- gherasimmarian
- OP
- 211 mesaje
- din 10 Jan 2009
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
gherasimmarian
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2009
- Mesaj Privat
cum spune si titlul am o problema cu sistemul de racirea la motor
astra g motor e z16se km cam 225000
in ce consta problema mea cand pornesc AC si intra compresorul imi invinge motorul, adica imi cam trece apa peste 95 grade chiar de merg la drum intins sau in oras acelas simtom!
-sa verifica toate treptele de la ventilatie functioneaza atat cu testerul cat si fara pana la treapata 2 de viteza
- pe tester am avut o singur aproblema senzor de temperatura in afara ariei de masurare, sa schimbat
- termostat desi functiona deschidea dupa 90 grade acum l-am scos , deci numai am termostat pe sistem
-nu am pierderi de antigel
- nu am pete de ulei in antigel
-pompa de apa a fost schimbata de 3 luni dupa ce am schimbat distributia a functionat perfect , acum cu calduruile astea a aparut problema
-nu am pierderi de ulei
-puterea motorului e la fel...
-nu imi fierbe antigelul in borcan
- nu am martori in bord aprins
observati compresorul desi functioneaza foarte bine imi scoate un sunet mai puternic cand il pornesc
si atat timp cat nu pornesc compresorul temperatura sta fix la 90
ce nu am verificat concentratia de antigel ..... are asa mai influienta ?
daca a mai patit cineva chiar nu stiu ce sa mai verific
prima poza e cu motorul oprit dar dupa ce am mers ceva timp cu AC pornit , adoua poza e cu motorul pornit in trafic , iar a treia poza e cu motorul pornit la relanti
multumesc
Ultima modificare făcută de gherasimmarian la Mie 01 Aug, 2012 2:21 pm
astra g motor e z16se km cam 225000
in ce consta problema mea cand pornesc AC si intra compresorul imi invinge motorul, adica imi cam trece apa peste 95 grade chiar de merg la drum intins sau in oras acelas simtom!
-sa verifica toate treptele de la ventilatie functioneaza atat cu testerul cat si fara pana la treapata 2 de viteza
- pe tester am avut o singur aproblema senzor de temperatura in afara ariei de masurare, sa schimbat
- termostat desi functiona deschidea dupa 90 grade acum l-am scos , deci numai am termostat pe sistem
-nu am pierderi de antigel
- nu am pete de ulei in antigel
-pompa de apa a fost schimbata de 3 luni dupa ce am schimbat distributia a functionat perfect , acum cu calduruile astea a aparut problema
-nu am pierderi de ulei
-puterea motorului e la fel...
-nu imi fierbe antigelul in borcan
- nu am martori in bord aprins
observati compresorul desi functioneaza foarte bine imi scoate un sunet mai puternic cand il pornesc
si atat timp cat nu pornesc compresorul temperatura sta fix la 90
ce nu am verificat concentratia de antigel ..... are asa mai influienta ?
daca a mai patit cineva chiar nu stiu ce sa mai verific
prima poza e cu motorul oprit dar dupa ce am mers ceva timp cu AC pornit , adoua poza e cu motorul pornit in trafic , iar a treia poza e cu motorul pornit la relanti
multumesc
Ultima modificare făcută de gherasimmarian la Mie 01 Aug, 2012 2:21 pm
- alex_paval
- ***
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
Din moment ce pornesti compresorul, automat radiatorul de AC, care este lipit de radiatorul masinii se incalzeste si transmite caldura. Principiul AC-ului este, pe vaporizator elimina racoarea (adica in habitaclu) si pe condesator elimina caldura (adica radiatorul AC). Daca ai verificat toate treptele de viteza ale ventilatorului, termostatul e scos de pe sistem si ai schimbat sonda de temperatura, cred ca este un lucru normal sa stea la 95 de grade temperatura. SPre ex. la renault , termocupla deschidea la 99 de grade, pentru ca instalatia de racire functioneaza sub presiune , asta insemnand o temperatura mai mare de fierbere a lichidului, in jurul a 120-125* Celsius. La fel este si la tine, conditia este sa strangi bine tare capacul vasului de expansiune ca lichidul sa fie sub presiune. Bafta !
- gherasimmarian
- OP
- 211 mesaje
- din 10 Jan 2009
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
gherasimmarian
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2009
- Mesaj Privat
- alex_paval
- ***
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- gherasimmarian
- OP
- 211 mesaje
- din 10 Jan 2009
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
gherasimmarian
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2009
- Mesaj Privat
- Dariescu Claudiu
- ***
- 685 mesaje
- din 30 Jun 2008
- Astra 2003 Z18xe
- Iasi
Dariescu Claudiu
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 Z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2008
- Mesaj Privat
- cristyliviu
- ****
- 1,025 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 1,025
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Ma gandesc ca poate radiatorul nu face fata! Posibil canale infundate sau ceva obtureaza racirea. Stii ca intre cele 2 radiatoare se cam aduna gunoaie! Verifica-le un pic, si incearca sa pui ceva distantiere intre cele 2! Eu am reusit sa le cracanez un pic si sa las mai mult spatiu intre ele! Bafta!
- CoconeaValentin
- **
- 233 mesaje
- din 20 Mar 2011
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
CoconeaValentin
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2011
- Mesaj Privat
Treaba asta cu distanta dintre radiatoare e o prostie. Eu le am la fel de lipite, si am mers 600 de km numai cu AC pornit si motorul la 3000 de turatii si nu mi-a sarit de 90. A stat numai la 88. Deci e de la altceva. Poate radiatorul de antigel partial infundat. Incearca sa il scoti si sa il cureti.
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
gherasimmarian a scris:cum spune si titlul am o problema cu sistemul de racirea la motor
astra g motor e z16se km cam 225000
in ce consta problema mea cand pornesc AC si intra compresorul imi invinge motorul, adica imi cam trece apa peste 95 grade chiar de merg la drum intins sau in oras acelas simtom!
-sa verifica toate treptele de la ventilatie functioneaza atat cu testerul cat si fara pana la treapata 2 de viteza
- pe tester am avut o singur aproblema senzor de temperatura in afara ariei de masurare, sa schimbat
- termostat desi functiona deschidea dupa 90 grade acum l-am scos , deci numai am termostat pe sistem
-nu am pierderi de antigel
- nu am pete de ulei in antigel
-pompa de apa a fost schimbata de 3 luni dupa ce am schimbat distributia a functionat perfect , acum cu calduruile astea a aparut problema
-nu am pierderi de ulei
-puterea motorului e la fel...
-nu imi fierbe antigelul in borcan
- nu am martori in bord aprins
observati compresorul desi functioneaza foarte bine imi scoate un sunet mai puternic cand il pornesc
si atat timp cat nu pornesc compresorul temperatura sta fix la 90
ce nu am verificat concentratia de antigel ..... are asa mai influienta ?
daca a mai patit cineva chiar nu stiu ce sa mai verific
prima poza e cu motorul oprit dar dupa ce am mers ceva timp cu AC pornit , adoua poza e cu motorul pornit in trafic , iar a treia poza e cu motorul pornit la relanti
multumesc
astra g motor e z16se km cam 225000
in ce consta problema mea cand pornesc AC si intra compresorul imi invinge motorul, adica imi cam trece apa peste 95 grade chiar de merg la drum intins sau in oras acelas simtom!
-sa verifica toate treptele de la ventilatie functioneaza atat cu testerul cat si fara pana la treapata 2 de viteza
- pe tester am avut o singur aproblema senzor de temperatura in afara ariei de masurare, sa schimbat
- termostat desi functiona deschidea dupa 90 grade acum l-am scos , deci numai am termostat pe sistem
-nu am pierderi de antigel
- nu am pete de ulei in antigel
-pompa de apa a fost schimbata de 3 luni dupa ce am schimbat distributia a functionat perfect , acum cu calduruile astea a aparut problema
-nu am pierderi de ulei
-puterea motorului e la fel...
-nu imi fierbe antigelul in borcan
- nu am martori in bord aprins
observati compresorul desi functioneaza foarte bine imi scoate un sunet mai puternic cand il pornesc
si atat timp cat nu pornesc compresorul temperatura sta fix la 90
ce nu am verificat concentratia de antigel ..... are asa mai influienta ?
daca a mai patit cineva chiar nu stiu ce sa mai verific
prima poza e cu motorul oprit dar dupa ce am mers ceva timp cu AC pornit , adoua poza e cu motorul pornit in trafic , iar a treia poza e cu motorul pornit la relanti
multumesc
Prima poza dupa cum ai zis e cu motorul oprit dupa ce ai mers prin oras , e normal ca acul de la temperatura sa creasca cu motorul oprit(dupa ce ai mers prin oras) pentru ca pompa de apa nu invarte deci apa nu circula si se raceste(sta intre niste bucati de metal incinse) imediat ce ai pornit motorul nu a scazut temperatura apei ? Si la mine creste temperatura apei dupa ce merg prin oras si apoi opresc motorul nu se duce la aproape 100 ca la tine, cam la jumatatea distantei dintre 90 si 100 apoi cand am pornit motorul in primele 30 de secunde scade la un pic peste 90.
- gherasimmarian
- OP
- 211 mesaje
- din 10 Jan 2009
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
gherasimmarian
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2009
- Mesaj Privat
dupa ce pornesc motorul scade apa pana la 90 sau depinde cat de mult stationez
azi dupa al 10 mecanic verdictul a fost antigel prea concentrat peste 70 grade si pompa de apa probabil defecta ca nu recilcula lichidul prin circuit
dupa ce am adus concentratia la 40grade la antigel sa simtit cat de cat dar si asa momentan fara termostat se incalzeste destul de repede ...
pompa inca nu am dato jos mai astept si parerea altora sper sa vina cineva la intalnirea de sambata din iasi la club sa vedem poate mai am si alte pareri
azi dupa al 10 mecanic verdictul a fost antigel prea concentrat peste 70 grade si pompa de apa probabil defecta ca nu recilcula lichidul prin circuit
dupa ce am adus concentratia la 40grade la antigel sa simtit cat de cat dar si asa momentan fara termostat se incalzeste destul de repede ...
pompa inca nu am dato jos mai astept si parerea altora sper sa vina cineva la intalnirea de sambata din iasi la club sa vedem poate mai am si alte pareri
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
Parerea mea e ca pompa de apa invarte sau nu invarte e simplu , daca nu ar recircula lichidul ti-ar fierbe motoru.
Lichidul ar stationa si nu s-ar raci niciodata.
Nu stiu daca circuitul e la fel ca la 1.6 twinport dar ca sa vezi daca pompa de apa invarte uita-te la furtunul subtire care intra in vasul de expansiune vezi daca circula lichidul?Ar trebui sa se vada la ralanti cum intre in vasul de expansiune .
Lichidul ar stationa si nu s-ar raci niciodata.
Nu stiu daca circuitul e la fel ca la 1.6 twinport dar ca sa vezi daca pompa de apa invarte uita-te la furtunul subtire care intra in vasul de expansiune vezi daca circula lichidul?Ar trebui sa se vada la ralanti cum intre in vasul de expansiune .
- gherasimmarian
- OP
- 211 mesaje
- din 10 Jan 2009
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
gherasimmarian
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2009
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
- gherasimmarian
- OP
- 211 mesaje
- din 10 Jan 2009
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
gherasimmarian
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2009
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
madalin21
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2012
- Mesaj Privat
jidanu
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2011
- Mesaj Privat
gherasimmarian a scris:cum spune si titlul am o problema cu sistemul de racirea la motor
astra g motor e z16se km cam 225000
in ce consta problema mea cand pornesc AC si intra compresorul imi invinge motorul, adica imi cam trece apa peste 95 grade chiar de merg la drum intins sau in oras acelas simtom!
-sa verifica toate treptele de la ventilatie functioneaza atat cu testerul cat si fara pana la treapata 2 de viteza
- pe tester am avut o singur aproblema senzor de temperatura in afara ariei de masurare, sa schimbat
- termostat desi functiona deschidea dupa 90 grade acum l-am scos , deci numai am termostat pe sistem
-nu am pierderi de antigel
- nu am pete de ulei in antigel
-pompa de apa a fost schimbata de 3 luni dupa ce am schimbat distributia a functionat perfect , acum cu calduruile astea a aparut problema
-nu am pierderi de ulei
-puterea motorului e la fel...
-nu imi fierbe antigelul in borcan
- nu am martori in bord aprins
observati compresorul desi functioneaza foarte bine imi scoate un sunet mai puternic cand il pornesc
si atat timp cat nu pornesc compresorul temperatura sta fix la 90
ce nu am verificat concentratia de antigel ..... are asa mai influienta ?
daca a mai patit cineva chiar nu stiu ce sa mai verific
prima poza e cu motorul oprit dar dupa ce am mers ceva timp cu AC pornit , adoua poza e cu motorul pornit in trafic , iar a treia poza e cu motorul pornit la relanti
multumesc
astra g motor e z16se km cam 225000
in ce consta problema mea cand pornesc AC si intra compresorul imi invinge motorul, adica imi cam trece apa peste 95 grade chiar de merg la drum intins sau in oras acelas simtom!
-sa verifica toate treptele de la ventilatie functioneaza atat cu testerul cat si fara pana la treapata 2 de viteza
- pe tester am avut o singur aproblema senzor de temperatura in afara ariei de masurare, sa schimbat
- termostat desi functiona deschidea dupa 90 grade acum l-am scos , deci numai am termostat pe sistem
-nu am pierderi de antigel
- nu am pete de ulei in antigel
-pompa de apa a fost schimbata de 3 luni dupa ce am schimbat distributia a functionat perfect , acum cu calduruile astea a aparut problema
-nu am pierderi de ulei
-puterea motorului e la fel...
-nu imi fierbe antigelul in borcan
- nu am martori in bord aprins
observati compresorul desi functioneaza foarte bine imi scoate un sunet mai puternic cand il pornesc
si atat timp cat nu pornesc compresorul temperatura sta fix la 90
ce nu am verificat concentratia de antigel ..... are asa mai influienta ?
daca a mai patit cineva chiar nu stiu ce sa mai verific
prima poza e cu motorul oprit dar dupa ce am mers ceva timp cu AC pornit , adoua poza e cu motorul pornit in trafic , iar a treia poza e cu motorul pornit la relanti
multumesc
Stai linistit,si al meu z16se se comporta la fel la temperatura doar ca nu face zgomot compresorul
- gherasimmarian
- OP
- 211 mesaje
- din 10 Jan 2009
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
gherasimmarian
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2009
- Mesaj Privat
jidanu
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2011
- Mesaj Privat
- gherasimmarian
- OP
- 211 mesaje
- din 10 Jan 2009
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
gherasimmarian
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2009
- Mesaj Privat