- sorin666
- OP
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Corneliu Panait
- **
- 268 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- OP
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Nu stiu, e o chestie in capatul unuia din arborii cu came si dupa aia cele 4 fire intra sub un capac din plastic (care ascunde bujiile...)
Normal fisele ar trebui sa se demonteze de pe "delcoul electronic", dar mai stii la ce s-au gandit astia sa-ti ia banu'
E prea tarziu, ma uit dimineata si iti spun, oricum mersi de raspuns...
Normal fisele ar trebui sa se demonteze de pe "delcoul electronic", dar mai stii la ce s-au gandit astia sa-ti ia banu'
E prea tarziu, ma uit dimineata si iti spun, oricum mersi de raspuns...
ktgorik
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2004
- Mesaj Privat
Salut, Acum 2 ierni am avut si eu ceva asemanator pe motorul X16 XEL de la vechiul Opel. La rece mergea in 3 si nu avea putere destula cand se incalzea mergea aproape normal. Spun aproape ca avea si un miros f ciudat pe esapament. Am schimbat bujiile (Champion) am schimbat fisele de la bujii (cu unele siliconate marca QH)....nimik. M-am dus la Dibas...mi-au dat o veste daramatoare...ghinturile de la supape...nu ma intreba ce sunt alea . Pretz estimativ reparatie 600 Euro!!!!!!!! De atunci n-am mai trecut pe la aia.
Pina la urma pe forumul german www.opelproblemforum.de mi-au zis: tipic pt 16 valve la mers in oras si mi-au recomandat "valvespulung". Am luat o solutie de curatat valve si injectoare, am pus-o cu un plin de benzina si m-am dus pina la Pitesti pe autostrada cu 4-a in 4000-4500 de ture si inapoi. Cu a 5a ajungeam prea repede la Pitesti si ideea era sa merg turat cat mai mult timp sa se curete valvele.
De atunci am mai mers un an cu ea fara nici o problema. Preventiv iarna trecuta am repetat trick-ul. Incearca de la STP un valve cleaner si vezi daca are efect la masina ta. Bafta.
Pina la urma pe forumul german www.opelproblemforum.de mi-au zis: tipic pt 16 valve la mers in oras si mi-au recomandat "valvespulung". Am luat o solutie de curatat valve si injectoare, am pus-o cu un plin de benzina si m-am dus pina la Pitesti pe autostrada cu 4-a in 4000-4500 de ture si inapoi. Cu a 5a ajungeam prea repede la Pitesti si ideea era sa merg turat cat mai mult timp sa se curete valvele.
De atunci am mai mers un an cu ea fara nici o problema. Preventiv iarna trecuta am repetat trick-ul. Incearca de la STP un valve cleaner si vezi daca are efect la masina ta. Bafta.
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- Corneliu Panait
- **
- 268 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
Motorul X16XEL pe astra G este diferit de cel de pe astra F. Bobina este electronica, fara delco, si sta deasupra bujiilor intre cele 2 axe cu came, acoperita de capacul de plastic cu Ecotec. Fisele reprezinta de fapt niste chestii care ies din bobina si se infig in bujii, lungime maxima 10 cm. Bobina se prinde cu suruburi in capacul de la culbutori, in acelasi timp presand fisele in bujii. Eu am avut mari probleme cu bobina de inductie, am schimbat-o la DiBas si de atunci nu mai am probleme.
- sorin666
- OP
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
La motorul de 2000 nu e asa, nu am capacul ala mare de plastic pe care scrie Ecotec, doar unul mai mic, care acopera o "transee" pe unde trec cablurile de la bujii (cel mai mic=15cm, cel mai mare=50cm)
Cu chestia cu curatitul supapelor, s-am gandit si la asta si o s-o fac luni (dau o tura pana in Germany si pot sa alerg...), am schimbat filtrul de benzina, bujiile, uleiul si filtrul sau...
Cu chestia cu curatitul supapelor, s-am gandit si la asta si o s-o fac luni (dau o tura pana in Germany si pot sa alerg...), am schimbat filtrul de benzina, bujiile, uleiul si filtrul sau...
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
Parerea mea e ca ar fi de la aprindere. Ori pierde curent pe undeva pe la fisa, ori bujiile sunt cam ~. Iar avansul ar putea avea probleme, asta insemnand senzori&stuff cum e controlat de ECU
Uita-te noaptea si vezi daca pierzi scanteie pe undeva. Eventual scoate fisele si vezi daca baga bine scanteie
Oricum tu ar trebui sa simti problema - sa-ti dai seama daca doar un cilindru merge prost sau pe general (atunci nu mai e aprinderea)
Uita-te noaptea si vezi daca pierzi scanteie pe undeva. Eventual scoate fisele si vezi daca baga bine scanteie
Oricum tu ar trebui sa simti problema - sa-ti dai seama daca doar un cilindru merge prost sau pe general (atunci nu mai e aprinderea)
- sorin666
- OP
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Mersi, doar ca tu ai motor 8Supape, lal mine bujia sta in fundul unui orificiu de circa 15 cm, iar fisele de bujii au un fel de dop care il etenseaza...
Ai dreptate, si eu ma gandesc ca e 90 % de la aprindere... o sa ma duc la service, problema e ca am programare doar dupa sarbatori si trebuie sa fac un drum destul de lung pana atunci...
In rest (off topic) am fost ieri sa verific franele si cauciucurile, ducandu-ma (si nu e prima data ) la un "service rapid" si pretinzand ca vreau sa schimb toba de esapament, catalizatorul si alte piese care eram eu sigur ca nu le au pe stoc... Veste buna, franele sunt OK, mai putin buna, cauciucurile pe spate "trebuie schimbate" (cand zic ei asta, mai treci controlul tehnic inca 15 000 km cu ele) si sunt scumpe al naibii (205*50*16) iar toba va trebui schimbata si ea, pe bune...
Ai dreptate, si eu ma gandesc ca e 90 % de la aprindere... o sa ma duc la service, problema e ca am programare doar dupa sarbatori si trebuie sa fac un drum destul de lung pana atunci...
In rest (off topic) am fost ieri sa verific franele si cauciucurile, ducandu-ma (si nu e prima data ) la un "service rapid" si pretinzand ca vreau sa schimb toba de esapament, catalizatorul si alte piese care eram eu sigur ca nu le au pe stoc... Veste buna, franele sunt OK, mai putin buna, cauciucurile pe spate "trebuie schimbate" (cand zic ei asta, mai treci controlul tehnic inca 15 000 km cu ele) si sunt scumpe al naibii (205*50*16) iar toba va trebui schimbata si ea, pe bune...
- CatalinE
- **
- 449 mesaje
- din 14 Jun 2004
CatalinE
- Mesaje scrise: 449
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2004
- Mesaj Privat
sorin666,
eu tocmai ce schimb fisele care intr-adevar la Ecotec 16v
au un fel de brat/picior care intra in motor mai adanc. Am cumparat Bosch siliconate dar ce ma ingrijoreaza e ca cele dinainte de pe masina au piciorul/dopul respectiv mai gros si acopera mai mult. sa vedem.
Le schimb ca sper sa rezolv o parte din probleme: relanti scazut, fasait la radio si nu in ultimul rand incorrect signal la camshaft sensor care am inteles ca la motoarele ecotec se afla la cilindrul 1 unde am o fisa de Vectra si nu una originala.
Nu sper intr-o minune dar macar sa rezolv o parte din probleme.
eu tocmai ce schimb fisele care intr-adevar la Ecotec 16v
au un fel de brat/picior care intra in motor mai adanc. Am cumparat Bosch siliconate dar ce ma ingrijoreaza e ca cele dinainte de pe masina au piciorul/dopul respectiv mai gros si acopera mai mult. sa vedem.
Le schimb ca sper sa rezolv o parte din probleme: relanti scazut, fasait la radio si nu in ultimul rand incorrect signal la camshaft sensor care am inteles ca la motoarele ecotec se afla la cilindrul 1 unde am o fisa de Vectra si nu una originala.
Nu sper intr-o minune dar macar sa rezolv o parte din probleme.
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- OP
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Este un tip de "fast food" pentru reparatii auto multi-marca, unde schimba DOAR uleiul, franele, amortizoarele, toba de esapament, cauciucurile...
Nu stiu daca conceptul a fost introdus in RO...
Daca vrei sa vezi un exemplu de astfel de retea: "http://www.midas.fr/index.php" (pagina de garda)
Tip de prestatii oferite:
"http://www.midas.fr/produits.php"
Nu stiu daca conceptul a fost introdus in RO...
Daca vrei sa vezi un exemplu de astfel de retea: "http://www.midas.fr/index.php" (pagina de garda)
Tip de prestatii oferite:
"http://www.midas.fr/produits.php"
- CatalinE
- **
- 449 mesaje
- din 14 Jun 2004
CatalinE
- Mesaje scrise: 449
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2004
- Mesaj Privat
tocmai ce am schimbat fisele si bujiile. nu stiu daca mai e nevoie sa deschid alt topic dar am sa spun aici ce am observat:
1. Pe bujia veche nr 1 era plina de ulei (pe filet adica). Cat de grav e asta si ce ar trebui schimbat? (garnitura de chiulasa etc)
2. pentru sorin666: vezi ca ar fi bine sa cumperi acelasi producator pentru fise daca vrei sa le schimbi. am avut supriza sa constat ca cele bosch au piciorul respectiv mai inalt fata de cele de dinainte (Beru) si am zis ca nu apuc sa pun capacul cu Ecotec peste ele. In final a mers si cred ca sunt bine prinse pe bujii
3. Relanti-ul nu s-a rezolvat; sta tot la 600rpm dar cred ca am scapat de Incorect Signal la Camshaft Sensor; am sa confirm in zilele urmatoare...
1. Pe bujia veche nr 1 era plina de ulei (pe filet adica). Cat de grav e asta si ce ar trebui schimbat? (garnitura de chiulasa etc)
2. pentru sorin666: vezi ca ar fi bine sa cumperi acelasi producator pentru fise daca vrei sa le schimbi. am avut supriza sa constat ca cele bosch au piciorul respectiv mai inalt fata de cele de dinainte (Beru) si am zis ca nu apuc sa pun capacul cu Ecotec peste ele. In final a mers si cred ca sunt bine prinse pe bujii
3. Relanti-ul nu s-a rezolvat; sta tot la 600rpm dar cred ca am scapat de Incorect Signal la Camshaft Sensor; am sa confirm in zilele urmatoare...
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
hehe..imi aduc aminte cand mi-am luat si eu fise "siliconate" adica bengoase la dacia Nova GT. Am mers 250 km cu ele si cand m-am oprit se "scursesera" fisele din bujii.
Adica asa tare s-a incins incat s-au topit si au iesit singure din dopul ala de cauciuc.
sorin666- nu stiam ca e asa secretos 16v-ul
Catalin, ai facut compresie? Pierzi ulei?
Adica asa tare s-a incins incat s-au topit si au iesit singure din dopul ala de cauciuc.
sorin666- nu stiam ca e asa secretos 16v-ul
Catalin, ai facut compresie? Pierzi ulei?
- CatalinE
- **
- 449 mesaje
- din 14 Jun 2004
CatalinE
- Mesaje scrise: 449
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2004
- Mesaj Privat
4EST a scris:hehe..imi aduc aminte cand mi-am luat si eu fise "siliconate" adica bengoase la dacia Nova GT. Am mers 250 km cu ele si cand m-am oprit se "scursesera" fisele din bujii.
Adica asa tare s-a incins incat s-au topit si au iesit singure din dopul ala de cauciuc.
Adica asa tare s-a incins incat s-au topit si au iesit singure din dopul ala de cauciuc.
acuma toate sunt siliconate...
4EST a scris:
Catalin, ai facut compresie? Pierzi ulei?
Catalin, ai facut compresie? Pierzi ulei?
Am facut compresia cand am luat masina acum vreun an. Iesise bine atunci. Ulei nu pierde cand ma uit la joja dar e ulei in diverse zone
In schimb am vazut ca nu la una ci la doua bujii e ulei pe filet. Am mai intrebat si la un alt service si mi s-a spus ca semnul clar sa schimb garnitura de chiulasa ar fi ulei in vasul de expansiune. tu ce stii?
Hai ca poate o sa deschid un alt topic sa nu deturnam firul discutiei....
- ToX
- ****
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
vezi sa nu ai fisele duse...care nu sunt bine ecranate si scapa curent prin infasurare...pt asta, ia un aparat de masura, pune-l pe curent alternativ, porneste motoru si plimba-l printre fise, daca incep sa o ia razna numerele, atunci scoate banu si cumpara unele ca lumea. eu problema asta am avut-o si masina mergea infect, desi fisele nu erau intrerupte, aparent erau perfecte. Si bobina aia se numeste DIS, de fapt sunt 2 bobine,una comanda 2 bujii cealalta celelalte 2. Aia daca se strica iti crapa de tot si nu porneste. Schimba bujiile, recomand NGK BCPR-6ES daca motorul e pe benzina.
- sorin666
- OP
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Desigur ca adevaratul sfarsit va fi dupa Craciun, cand sunt programat la garaj la test, sper sa nu am "surprize" scumpe, dar pana atunci iata ce am facut:
- fisele bujii le voi schimba, dar nu se gasesc la magazine in afara de circuitul Opel
- am mers si am discutat cu un vanzator care mi-a recomandat un aditiv de curatare a supapelor si injectoarelor, in plus mi-a mai spus ca "masina d-voastra nu e alergata indeajuns", asa ca am pus continutul tubului respectiv in rezervor, am mers 40 de km pe autostrada in ritm "autobahn killer", ceea ce nu am mai facut de mult si... minune, motorul toarce ca o pisica... Viteza... intre 160 si 180 (ploua marunt) cu antipatinajul in functiune.
- ceea ce imi ramane de facut este sa bag masina pe tester, ma gindesc sa schimb fisele de bujii, poate sonda lambda si, cand sunt in reducere, toba de asapament.
(oricum, la 90 000 este aproximativ jumatatea vietii masinii, sfarsit pe care oricum eu nu o sa-l vad, o voi "marita" inainte)
- fisele bujii le voi schimba, dar nu se gasesc la magazine in afara de circuitul Opel
- am mers si am discutat cu un vanzator care mi-a recomandat un aditiv de curatare a supapelor si injectoarelor, in plus mi-a mai spus ca "masina d-voastra nu e alergata indeajuns", asa ca am pus continutul tubului respectiv in rezervor, am mers 40 de km pe autostrada in ritm "autobahn killer", ceea ce nu am mai facut de mult si... minune, motorul toarce ca o pisica... Viteza... intre 160 si 180 (ploua marunt) cu antipatinajul in functiune.
- ceea ce imi ramane de facut este sa bag masina pe tester, ma gindesc sa schimb fisele de bujii, poate sonda lambda si, cand sunt in reducere, toba de asapament.
(oricum, la 90 000 este aproximativ jumatatea vietii masinii, sfarsit pe care oricum eu nu o sa-l vad, o voi "marita" inainte)
COXCAT
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 1995 c14se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salut am si eu o problema cu un opel astra f caravan cu motor de 1,4 multipunct 82 cp.
Dimineata cand ma sui in masina dau la automat porneste motoru perfect plec cu masina cativa km si o opresc si dupa vreo o ora cand dau sa pornesc de abia porneste parca nu ar avea benzina dar ii vine benzina, ex. cand o tin la racoare porneste bine cand sta in soare porneste foarte greu, filtre bujii schimbate care sa fie problema?
Dimineata cand ma sui in masina dau la automat porneste motoru perfect plec cu masina cativa km si o opresc si dupa vreo o ora cand dau sa pornesc de abia porneste parca nu ar avea benzina dar ii vine benzina, ex. cand o tin la racoare porneste bine cand sta in soare porneste foarte greu, filtre bujii schimbate care sa fie problema?
iridium
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1996 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2009
- Mesaj Privat