Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  3. Opel vs ...
  • CIPRIAN_17_CIP

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Cum nu am apucat sa ma bucur mai mult de 2 saptamani ( ajungand dauna totala cu "bunavointa" unei soferite....) sunt nevoit sa imi caut din nou masina. Pe scurt : masina va fi folosita in interes de serviciu incepand din luna iulie voi avea de facut cam 1200-1500 km in Bucuresti. Firma imi deconteaza un consum mediu de 9-10 l/100 km si cam atat din partea lor, costurile de intretinere ma privesc.
Cat am apucat sa merg cu Vectra declar ca m-am indragostit de spatiul si de dotarile pe care aceasta masina le ofera la pretul de achizitie de 5400 euro (fosta masina Vectra C Z19 DTH 120 cp berlina, 2006-folosita pentru 3500-4000 km lunar din care 80% in exterior). Acum situatia s-a schimbat, am 80-90% interior.
Mentionez ca imi doresc sa merg pe aceeasi clasa si de aceea ma orientez spre masinile din titlu.

Acum vine intrebarea care din cele 3 si ce motorizare diesel sau benzina?Astfel incat sa respecte cerintele:
- sa nu sara de 10 hai sa zic 11% consum.
- sa nu ma puna la slabit pentru intretinere
- sa nu fie mai slab dotata decat loganul laureate. Smile


Buget 6000 euro cu +/-
Skip ads

  • Negreanu

  • Mesaje scrise: 941
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2004 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Vectra c 1.8-140cp benzina+gpl. Mi se pare alegerea ideala.
  • tazmanianul

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Ceva nu suna bine. Vectra C si 1.8 benzina.
Motorul de 1.8 140hp cu 175nm cuplu trebuie sa traga o masina de 1.4 tone fara sofer. Daca ii mai pui si GPL numai cuplu nu o sa ai de la acea masina.
Am mers cu un opel vectra b de 2.0i cu GPL si masina mi s-a parut extrem de puturoasa pana la 3500 rpm.

Un vectra c cu 1.9 cdti 150hp reprezinta cea mai buna alegere.
  • CIPRIAN_17_CIP

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Am inteles de la colegi ca dieselul va fi foarte chinuit la mersul in oras. Ma gandesc la volanta care dupa cum stim cu totii este o problema majora. Acum astept niste pareri de la cei care sunt mai bine informati despre cea ce inseamna motor diesel in oras (costuri intretinere/ fiabilitate) la 1500 km doar in bucuresti.
  • tazmanianul

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Pentru oras iese din calcul orice masina din clasa opel vectra.
Diesel-ul nu e bun pentru oras pentru ca se incalzeste greu deci pentru drumuri scurte merge doar la rece deci se uzeaza mai repede.
Benzinarul se incalzeste repede si este mai bun pentru oras.

Doar ca vectra nu e masina de oras si te rog sa ma scuzi ca iti spun asta dar nu stiu la ce ii este util unui om sa care dupa el un tanc de masina intr-un oras in care nu ai loc sa arunci un pai.
Acel 1.9 cdti iti consuma si 11l/100km in timp ce 1.8-ul iti poate lua la fel sau chiar mai mult.

Volanta cu masa dubla sufera la talpa grea pentru ca diesel-ul are cuplu foarte mare si daca ai piciorul greu ai sanse sa o cam faci praf.

Vectra este o masina de familie gandita pentru a fi folosita mai mult la drum lung.
  • ionutzica

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Eu zic sa mergi pe inspiratia ta, pentru ca aici vei auzi pareri impartite si poate uneori subiective...
Strict ca o parere personala as alege: Vectra C 1,8 140cp benzina+gpl
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
oras = benzinar, eventual gpl. Intretinere mai usoara , sprint mai bun ,raspuns promt la pedala , o plaja larga de ture, fara depuneri in admisie si alte inecaciuni + incalzire rapida pe timp de iarna.
Si nu prea vad ce poti face in trafic de mers bara la bara cu puteri sau cuplu de valori mari .....

Dieselul e ,,de cursa lunga,, ...se asterne ca bou' la drum , trage si duce mult cu conditia sa nu-l chinui subturat . Predispus la depuneri in admisie mai ales ca in oras nu poti mereu sa mergi cu turatia si treapta ceruta corect de un diesel. .....
Mai o volanta , o turbina , niste injectoare colmatate , DPF-ul ...nah , se aduna.

Parerea mea strict personala - pentru drumuri de oras in prop. de 80 / 90 % - BENZINAR ( GPL) de 100 / 120 CP aprox ar fi suficient.
  • CIPRIAN_17_CIP

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2014

  • Mesaj Privat
tazmanianul a scris:Pentru oras iese din calcul orice masina din clasa opel vectra.
Diesel-ul nu e bun pentru oras pentru ca se incalzeste greu deci pentru drumuri scurte merge doar la rece deci se uzeaza mai repede.
Benzinarul se incalzeste repede si este mai bun pentru oras.

Doar ca vectra nu e masina de oras si te rog sa ma scuzi ca iti spun asta dar nu stiu la ce ii este util unui om sa care dupa el un tanc de masina intr-un oras in care nu ai loc sa arunci un pai.
Acel 1.9 cdti iti consuma si 11l/100km in timp ce 1.8-ul iti poate lua la fel sau chiar mai mult.

Volanta cu masa dubla sufera la talpa grea pentru ca diesel-ul are cuplu foarte mare si daca ai piciorul greu ai sanse sa o cam faci praf.

Vectra este o masina de familie gandita pentru a fi folosita mai mult la drum lung.


In cea ce priveste varianta de a "cara dupa mine un tanc", este adevarat, dar ma gandesc la week-end-uri, in care ies din Bucuresti si niciodata nu plec singur. As putea face abstractie de dimensiunile masinii in timpul saptamanii tocmai pentru iesirile din oras si cum nu imi permit o a doua masina trebuie sa gasesc o varianta sa multumesc si "capra si vaza". Am luat in calcul aceste trei categorii de masini tocmai pentru ca ma multumesc intru totul dimensiunile si incerc sa imi dau seama care sunt plusurile si minusurile fiecarei marci si care este varianta cea mai sanatoasa pentru buzunar.
  • CIPRIAN_17_CIP

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2014

  • Mesaj Privat
tazmanianul a scris:Pentru oras iese din calcul orice masina din clasa opel vectra.
Diesel-ul nu e bun pentru oras pentru ca se incalzeste greu deci pentru drumuri scurte merge doar la rece deci se uzeaza mai repede.
Benzinarul se incalzeste repede si este mai bun pentru oras.

Doar ca vectra nu e masina de oras si te rog sa ma scuzi ca iti spun asta dar nu stiu la ce ii este util unui om sa care dupa el un tanc de masina intr-un oras in care nu ai loc sa arunci un pai.
Acel 1.9 cdti iti consuma si 11l/100km in timp ce 1.8-ul iti poate lua la fel sau chiar mai mult.

Volanta cu masa dubla sufera la talpa grea pentru ca diesel-ul are cuplu foarte mare si daca ai piciorul greu ai sanse sa o cam faci praf.

Vectra este o masina de familie gandita pentru a fi folosita mai mult la drum lung.


In cea ce priveste varianta de a "cara dupa mine un tanc", este adevarat, dar ma gandesc la week-end-uri, in care ies din Bucuresti si niciodata nu plec singur. As putea face abstractie de dimensiunile masinii in timpul saptamanii tocmai pentru iesirile din oras si cum nu imi permit o a doua masina trebuie sa gasesc o varianta sa multumesc si "capra si vaza". Am luat in calcul aceste trei categorii de masini tocmai pentru ca ma multumesc intru totul dimensiunile si incerc sa imi dau seama care sunt plusurile si minusurile fiecarei marci si care este varianta cea mai sanatoasa pentru buzunar.
  • mariocove

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Daca "situatia s-a schimbat" sfatul meu este sa iti schimbi si tu ideea despre masina de munca ideala in Bucuresti.La 80-90 % urban chiar nu vad ce ar cauta Opel Vectra ca masina de munca.Indiferent ca vorbim de benzina sau diesel.Acelasi lucru si despre Ford Mondeo si VW Passat.Eu as merge pe Opel Corsa C/D ( ca tot suntem pe forumul opel...) ,motor 1.3 CDTI 90 CP.Mai mica,mai usor de parcat,consum mai mic ca la 1.9 CDTI in oras.Ce te intereseaza cuplul sau demarajul 0-100 de la un semafor la altul,mai ales cand ai un buget alocat ? Motorul asta diesel nu mi se pare foarte costisitor la intretinere iar incalzirea greoaie iarna a motoarelor diesel moderne mi se pare poveste.Conduc de cateva ierni bune Dacia "papuc" 1.9 D cu un motor invechit de Renault si in maxim 2 km baga caldura mai mult decat suficienta.Daca tot iei o masina SH cu ceva km,de ce sa nu iei una foarte economica ? De bagat bani,o sa bagi in orice cumperi,dar macar in combustibil NU. Un benzinar in Bucuresti sare de 11 % la ore de varf,1.9 CDTI poate ajunge la 9-10 % ,insa 1.3 CDTI nu cred ca sare de 8 % in orice conditii (daca este in mintile lui ).
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Pentru o iesire de week-end nu merita sa omori un diesel in oras in cursul saptamanii.
Asupra marcilor insa decizi tu.
  • CIPRIAN_17_CIP

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2014

  • Mesaj Privat
bh13ncu a scris:oras = benzinar, eventual gpl. Intretinere mai usoara , sprint mai bun ,raspuns promt la pedala , o plaja larga de ture, fara depuneri in admisie si alte inecaciuni + incalzire rapida pe timp de iarna.
Si nu prea vad ce poti face in trafic de mers bara la bara cu puteri sau cuplu de valori mari .....

Dieselul e ,,de cursa lunga,, ...se asterne ca bou' la drum , trage si duce mult cu conditia sa nu-l chinui subturat . Predispus la depuneri in admisie mai ales ca in oras nu poti mereu sa mergi cu turatia si treapta ceruta corect de un diesel. .....
Mai o volanta , o turbina , niste injectoare colmatate , DPF-ul ...nah , se aduna.

Parerea mea strict personala - pentru drumuri de oras in prop. de 80 / 90 % - BENZINAR ( GPL) de 100 / 120 CP aprox ar fi suficient.


Deci partea de combustibil se pare ca am lamurit-o. BENZINA+ GPL. Acum vine intrebarea ce masina sa aleg in bugetul pe care il am si sa se incadreze in cerintele mele de DIMENSIUNI si DOTARI. Mondeo MK4 sunt destul de rare si in banii astia nu am vazut nici unul, ramane Vectra si passatul B6 din optiunile mele. Va mai gaditi voi la vreo marca ce se incadreaza in cerintele mele si am omis eu ?
  • mariocove

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Am lucrat o perioada de timp la Fun Courier pe masini de tipul Ford Transit,Transit Conect,WV Transporter ,masini diesel forjate si iarna si vara foarte tare si cu multi km la bord,toate aveau peste 200 000.Nu am auzit la nici una sa cada vreau injector sau turbina,etc.Li se faceau reviziile la timp si cam asta era.Cum ar fi fost sa fi luat Fan-ul masini (dube ) pe GPL...Mergeau zi de zi,zeci de porniri si opriri.Cam 150...Acum...daca nici alea nu erau masini...sau nu sunt....inseamna ca intrau in faliment.In opinia mea,masina de munca reprezinta ceva diesel si robust,cu consum mic de combustibil si cu o fiabilitate satisfacatoare.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
@mariocove - poate ai remarcat dar si eu frec un diesel si o fac in regim cam de 50 - 50 % mers urban/ extraurban si totusi consider ca m-am grabit in alegerea dieselului referindu-ma la drumurile de oras.

Si nu ca maraie masina dar nu trebuie sa fi mare expert sa ,,simti,, ca omori un diesel in trafic mai ales daca vorbim si de un uz al masinii ce implica stationari si porniri dese. Aparent e ok dar cine e sensibil la zgomotele de sub capota , pricepe ca nu-i chiar asa.

Din ce-am mai citit pe forum , eu n-as recomanda 1.3 cdti nici macar din considerentul consum desi nu-i chiar atat de mic pe cat se lauda unii. Apropo, in piata de masini era unu' cu un 1.3 CDTI si avea pe masina un carton urias pe care scria 3,8 % consum ! Lumea ca la urs in jurul masinii ! ...in fine...

Colegul e interesat de spatiu , fiabilitate si ceva putere din cite am inteles eu ....nu-l preocupa in mod intens consumul economic.
La masinile specificate de el , tu vrei sa-l inghesui intr-o Corsa impreuna cu gasca in week-end ?
  • mariocove

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
"Fosta masina Vectra C Z19 DTH 120 cp berlina, 2006-folosita pentru 3500-4000 km lunar din care 80% in exterior) "Acum situatia s-a schimbat, am 80-90% interior. " Acum,eu ce sa mai inteleg ?
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Chestia este in felul urmator. Diesel-ul nu are nici pe naiba daca il freci in oras , poti sa-l conduci cum vrei turat/subturat ca nu maraie cu conditia ca ocazional sa urci mai mult in ture. Am desfacut N EGR-uri , dintre care cateva rulate in regim subturat dar care ocazional in oras vedeau 3000-3500 Rpm.Dupa un rulaj de 60 000 km s-a desfacut iar EGR am gasit cam 1 mm depuneri echivalent cu nimic.Acum urmeaza si reversul situatie, masina la care turbo ciupea putin ulei (insesizabil la esapament sau joja) dupa 20 000 km rulati 80 % oras deja EGR-ul era teapan de depuneri 5 mm.
Probleme cu infundatul la diesel apar in momentul aparitiei de ulei peste limitele normale in admisie atunci se formeaza o pasta lipicioasa.
NU lua masina cu DPF o sa ai probleme garantat indiferent ca mergi cu 5000 de ture sau cu 1500 rpm.
Daca te hotarasti pe Passat evita motorul de 2.0 TDI , este o pacoste de motor.Alternativa ar fi 1.9 TDI , dar nu stiu daca te multumesc cei 105 CP.
Astra H Caravan nu te-ar multumi sau vrei ceva mai bussines? Spatiul interior este insesizabil mai mic decat la Vectra , in schimb portbagajul este mai mare.
  • CIPRIAN_17_CIP

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2014

  • Mesaj Privat
mariocove a scris:"Fosta masina Vectra C Z19 DTH 120 cp berlina, 2006-folosita pentru 3500-4000 km lunar din care 80% in exterior) "Acum situatia s-a schimbat, am 80-90% interior. " Acum,eu ce sa mai inteleg ?


Deci sa te lamuresc, lucrez in vanzari, inainte aveam zona deexterior, acum mi-au schimbat zona si am interior. La fel de bine imi doresc in continuare, o masina spatioasa pentru week-end. Nu trag dupa o masina cu 150 cp+, un 1.9 tdi 105 cp imi sunt suficienti. Am deschis acest subiect tocmai pentru a afla parea voastra despre cum se comporta un diesel in oras, si ce marca/model de masina as putea sa imi achizitionez la bugetul pe care il am asfel incat sa tina si cu buzunarul.
  • CIPRIAN_17_CIP

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2014

  • Mesaj Privat
mariocove a scris:"Fosta masina Vectra C Z19 DTH 120 cp berlina, 2006-folosita pentru 3500-4000 km lunar din care 80% in exterior) "Acum situatia s-a schimbat, am 80-90% interior. " Acum,eu ce sa mai inteleg ?


Deci sa te lamuresc, lucrez in vanzari, inainte aveam zona deexterior, acum mi-au schimbat zona si am interior. La fel de bine imi doresc in continuare, o masina spatioasa pentru week-end. Nu trag dupa o masina cu 150 cp+, un 1.9 tdi 105 cp imi sunt suficienti. Am deschis acest subiect tocmai pentru a afla parea voastra despre cum se comporta un diesel in oras, si ce marca/model de masina as putea sa imi achizitionez la bugetul pe care il am asfel incat sa tina si cu buzunarul.
  • CIPRIAN_17_CIP

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2014

  • Mesaj Privat
mariocove a scris:"Fosta masina Vectra C Z19 DTH 120 cp berlina, 2006-folosita pentru 3500-4000 km lunar din care 80% in exterior) "Acum situatia s-a schimbat, am 80-90% interior. " Acum,eu ce sa mai inteleg ?


Deci sa te lamuresc, lucrez in vanzari, inainte aveam zona deexterior, acum mi-au schimbat zona si am interior. La fel de bine imi doresc in continuare, o masina spatioasa pentru week-end. Nu trag dupa o masina cu 150 cp+, un 1.9 tdi 105 cp imi sunt suficienti. Am deschis acest subiect tocmai pentru a afla parea voastra despre cum se comporta un diesel in oras, si ce marca/model de masina as putea sa imi achizitionez la bugetul pe care il am asfel incat sa tina si cu buzunarul.
  • CIPRIAN_17_CIP

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Rog un moderator sa stearga comentariile ce se repeta, a fost o eroare la server-ul forumului.
Multumesc!
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale
  3. Opel vs ...

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR