a senzorului+cablaj. Acuma, in cazul ideal, rezistenta indusa de cablaj in circuit e neglijabila. In cazul real, un contact imperfect sau un scurt pot induce rezistente (in plus sau in minus) suficient de mari ca sa fie relevante.
Lasa ce zice op-com-ul, nu e prima data cand il vad zicand balarii. Mai degraba as crede bordul, ECU zice ca motorul e supraincalzit, si baga ventilatoarele pe maxim. Daca ecu ar crede ca motorul are -15 grade, cu certitudine nu ar porni ventilatoarele.
Masoara senzorul separat, si masoara firele in mufa de la ECU. Daca ai aceeasi rezistenta, incearca sa dai cu spray de contacte in mufa. Verifica lamelele de contact din mufa de la senzor, sa nu fie murdare, sau sa nu fie deplasate, eventual desfa mufa, curata-le, indoaie-le sa faca contact mai bine....