- cangri
- OP
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
VOLÁNT1, volanți, s. m. 1. Piesã mare în formã de roatã, de obicei foarte grea, montatã pe arborele motor al unor mașini cu piston, care servește ca element de reglare a mișcãrii și de uniformizare a turației.
Rolul acestei componente este de a uniformiza miscarea de rotatie a arborelui cotit. Aceasta miscare nu este uniforma ci periodic variabila intrucat functionarea motorului cu ardere interna se desfasoara periodic, adica apar variatii mari ale vitezei de rotatie a arborelui cotit strans legate de momentul producerii exploziei in cilindrii motorului.
Prin masa si dimensiunile sale – este o piesa de forma circulara, grea – volantul motor reduce semnificativ solicitarile cu caracter de soc de la nivelul organelor motorului, reazemelor sale si transmisiei. Aceste solicitari cu soc apar tocmai datorita variatiei vitezei unghiulare a arborelui cotit.
Volantul motor este montat pe arborele cotit la extremitatea prin care se transmite spre consumator energia dezvoltata de catre motor. Cand aceasta energie depaseste necesitatile consumatorului, volantul acumuleaza surplusul, pe care-l cedeaza cand energia consumata devine mai mare decat cea transmsisa de arborele cotit.
Deasemenea pe periferia volantului motor se monteaza o coroana dintata, prin intermediul careia pinionul demarorului roteste arborele cotit la pornirea motorului.
Despre volantul cu dubla masa (engl. DMF) si motivul montarii sale pe automobilele moderne:
Dezvoltarea rapida a tehnicii din ultimile decenii a condus la aparitia de motoare foarte performante in paralel cu cresterea cerintelor pentru un nivel ridicat de confort.
Motoarele cu ardere interna in 4 timpi produc fluctuatii importante ale cuplului motor rezultand astfel vibratii torsionale care se transmit mai departe catre transmisie. Zgomotele si vibratiile rezultate influenteaza in mod negativ confortul ocupantilor vehiculului.
Obiectivul urmarit la dezvoltarea volantului cu masa dubla (DMF) a fost asadar de a izola cat de mult posibil transmisia de vibratiile torsionale produse de masele in miscare ale motorului. Practic avem o masa care este solidara cu arborele cotit si una care este solidara cu ambreiajul, intre cele doua mase fiind montat sistemul arc/amortizor care absoarbe vibratiile torsionale.
Pentru volantul motor cu dubla masa, in cercurile tehnice, se foloseste adeseori acronimul DMF care vine din limba engleza : Dual Mass Flywheel.
Sursa:[url=autotehnic.wordpress.com]Autotehnic[/url]
Off: La cerere!
Rolul acestei componente este de a uniformiza miscarea de rotatie a arborelui cotit. Aceasta miscare nu este uniforma ci periodic variabila intrucat functionarea motorului cu ardere interna se desfasoara periodic, adica apar variatii mari ale vitezei de rotatie a arborelui cotit strans legate de momentul producerii exploziei in cilindrii motorului.
Prin masa si dimensiunile sale – este o piesa de forma circulara, grea – volantul motor reduce semnificativ solicitarile cu caracter de soc de la nivelul organelor motorului, reazemelor sale si transmisiei. Aceste solicitari cu soc apar tocmai datorita variatiei vitezei unghiulare a arborelui cotit.
Volantul motor este montat pe arborele cotit la extremitatea prin care se transmite spre consumator energia dezvoltata de catre motor. Cand aceasta energie depaseste necesitatile consumatorului, volantul acumuleaza surplusul, pe care-l cedeaza cand energia consumata devine mai mare decat cea transmsisa de arborele cotit.
Deasemenea pe periferia volantului motor se monteaza o coroana dintata, prin intermediul careia pinionul demarorului roteste arborele cotit la pornirea motorului.
Despre volantul cu dubla masa (engl. DMF) si motivul montarii sale pe automobilele moderne:
Dezvoltarea rapida a tehnicii din ultimile decenii a condus la aparitia de motoare foarte performante in paralel cu cresterea cerintelor pentru un nivel ridicat de confort.
Motoarele cu ardere interna in 4 timpi produc fluctuatii importante ale cuplului motor rezultand astfel vibratii torsionale care se transmit mai departe catre transmisie. Zgomotele si vibratiile rezultate influenteaza in mod negativ confortul ocupantilor vehiculului.
Obiectivul urmarit la dezvoltarea volantului cu masa dubla (DMF) a fost asadar de a izola cat de mult posibil transmisia de vibratiile torsionale produse de masele in miscare ale motorului. Practic avem o masa care este solidara cu arborele cotit si una care este solidara cu ambreiajul, intre cele doua mase fiind montat sistemul arc/amortizor care absoarbe vibratiile torsionale.
Pentru volantul motor cu dubla masa, in cercurile tehnice, se foloseste adeseori acronimul DMF care vine din limba engleza : Dual Mass Flywheel.
Sursa:[url=autotehnic.wordpress.com]Autotehnic[/url]
Off: La cerere!