Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • alinastrag

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2004 Z14R
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Va salut ! In urma cu o ora am plecat din orasul meu spre satul bunicilor . Distanta 22-25 km . In timp ce mergeam constant 80-90 m-am gandit sa o dezmortesc un pic cam pana la 140-150 toate bune , insa nu m-am oprit aici am continuat sa merg cu treapta 3 si 4 cu vreo 120-140 km pana la destinatie , ajuns acolo m-am gandit sa incerc si cu treapta 1 si 2 schimbate la 5000-6000 rpm . La stationare am constatat ca iese fum de la motor si emana un miros foarte intepator de genul plastic sau cauciuc ars . Am lasat masina oprita 20-30 minute sa se linisteasca si sa se raceasca iar la intoarcere nu am mai intampinat mirosul acela . Ce sa fie oare ? Din cauza ca am fortat placa de presiune , discul de ambreiaj , sau sa fie altceva ? Astept raspunsuri sa stiu pe viitor ce-i de facut si sfatul meu e sa nu incercati asa ceva , pentru un pic de adrenalina riscati sa stricati componente importante ale masinii . Va multumes , astept pareri si raspunsuri !
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
mirosul de ferodou ars este inconfundabil.. (ca la o frana brusca..sau cand cuplezi cutia la turatie mare a motorului)
ori s-a incins discul de ambreiaj.. ori de la caldura s-au incins alte componente de la motor..
  • AIin

  • Mesaje scrise: 558
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
se simtea miros de disc de ambreaj incins. daca nu faci asta in mod regulat nu e nici o problema, insa daca in fiecare zi ii dai forja, sa nu te astepti sa tina prea mult ambreajul asta. de stricat nu stici nimic, daca nu e stricat deja. mentionez ca nu strici daca nu ii dai in fiecare zi.
ca sa iti dai seama daca discul de mabreaj e uzat, adica in termeni populari patineaza, in treapta a treia la 30kph calci brusc acceleratia la podea. daca vezi ca iti urca turometrul repede, iar vitezometrul are tendinta de a urca mai greu, atunci, asa cum am zis, iti [atineaza discul de ambreaj, ceea ce inseamna cel putin un disc nou, sau un kit complet de mabreaj, adica disc+ placa+ rulment.
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
@Alin: ce zici tu mi s-a intampla cand tractam pe cineva si respectivul incerca sa porneasca masina in timp ce eu il trageam. Dar am mers 10.000 km de atunci si nu simt sa patineze.

Eu am simtit odata "miros de ferodou ars " la inceptut cand faceam scoala si abia invatam sa conduc, am urcat o panta foarte abrupta , totusi scurta de 2 metri cu ambreiajul patinat si motorul turat.

Morala: Ambreiajul se tine patinat cat mai putin timp posibil, dar nici sa iei piciorul repede de pe el de sa inceapa sa de-a in nas masina, se calca usor, se ia piciorul usor.
  • AIin

  • Mesaje scrise: 558
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
ambreajul se patineaza doar in treapta 1, adica la plecarea de pe loc. in rest il omori degeaba. o alta greseala care o fac multi este sa stea cu piciorul pe pedala. desi zic ca nu apasa ambreajul, el are o tendinta de a sta putin decuplat, deci mareste uzura motorului.
a nu ma intelege gresit: sunt cazuri cand trebuie sa i patinezi mult si bine, de exemplu cand cobori o panta abrupta plina de gropi so santuri, insa astea sunt cazuri exceptionale.
  • mrka

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Foarte simplu si usor sa verifici starea ambreajului tau.
1. pornesti masina
2. tragi frana de mana
3. bagi in treapta 1 si ridici usor piciorul de pe ambreaj ca si cand ai pelca de pe loc.
Masina ar trebui sa te smuceasca usor iar forta ei sa fie evidenta. daca ea se tureaza usor si tinde sa plece la fel de usor...insemana ca discul de ambreaj este uzat.
cu cat cresti treapta de viteze si repeti operatia vei observa ca masina te trage de pe loc din ce in ce mai usor. ea ar trebui sa plece de pe loc cu un ambreaj bun chiar si in vit 5.
Daca auzi zgomote in pedala atunci cand calci ambreajul, rulmentul sau placa sunt foarte uzate.
Daca, calci ambreajul la punctul mort si simti batai in pedala - volanta este uzata.

Bafta
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Cunosc pe cineva care are un autoturism kia cu 320.000 de km facuti de el si ambreiajul merge perfect fara sa fi fost schimbat vreodata. Stiu ca e greu de comparat kia cu opel si nu asta e scopul dar eu ma astepy ca si la opel la un stil de condus normal ambreiajul sa tina macar 300.000. Altfel, inseamna va kilometrajul nu e real.
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,051
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
N-are nici o treaba km din bord cu starea ambreajului...pot sa dau zeci de exemple si combinatii de exemple ca am dreptate, o sa dau doar unul singur, ambreajul unei masini care merge zilnic cativa km, 10-15 km, in trafic, bara la bara ( Bucuresti), va fii mai uzat la, sa zicem 50000km si 2 ani vechime decat ambreajul aceluias tip de masina care merge zilnic sute de km pe autostrada ( Germania) si care va avea in 2 ani peste 150000 km.Posibil chiar ca prima masina din exemplul meu sa aibe nevoie de ambreaj nou la 70000km pe cand cealalta sa ajunga la 300000km fara probleme cu ambreajul din fabrica.
Un alt test al ambreajului, este in mers la 30-40km/h, viteza a treia se calca pana jos acceleratia si masina trebuie sa creasca in viteza la fel cum creste in turatie, daca creste doar in turatie nu si in viteza, ambreajul are probleme, mai precis discul de ambreaj patineaza. Pedala tare de ambreaj sau poate "batai" in pedala ar reprezenta probleme la rulmentul de presiune. Placa de presiune se strica mai greu, din ce stiu eu, dar poate nu stiu bine. Pedala de ambreaj trebuie sa prinda in prima jumatate a cursei de jos in sus, pe la jumatate. Daca prinde foarte sus ar fi probleme cu rulmentul de presiune si daca nu se rezolva aceste probleme intr-un final si cu placa de presiune si discul de ambreaj binenteles.
Ca sfat, pentru ca ambreajul sa tina mult, nu tineti piciorul pe pedala de ambreaj si nu-l apasati la orice frana, deci..cat mai putine apasari pe pedala de ambreaj, mai ales inutile. Alt sfat, schimbarea vitezelor se face nici prin eliberarea brusca a ambreajului dar nici lent sa patineze discul, poate ca este de preferat sa se faca un pic mai brusc decat lent pentru cei care nu se pot obisnui sub nici o forma cu ambreajul...La semafor de exemplu, stationarea cu motorul pornit se face cu masina scoasa din viteza si piciorul pe pedala de frana sau cu frana de mana trasa,nu se asteapta cu piciorul pe pedala de ambreaj si cu masina in viteza. Liniutele la semafor sau prin alte locuri dauneaza grav ambreajului...mergeti domol cu masina Smile
  • alinastrag

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2004 Z14R
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2011

  • Mesaj Privat
clar , m-am convins ca acel miros venea de la disc , vitezele fiind cuplate la turatii si viteze mari . nu am mai simtit acel miros pana atunci deoarece am mers normal cu masina . poate e si din cauza ca masina a fost circulata normal si intampinand cutia turatii mari asa s.a manifestat ambreiajul , zic eu sa fie prima si ultima oara cand face asa
  • alinastrag

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2004 Z14R
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2011

  • Mesaj Privat
l-am luat si pe "batranu' " cu mine sa verificam starea ambreiajului si l-am incercat cu toate modurile de testare , in rampa , cu treapta a 3a . etc se pare ca se afla in stare perfecta de functionare nefiind schimbat niciodata . masina are 130955 km azi 2 10 2012 . ce sa mai zic ... atunci m-a luat valul , in rest masina trage super bine , in orice treapta .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR