eliz
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2012
- Mesaj Privat
am un Astra G 2001 hatchback cumparat din Germania de vreo jumatate de an. de vreo 1 luna a inceput sa imi faca probleme servodirectia. pompa servo pare a fi electrica marca TWG (gat scurt).
daca pornesc dimineata si motorul este rece sau afara este rece, atunci servodirectia nu functioneaza (am directie dar merge foarte greu, deci fara servo). pot sa merg cu masina 3 ore, sa dau cu ea prin gropi/denivelari (trepidatii) ca nu isi revine. niciodata nu si-a revenit in mers oricat am mers cu ea.
dar daca merg vreo jumate de ora cu ea pana ajunge apa pe la 90grade si opresc motorul dupa care il pornesc din nou, directia servo isi da drumul. sau o las vreo 6 ore sa bata soarele pe ea, atunci directia functioneaza chiar si cu motorul rece (apa 80 grade).
de exemplu azi am pornit-o la 11 dimineata si nu a functionat. am lasat vreo 15 min motorul pornit pana a ajuns apa la vreo 88grade, am repornit-o si tot nu a functionat. am miscat de mufa cu 3 pini si de masa, i-am dat si cateva ciocanele la pompa. tot nu a vrut sa porneasca servodirectia. apoi am am oprit-o si dupa 5 ore de stat la soare, cand cand o pornesc la 16.30 servodirectia a functionat.
la un service m-au sfatuit sa inlocuiesc lichidul pompei servo (habar n-am daca a fost schimbat vreodata). m-am uitat la rezervor si este vreo 0,5cm peste nivelul maxim (este vreo problema?)
o alta intrebare ar fi daca e normal ca atunci cand virezi maxim si servodirectia functioneaza, sa vibreze putin volanul (cineva mi-a zis ca la maxim lucreaza niste supape) ?
nu stiu daca este coincidenta sau nu dar probleme au inceput sa apara dupa ce mi s-a schimbat un capat de bara, atunci am facut de cateva ori viraje stanga/dreapta la maxim cu motorul oprit, dupa care mi-a modificat unghiul de fuga la roti (directie). in ziua respectiva nu am avut nici o problema cand am plecat de la service (motorul fiind cald), dar a doua zi dimineata a fost prima data cand servodirectia nu a functionat.
aveti ceva idei ? parca nu as da atatia bani pe o pompa noua si sa fie alceva.
eu parca tind sa cred ca este ceva contact electric imperfect pe undeva.
daca pornesc dimineata si motorul este rece sau afara este rece, atunci servodirectia nu functioneaza (am directie dar merge foarte greu, deci fara servo). pot sa merg cu masina 3 ore, sa dau cu ea prin gropi/denivelari (trepidatii) ca nu isi revine. niciodata nu si-a revenit in mers oricat am mers cu ea.
dar daca merg vreo jumate de ora cu ea pana ajunge apa pe la 90grade si opresc motorul dupa care il pornesc din nou, directia servo isi da drumul. sau o las vreo 6 ore sa bata soarele pe ea, atunci directia functioneaza chiar si cu motorul rece (apa 80 grade).
de exemplu azi am pornit-o la 11 dimineata si nu a functionat. am lasat vreo 15 min motorul pornit pana a ajuns apa la vreo 88grade, am repornit-o si tot nu a functionat. am miscat de mufa cu 3 pini si de masa, i-am dat si cateva ciocanele la pompa. tot nu a vrut sa porneasca servodirectia. apoi am am oprit-o si dupa 5 ore de stat la soare, cand cand o pornesc la 16.30 servodirectia a functionat.
la un service m-au sfatuit sa inlocuiesc lichidul pompei servo (habar n-am daca a fost schimbat vreodata). m-am uitat la rezervor si este vreo 0,5cm peste nivelul maxim (este vreo problema?)
o alta intrebare ar fi daca e normal ca atunci cand virezi maxim si servodirectia functioneaza, sa vibreze putin volanul (cineva mi-a zis ca la maxim lucreaza niste supape) ?
nu stiu daca este coincidenta sau nu dar probleme au inceput sa apara dupa ce mi s-a schimbat un capat de bara, atunci am facut de cateva ori viraje stanga/dreapta la maxim cu motorul oprit, dupa care mi-a modificat unghiul de fuga la roti (directie). in ziua respectiva nu am avut nici o problema cand am plecat de la service (motorul fiind cald), dar a doua zi dimineata a fost prima data cand servodirectia nu a functionat.
aveti ceva idei ? parca nu as da atatia bani pe o pompa noua si sa fie alceva.
eu parca tind sa cred ca este ceva contact electric imperfect pe undeva.
- Dariescu Claudiu
- ***
- 685 mesaje
- din 30 Jun 2008
- Astra 2003 Z18xe
- Iasi
Dariescu Claudiu
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 Z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2008
- Mesaj Privat
- xgender8k
- **
- 147 mesaje
- din 06 Feb 2012
- Astra 2007 z14xep
- Bucuresti
xgender8k
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2012
- Mesaj Privat
- ionutz84
- **
- 193 mesaje
- din 07 Feb 2010
- Bucuresti
ionutz84
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2010
- Mesaj Privat
eliz
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2012
- Mesaj Privat
mersi de sfaturi.
am scos lichidul de servo cu o seringa si l-am lasat fix intre nivelul minim si maxim. raman simptomele identice. dimineata nu am servo ... seara am. am verificat tensiunea de incarcare. la rece cu motorul pornit 14,2 V ... adica exact cat trebuie din cate stiu eu. totusi servodirectia nu functiona atunci.
testerul la servodirectie nu imi merge, de cand am cumparat-o nu a mers. cel de la reprezentanta mi-a spus asta inainte sa o cumpar, mi-a aratat un cablu care avea 2 fire in loc de 3 si a spus ca e model mai vechi de 2001.
in rest la tester nu am nici o problema. toate sunt in parametri (inclusiv incarcarea).
am scos lichidul de servo cu o seringa si l-am lasat fix intre nivelul minim si maxim. raman simptomele identice. dimineata nu am servo ... seara am. am verificat tensiunea de incarcare. la rece cu motorul pornit 14,2 V ... adica exact cat trebuie din cate stiu eu. totusi servodirectia nu functiona atunci.
testerul la servodirectie nu imi merge, de cand am cumparat-o nu a mers. cel de la reprezentanta mi-a spus asta inainte sa o cumpar, mi-a aratat un cablu care avea 2 fire in loc de 3 si a spus ca e model mai vechi de 2001.
in rest la tester nu am nici o problema. toate sunt in parametri (inclusiv incarcarea).
- aditz6
- **
- 175 mesaje
- din 25 Mai 2010
- Astra 2002 Z16SE
- Olt
aditz6
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2010
- Mesaj Privat
eliz
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2012
- Mesaj Privat
- Dariescu Claudiu
- ***
- 685 mesaje
- din 30 Jun 2008
- Astra 2003 Z18xe
- Iasi
Dariescu Claudiu
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 Z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2008
- Mesaj Privat
eliz
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2012
- Mesaj Privat
eliz
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2012
- Mesaj Privat
hai sa dau niste detalii despre cum am rezolvat problema ca poate ajuta pe altii in viitor.
am masurat alternatorul si bateria in gol si in sarcina si erau ok. (am masurat inclusiv bateria in sarcina cu motorul oprit. exista un aparat special pt asa ceva)
apoi am intepat firele care merg la pompa servo si le-am masurat cu un multimetru si testat o lampa control
firul negru este + si vine de la contact, trebuie sa fie ~ +12V cu contactul pus si ~ +14 cu motorul pornit. aprindea lampa de control
firul albastru/alb este + si este un semnal de defect alternator ... eu am avut ~ +10,5V pe el si nu aprindea lampa de control.
firul maro (eu nu il aveam) este diagnoza. modelul de pompa TRW1 nu are diagnoza (nu se poate testa cu tester electronic si nu da semnal de defect in bord). modelul TRW2 are diagnoza.
schema electrica se poate gasi in programul Autodata (Wiring diagrams => additional circuits => electric power steering)
mi s-a parut suspecta tensiunea aia de 10,5V (in autodata e neclar cat trebuie sa fie), dar am observat ca ramanea aceeasi si cand functiona servo si cand nu functiona. asa ca am decis sa inlocuiesc pompa servo. am luat una la second si acum servodirectia functioneaza.
de demontat si montat pompa nu a fost usor. trebuie desfacut: filtrul de aer, alternatorul, cutia de sigurante de la motor, rezervorul de apa.
timp de lucru 2-3ore, cateodata este nevoie de 2 oameni. a trebuit ridicat si coborat elevatorul de mai mult de 5 ori, bagat mainile prin motor si lucrat la pipaiala (cablul era prins cu niste clipsuri greu de desprins).
m-a costat 320lei pompa TRW1, 100lei montatul si 40lei lichidul.
am masurat alternatorul si bateria in gol si in sarcina si erau ok. (am masurat inclusiv bateria in sarcina cu motorul oprit. exista un aparat special pt asa ceva)
apoi am intepat firele care merg la pompa servo si le-am masurat cu un multimetru si testat o lampa control
firul negru este + si vine de la contact, trebuie sa fie ~ +12V cu contactul pus si ~ +14 cu motorul pornit. aprindea lampa de control
firul albastru/alb este + si este un semnal de defect alternator ... eu am avut ~ +10,5V pe el si nu aprindea lampa de control.
firul maro (eu nu il aveam) este diagnoza. modelul de pompa TRW1 nu are diagnoza (nu se poate testa cu tester electronic si nu da semnal de defect in bord). modelul TRW2 are diagnoza.
schema electrica se poate gasi in programul Autodata (Wiring diagrams => additional circuits => electric power steering)
mi s-a parut suspecta tensiunea aia de 10,5V (in autodata e neclar cat trebuie sa fie), dar am observat ca ramanea aceeasi si cand functiona servo si cand nu functiona. asa ca am decis sa inlocuiesc pompa servo. am luat una la second si acum servodirectia functioneaza.
de demontat si montat pompa nu a fost usor. trebuie desfacut: filtrul de aer, alternatorul, cutia de sigurante de la motor, rezervorul de apa.
timp de lucru 2-3ore, cateodata este nevoie de 2 oameni. a trebuit ridicat si coborat elevatorul de mai mult de 5 ori, bagat mainile prin motor si lucrat la pipaiala (cablul era prins cu niste clipsuri greu de desprins).
m-a costat 320lei pompa TRW1, 100lei montatul si 40lei lichidul.
- GGeorgeCristian
- *
- 1 mesaje
- din 27 Dec 2019
GGeorgeCristian
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2019
- Mesaj Privat
Salut, ajutați-mã va rog ca nu reușesc sa gãsesc rezolvare.
Nu am direcție deloc mai ales cand e frig afara. E volanul blocat și își revine dupã 5-10 minute și asta dacã tot forțez sa virez stânga-dreapta. Zgomote nu se aud.
Am rãmas într-adevãr fãrã ulei hidraulic. A curs caseta dar pana sa vad, s-a defectat. Am schimbat caseta de direcție noua, aceleași simptome, direcție blocata. Am fost sfãtuit sa schimb pompa de servo fiindcã cicã s-ar fi defectat. Am schimbat-o cu una din dezmembrãri, aceleași simptom. Cicã nu e buna pompa și astfel am ajuns la a 3-a pompa de servo și tot la fel. Am schimbat și toate furtunurile.
Cu cât sta mașina mai mult nepornita și cu cât e mai frig afara cu atât sta și la mine direcția mai mult blocata.
Nu am direcție deloc mai ales cand e frig afara. E volanul blocat și își revine dupã 5-10 minute și asta dacã tot forțez sa virez stânga-dreapta. Zgomote nu se aud.
Am rãmas într-adevãr fãrã ulei hidraulic. A curs caseta dar pana sa vad, s-a defectat. Am schimbat caseta de direcție noua, aceleași simptome, direcție blocata. Am fost sfãtuit sa schimb pompa de servo fiindcã cicã s-ar fi defectat. Am schimbat-o cu una din dezmembrãri, aceleași simptom. Cicã nu e buna pompa și astfel am ajuns la a 3-a pompa de servo și tot la fel. Am schimbat și toate furtunurile.
Cu cât sta mașina mai mult nepornita și cu cât e mai frig afara cu atât sta și la mine direcția mai mult blocata.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut,
da mai multe date despre masina ( cred ca ai astra g daca ai postat aici).
ce motor ai?
ce tip este pompa ( trw1 , 2)?
din ce stiu eu pompa de servodirectie are cam 5 fire pe ea, unul este albastru alb si merge la alternator de unde primeste un semnal ca acesta incarca.
am avut la masina mea (motor y20dth) probleme cu alternatorul, l-am reparat (la bord se stingea martorul baterie dupa ce porneam ) dar acesta tot nu incarca bine iar uneori ramineam fara servo. am schimbat alternatorul (avea santuri la colector, unde calca carbunii) si am rezolvat asa si servo.
deci, alternator bun si atentie la firul albastru alb subtire dintre servo si alternator!
la fel, bateria de cind o ai? o baterie slaba poate sa dea defecte de genul asta (pompa de servo ia curent mare in functionare si poate nu mai reuseste alternatorul sa faca fata).
personal as incerca in primul rind sa fac rost de o baterie buna de proba si apoi, daca ai acelasi defect as cauta in zona alternatorului.
daca astea sint bune (alternator + baterie) atunci as banui un defect mecanic (daca zici ca ai schimbat 3 pompe atunci poate ceva pe la casteta, chiar daca e noua..., aici nu prea stiu, ma depaseste partea mecanica)
da mai multe date despre masina ( cred ca ai astra g daca ai postat aici).
ce motor ai?
ce tip este pompa ( trw1 , 2)?
din ce stiu eu pompa de servodirectie are cam 5 fire pe ea, unul este albastru alb si merge la alternator de unde primeste un semnal ca acesta incarca.
am avut la masina mea (motor y20dth) probleme cu alternatorul, l-am reparat (la bord se stingea martorul baterie dupa ce porneam ) dar acesta tot nu incarca bine iar uneori ramineam fara servo. am schimbat alternatorul (avea santuri la colector, unde calca carbunii) si am rezolvat asa si servo.
deci, alternator bun si atentie la firul albastru alb subtire dintre servo si alternator!
la fel, bateria de cind o ai? o baterie slaba poate sa dea defecte de genul asta (pompa de servo ia curent mare in functionare si poate nu mai reuseste alternatorul sa faca fata).
personal as incerca in primul rind sa fac rost de o baterie buna de proba si apoi, daca ai acelasi defect as cauta in zona alternatorului.
daca astea sint bune (alternator + baterie) atunci as banui un defect mecanic (daca zici ca ai schimbat 3 pompe atunci poate ceva pe la casteta, chiar daca e noua..., aici nu prea stiu, ma depaseste partea mecanica)