cristiv
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2006
- Mesaj Privat
Salut.
Revin cu vechea poveste ca nu se mai simte turbina.Acum cateva luni se simtea acel "zvac" chiar si in viteza a 3-a, nu mai vorbesc de 1-a si a 2-a cand ma lipea de scaun.Intre-timp a devenit insesisabil, numai dimineata cu motorul rece mai apare in primele 2 viteze
Am fost pe la union motors (new kopel), bine cu alta problema, cea cu martorul de airbag aprins care s-a rezolvat.
Am facut o comanda de "lipsa putere", am vorbit cu toti mecanicii inclusiv seful de service pe care il si cunosc... in speranta ca se verifica furtune turbina, tija, valva si ce mai e pe-acolo.. Ei imi schibma filtrele de aer si motorina, erau cam negre intr-adevar. Plec in proba cu seful si lui i se pare ca masina "are viata", merge. Bine, ea saraca trage, nu se plafoneaza la o anumita viteza, ajunge fara probleme la 190 dar nu se mai simte smucitura specifica pornirii turbinei, nu mai are demarajul di'nainte.
Le explic eu ce vreau ei nimic.. imi spun ca daca era ceva in neregula cu furtunele sau altceva se aprindea martor de bord sau aveam erori pe tester, ori la mine nu aparea nimic.
Acum intrebare, sunt eu paranoic? Chiar avertizeaza ceva cand nu functioneaza turbina la capacitatea ei?
mersic daca ati avut rabdare sa cititi si nu v-am plictisit... prea tare
Revin cu vechea poveste ca nu se mai simte turbina.Acum cateva luni se simtea acel "zvac" chiar si in viteza a 3-a, nu mai vorbesc de 1-a si a 2-a cand ma lipea de scaun.Intre-timp a devenit insesisabil, numai dimineata cu motorul rece mai apare in primele 2 viteze
Am fost pe la union motors (new kopel), bine cu alta problema, cea cu martorul de airbag aprins care s-a rezolvat.
Am facut o comanda de "lipsa putere", am vorbit cu toti mecanicii inclusiv seful de service pe care il si cunosc... in speranta ca se verifica furtune turbina, tija, valva si ce mai e pe-acolo.. Ei imi schibma filtrele de aer si motorina, erau cam negre intr-adevar. Plec in proba cu seful si lui i se pare ca masina "are viata", merge. Bine, ea saraca trage, nu se plafoneaza la o anumita viteza, ajunge fara probleme la 190 dar nu se mai simte smucitura specifica pornirii turbinei, nu mai are demarajul di'nainte.
Le explic eu ce vreau ei nimic.. imi spun ca daca era ceva in neregula cu furtunele sau altceva se aprindea martor de bord sau aveam erori pe tester, ori la mine nu aparea nimic.
Acum intrebare, sunt eu paranoic? Chiar avertizeaza ceva cand nu functioneaza turbina la capacitatea ei?
mersic daca ati avut rabdare sa cititi si nu v-am plictisit... prea tare
- manfred
- **
- 130 mesaje
- din 02 Aug 2006
- Omega 1998 X25DT
- Bucuresti
manfred
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1998 X25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat
cristiv
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2006
- Mesaj Privat
Martorul de airbag se aprindea pt ca aveam o mufa cu rezistenta mare sub saunul din dreapta.. il mai stinsesem tot la ei de 2 ori si de data asta am verificat mufele de la toate 4 airbag-urile si la cea cu probleme a scos-o de tot si firele le-a lipit direct.
Daca nu mai sunt probleme pe urma se sterg erorile cu testerul si se stinge si becul. Testarea si stergerea a costat acolo 61ron. Bine ca n-am platit de fiecare data cand l-am stins. Concluzia e ca daca tot mergeti sa stingeti becul pe tester sa cautati si cauza, sa nu va treziti ca dupa 2 zile se aprinde iar.
Mi-a aratat acolo pt fiecare airbag in parte, rezistenta la mufe de maxim 3ohm si pt firele legate direct 2,1, ceva de genul asta. Becul se aprinde cand creste mult aceasta valoare sau bineinteles cand se intampla ceva cu airbag-ul.
Sper ca nu sunt prea departe de adevar.
Daca nu mai sunt probleme pe urma se sterg erorile cu testerul si se stinge si becul. Testarea si stergerea a costat acolo 61ron. Bine ca n-am platit de fiecare data cand l-am stins. Concluzia e ca daca tot mergeti sa stingeti becul pe tester sa cautati si cauza, sa nu va treziti ca dupa 2 zile se aprinde iar.
Mi-a aratat acolo pt fiecare airbag in parte, rezistenta la mufe de maxim 3ohm si pt firele legate direct 2,1, ceva de genul asta. Becul se aprinde cand creste mult aceasta valoare sau bineinteles cand se intampla ceva cu airbag-ul.
Sper ca nu sunt prea departe de adevar.
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
cristiv
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2006
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
Am mai auzit de altii care au mers sa faca o diagnosticare si a reiesit ca tre sa schimbe toata masina. Eu zic k macar sa o faci tu:baga motorina buna, scoate mufa de la debitmetru si verifica daca merge mai bine sau muuult mai prost. Sau, cea mai buna proba, ia unul nou pentru proba (eventual de la un prieten ceva) si verifica asa.
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
- denilson2160
- **
- 155 mesaje
- din 07 Jan 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Constanta
denilson2160
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2005
- Mesaj Privat
Exact aceleasi simptome ca la cristiv le am si eu la o Astra G , y 20 dth , 2001, nu-i dau de capat de ceva timp. La rece dimineata se simte ceva zvacul la 1 si a 2 dar dupa ce se incalzeste nu se mai simte se tureaza si lucreaza ca un diesel simplu. Am probat zilele astea un VW passat berlina din 2004 scuzati-ma dar mi-am adus aminte cum mergea masina mea cand am luat-o ! cand apesi pedala de acceleratie simti cum raspunde imediat si se infinge instantaneu . La 140 km/h am bagat a 6 a nu va mai spun, ca va imbolnavesc cum se aude motorul si cum se accelereaza in continuare. La a mea cand apas acceleratia raspunde mai greu se aude ca un huruit parca lipseste ceva : aer , carburant ,trece 1-2 sec si cat de cat prinde viata dar se tureaza prea mult. La acceleratie se intampla ceva de nu mai raspunde ca inainte si am verificat la tester debitmetru , presiunea de supralimentare a turbinei , vaccumul toate in regula. EGR i-am curatat tija si cu el scos am tras pe furtun aer cu gura ( cam m-am fortat un pic ca sa o deplasez) s-a misca tija dar nu sunt convins ca si vaccumul pompei ar putea sa o miste. EGR meu este pneumatic si deasupra inauntru la membrana este cam imbacsita cu negreala (nu prea vad cum s-ar curata inauntru fara sa o strici) Ma gandesc ca din cauza mizeriei de la membrana sa lucreze mai greu si sa nu deschida complet la acceleratie patrunderea gazele recirculate spre admisie? Cum as putea verifica EGR daca lucreaza normal?
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
N-ati vrea sa stiti cum se simte diesel-ul de 2.0 fara turbo... Deabia prinde 100Kmph, deci nu asta e problema...
Teste de turbo :
1) In 2 oameni, unu la volan si unu tine apasat pe furtunul de admisie de aer (dupa turbo bine inteles). Cel de la volan accelereaza, si celalalt trebuie sa simta cum se intareste furtunul.
2) Test de vacuum (comanda la Turbo este un Solenoid cu vacuum). Desfaceti orice conducta de vacuum si trageti aer pe ea si puneti limba si vedeti daca "tine" vacuum-ul. Daca da, este OK, daca nu, "instalatia" de vacuum scapa aer pe undeva si normal, tot ce e comandat prin vacuum merge mai prost (inclusiv turbo).
3) Desfaceti conducta de aer (1 colier) dintre filtru de aer si turbo, si bagati 2 degete in turbina (CU MOTORUL OPRIT BINE INTELES !!! ) si invartiti de ea, trebuie sa se invarta f usor. De asemenea incercati sa simtiti jocul din lagare, sa nu fie foarte mare)
4) Trebuia sa va cronometrati inainte, cand mergea "bine" cat face masina pana la 100Kmph. Si eu cand credeam ca merge mai prost masina, faceam iar un test si imi dadea fix acelasi rezultat de fiecare data, si ma potoleam. "Senzatia" de zvac poate fi inselatoare, chiar si in functie de ce incaltaminte porti cand conduci. Eu mereu cand port ceva cu talpa mai tare am impresia ca masina merge mai bine (dar de fapt nu simt eu la fel presiunea pedalei de acceleratie in picior si apas mai tare..). De asemenea senzatia de "zvac" intr-un logan 1.4 este foarte foarte foarte slaba in comparatie cu vectra, dar la intrecere loganul ma intrece.
Teste de turbo :
1) In 2 oameni, unu la volan si unu tine apasat pe furtunul de admisie de aer (dupa turbo bine inteles). Cel de la volan accelereaza, si celalalt trebuie sa simta cum se intareste furtunul.
2) Test de vacuum (comanda la Turbo este un Solenoid cu vacuum). Desfaceti orice conducta de vacuum si trageti aer pe ea si puneti limba si vedeti daca "tine" vacuum-ul. Daca da, este OK, daca nu, "instalatia" de vacuum scapa aer pe undeva si normal, tot ce e comandat prin vacuum merge mai prost (inclusiv turbo).
3) Desfaceti conducta de aer (1 colier) dintre filtru de aer si turbo, si bagati 2 degete in turbina (CU MOTORUL OPRIT BINE INTELES !!! ) si invartiti de ea, trebuie sa se invarta f usor. De asemenea incercati sa simtiti jocul din lagare, sa nu fie foarte mare)
4) Trebuia sa va cronometrati inainte, cand mergea "bine" cat face masina pana la 100Kmph. Si eu cand credeam ca merge mai prost masina, faceam iar un test si imi dadea fix acelasi rezultat de fiecare data, si ma potoleam. "Senzatia" de zvac poate fi inselatoare, chiar si in functie de ce incaltaminte porti cand conduci. Eu mereu cand port ceva cu talpa mai tare am impresia ca masina merge mai bine (dar de fapt nu simt eu la fel presiunea pedalei de acceleratie in picior si apas mai tare..). De asemenea senzatia de "zvac" intr-un logan 1.4 este foarte foarte foarte slaba in comparatie cu vectra, dar la intrecere loganul ma intrece.
Iedutz
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Belgia
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
poate sa imi spuna si mie cineva unde se gaseste valva EGR si debimetru la motorul 1.7 TD de isuzu? cam m-am tot uitat dar n-am reusit sa le identific.
si la mine nu se mai simte turbina deloc. dupa o perioada in care nu mai avea putere deloc, si dupa ce i-am pus niste aditiv de curatat in motorina si am mai forjat-o oleaca, acum parca si-a revenit, insa turbina nu se simte deloc deloc.
o sa verific maine furtunele de aer sa nu fie ceva crapat, conform instructiunilor de mai sus (multumiri). insa debimetrul si EGr chiar nu stiu pe unde sunt
merci
si la mine nu se mai simte turbina deloc. dupa o perioada in care nu mai avea putere deloc, si dupa ce i-am pus niste aditiv de curatat in motorina si am mai forjat-o oleaca, acum parca si-a revenit, insa turbina nu se simte deloc deloc.
o sa verific maine furtunele de aer sa nu fie ceva crapat, conform instructiunilor de mai sus (multumiri). insa debimetrul si EGr chiar nu stiu pe unde sunt
merci
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
Debitmetrul este pe furtunul [ daca pot sa-i spun asa ] ce iese din filtrul de aer , este in forma de T si are o cupla cu cabluri ce intra in el , demontarea valvei EGR este descrisa foarte bine cu imagini de ZILDAN , intra aici si ai sa te lamuresti https://www.clubopel.com/vie...;highlight=zildan
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
Debitmetrul ai sa-l gasesti f usor. Dupa carcasa filtrului de aer ai sa vezi o mufa infipta in conducta aia mare de aer care iese din carcasa . ALA E. Cu egr-ul e oleca mai greutz. ia uite aici si ai sa vezi exact care e https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=7456
Iedutz
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Belgia
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
merci pt promtitudine.
tocmai am coborat la masina dupa ce am citit mesajul
insa la mine nu arata la fel ca in prima imagine (restul cica nu mai sunt).
sunt mai multe versiuni de motoare isuzu 1.7td? a mea e din 94.
la mine dupa filtru este un simplu furtunas la capacul de la culbutori (in zona de cauciuc de dupa filtru, apoi totul e plastic pana in turbina) si atat. nici un cablu nimic. direct la turbina.
maine pe lumina naturala am sa fac niste poze si sa vezi si voi, poate sunt eu chior.
si y 17dt asta e tot una cu tc4ee1? sau care e shmenul?
merci frumos inca odata
tocmai am coborat la masina dupa ce am citit mesajul
insa la mine nu arata la fel ca in prima imagine (restul cica nu mai sunt).
sunt mai multe versiuni de motoare isuzu 1.7td? a mea e din 94.
la mine dupa filtru este un simplu furtunas la capacul de la culbutori (in zona de cauciuc de dupa filtru, apoi totul e plastic pana in turbina) si atat. nici un cablu nimic. direct la turbina.
maine pe lumina naturala am sa fac niste poze si sa vezi si voi, poate sunt eu chior.
si y 17dt asta e tot una cu tc4ee1? sau care e shmenul?
merci frumos inca odata
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
Iedutz
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Belgia
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
Iedutz
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Belgia
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
turbina este, celalalte modele de diesel nu au. sunt facute de opel. asta e de isuzu. si am mai sapat si m-am prins si eu de diferentza intre motoare: y17dt si tc4ee1. amandoua sunt 17turbo de isuzu, insa unul mai vechi, unul mai nou
insa pe mine si ma ajuta acum? ca din cate vad pe forum, majoritatea au modele mai noi de 96
si asa tind si eu sa vad ca nu este nici una nici alta ... si atunci de ce nu mai simt eu turbina deloc?
merci oricum pt ajutor
insa pe mine si ma ajuta acum? ca din cate vad pe forum, majoritatea au modele mai noi de 96
si asa tind si eu sa vad ca nu este nici una nici alta ... si atunci de ce nu mai simt eu turbina deloc?
merci oricum pt ajutor
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- b82bog
- **
- 400 mesaje
- din 19 Sep 2005
- Astra Y17DT
- Bucuresti
b82bog
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2005
- Mesaj Privat
stie cineva daca exista vreo legatura intre debitmetru si turbina? sau intre puterea motorului si injectoare.... va zic si de ce: am fost la Dibas pt o diagnosticare motor(nu trage prea bine) . A masurat omu` toate cele de acolo si a zis ca parametrii sunt OK, dar ca o cauza ar putea fi injectoarele infundate.Mi-a spus sa incerc si cu alt debitmetru cu toate ca valorile erau OK. asa ca...nu prea stiu ce sa fac. de cumparat alt debitmetru nu m-as baga fara sa stiu sigur ca el e de vina, cat despre curatatul de injectoare s-ar putea sa nu fie din cauza asta si ma tem sa nu fac vreo prostie curatandu-le fara sens.... ASTRA G 1.7 DT
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat