- deleted-12027
- OP
- 43 mesaje
- din 20 Nov 2007
deleted-12027
- Mesaje scrise: 43
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2007
- Mesaj Privat
Salut. Am cautat un pic pe forum referitor la aceasta problema, dar situatia aceasta nu am gasit-o (am intalnit ceva situatii legate de butuc defect, sau becuri de frana in scurt). Daca totusi s-a mai discutat si am omis, rog pe cineva sa ma redirectioneze la discutie.
Deci, se da o Astra F, caravan, motor x16szr, an fabricatie 1997.
Acum vreo 3 luni, in momentul in care porneam dezaburirea se pornea si stergatorul de la luneta (numai din cand in cand). Ulterior stergatorul a inceput sa functioneze din senin si fara dezaburirea pornita. Am cautat pe forum si am ajuns la concluzia ca s-ar putea sa fie o problema cu maneta de comanda. Pana la rezolvarea problemei am dezafectat stergatorul (prin scoaterea alimentarii de la motoras), si situatia a ramas in acest stadiu.
Astazi, a plouat putin si am pornit dezaburirea. Cand am ajuns la destinatie, am scos cheia din contact, dar motorul a continuat sa functioneze ca si cum cheia ar fi in contact. Am ramas stupefiat, si dupa aproximativ 10 sec am vazut ca dezaburirea era inca pornita. Am oprit dezaburirea, moment in care s-a oprit si motorul. Fara sunete suspecte, fara becuri ramase aprins in bord. Am pornit din nou motorul, a pornit fara probleme, l-am oprit din cheie (fara dezaburire pornita) s-a oprit normal. Am pornit din nou motorul, am pornit dezaburirea, am oprit din cheie si am scos cheia, motorul a continuat sa functioneze. Am oprit dezaburirea, s-a oprit si motorul, de parca as avea functia stop pe butonul de dezaburire.
Fiind vorba tot de butonul de dezaburire, mi-am adus acum aminte si de problema cu stergatorul spate pe care am expus-o mai sus.
1. Stie cineva sa-mi dea o explicatie sau un sfat legat de ce se intampla?
2. Poate fi o legatura intre cele 2 probleme?
3. Daca ar fi butucul defect, ce legatura ar avea butonul de dezaburire cu oprirea motorului?
4. Butonul de dezaburire poate avea un scurt sau alta problema electrica (dezaburirea functioneaza cand e activata). Daca are o problema cum poate influenta partea electrica a butucului (adica de ce nu lasa butucul sa taie intreaga alimentare cu energie electrica)? Din cate stiam eu din butucul de contact se da comanda de alimentare sau oprire a alimentarii, a intregului circuit electric, inclusiv a butonului de dezaburire. Cum poate butonul de dezaburire sa ramana alimentat in aceste conditii?
5. Orice sugestii, sfaturi sunt binevenite.
Va multumesc pentru timpul acordat.
Deci, se da o Astra F, caravan, motor x16szr, an fabricatie 1997.
Acum vreo 3 luni, in momentul in care porneam dezaburirea se pornea si stergatorul de la luneta (numai din cand in cand). Ulterior stergatorul a inceput sa functioneze din senin si fara dezaburirea pornita. Am cautat pe forum si am ajuns la concluzia ca s-ar putea sa fie o problema cu maneta de comanda. Pana la rezolvarea problemei am dezafectat stergatorul (prin scoaterea alimentarii de la motoras), si situatia a ramas in acest stadiu.
Astazi, a plouat putin si am pornit dezaburirea. Cand am ajuns la destinatie, am scos cheia din contact, dar motorul a continuat sa functioneze ca si cum cheia ar fi in contact. Am ramas stupefiat, si dupa aproximativ 10 sec am vazut ca dezaburirea era inca pornita. Am oprit dezaburirea, moment in care s-a oprit si motorul. Fara sunete suspecte, fara becuri ramase aprins in bord. Am pornit din nou motorul, a pornit fara probleme, l-am oprit din cheie (fara dezaburire pornita) s-a oprit normal. Am pornit din nou motorul, am pornit dezaburirea, am oprit din cheie si am scos cheia, motorul a continuat sa functioneze. Am oprit dezaburirea, s-a oprit si motorul, de parca as avea functia stop pe butonul de dezaburire.
Fiind vorba tot de butonul de dezaburire, mi-am adus acum aminte si de problema cu stergatorul spate pe care am expus-o mai sus.
1. Stie cineva sa-mi dea o explicatie sau un sfat legat de ce se intampla?
2. Poate fi o legatura intre cele 2 probleme?
3. Daca ar fi butucul defect, ce legatura ar avea butonul de dezaburire cu oprirea motorului?
4. Butonul de dezaburire poate avea un scurt sau alta problema electrica (dezaburirea functioneaza cand e activata). Daca are o problema cum poate influenta partea electrica a butucului (adica de ce nu lasa butucul sa taie intreaga alimentare cu energie electrica)? Din cate stiam eu din butucul de contact se da comanda de alimentare sau oprire a alimentarii, a intregului circuit electric, inclusiv a butonului de dezaburire. Cum poate butonul de dezaburire sa ramana alimentat in aceste conditii?
5. Orice sugestii, sfaturi sunt binevenite.
Va multumesc pentru timpul acordat.
AlexInc
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2011
- Mesaj Privat
La un moment dat am montat un casetofon pe masina...am legat ceva gresit...nu mai stiu ce. Casetofonul functiona. ideea este ca daca aprindeam faza scurta, nu se mai oprea motorul nici daca scoteam cheile din contact. Trebuia sa opresc luminile si atunci se oprea si motorul. Mi-a spus un electrician ca stie de aceasta problema, si sa leg corect firele la casetofon...nu mai stiu care si cum. Problema s-a rezolvat imediat. Stiu ca nu suna a sfat ce am scris aici dar tind sa scot din ecuatie un butuc stricat.
DJ_Speedy
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2009
- Mesaj Privat
Butuc stricat nu e, altfel ai fi avut probleme si la pornire.
Tu trebuie sa-ti desfaci cochilia de la volan si consola de pe centru si sa incepi sa iei instalatia electrica la puricat. Mai mult ca sigur ca ai un scurt pe undeva. Din pacate, nu e genul de problema care se poate rezolva cu sfaturi pe un forum....ori te pui pe cautat fire in scurt sau butoane defecte sau ceva probleme chiar si pe la tabloul de sigurante ori te duci la un electrician care stie sa faca asta.
Problema ta originala, cea cu stergatorul si dezaburirea mai poate fi cauzata si de un contact imperfect de masa.
Tu trebuie sa-ti desfaci cochilia de la volan si consola de pe centru si sa incepi sa iei instalatia electrica la puricat. Mai mult ca sigur ca ai un scurt pe undeva. Din pacate, nu e genul de problema care se poate rezolva cu sfaturi pe un forum....ori te pui pe cautat fire in scurt sau butoane defecte sau ceva probleme chiar si pe la tabloul de sigurante ori te duci la un electrician care stie sa faca asta.
Problema ta originala, cea cu stergatorul si dezaburirea mai poate fi cauzata si de un contact imperfect de masa.
- deleted-12027
- OP
- 43 mesaje
- din 20 Nov 2007
deleted-12027
- Mesaje scrise: 43
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2007
- Mesaj Privat
Va multumesc la amandoi pentru sfaturi.
La o problema electrica (scurt) ma gandeam si eu, in special la buton.
Din pacate stiam si eu ca foarte multe sfaturi nu se pot da pe forum, deoarece trebuie desfacut, masurat si vazut exact ce e acolo. Ma gandeam doar ca poate cineva s-a mai lovit de aceasta problema.
Am sa desfac cochilia si consola centrala si am sa incep sa verific cu un multimetru - dar asta in weekend ca in timpul saptamanii nu am timp pentru asta. Problema e ca nu am foarte mare experienta in electrica auto, deci probabil am sanse destul de mici sa rezolv singur problema. Am sa caut un electrician bun in Sibiu (daca stie cineva unul il rog sa mi-l recomande), si am sa merg la el sa imi rezolve problema. Cu un pic de noroc le rezolv pe amandoua.
Am uitat sa precizez, ca uneori butucul agata cand vrei sa pui contactul. Dar niciodata nu au fost probleme la pornire. Oricum daca ajung la electrician am sa-l rog sa verifice si butucul.
Daca a mai intalnit cineva o situatie asemanatoare, sau mai are ceva sfaturi il rog sa posteze.
Dupa ce rezolv problema (daca reusesc) am sa postez aici rezolvarea, poate mai ajuta si pe altii.
Multumesc.
La o problema electrica (scurt) ma gandeam si eu, in special la buton.
Din pacate stiam si eu ca foarte multe sfaturi nu se pot da pe forum, deoarece trebuie desfacut, masurat si vazut exact ce e acolo. Ma gandeam doar ca poate cineva s-a mai lovit de aceasta problema.
Am sa desfac cochilia si consola centrala si am sa incep sa verific cu un multimetru - dar asta in weekend ca in timpul saptamanii nu am timp pentru asta. Problema e ca nu am foarte mare experienta in electrica auto, deci probabil am sanse destul de mici sa rezolv singur problema. Am sa caut un electrician bun in Sibiu (daca stie cineva unul il rog sa mi-l recomande), si am sa merg la el sa imi rezolve problema. Cu un pic de noroc le rezolv pe amandoua.
Am uitat sa precizez, ca uneori butucul agata cand vrei sa pui contactul. Dar niciodata nu au fost probleme la pornire. Oricum daca ajung la electrician am sa-l rog sa verifice si butucul.
Daca a mai intalnit cineva o situatie asemanatoare, sau mai are ceva sfaturi il rog sa posteze.
Dupa ce rezolv problema (daca reusesc) am sa postez aici rezolvarea, poate mai ajuta si pe altii.
Multumesc.
Dan A
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2012
- Mesaj Privat
- alexey
- ***
- 851 mesaje
- din 01 Dec 2007
- Astra 2001
- Botosani
alexey
- Mesaje scrise: 851
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2007
- Mesaj Privat
gaby_ph- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Prahova
- Masina: Calibra 1993 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2012
- Mesaj Privat