Svimp
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2012
- Mesaj Privat
Salutare la toata lumea, in urma cu doua saptamani mi-am cumparat de la un dealer din Bucuresti un Opel Corsa 1.3 TDCI , evident mi-am facut cont pe forumul asta, asadar e primul meu post si va salut cu aceasta ocazie in speranta ca voi avea nevoie de multe lamuriri de la voi.
O sa incep sa va prezint situatia mea. Dupa care o sa am o lista de intrebari.
Masina este un Opel Corsa D 1.3 TDCI Ecoflex 80.000km (sper) fara filtru de particule. Prima inmatriculare specificata in certificat este in data de 01.12.2008. Masina a fost adusa din Franta, cand am cumparat-o avea numere de franta, acum am un set de numere rosii care o sa expire in scurt timp. Intre timp m-am programat la RAR , pe 27.08 sunt programat. Problema e ca eu mi-am rezervat un concediu de pe 1 septembrie.
Intrebari:
1. As vrea sa stiu daca am timp sa rezolv toate actele si care sunt pasii de urmat pentru a rezolva problemele. As avea nevoie de super detaliere (ca la prosti) si daca se poate sa imi spuneti ce drumuri trebuie sa fac intre timp , pana cand se elibereaza vreun act sau eu stiu..inainte de programare la rar cu scopul de a economisi timp, sa nu stau gura casca pana vine un act ca apoi sa mai astept nu stiu cat timp dupa.Am domiciliul in sectorul2 bucuresti.
2. Cat ma costa toata distractia. Din pacate astazi am aflat ca masina este trecuta ca autoutilitara in carte (J.1) CTTE.
3. De ce masina a fost trecuta ca autoutilitara in franta, desi masina este prevazuta cu bancheta in spate , 3 centuri de singuranta in spate , airbag cortina , etc. adica masina nu arata ca o autoutilitara
4. Daca nu reusesc sa ma incadrez in timp exista vreo solutie sa plec cu ea cu numerele rosii sau vreun document ceva ?
5. Permisul l-am pierdut, cat timp dureasa sa imi scot alt permis si unde trebuie sa fac asta ?
6. Ce parere aveti de masina
Va stau la dispozitie cu oricefel de nelamurire legat de ce am scris mai sus , astept respunsurile voastre si sfaturi de cum as putea sa scap mai repede si mai ieftin de povestea asta.
Multumesc. Raman Dator. !
O sa incep sa va prezint situatia mea. Dupa care o sa am o lista de intrebari.
Masina este un Opel Corsa D 1.3 TDCI Ecoflex 80.000km (sper) fara filtru de particule. Prima inmatriculare specificata in certificat este in data de 01.12.2008. Masina a fost adusa din Franta, cand am cumparat-o avea numere de franta, acum am un set de numere rosii care o sa expire in scurt timp. Intre timp m-am programat la RAR , pe 27.08 sunt programat. Problema e ca eu mi-am rezervat un concediu de pe 1 septembrie.
Intrebari:
1. As vrea sa stiu daca am timp sa rezolv toate actele si care sunt pasii de urmat pentru a rezolva problemele. As avea nevoie de super detaliere (ca la prosti) si daca se poate sa imi spuneti ce drumuri trebuie sa fac intre timp , pana cand se elibereaza vreun act sau eu stiu..inainte de programare la rar cu scopul de a economisi timp, sa nu stau gura casca pana vine un act ca apoi sa mai astept nu stiu cat timp dupa.Am domiciliul in sectorul2 bucuresti.
2. Cat ma costa toata distractia. Din pacate astazi am aflat ca masina este trecuta ca autoutilitara in carte (J.1) CTTE.
3. De ce masina a fost trecuta ca autoutilitara in franta, desi masina este prevazuta cu bancheta in spate , 3 centuri de singuranta in spate , airbag cortina , etc. adica masina nu arata ca o autoutilitara
4. Daca nu reusesc sa ma incadrez in timp exista vreo solutie sa plec cu ea cu numerele rosii sau vreun document ceva ?
5. Permisul l-am pierdut, cat timp dureasa sa imi scot alt permis si unde trebuie sa fac asta ?
6. Ce parere aveti de masina
Va stau la dispozitie cu oricefel de nelamurire legat de ce am scris mai sus , astept respunsurile voastre si sfaturi de cum as putea sa scap mai repede si mai ieftin de povestea asta.
Multumesc. Raman Dator. !
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Salut
uita de concediu cu masina. Chiar daca te-ai misca super rapid, talonul nu iti e eliberat pe loc. La inmatriculare ti se da un talon provizoriu, valabil ~2 saptamani. Am dubii majore ca politia pe dincolo ti l-ar recunoaste.
Masina a fost trecuta ca autoutilitara in FR pentru ca taxele sunt mai mici. Asigura-te ca masina a avut bancheta spte in FR, o bancheta nu e mare lucru de montat...
Cu numere rosii NU IESI DIN TARA! Poti incerca, insa nu iti recomand.
Legat de permis, dureaza x zile sa il obtii. cu cat e egal x, iti spun cei de la politie ori ce mama lui de serviciu se ocupa de asa ceva.
Legat de masina, motorul nu e TDCI, cum cu mandrie afirmi, ci CDTI. TDCI-urile le gasesti, daca tin bine minte, pe vw-uri.
Cauta pe aici motoarele de 1.3 CDTI, si vezi care sunt povestile cu ele
uita de concediu cu masina. Chiar daca te-ai misca super rapid, talonul nu iti e eliberat pe loc. La inmatriculare ti se da un talon provizoriu, valabil ~2 saptamani. Am dubii majore ca politia pe dincolo ti l-ar recunoaste.
Masina a fost trecuta ca autoutilitara in FR pentru ca taxele sunt mai mici. Asigura-te ca masina a avut bancheta spte in FR, o bancheta nu e mare lucru de montat...
Cu numere rosii NU IESI DIN TARA! Poti incerca, insa nu iti recomand.
Legat de permis, dureaza x zile sa il obtii. cu cat e egal x, iti spun cei de la politie ori ce mama lui de serviciu se ocupa de asa ceva.
Legat de masina, motorul nu e TDCI, cum cu mandrie afirmi, ci CDTI. TDCI-urile le gasesti, daca tin bine minte, pe vw-uri.
Cauta pe aici motoarele de 1.3 CDTI, si vezi care sunt povestile cu ele
Svimp
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2012
- Mesaj Privat
Salut ,
Merci de raspuns.
Ar fi destul de trist sa primesc talonul original in 2 saptamani, sau sa nu pot sa ies din tara cu cel provizoriu. Intelesesem ca difera de la oras la oras durata de eliberare.
Cred ca ai dreptate in privinta taxelor mai mici atunci cand este trecuta ca autoutulitara in FR, probabil a fost masina de firma si trecuta ca autoutilitara, m-am uitat la masina si nu cred ca bancheta a fost montata de proprietar sau de firma pentru ca ar fi fost mai complicat si nu ar fi fost nici rentabil. Corsa Van (utilitara din fabrica) are altfel de portbagaj si practic ar trebui sudata bancheta , plus ca nu are geamuri albe are geamuri normale. Cu gandul la Ford am scris TDCI , ma refeream, la CDTI Ecoflex.
Merci de raspuns.
Ar fi destul de trist sa primesc talonul original in 2 saptamani, sau sa nu pot sa ies din tara cu cel provizoriu. Intelesesem ca difera de la oras la oras durata de eliberare.
Cred ca ai dreptate in privinta taxelor mai mici atunci cand este trecuta ca autoutulitara in FR, probabil a fost masina de firma si trecuta ca autoutilitara, m-am uitat la masina si nu cred ca bancheta a fost montata de proprietar sau de firma pentru ca ar fi fost mai complicat si nu ar fi fost nici rentabil. Corsa Van (utilitara din fabrica) are altfel de portbagaj si practic ar trebui sudata bancheta , plus ca nu are geamuri albe are geamuri normale. Cu gandul la Ford am scris TDCI , ma refeream, la CDTI Ecoflex.
- Audioslave
- *
- 21 mesaje
- din 19 Oct 2011
- Corsa 2004 Z13DT
- Bucuresti
Audioslave
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2011
- Mesaj Privat
Salut,
Iti scriu aici din aduceri aminte, am inmatriculat o corsa 1.3 CDTI din 2004 in primavara, in sector 1.
0) foarte important - in curtea fiecarei institurii cu care o sa ai treaba o sa gasesti un birou de acte. Iti recomand sa te duci la ei, le zici ce vrei sa faci, si-ti fac ei dosarul pentru o suma infima, de obicei 10 lei: fac copii, completeaza cereri, indosariaza, etc.
1. Te duci la RAR pentru omologare si CIV. Iti recomand cu caldura sa pui niste aditivi in rezervor (exista ceva de genul no-smoke) si sa ii dai o tura pe autostrada la turatii inalte, sa se mai curete motorul inainte sa te duci la rar. Sculele cu care masoara noxele la RAR sunt antice, pe mine nu m-au trecut de prima oara, am facut treaba cu aditivul si turatul pe autostrada si a doua zi nu am mai avut probleme. De asemenea, certificatul de omologare e valabil 2 luni, in timp ce tu poti sa iei numere rosii pe 3 luni. Vezi ca nu o poti inmatricula cu omologarea expirata, deci ai grija sa nu faci 2 drumuri la rar. De asemenea, fa-ti programare in Voluntari, e mai mult loc acolo si te poate programa mai repede, la sediul din Grivita ai de asteptat 1 saptamana pentru programari, daca nu mai mult.
2. Te duci la finante sa-ti pui masina pe numele tau la fisc. Vezi ca de obicei e coada, ia-ti juma` de zi libera pentru asta, ia o carte buna cu tine.
3. Cu CIV si copii si originale te duci sa-ti depui actele pentru taxa de inmatriculare (eu am fost la anaf sector 1). E un procedeu in 2 etape: te duci si depui actele, ti se elibereaza o hartie care iti zice cat platesti (parca dureaza 10 zile), dupa care te duci sa platesti. Vezi ca daca ai luat masina tu din Franta (adica de la francezul de acolo), trebuie sa ai copii traduse si legalizate dupa actele frantuzesti ale masinii (60-100 de lei te costa distractia). Daca ai luat de la samsar din RO (care a adus-o din FR), nu ai nevoie de actele traduse. Vezi ca aici ai nevoie si de un timbru fiscal de la posta (care e 1 leu sau ceva).
4. Pe langa CIV si taxa, trebuie sa mai platesti 2 taxe, una la CEC si una la adm. financiara a sectorului. Te duci si le zici ca vrei sa inmatriculezi masina, stiu ei ce taxe ai de platit (parca 150 de lei cumulat)
5. Cu taxa platita, civ si certificat de omologare, dovada ca ai masina pe numele tau la fisc, te duci la inmatriculari in pipera, stai la coada si in cateva ore ai numerele tale. Vezi ca vizavi de sediu sunt baietii cu actele, te duci cu toate actele in brate la ei si le zici ca vrei sa inmatriculezi, iti fac ei dosarul.
Spor!
Iti scriu aici din aduceri aminte, am inmatriculat o corsa 1.3 CDTI din 2004 in primavara, in sector 1.
0) foarte important - in curtea fiecarei institurii cu care o sa ai treaba o sa gasesti un birou de acte. Iti recomand sa te duci la ei, le zici ce vrei sa faci, si-ti fac ei dosarul pentru o suma infima, de obicei 10 lei: fac copii, completeaza cereri, indosariaza, etc.
1. Te duci la RAR pentru omologare si CIV. Iti recomand cu caldura sa pui niste aditivi in rezervor (exista ceva de genul no-smoke) si sa ii dai o tura pe autostrada la turatii inalte, sa se mai curete motorul inainte sa te duci la rar. Sculele cu care masoara noxele la RAR sunt antice, pe mine nu m-au trecut de prima oara, am facut treaba cu aditivul si turatul pe autostrada si a doua zi nu am mai avut probleme. De asemenea, certificatul de omologare e valabil 2 luni, in timp ce tu poti sa iei numere rosii pe 3 luni. Vezi ca nu o poti inmatricula cu omologarea expirata, deci ai grija sa nu faci 2 drumuri la rar. De asemenea, fa-ti programare in Voluntari, e mai mult loc acolo si te poate programa mai repede, la sediul din Grivita ai de asteptat 1 saptamana pentru programari, daca nu mai mult.
2. Te duci la finante sa-ti pui masina pe numele tau la fisc. Vezi ca de obicei e coada, ia-ti juma` de zi libera pentru asta, ia o carte buna cu tine.
3. Cu CIV si copii si originale te duci sa-ti depui actele pentru taxa de inmatriculare (eu am fost la anaf sector 1). E un procedeu in 2 etape: te duci si depui actele, ti se elibereaza o hartie care iti zice cat platesti (parca dureaza 10 zile), dupa care te duci sa platesti. Vezi ca daca ai luat masina tu din Franta (adica de la francezul de acolo), trebuie sa ai copii traduse si legalizate dupa actele frantuzesti ale masinii (60-100 de lei te costa distractia). Daca ai luat de la samsar din RO (care a adus-o din FR), nu ai nevoie de actele traduse. Vezi ca aici ai nevoie si de un timbru fiscal de la posta (care e 1 leu sau ceva).
4. Pe langa CIV si taxa, trebuie sa mai platesti 2 taxe, una la CEC si una la adm. financiara a sectorului. Te duci si le zici ca vrei sa inmatriculezi masina, stiu ei ce taxe ai de platit (parca 150 de lei cumulat)
5. Cu taxa platita, civ si certificat de omologare, dovada ca ai masina pe numele tau la fisc, te duci la inmatriculari in pipera, stai la coada si in cateva ore ai numerele tale. Vezi ca vizavi de sediu sunt baietii cu actele, te duci cu toate actele in brate la ei si le zici ca vrei sa inmatriculezi, iti fac ei dosarul.
Spor!
Svimp
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2012
- Mesaj Privat
merci audioslave, am parcurs deja aproape toate punctele , mai am de platit taxa de poluare si de mers la politie. stau 3 zile ca sa imi calculeze taxa de poloare .nu inteleg de ce dureaza atat . oricum am inceput de luni toata distractia, am facut rarul , inscris masina la financiar , platit taxe de inmatriculare . Acum astept dupa lesinatele de la sectorul 2 sa imi calculeze taxa de poluare. Sper sa nu imi faca vreun calcul gresit...
Svimp
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2012
- Mesaj Privat
Am terminat povestea cu inmatriculatul. In ciudata faptului ca "jE" spunea sa uit de concediu , totul a dura 1 saptamana fix de la vizita rar. Se pare ca in provincie dureaza mai mult , povestea cu talonul provizoriu se aplica doar in provincie , in Bucuresti l-am luat in 2 ore + numerele preferentiale.
csmded
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2014
- Mesaj Privat
- TOROK CRISTIAN
- *
- 1 mesaje
- din 08 Mar 2014
- Meriva 2007 Z17DTH
- Timis
TOROK CRISTIAN
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2014
- Mesaj Privat
Va salut pe toti stiu ca postul e vechi dar totusi scriu in speranta ca ma va ajuta cineva ,in luna februarie am cumparat un Opel Meriva 1.7 cdti din 2006 luna 12 adus din Franta am dat 3200 de euro pe el mi-am facut programare la RAR TIMISOARA si ajuns acolo mi s-a spus ca masina este ''autoutilitara derivata din vehicul de persoane'' asta au dedus de pe talonul de franta si nu am primit omologarea pe motiv ca imi trebuie o adeverinta de la reprezentantul marcii in Romania care sa confirme faptul ca centurile si banchetele din spate sunt montate conform cu specificatiile producatorului Opel . Am mers la Opel reprezentanta Timisoara si mi s-a spus ca ei nu pot sa-mi elibereze asa ceva pe motiv necunoscut am fost lovit de un refuz din partea lor si de atunci nu pot sa-mi inmatriculez masina sub nici o forma am mai sunat si la alte reprezentante Opel alte judete si mi-au spus acelasi lucru ca nu pot sa-mi elibereze stau de doua luni si ceva cu masina in curte .va rog sa ma ajutati daca v-ati mai intalnit cu astfel de cazuri . Cu stima Cristian.
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- C.Stefan
- **
- 150 mesaje
- din 25 Apr 2014
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
C.Stefan
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2014
- Mesaj Privat