Negoescu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2012
- Mesaj Privat
Buna seara , si vrea sa incep prin a`mi cere scuze daca cumva am postat gresit , dar de o saptamana tot am cautat si nu am gasit nici un post asemanator cu problema mea.
Detin o masina Opel Vectra B 2.0DTI , din anul 2001 , si de curand am parcat cu botul in panta. Neavand prea multa motorina in rezervor , nu a mai pornit a doua zi dimineata , dar specific ca am cam fortat-o cam 15-20 minute sa porneasca. Intr-un final am fost la peco am pus motorina , dupa 2-3 minute a pornit.
Toate bune si frumoase , pana cand am remarcat ca turbina nu mai trage ca inainte.(Specific , ea merge, se simte , se aude , dar nu mai trage aproape deloc.)
Ce am mai remarcat , langa baterie sunt 2 "casute" VAC-OUT , iar una dintre ele cand pornesc se aude un zgomot foarte ciudat timp de secunde bune.
Mentionez ca nu sunt decat un amator , dar maine voi merge la un mecanic priceput , si mi-ar folosi o opinie cu o solutie a problemei mele ....
Trebuie sa va mai spun ca acum 1 luna jumatate am facut schimbul de ulei si la fel mam chinuit so pornesc...am avut nevoie de tractare.
Va multumesc.
Ultima modificare făcută de Negoescu la Joi 07 Jun, 2012 5:54 pm
Detin o masina Opel Vectra B 2.0DTI , din anul 2001 , si de curand am parcat cu botul in panta. Neavand prea multa motorina in rezervor , nu a mai pornit a doua zi dimineata , dar specific ca am cam fortat-o cam 15-20 minute sa porneasca. Intr-un final am fost la peco am pus motorina , dupa 2-3 minute a pornit.
Toate bune si frumoase , pana cand am remarcat ca turbina nu mai trage ca inainte.(Specific , ea merge, se simte , se aude , dar nu mai trage aproape deloc.)
Ce am mai remarcat , langa baterie sunt 2 "casute" VAC-OUT , iar una dintre ele cand pornesc se aude un zgomot foarte ciudat timp de secunde bune.
Mentionez ca nu sunt decat un amator , dar maine voi merge la un mecanic priceput , si mi-ar folosi o opinie cu o solutie a problemei mele ....
Trebuie sa va mai spun ca acum 1 luna jumatate am facut schimbul de ulei si la fel mam chinuit so pornesc...am avut nevoie de tractare.
Va multumesc.
Ultima modificare făcută de Negoescu la Joi 07 Jun, 2012 5:54 pm
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
in primul rand e DTI (TDI e la VW) ... chestia cu pornitul e din cauza lipsei motorinei... daca n-avea "gaz" cu ce voiai sa porneasca?
acele "casute" trebuie sa bazaie tot timpul cat functioneaza motorul... se numesc supape vacuumatice.
daca la schimbul de ulei ai schimbat si filtrul de motorina, a pornit greu din cauza ca era dezamorsat sistemul (a prins aer)... cel mai probabil nu ti-a umplut filtrul nou cu motorina.
chestia cu turbina, necesita diagnoza
acele "casute" trebuie sa bazaie tot timpul cat functioneaza motorul... se numesc supape vacuumatice.
daca la schimbul de ulei ai schimbat si filtrul de motorina, a pornit greu din cauza ca era dezamorsat sistemul (a prins aer)... cel mai probabil nu ti-a umplut filtrul nou cu motorina.
chestia cu turbina, necesita diagnoza
Negoescu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2012
- Mesaj Privat
- Ciprinhio
- **
- 465 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
Ciprinhio
- Mesaje scrise: 465
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
ce legatura sa aiba turbina ta cu electrovalvele...pe 2.0 din cate stiu eu e cu geometrie fixa turbina...deci intra la 2000 si isi vede de treaba pana pe la 4500 cand gafaie motorul,,daca avea geometrie variabila atunci era alta treaba da asa..n-are legatura cu vacumul..doar egr-ul si valetii de admisie..spor la invatat intrale mecanicii..
Negoescu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2012
- Mesaj Privat
Da . deci am fost la mecanic , si dupa cum spuneam una dintre acele 3 , nu 2 , OUT-VAC "chestii" nu mai functiona.
ele se numesc compresoare de presiune , si pretul uneia noua incepe de la 620 lei pana la 1100 lei .
Dar le-am dat jos pe toate trei , leam curatat cu WD40 bine de tot si acum masina zburda ca niciodata.
Am pus-o si pe tester si imi dadea eroarea P0400, asta ca sa stiti o posibila solutie la eroarea aceasta.
Va multumesc.
ele se numesc compresoare de presiune , si pretul uneia noua incepe de la 620 lei pana la 1100 lei .
Dar le-am dat jos pe toate trei , leam curatat cu WD40 bine de tot si acum masina zburda ca niciodata.
Am pus-o si pe tester si imi dadea eroarea P0400, asta ca sa stiti o posibila solutie la eroarea aceasta.
Va multumesc.
- vlad_pl_27
- **
- 179 mesaje
- din 18 Nov 2011
- Vectra 2001 y20dth
- Hunedoara
vlad_pl_27
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2011
- Mesaj Privat
- ianc sergiu
- **
- 466 mesaje
- din 08 Feb 2010
- Vectra 2004 z19dth
- Hunedoara
ianc sergiu
- Mesaje scrise: 466
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2004 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2010
- Mesaj Privat
Geometria variabila se refera la turbocharger si implica faptul ca turbinele cu geometrie variabila au un sistem de voleti care modifica in permanenta functie de sarcina motorului unghiul de incidenta al gazelor de evacuare asupra palelor turbinei. Da o cautare pe google si ai sa te lamuresti si mai bine. In cazul tau si al meu ca avem aceleasi motoare, turbina e cu geometrie fixa deci palele sunt fixe si se invart daca e presiune de gaze. Doar motorul de 2.2 are turbina cu geometrie variabila gt18 daca nu ma insel si a noastra e gt15.
- cmarius53
- **
- 454 mesaje
- din 28 Nov 2008
- Astra 2000 y20dth
- Ilfov
cmarius53
- Mesaje scrise: 454
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2008
- Mesaj Privat
Ciprinhio a scris:ce legatura sa aiba turbina ta cu electrovalvele...pe 2.0 din cate stiu eu e cu geometrie fixa turbina...deci intra la 2000 si isi vede de treaba pana pe la 4500 cand gafaie motorul,,daca avea geometrie variabila atunci era alta treaba da asa..n-are legatura cu vacumul..doar egr-ul si valetii de admisie..spor la invatat intrale mecanicii..
dragul meu electrovalva respectiva controleaza debitul de gaze arse ce pun in miscare turbina,marind sau micsorand turatia.in rest asa n are nici o treaba.spor la invatat.