XEP- Suspendat
- 204 mesaje
- din 19 Jun 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Buzau
XEP- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2012
- Mesaj Privat
Problema se pune in felul urmator.Motorul uneori merge intrerupt intre 1000 si 2000 rpm , nu pot depasi 140 km/h.Uneori ii taie acceleratia si decelereaza pana se opreste de tot ca si cum nu ar avea benzina.In general in cand e foarte cald afara si folosesc si AC-ul abia pot pleca cu ea de pe loc iar daca merg constant la 1500 rpm smuceste.
La esapament se aude un mic puf uneori semn ca aprinderea nu este in parametri.Pana la urma a picat bobina de inductie dar atunci mergea in 3 clar ,am schimbat-o, nu mai merge in 3 la tot cu smucituri merge uneori (mai mereu) . In viteza a 5 a nu pot trece de 4000 RPM, trage bine pana in 3000 dar dupa aceea da in nas ca si cum ar intra in limp mode (de fapt intra dar fara eroare).In toate treptele de viteza sa tureaza peste 6000 mai mult nu am incercat nu avea rost.
Problema este in mod clar una ELECTRONICA dar nu mai stiu ce sa verific ... am verificat bujii,bobina,clapeta acceleratie,EGR,crankshaft,camshaft,senzor barometric,senzor temperatura.Mecanic e ok ... am segmentat-o k dadea compresie slaba pe pistonu 1 , distributia este la punct ...
Tot motorul mecanic si electronic este verficat , nu are erori ,parametri normali pe toti senzorii ...
Cum verific ECU in afara sa-l probez cu altu` k n-am de unde? Sa-l desfac sa ma uit dupa lipituri reci ?
La esapament se aude un mic puf uneori semn ca aprinderea nu este in parametri.Pana la urma a picat bobina de inductie dar atunci mergea in 3 clar ,am schimbat-o, nu mai merge in 3 la tot cu smucituri merge uneori (mai mereu) . In viteza a 5 a nu pot trece de 4000 RPM, trage bine pana in 3000 dar dupa aceea da in nas ca si cum ar intra in limp mode (de fapt intra dar fara eroare).In toate treptele de viteza sa tureaza peste 6000 mai mult nu am incercat nu avea rost.
Problema este in mod clar una ELECTRONICA dar nu mai stiu ce sa verific ... am verificat bujii,bobina,clapeta acceleratie,EGR,crankshaft,camshaft,senzor barometric,senzor temperatura.Mecanic e ok ... am segmentat-o k dadea compresie slaba pe pistonu 1 , distributia este la punct ...
Tot motorul mecanic si electronic este verficat , nu are erori ,parametri normali pe toti senzorii ...
Cum verific ECU in afara sa-l probez cu altu` k n-am de unde? Sa-l desfac sa ma uit dupa lipituri reci ?
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
XEP- Suspendat
- 204 mesaje
- din 19 Jun 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Buzau
XEP- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2012
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
Din ce am citit pe forum toate ecu care erau stricate aveau erori care persistau , ai curatat canalele EGR conducta EGR si clapetele twinport ,vezi ce presiune ai in rampa de injectie ,daca ai desfacut motorul vezi sa fi pus toate furtunasele la loc si daca curatat canale conducta si admisie incearca cu un alt EGR de la vreun coleg , am patit ceva asemantor nu tragea bine si intre 2000 si 2500 dadea niste suturi .Citeste aici poate te ajuta.
https://www.clubopel.com/vie...54&highlight=
https://www.clubopel.com/vie...54&highlight=
XEP- Suspendat
- 204 mesaje
- din 19 Jun 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Buzau
XEP- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2012
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
La ECU practic nu ai ce verifica din cate stiu daca nu ai cod de eroare .
Cand ai un cod de eroare stocat verifici senzoru/piesa la care se face referire , continuitatea cablajului si in cele din urma daca amandoua sunt bune exista posibilitatea ca ECU sa fie stricat.
De obicei ECU se manifesta la cald adica masina merge ok cand motorul este rece ,iar dupa ce se incalzeste incepe sa de-a erori .
Tu neavand cod de eroare este putin posibil ca problema ta sa fie de natura electrica cum sustii tu.
Mergi la tester si vezi daca in mers valorile care le are masina ta la un test de durm sunt in limite.
I-a legatura cu vreun baiat care repara ECU-uri sa iti faca o diagnoza sa isi de-a cu parerea.
Cand ai un cod de eroare stocat verifici senzoru/piesa la care se face referire , continuitatea cablajului si in cele din urma daca amandoua sunt bune exista posibilitatea ca ECU sa fie stricat.
De obicei ECU se manifesta la cald adica masina merge ok cand motorul este rece ,iar dupa ce se incalzeste incepe sa de-a erori .
Tu neavand cod de eroare este putin posibil ca problema ta sa fie de natura electrica cum sustii tu.
Mergi la tester si vezi daca in mers valorile care le are masina ta la un test de durm sunt in limite.
I-a legatura cu vreun baiat care repara ECU-uri sa iti faca o diagnoza sa isi de-a cu parerea.
dorinnb
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2012
- Mesaj Privat
suspended-9452- Suspendat
- 2,442 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,442
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
XEP- Suspendat
- 204 mesaje
- din 19 Jun 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Buzau
XEP- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2012
- Mesaj Privat
Nu are cum sa fie de la pompa sau regulator , la fel face si pe gaz.Am mai vazut calculatoare stricate ,dar ca sa nu dea eroare n-am vazut... pana acum.
Asta-i singura masina care merge prost si nu da eroare.
Bine, are o eroare pe senzorul de pozitie tija twinport dar nu influenteaza cu nimic mersul masinii.
Asta-i singura masina care merge prost si nu da eroare.
Bine, are o eroare pe senzorul de pozitie tija twinport dar nu influenteaza cu nimic mersul masinii.
Hades22
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2012
- Mesaj Privat
XEP- Suspendat
- 204 mesaje
- din 19 Jun 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Buzau
XEP- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2012
- Mesaj Privat
Probabil sa fie ceva din ECU, extern nu are niciun pin rupt.Si pe gaz face la fel deci nu are treaba cu benzina.Singura anomalie pe care am observat-o pe op-com este pe knock senzor si anume:
-cilindrul 1 : cand merge normal zice 0 C ,in turatie se modifica in 3,4,5,6 C (aleatoriu nu neaparat crescator)
-cilindru 2 : 0 C
-cilindru 3 : 0 C (aleatoriu in turatie 1,2 C)
-cilindru 4 : 0 C.
Nu prea stiu sa interpretez valorile astea , banuiesc ca este vorba de aprindere cu intarziere sau ceva de genu.In orice caz pe pistonu 1 da cele mai mari valori ceea ce nu cred ca este bine , pe pistoanele celelelalte arata 0 C.
Inca nu este vorba de rateu pe cilindru respectiv(merge in 4 ) , doar ca inclin sa cred ca ardererea nu este completa ori da scanteaia aiurea prea devreme sau prea tarziu ..
Mentionez ca am schimbat bobina de proba iar pe asta noua a cam parlito in 500 km in sensul ca mergea clar in 3 , am pus bobina veche si merge normal, bine... normal in sensul ca nu mai merge in 3 ci doar cu balbaieli la turatie constanta plus ezitarea la aceelerare adica se gandeste 1 sec pana sa accelereze.
-cilindrul 1 : cand merge normal zice 0 C ,in turatie se modifica in 3,4,5,6 C (aleatoriu nu neaparat crescator)
-cilindru 2 : 0 C
-cilindru 3 : 0 C (aleatoriu in turatie 1,2 C)
-cilindru 4 : 0 C.
Nu prea stiu sa interpretez valorile astea , banuiesc ca este vorba de aprindere cu intarziere sau ceva de genu.In orice caz pe pistonu 1 da cele mai mari valori ceea ce nu cred ca este bine , pe pistoanele celelelalte arata 0 C.
Inca nu este vorba de rateu pe cilindru respectiv(merge in 4 ) , doar ca inclin sa cred ca ardererea nu este completa ori da scanteaia aiurea prea devreme sau prea tarziu ..
Mentionez ca am schimbat bobina de proba iar pe asta noua a cam parlito in 500 km in sensul ca mergea clar in 3 , am pus bobina veche si merge normal, bine... normal in sensul ca nu mai merge in 3 ci doar cu balbaieli la turatie constanta plus ezitarea la aceelerare adica se gandeste 1 sec pana sa accelereze.
AVlaicu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2017
- Mesaj Privat
Salutare! Am o astra 16 xep din 2003 la care am o vibratie cand accelerez si slabire putere iar in relanti imi merge in 3. Am erori la cilindrii. A terminat o bobina am schimbato. Am luat bujii noi,aceleasi simptime! Cand accelerez palpaie martorul din bord. La rece merge ok,dupa 5 minute de mers se strica totul! O idee poate aveti pt mine! Multumesc !
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
ady_dinu
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1996 X-16-XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2010
- Mesaj Privat
- AMarchidan
- *
- 3 mesaje
- din 26 Feb 2017
AMarchidan
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2017
- Mesaj Privat
- AMarchidan
- *
- 3 mesaje
- din 26 Feb 2017
AMarchidan
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2017
- Mesaj Privat
Lefty
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Fetesti
- Masina: Vectra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2006
- Mesaj Privat
Buna seara ! Am si eu o problema cu un ecu de opel astra g (cod motor z16xep - cod pe ecu 12211330 delphi delco electronics ). Pur si simplu este "decedat" nu am nici o eroare in test si cu toate aceste nu da comanda de combustibil sau de scanteie, nu "vede" "absenta" senzorilor daca le scot mufele....nimic ! Masina, automat, nu mai porneste absolut de nici o culoare (nici macar "ajutata" cu spray-ul).
Intrebarea mea este : se mai poate repara ?
Stiti pe cineva care ma poate ajuta ?
Va multumesc anticipat pentru raspuns.
Bogdan
Intrebarea mea este : se mai poate repara ?
Stiti pe cineva care ma poate ajuta ?
Va multumesc anticipat pentru raspuns.
Bogdan
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
marutucfm
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2016
- Mesaj Privat