Hans36
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
Sunt posesorul unui opel vectra ' 92 MOTOR C16NZ si nu stiu care este cauza dar se creeaza suprapresiune in instalatia de racire.Radiatorul de racire este schimbat in primavara. Indicatorul de temperatura nu urca la mai mult de jumatate , termocupla functioneaza normal adica.......porneste si se opreste dupa cca 1 minut.Probabil temperatura reala a lichidului de racire nu este cea indicata (mi se pare ca este defapt mult mai mare) dar daca dopul vasului de expansiune este bine strans , apa nu fierbe..........dar dupa cca 100 km presiunea e f mare .Daca las capacul vasului de expansiune nestrans.......nu se creeaza presiune dar cum e si firesc.....lichidul de racire clocoteste.
Are cineva vreo idee despre cauza acestui fenomen, si care e rezolvarea lui??
In speranta ca voi primii un raspuns..........Va multumesc.
Are cineva vreo idee despre cauza acestui fenomen, si care e rezolvarea lui??
In speranta ca voi primii un raspuns..........Va multumesc.
- cont-sters-1898
- **
- 233 mesaje
- din 28 Feb 2006
cont-sters-1898
- Mesaje scrise: 233
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2006
- Mesaj Privat
Vezi ca rahatul ala de dop nu se strange la maxim, asa ma facut si eu si aveam presiune prea mare in instalatie. asta mai apare si din cauza nefunctionarii termostatului sau blocarii pe deschis. In cazul asta strange capacul ala foarte putin pana opune putin rezistenta si lasa-l asa.
Mai o chestie: cu motorul rece deschide capota si lasa motorul in ralanti sa mearga pana incepe apa sa se incalzeasca si testeaza furtunul ala ce iasa de linga cureaua de distributie si intra sus in radiator, daca furtunu ala se incalzeste odata cu motorul atunci ai termostatul blocat pe deschis exact aceeasi problema ca si la mine si cam asta ar fi cauza problemei.
ternostat nou cam 60 ron
lichid de racire cam 70 ron (a nu se citi apa) nou de preferinta galben sau rosu in amestec cu apa distilata in proportie de 3L antigel la 2 L apa distilata asta inseamna ca are o temperatura de inghet de -30 si va fierbe undeva pe la +125.
Mai o chestie: cu motorul rece deschide capota si lasa motorul in ralanti sa mearga pana incepe apa sa se incalzeasca si testeaza furtunul ala ce iasa de linga cureaua de distributie si intra sus in radiator, daca furtunu ala se incalzeste odata cu motorul atunci ai termostatul blocat pe deschis exact aceeasi problema ca si la mine si cam asta ar fi cauza problemei.
ternostat nou cam 60 ron
lichid de racire cam 70 ron (a nu se citi apa) nou de preferinta galben sau rosu in amestec cu apa distilata in proportie de 3L antigel la 2 L apa distilata asta inseamna ca are o temperatura de inghet de -30 si va fierbe undeva pe la +125.
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- turbojack
- **
- 124 mesaje
- din 15 Jul 2006
- Cluj
turbojack
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2006
- Mesaj Privat
[quote="Skywalker"]...Vezi ca rahatul ala de dop nu se strange la maxim, asa ma facut si eu si aveam presiune prea mare in instalatie. ...quote]
Ala nu este dop ca la damingeana ci este un bushon cu supapa.Orice motor modern lucreaza cu suprapresiune pe instalatia de racire si nu este la presiunea atmosferica.Lasind bushonul desfacut ,motorul nu va avea o racire in parametri si se va distruge.Am facut destule motoare ,care aveau dop de plastic in loc de bushon .
Schimbarea termostatului nu e simpla, deoarece este sub capacul curelei de distributie ,si cere o mina experimentata.
Suprapresiunea poate sugera si un inceput de garnitura de chiulasa arsa datorita functionarii la temperaturi prea mari.
Ala nu este dop ca la damingeana ci este un bushon cu supapa.Orice motor modern lucreaza cu suprapresiune pe instalatia de racire si nu este la presiunea atmosferica.Lasind bushonul desfacut ,motorul nu va avea o racire in parametri si se va distruge.Am facut destule motoare ,care aveau dop de plastic in loc de bushon .
Schimbarea termostatului nu e simpla, deoarece este sub capacul curelei de distributie ,si cere o mina experimentata.
Suprapresiunea poate sugera si un inceput de garnitura de chiulasa arsa datorita functionarii la temperaturi prea mari.
- razvu77
- **
- 201 mesaje
- din 13 Nov 2005
- Astra 1995 C20XE
razvu77
- Mesaje scrise: 201
- Locatie:
- Masina: Astra 1995 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2005
- Mesaj Privat
- cont-sters-1898
- **
- 233 mesaje
- din 28 Feb 2006
cont-sters-1898
- Mesaje scrise: 233
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2006
- Mesaj Privat
Mishi
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Kadett 1991 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2006
- Mesaj Privat
popker
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2005
- Mesaj Privat
Daca ai presiune mare in instalatie e posibil sa fie defect capacul de la vasul cu lichid de racire.
Eu am avut de curand aceasta problema si am auzit diferite pareri de la mai multi mecanici. Doi dintre ei au vrut sa imi schimbe garnitura de chiuloasa, iar al treilea mi-a schimbat efectiv pompa de apa, desi datorita presiunii curgea antigel numai pe la garnitura pompei. Un capac costa 15 ron iar eu am dat pe schimbarea pompei de apa 300 ron (bineinteles ca problema nu s-a rezolvat si am gasit din nou balta de antigel sub masina ... din cauza presiunii cedeaza instalatia in diferite puncte).
Eu zis sa schimbi acel capac si numai pe urma sa incerci altceva.
Eu am avut de curand aceasta problema si am auzit diferite pareri de la mai multi mecanici. Doi dintre ei au vrut sa imi schimbe garnitura de chiuloasa, iar al treilea mi-a schimbat efectiv pompa de apa, desi datorita presiunii curgea antigel numai pe la garnitura pompei. Un capac costa 15 ron iar eu am dat pe schimbarea pompei de apa 300 ron (bineinteles ca problema nu s-a rezolvat si am gasit din nou balta de antigel sub masina ... din cauza presiunii cedeaza instalatia in diferite puncte).
Eu zis sa schimbi acel capac si numai pe urma sa incerci altceva.