Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • Negoescu

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Buna seara , si vrea sa incep prin a`mi cere scuze daca cumva am postat gresit , dar de o saptamana tot am cautat si nu am gasit nici un post asemanator cu problema mea.
Detin o masina Opel Vectra B 2.0DTI , din anul 2001 , si de curand am parcat cu botul in panta. Neavand prea multa motorina in rezervor , nu a mai pornit a doua zi dimineata , dar specific ca am cam fortat-o cam 15-20 minute sa porneasca. Intr-un final am fost la peco am pus motorina , dupa 2-3 minute a pornit.
Toate bune si frumoase , pana cand am remarcat ca turbina nu mai trage ca inainte.(Specific , ea merge, se simte , se aude , dar nu mai trage aproape deloc.)
Ce am mai remarcat , langa baterie sunt 2 "casute" VAC-OUT , iar una dintre ele cand pornesc se aude un zgomot foarte ciudat timp de secunde bune.
Mentionez ca nu sunt decat un amator , dar maine voi merge la un mecanic priceput , si mi-ar folosi o opinie cu o solutie a problemei mele ....
Trebuie sa va mai spun ca acum 1 luna jumatate am facut schimbul de ulei si la fel mam chinuit so pornesc...am avut nevoie de tractare.
Va multumesc.


Ultima modificare făcută de Negoescu la Joi 07 Jun, 2012 5:54 pm
Skip ads

  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
in primul rand e DTI (TDI e la VW) ... chestia cu pornitul e din cauza lipsei motorinei... daca n-avea "gaz" cu ce voiai sa porneasca?
acele "casute" trebuie sa bazaie tot timpul cat functioneaza motorul... se numesc supape vacuumatice.
daca la schimbul de ulei ai schimbat si filtrul de motorina, a pornit greu din cauza ca era dezamorsat sistemul (a prins aer)... cel mai probabil nu ti-a umplut filtrul nou cu motorina.
chestia cu turbina, necesita diagnoza
  • Negoescu

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2012

  • Mesaj Privat
stiu ca trebuie sa bazaie. dar acum bazaie si mai tare si doar una din ele .
Intrebarea mea este , daca este posibil ca turbina sa nu mai traga la fel din cauza supapelor vacuumatice ? si daca da , ce ar trebui sa fac?
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
ce legatura sa aiba turbina ta cu electrovalvele...pe 2.0 din cate stiu eu e cu geometrie fixa turbina...deci intra la 2000 si isi vede de treaba pana pe la 4500 cand gafaie motorul,,daca avea geometrie variabila atunci era alta treaba da asa..n-are legatura cu vacumul..doar egr-ul si valetii de admisie..spor la invatat intrale mecanicii..
  • Negoescu

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Da . deci am fost la mecanic , si dupa cum spuneam una dintre acele 3 , nu 2 , OUT-VAC "chestii" nu mai functiona.
ele se numesc compresoare de presiune , si pretul uneia noua incepe de la 620 lei pana la 1100 lei .
Dar le-am dat jos pe toate trei , leam curatat cu WD40 bine de tot si acum masina zburda ca niciodata.
Am pus-o si pe tester si imi dadea eroarea P0400, asta ca sa stiti o posibila solutie la eroarea aceasta.
Va multumesc.
  • vlad_pl_27

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2011

  • Mesaj Privat
La ce foloseste geometria variabila la un opel vectra Y20dth? Daca geometria variabila nu functioneaza sau nu lucreaza ce simptome are masina?
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 466
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Geometria variabila se refera la turbocharger si implica faptul ca turbinele cu geometrie variabila au un sistem de voleti care modifica in permanenta functie de sarcina motorului unghiul de incidenta al gazelor de evacuare asupra palelor turbinei. Da o cautare pe google si ai sa te lamuresti si mai bine. In cazul tau si al meu ca avem aceleasi motoare, turbina e cu geometrie fixa deci palele sunt fixe si se invart daca e presiune de gaze. Doar motorul de 2.2 are turbina cu geometrie variabila gt18 daca nu ma insel si a noastra e gt15.
  • cmarius53

  • Mesaje scrise: 454
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Ciprinhio a scris:ce legatura sa aiba turbina ta cu electrovalvele...pe 2.0 din cate stiu eu e cu geometrie fixa turbina...deci intra la 2000 si isi vede de treaba pana pe la 4500 cand gafaie motorul,,daca avea geometrie variabila atunci era alta treaba da asa..n-are legatura cu vacumul..doar egr-ul si valetii de admisie..spor la invatat intrale mecanicii..

dragul meu electrovalva respectiva controleaza debitul de gaze arse ce pun in miscare turbina,marind sau micsorand turatia.in rest asa n are nici o treaba.spor la invatat.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR