Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • keepwalking

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Salut,

Un tip de se ocupa de parbrize mi-a zis ca as avea camera night vision pe masina dar nu am habar cum se activeaza. Sincer nu am vazut nici pe BC nici pe navi vreo optiune.

Vreo idee cum se poate activa?
Skip ads

  • terim

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2012 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Are imaginatie bogata, tipul.
  • sebastian_dorca

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Tipul ala care se ocupa de parbrize a vazut si foarte multe filme Smile
  • keepwalking

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Ma gandeam eu Smile aveti idee atunci la ce foloseste? M-am uitat si eu mai atent si este o camera acolo
  • poseidon06

  • Mesaje scrise: 426
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Prin cartea masinii nu scrie?

Daca nu scrie: este camera folosita de Opel Eye (daca ai asa ceva) sau de sistemul care comuta automat faza lunga cu faza scurta (de la AFL).
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Se numeste Opel-Eye.Funcþia de Recunoaºtere a Semnelor de Circulaþie identificã avertismentele cu privire la restricþiile de vitezã ºi la zonele în care depãºirea este interzisã, afiºându-le pe panoul de instrumente. Avertizarea privind depãºirea benzii de circulaþie atrage atenþia ºoferului atunci când acesta pãrãseºte accidental banda pe care ruleazã. Împreunã, aceste douã sisteme îmbunãtãþesc siguranþa conducerii, reduc stresul ºi pot chiar contribui la evitarea unor amenzi usturãtoare.

„Aceste noi dotãri se înscriu în filozofia Opel, de îmbunãtãþire a experienþei la volan prin asistarea ºoferului, fãrã a diminua controlul acestuia asupra autovehiculului", explicã Hans Demant, director executiv Opel. „Acest lucru înseamnã cã sistemul oferã informaþii ºoferului, dar nu intervine".

Cunoscut sub numele de Opel Eye, sistemul format dintr-o camerã de înaltã rezoluþie, cu obiectiv superangular, ºi procesoare a fost dezvoltat de inginerii GM/Opel din Rüsselsheim împreunã cu specialiºtii furnizorului Hella. Camera, poziþionatã între parbriz ºi oglinda retrovizoare, detecteazã semnele de circulaþie ºi marcajul benzilor. Deºi nu este cu mult mai mare decât un telefon mobil, ea funcþioneazã la o frecvenþã de 30 de cadre pe secundã. Douã procesoare de semnal, controlate de un software dezvoltat în exclusivitate de GM, filtreazã ºi interpreteazã imaginile obþinute.

Atenþie: aceasta este noua limitã de vitezã!

Sistemul de Detecþie a Semnelor de Circulaþie poate identifica semnele de circulaþie care indicã restricþii de vitezã ºi zone în care depãºirea este interzisã ºi poate chiar sã îl informeze pe ºofer atunci când maºina pãrãseºte zona cu restricþie de vitezã. În funcþie de condiþiile de iluminare, sistemul începe sã recunoascã ºi sã interpreteze în mod repetat semnele de circulaþie de la o distanþã de 100 de metri. Sistemul începe prin a focaliza camera pe elementele circulare din imagine, dupã care identificã numerele din interiorul acestora, comparând contururile. Dacã o imagine este similarã cu unul dintre semnele de circulaþie stocate în memoria sistemului software, respectivul semn este afiºat pe tabloul de instrumente.
Sistemul afiºeazã întotdeauna informaþiile cele mai relevante pentru conducerea preventivã, eliminând multe dintre semnele de circulaþie care ar suprasolicita atenþia ºoferului. Dacã douã semne de circulaþie sunt identificate la distanþã foarte micã unul de altul, semnul care conþine o indicaþie specialã, precum „depãºirea interzisã", are prioritate înaintea semnului care indicã o restricþie de vitezã.

Avertismentele sunt afiºate timp de câteva secunde, sub forma unui simbol, în zona centralã a panoului de instrumente, între cele douã cadrane principale. În plus, ºoferul poate afiºa din nou imaginea în orice moment, prin apãsarea unui buton aflat pe volan. Detecþia Semnelor de Circulaþie poate fi activatã prin intermediul unei pagini secundare din meniul computerului de bord al autovehiculului.

Sistemul Opel Eye oferã informaþii mai precise decât sistemele portabile de navigaþie care stocheazã informaþii despre restricþiile de vitezã, întrucât camera sa funcþioneazã în timp real. Dacã limita de vitezã se modificã, de exemplu, din cauza unor lucrãri de reparaþii pe carosabil, Opel Eye va detecta modificarea.

Procesoarele pot recunoaºte semnele de circulaþie întrucât cele mai multe dintre acestea sunt proiectate în mod uniform, în conformitate cu prevederile Convenþiei de la Viena cu privire la Semne ºi Semnale de Circulaþie. Acest acord, semnat în 1968, standardizeazã semnele de circulaþie în peste 80 de þãri (pentru informaþii suplimentare, consultaþi capitolul „În centrul atenþiei").

„Lucrând cu Opel Eye, am reuºit aducem abilitãþile sistemului la un nivel impresionant. De exemplu, pe autostrãzile din Germania, benzile de circulaþie au, uneori, limite de vitezã diferite. Opel Eye a reuºit sã identifice de fiecare datã limita corectã pentru banda respectivã", declarã Dr. Christoph Schmidt, manager al Grupului de Inginerie al GME Electronics.

Avertizarea privind depãºirea benzii de circulaþie: Alarma indicã pãrãsirea accidentalã a benzii curente

Camera Opel Eye verificã, de asemenea, dacã ºoferul rãmâne pe banda pe care s-a încadrat. Aceastã funcþie contribuie la evitarea unor situaþii periculoase, precum adormirea la volan. Avertizarea privind depãºirea benzii de circulaþie poate fi activatã sau dezactivatã prin intermediul unui buton. Când este activatã, aceasta îl atenþioneazã pe ºofer prin intermediul unui semnal sonor ºi al unui semnal intermitent pe panoul de instrumente.

Avertizarea privind depãºirea Benzii de circulaþie foloseºte un al doilea procesor de semnal ºi o aplicaþie software care identificã liniile ºi elementele longitudinale din imagine la viteze mai mari de 50 km/h. Astfel, sistemul poate recunoaºte banda curentã. Prin folosirea unor algoritmi speciali care definesc condiþiile în care se declanºeazã alarma ºi prin analizarea miºcãrilor volanului ºi ale comutatoarelor de semnalizare, prin care se semnaleazã schimbarea intenþionatã a benzii de mers, sistemul are posibilitatea de a interveni numai la momentul oportun.

„O maºinã care vede ºi care îl avertizeazã pe ºofer cu mult înainte de apariþia unui potenþial pericol este un alt pas important în strategia noastrã pe termen lung de prevenire a accidentelor", declarã Demant, adãugând cã GM Europa lucreazã ºi la un sistem de comunicare între autovehicule, prin intermediul cãruia automobilele pot face schimb de informaþii cu privire la parametri precum poziþia ºi viteza. (a se vedea V2V)

ªoferul poate fi avertizat din timp dacã un alt automobil se deplaseazã în punctul mort, s-a oprit într-o zonã în care este dificil sau imposibil de observat sau se îndreaptã cãtre aceeaºi intersecþie. Un proiect pilot este în curs de desfãºurare în landul german Hessen, în colaborare cu autoritãþile locale.

Sistemul Opel Eye, prevãzut cu funcþia de Detecþia a Semnelor de Circulaþie ºi de Avertizarea privind depãºirea benzii de circulaþie, va fi disponibil ca dotare opþionalã pe noul model Opel Insignia. În viitor, sistemul va fi disponibil ºi pe alte modele, încadrându-se în filozofia Opel de democratizare a tehnologiei.

În 2003, Opel a devenit primul fabricant de autoturisme care a introdus pe un model din clasa medie sistemul inovator de faruri cu Iluminare Frontalã Adaptivã, cu reglarea dinamicã a direcþiei fasciculului de luminã în curbe ºi cu iluminarea la 90º în viraje. În acelaºi an, Opel a introdus sistemul de Control Continuu al Amortizãrii pe modelul Astra. Înainte de aceastã iniþiativã a mãrcii Opel, de acest sistem beneficiau, în general, doar maºinile de lux ºi maºinile sport superioare.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Sa nu fie senzorul de ploaie.. Razz
  • emporio_24

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Pai asa zic si eu, omul a vazut senzorul de ploaie sau camera pt recunoasterea semnelor de circulatie si ce a zis ... Laser frate Smile)
  • S.Andrei

  • Mesaje scrise: 200
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 y17td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Nu va mirati atat de mult. La Opel inca nu este disponibil, insa sunt alti constructorii care au ca optiune pentru masinile lor camera night vision, deci nu e chiar sf tehnologia pentru automotive.
  • Blebeanu Lorin

  • Mesaje scrise: 1,077
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Foarte explicit citatul postat de colegul nostru @cangri.
Noul gadget poate face parte din dotarile ultimelor generatii Opel, masini de genul Insignia daca nu ma- nsel, nu?
Asta- nseamna ca si colegul nostru are asa ceva, nu- i asa? ( O iau pe ghicite deoarece nu e completat/ postat la" Profil" / " Garaj" ... Si personal nu cred ca s- a creeat o confuzie, colegul nostru a mentionat ca a vazut o camera si nu altceva... )
  • lifetrekker

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Confirm ce a scris suspendatul nostru coleg cangri, camera de la parbriz este asa zis-ul "opel eye". O am si eu si imi reda in display-ul mic semnele de 'depasirea interzisa', 'terminarea interdictiei de depasire' si limitele de viteza, toate in timp real. Nu exista night vision decat pe tehnica militara.. Laughing si la politia de frontiera. La mine nu am constatat ca functia 'opel eye' sa imi schimbe faza lunga cu cea scurta. Probabil este nevoie de setari din BC.[b]
  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Ba exista "night vision" pe masini de serie. BMW, spre exemplu: http://www.youtube.com/watch?v=-3uaTyNWcBI
  • lifetrekker

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Ok. M-ai convins! Totusi, Insignia nu are asa ceva...inca
  • opel4evar

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 1993 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Ba are. Uita-te in lista cu obtiuni.
  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
http://www.opel.com/experie...ation/safety.html

"Adaptive Forward Lighting for safer night vision" <> "night vision camera"

Camera night vision este simplu de observat. De obicei este montata in bara fata.
In parbriz pot fi senzori de proximitate, de lumina, de ploaie, senzori pentru recunoasterea indicatoarelor/benzilor etc.

BMW, Audi, Mercedes au camera night vision in lista optiunilor. Poate si alti producatori, insa Opel stiu ca nu ofera inca optiunea.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR