bobby90
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Arges
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2013
- Mesaj Privat
Salut. Am un opel tigra din 1998, il pornesc sta turat undeva la 1.400-1.500 si are un sunet ciudat, foarte subtire in partea stanga a masinii. E o caseta a naibii cineva mi-a zis ca e vorba despre arderea gazelor ceva de genul asta. Dupa 2-3 maxim 5 minute se opreste, totul functioneaza perfect. Uneori la pornire face "gafe" tot din cauza asta. Acum intrebarea mea e : pot schimba porcaria aia? Sau daca din ea e? Un sfat va rog frumos, am masina de 2 luni si nu prea stiu "cu ce se mananca". Multumesc anticipat.
- streetfame
- **
- 92 mesaje
- din 24 Jun 2013
- Tigra 1997 1.6
- Constanta
streetfame
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Constanta
- Masina: Tigra 1997 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2013
- Mesaj Privat
salut, nu ai de ce sa schimbi aia, aia este pompa de aer secundar. asa face la toate, 2-3 minute la pornire apoi se opreste. daca sta turata verifica garnitura aia care face legatura admisiei cu clapeta de accelerate, poate a umblat cineva acolo si nu a pus-o cum trebuie si trage aer fals. dar mergi la mecanic cu ea daca nu stii ce si cum. poti face si un test agrafa sau o poti baga pe un tester sa stii ce mai are... testul agrafa il gasesti si pe net cum se face
Iliuta85
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Corsa 1995 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mai 2012
- Mesaj Privat
- streetfame
- **
- 92 mesaje
- din 24 Jun 2013
- Tigra 1997 1.6
- Constanta
streetfame
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Constanta
- Masina: Tigra 1997 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2013
- Mesaj Privat
motorul functioneaza bine mersi si fara pompa aia. ea are rolul de a proteja catalizatorul, adica sa nu aibe socul prea puternic de la vaprii firbinti la pornire pompa baga pe evacuare aer rece si asa in timp catalizatorul rezista mai mult, explicatia asta am primit-o si eu mai de mult de la mai multe persoane. am avut o tigra care nu mergea pompa aia de multa vreme si catalizatorul era praf, la turatii mari se auze un zdranganit in el deranjant, iar la tigra asta care o am acum merge si pompa si catalizatorul e in stare foarte buna, deci pot zice ca eu am patit-o cu pompa si m-a convins sper ca ai inteles
bobby90
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Arges
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2013
- Mesaj Privat
Deci asta e "componenta" masinii care imi da batai de cap http://postimg.org/image/eb0y66plt/ Caseta aceea neagra(incercuita). E normal sa stea turata? Si mai ales un sunet ciudat? Stima.
- amr84
- **
- 404 mesaje
- din 14 Aug 2009
- Tigra 1997 X14XE
- Arges
amr84
- Mesaje scrise: 404
- Locatie: Arges
- Masina: Tigra 1997 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
tocmai ti-a spus streetfame. este pompa secundara de apa si este normal sa faca asa la pornire (sa stea mai turata si sa scada treptat pana se opreste in interval de 2-3 maxim 5 minute, in functie si de temperatura exterioara). Asta cand motorul este rece. daca motorul este cald, nu porneste. Totusi, pe caldurile astea nu ar trebuii sa treaca de 1200 rot/min. O sa fiu atent la mine la cat se ridica, dar in Bucuresti e mai cald decat prin Arges. Spre 1400-1500 de rotatii se ridica doar iarna la sub -5 grade Celsius.
pune un video sa vedem exact si cum fluctueaza turometrul si cum se aude motorul. Tind sa cred ca turatia e prea mare pentru perioada asta. Dar e normal sa fie mai mare la inceput si sa scada treptat pana la relanti.
Pompa secundara de aer baga aer rece in evacuare si are rol de a proteja catalizatorul, cum a explicat si streetfame si in acelasi timp, oxigenul din aerul pompat reduce poluarea, el fiind si rolul principal, reducerea poluarii cu motorul rece.
LE: filtrul de aer de la pompa l-ai schimbat? chestia aia neagra care pleaca din pompa si vine in fata catre radiator.
pune un video sa vedem exact si cum fluctueaza turometrul si cum se aude motorul. Tind sa cred ca turatia e prea mare pentru perioada asta. Dar e normal sa fie mai mare la inceput si sa scada treptat pana la relanti.
Pompa secundara de aer baga aer rece in evacuare si are rol de a proteja catalizatorul, cum a explicat si streetfame si in acelasi timp, oxigenul din aerul pompat reduce poluarea, el fiind si rolul principal, reducerea poluarii cu motorul rece.
LE: filtrul de aer de la pompa l-ai schimbat? chestia aia neagra care pleaca din pompa si vine in fata catre radiator.
bobby90
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Arges
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2013
- Mesaj Privat
amr 84, am pornit-o si exact cum zici tu...sta turata exact la 1.200 rot/min. Acum nu mai pot pune video, ca nu imi mai face. Face doar cand o pornesc iar ea e rece. M-am lamurit. Va multumesc frumos pentru raspunsuri si sfaturi. Sunt "la inceput de drum" si nu prea stiu cu ce "se mananca". Am observat ca si tu esti din Arges, daca doresti da-mi add pe bobbystefy pentru a-mi da niste sfaturi. Inca o data va multumesc tuturor. Stima.
- amr84
- **
- 404 mesaje
- din 14 Aug 2009
- Tigra 1997 X14XE
- Arges
amr84
- Mesaje scrise: 404
- Locatie: Arges
- Masina: Tigra 1997 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
Iliuta85
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Corsa 1995 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mai 2012
- Mesaj Privat
Enai
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Braila
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2012
- Mesaj Privat
- streetfame
- **
- 92 mesaje
- din 24 Jun 2013
- Tigra 1997 1.6
- Constanta
streetfame
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Constanta
- Masina: Tigra 1997 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2013
- Mesaj Privat