editzu
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2012
- Mesaj Privat
Buna seara.
Mentionez ca pornesc aceasta discutie in urma folosirii functiei search a forumului, fara vreun rezultat favorabil.
Am un Astra G caravan, an 1999, 1.6 16v benzina, cod motor X16XEL, cu aproape 190.000 de kilometrii reali si astazi, dupa aproape doua-trei zile de nefunctionare, am luat masina la o tura mica, sa-i dezmortesc pistoanele.
Am inceput usurel, chiar am lasat motorul sa se incalzeasca (desi stiu ca nu mai e necesar, dar...e bine sa mai reducem gradul de uzura), un pic de frecat prin oras, 1-a si a 2-a, apoi am scos-o in DN1, si am luat-o usurel, urcata pana in 70km/h, mers constant, nicio problema.
Apoi, fiind convins ca e incalzita si functioneaza ok, am luat-o un pic la regim de forja ( insemnand 4-5000 de ture, nimic exagerat, a vazut si mai mult), dupa cum urmeaza :
2-a 4000 ture, 3-a 3500, 4-a 3000 si in final a 5-a, pana la viteza de 140 km/h ruland cu aceasta viteza aproximativ un kilometru, maxim doi.
Toate bune, bucuros ca mi-am facut damblaua, am luat-o usurel spre casa cu 50km/h, cand in oras am simtit un miros slab de ulei incins/ars. Convins ca era de la masina din fata (avea un fum la esapament, ceva de speriat si in plus motorul nu facea niciun zgomot suspect), am continuat drumul spre casa, am bagat masina in garaj, cand, teroare, de sub capota iesea fum si temperatura sarise de 90 de grade. Am mers la portbagaj, am luat extinctorul si pregatit de ce e mai rau, am deschis capota, insa am observat doar capacul de la ulei aruncat, prins intre capota si motor, si ulei pe mai bine de 50% din suprafata motorului, pe capacul din stanga ce acopera cureaua de distributie(cred) si pe furtunul admisiei, ulei imprastiat, probabil din rotatia axului cu came in lipsa capacului.
Din cate am vazut, fumul iesea ori din portiunea de unde se prinde inceputul evacuarii (serpisorii, cunoscuti mai popular) insa nu am putut sa vad foarte bine pentru ca e o protectie de tabla peste; ori dintr-un furtunel ce trece prin fata motorului, intre radiator si acea protectie ( mentionez ca exista AC pe masina) .
Am luat masina la o a doua tura, in seara aceasta, si observ ca la mers sub 2000, adica subturat, temperatura e ok, ramane intre 80-90, insa la o acceleratie mai puternica, imediat am simtit din nou mirosul de ulei ars si temperatura a sarit peste 90. Urcand o panta > de 10 grade, si accelerand, masina aflata in treapta a doua, subturata (aprox 1500) turometrul a urcat liniar, fara sa se gatuie, iar temperatura a coborat instant la 85.
Ce se intampla ? A mers perfect pana astazi...Va rog, orice sfat e binevenit, nu sunt chiar afon la mecanica, si o sa imi dau silinta sa inteleg ce imi explicati.
Multumesc anticipat.
Mentionez ca pornesc aceasta discutie in urma folosirii functiei search a forumului, fara vreun rezultat favorabil.
Am un Astra G caravan, an 1999, 1.6 16v benzina, cod motor X16XEL, cu aproape 190.000 de kilometrii reali si astazi, dupa aproape doua-trei zile de nefunctionare, am luat masina la o tura mica, sa-i dezmortesc pistoanele.
Am inceput usurel, chiar am lasat motorul sa se incalzeasca (desi stiu ca nu mai e necesar, dar...e bine sa mai reducem gradul de uzura), un pic de frecat prin oras, 1-a si a 2-a, apoi am scos-o in DN1, si am luat-o usurel, urcata pana in 70km/h, mers constant, nicio problema.
Apoi, fiind convins ca e incalzita si functioneaza ok, am luat-o un pic la regim de forja ( insemnand 4-5000 de ture, nimic exagerat, a vazut si mai mult), dupa cum urmeaza :
2-a 4000 ture, 3-a 3500, 4-a 3000 si in final a 5-a, pana la viteza de 140 km/h ruland cu aceasta viteza aproximativ un kilometru, maxim doi.
Toate bune, bucuros ca mi-am facut damblaua, am luat-o usurel spre casa cu 50km/h, cand in oras am simtit un miros slab de ulei incins/ars. Convins ca era de la masina din fata (avea un fum la esapament, ceva de speriat si in plus motorul nu facea niciun zgomot suspect), am continuat drumul spre casa, am bagat masina in garaj, cand, teroare, de sub capota iesea fum si temperatura sarise de 90 de grade. Am mers la portbagaj, am luat extinctorul si pregatit de ce e mai rau, am deschis capota, insa am observat doar capacul de la ulei aruncat, prins intre capota si motor, si ulei pe mai bine de 50% din suprafata motorului, pe capacul din stanga ce acopera cureaua de distributie(cred) si pe furtunul admisiei, ulei imprastiat, probabil din rotatia axului cu came in lipsa capacului.
Din cate am vazut, fumul iesea ori din portiunea de unde se prinde inceputul evacuarii (serpisorii, cunoscuti mai popular) insa nu am putut sa vad foarte bine pentru ca e o protectie de tabla peste; ori dintr-un furtunel ce trece prin fata motorului, intre radiator si acea protectie ( mentionez ca exista AC pe masina) .
Am luat masina la o a doua tura, in seara aceasta, si observ ca la mers sub 2000, adica subturat, temperatura e ok, ramane intre 80-90, insa la o acceleratie mai puternica, imediat am simtit din nou mirosul de ulei ars si temperatura a sarit peste 90. Urcand o panta > de 10 grade, si accelerand, masina aflata in treapta a doua, subturata (aprox 1500) turometrul a urcat liniar, fara sa se gatuie, iar temperatura a coborat instant la 85.
Ce se intampla ? A mers perfect pana astazi...Va rog, orice sfat e binevenit, nu sunt chiar afon la mecanica, si o sa imi dau silinta sa inteleg ce imi explicati.
Multumesc anticipat.
editzu
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2012
- Mesaj Privat
- florin baltatescu
- **
- 411 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Astra 1996 X16XEL
- Neamt
florin baltatescu
- Mesaje scrise: 411
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
editzu
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2012
- Mesaj Privat
- florin baltatescu
- **
- 411 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Astra 1996 X16XEL
- Neamt
florin baltatescu
- Mesaje scrise: 411
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
editzu
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2012
- Mesaj Privat
- cristian1986
- *
- 8 mesaje
- din 23 Jan 2012
- Astra 2002 z16se
- Buzau
cristian1986
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2012
- Mesaj Privat
Tot asa am gasit si eu ulei imprastiat peste tot motorul. Mergeam de la bucuresti catre buzau iar dupa 100 de km am vrut sa o calc un pic si cand colo pe la 120 se plafona, parca imi taia benzina. Cand am scos-o din viteza mi s-a aprins martorul de la ulei, dupa ce i-am dat a patra s-a stins. Mi s-a parut suspect si am oprit... pana sa ridic capota a inceput sa iasa fum(cred ca atunci iesise uleiul). Am sters un pic pe acolo, am completat cu ulei si am mai mers cam 30 km pana acasa cu viteza mica.
Mentionez ca mie nu mi se ridica apa la 90 grade, ramane intre 80-90 intrucat am bagat un tub dintr-acela de praf in radiator.
Dupa asta masina a inceput sa mearca in suturi, un pic intrerupt intre 1500-2000 rotatii cam in toate treptele.
Daca ati intalnit , va rag sa postati! Multumesc anticipat!
Mentionez ca mie nu mi se ridica apa la 90 grade, ramane intre 80-90 intrucat am bagat un tub dintr-acela de praf in radiator.
Dupa asta masina a inceput sa mearca in suturi, un pic intrerupt intre 1500-2000 rotatii cam in toate treptele.
Daca ati intalnit , va rag sa postati! Multumesc anticipat!
- tannu
- ***
- 773 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Vectra
- Bucuresti
tannu
- Mesaje scrise: 773
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Completari pt primul post, fara legatura directa cu problema in sine:
Indiferent ca vorbim de o Dacia 1100 sau de o Insignia, indiferent ca este diesel sau benzina, recomandata este pornirea motorului fara acceleratie si asteptat macar cateva minute pana sa accelerezi/pleci de pe loc, mai ales cand e rece afara. Urca si uleiul linistit din baie pana in rampa de tacheti si se apuca de dat cu pensula, se incalzeste si esaparea si incepe sa degaje aer caldut pe sub masina, invitand cutia (uleiul) si bucsaraia/cablaraia sa se pregateasca de plecare si sa nu mai zic de dezaburit/dezghetat cat de cat geamurile la un mod cat mai "natural"...
Pt un motor cu benzina, schimbarea treptei de viteza la 2800-3000 ture este foarte ok. Nu se apropie cu nimic de ideea de "forja". Forja incepe de la 4000 in sus.
In mod normal, apa ar trebui sa stea pe la 90 grade (depinde de la model la model cum lucreaza termostatul). Acum, pe frigul care e afara, e oarecum normal sa stea sub 90, mai ales cand parcurgem distante mai scurte.
Indiferent ca vorbim de o Dacia 1100 sau de o Insignia, indiferent ca este diesel sau benzina, recomandata este pornirea motorului fara acceleratie si asteptat macar cateva minute pana sa accelerezi/pleci de pe loc, mai ales cand e rece afara. Urca si uleiul linistit din baie pana in rampa de tacheti si se apuca de dat cu pensula, se incalzeste si esaparea si incepe sa degaje aer caldut pe sub masina, invitand cutia (uleiul) si bucsaraia/cablaraia sa se pregateasca de plecare si sa nu mai zic de dezaburit/dezghetat cat de cat geamurile la un mod cat mai "natural"...
Pt un motor cu benzina, schimbarea treptei de viteza la 2800-3000 ture este foarte ok. Nu se apropie cu nimic de ideea de "forja". Forja incepe de la 4000 in sus.
In mod normal, apa ar trebui sa stea pe la 90 grade (depinde de la model la model cum lucreaza termostatul). Acum, pe frigul care e afara, e oarecum normal sa stea sub 90, mai ales cand parcurgem distante mai scurte.