- Dan Ionescu
- OP
- 8 mesaje
- din 29 Jan 2006
- Bucuresti
Dan Ionescu
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2006
- Mesaj Privat
Am dat un search referitor la problema mea, dar nu am gasit-o nicaieri descrisa. Daca totusi s-a discutat, imi cer scuza, inseamna ca trebuie sa-mi imbunatatesc partea de search.
Am un Opel Astra G 1.7 DTI din 2002.
Am schimbat acum o saptamana alternatorul ( am pus unul nou). Nu stiu cum era inainte, dar acum masurand tensiunea la bornele bateriei (Rombat Pilot 77Ah, 640A sau Exedra 74Ah, 680 A ca am incercat doua baterii) am urmatoarele valori:
La plecare: cu motorul oprit aprox 12.3 - 12.6V o baterie si cealalta 12.5 - 12.7 ,iar la relanti 14.15 – 14.2 V, in ambele situatii fara consumatori. Apoi pe masura ce masina merge, tensiune masurata scade si ajunge in 20 – 30 min la aprox 13.7 – 13.8 V. Nu am mers niciodata mai mult de 30 – 40 min, dar pare sa nu mai scada sub valoarea asta.
Daca masina sta fara sa mearga 30 – 90 min la plecare am tot valori in jur de 13.8V. Daca sta mai mult (peste noapte de ex) la plecare am din nou 14.15- 14.2V. Nu am reusit sa masor tensiunea dupa, sa zicem, 4 ore de stationare, dar ma gandesc ca ar fi o valoare intermediara intre 13.8 – 14.2V.
Multimetrul folosit este unul no-name de 15 RON. Am mai masurat si cu alte doua multimetre: unul imi arata cu 0.08 – 0.1 V mai mult si celalalt cu 0.05 – 0.06 V mai putin. In concluzie, eu zic ca valorile astea sunt destul de aproape de realitate.
E normal acest comportament? Daca nu este normal, care ar putea fi problema?
Am un Opel Astra G 1.7 DTI din 2002.
Am schimbat acum o saptamana alternatorul ( am pus unul nou). Nu stiu cum era inainte, dar acum masurand tensiunea la bornele bateriei (Rombat Pilot 77Ah, 640A sau Exedra 74Ah, 680 A ca am incercat doua baterii) am urmatoarele valori:
La plecare: cu motorul oprit aprox 12.3 - 12.6V o baterie si cealalta 12.5 - 12.7 ,iar la relanti 14.15 – 14.2 V, in ambele situatii fara consumatori. Apoi pe masura ce masina merge, tensiune masurata scade si ajunge in 20 – 30 min la aprox 13.7 – 13.8 V. Nu am mers niciodata mai mult de 30 – 40 min, dar pare sa nu mai scada sub valoarea asta.
Daca masina sta fara sa mearga 30 – 90 min la plecare am tot valori in jur de 13.8V. Daca sta mai mult (peste noapte de ex) la plecare am din nou 14.15- 14.2V. Nu am reusit sa masor tensiunea dupa, sa zicem, 4 ore de stationare, dar ma gandesc ca ar fi o valoare intermediara intre 13.8 – 14.2V.
Multimetrul folosit este unul no-name de 15 RON. Am mai masurat si cu alte doua multimetre: unul imi arata cu 0.08 – 0.1 V mai mult si celalalt cu 0.05 – 0.06 V mai putin. In concluzie, eu zic ca valorile astea sunt destul de aproape de realitate.
E normal acest comportament? Daca nu este normal, care ar putea fi problema?
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- bogdan_ pop
- *
- 31 mesaje
- din 28 Mar 2012
- Astra 2019
- Bucuresti
bogdan_ pop
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2012
- Mesaj Privat
- Dan Ionescu
- OP
- 8 mesaje
- din 29 Jan 2006
- Bucuresti
Dan Ionescu
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2006
- Mesaj Privat
Multumesc pt raspunsuri!
Care e explicatia fenomenului?
Ce reprezinta de fapt tensiunea masurata la bornele bateriei?
Este corecta presupunerea mea ca in mers toti consumatorii sunt alimentati de alternator?
Si inca o intrebare care arata caam ceva lipsuri la fizica: bateria si alternatorul sunt in paralel sau in serie?
luciraica a scris:e absolut normal.....
Care e explicatia fenomenului?
Ce reprezinta de fapt tensiunea masurata la bornele bateriei?
Este corecta presupunerea mea ca in mers toti consumatorii sunt alimentati de alternator?
Si inca o intrebare care arata caam ceva lipsuri la fizica: bateria si alternatorul sunt in paralel sau in serie?
- vlad_pl_27
- **
- 179 mesaje
- din 18 Nov 2011
- Vectra 2001 y20dth
- Hunedoara
vlad_pl_27
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2011
- Mesaj Privat
Am si eu o problema cu vectra b Y20DTH 2001. mai exact cand pornesc motorul am masurat cu multimetru si mi-a dat 13,70 este ok? dupa ce merg putin cu masina si am farurile stinse motorul intrerupe daca pornesc farurile motorul incepe sa mearga rotund. Sa fie ceva de la alternator, baterie, electromotor, scurt sau altceva?
Mentionez ca recent am schimbat releul de pe alternator.
Mentionez ca recent am schimbat releul de pe alternator.
Dhragos
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 1993 2.0i C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2008
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
Dhragos
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 1993 2.0i C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2008
- Mesaj Privat
FLORIN848
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2010
- Mesaj Privat
Salut. Am si eu o problema: acum vreo saptamana am pornit masina si mi a ramas becul de la baterie aprins in bord. Dupa cateva secunde mi a taiat si servodirectia. Simptome clare de la alternator( mi s a mai intamplat de doua ori aceeasi problema). Dupa 2 min mi s a stins becul din bord si a revenit servodirectia. Am ajuns in Buc(eram la vreo 60 de km) fara nicio problema, dar cand am pus voltmetrul imi arata ca la relanti aveam 12, 2- 12,3 V. Cand acceleram crestea la 13,7- 13,8V. Am schimbat bateria si la relanti am 13,3 si crestea dar cand am aprins farurile a scazut din nou. intrebarea mea este: care ar fi cauza, bateria sau alternatorul?
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
FLORIN848
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2010
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- nicu genes
- *
- 22 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Zafira 2006 Z19DT
- Brasov
nicu genes
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Brasov
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat