- cangri
- OP
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Chiulasa este componenta motorului care se monteazã deasupra cilindrului cu scopul de a crea un spațiu închis între partea superioarã a pistonului și pereții interiori ai cilindrului. Se confecționezã prin turnare din fontã aliatã sau din aliaje de aluminiu. O chiulasã poate fi individualã, pe fiecare cilindru, comunã pentru toți cilindri sau grupatã pentru mai mulți cilindri. Chiulasa apare ca un capac al cilindrului având o cavitate în partea inferioarã, cavitate care împreunã cu pistonul aflat la punctul mort interior și pereții cilindrului formeazã camera de ardere. Forma chiulasei diferã dupã tipul motorului.
Chiulasele comune pentru o linie de cilindri au practicat un locaș pentru traductorul termometrului de apã și o cavitate pentru termostat. Cele pentru motoare cu aprindere prin scânteie au un locaș pentru bujie, iar cele pentru motoare cu aprindere prin comprimare unul pentru injector. Chiulasa are de asemenea orificii pentru circuitul apei, orificii care coincid cu orificiile de circulație ale apei din blocul motor pentru asigurarea rãcirii. În partea inferioarã chiulasa este planã pentru etanșarea perfectã la blocul motor prin intermediul unei garnituri. Montarea chiulasei pe blocul cilindrilor se face prin buloane sau prezoane care la rândul lor sunt montate și strânse în ordine de la centru la exterior ca sã asigure coplanaritatea cu suprafața de contact a blocului cilindrilor.
Sursa:Wiki
Chiulasele comune pentru o linie de cilindri au practicat un locaș pentru traductorul termometrului de apã și o cavitate pentru termostat. Cele pentru motoare cu aprindere prin scânteie au un locaș pentru bujie, iar cele pentru motoare cu aprindere prin comprimare unul pentru injector. Chiulasa are de asemenea orificii pentru circuitul apei, orificii care coincid cu orificiile de circulație ale apei din blocul motor pentru asigurarea rãcirii. În partea inferioarã chiulasa este planã pentru etanșarea perfectã la blocul motor prin intermediul unei garnituri. Montarea chiulasei pe blocul cilindrilor se face prin buloane sau prezoane care la rândul lor sunt montate și strânse în ordine de la centru la exterior ca sã asigure coplanaritatea cu suprafața de contact a blocului cilindrilor.
Sursa:Wiki
sorindf2000- Suspendat
- 1,051 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Brasov
sorindf2000- Mesaje scrise: 1,051
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat
Uzul bate forma corecta, "chiuloasa" ,sursa google . Au mai fost si alte cuvinte celebre care au avut povestea similara, ex. XEROX ca termen folosit in loc de copiator. Poate ne explici si noua, cei mai putin priceputi in ale mecanicii in cuvinte potrivite, cum sta treaba si cu,"volanta" , daca tot te-ai apucat de la chiuloasa si relanti. Eu unul, cel putin, pana acum, asa le ziceam la astea doua.
- cangri
- OP
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat