- georgealex
- OP
- 5 mesaje
- din 27 Jun 2011
- Astra 2001 z16xe
- Iasi
georgealex
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2011
- Mesaj Privat
Salut tuturor :
Problema mea este urmatoarea, nu imi functioneaza electroventilatorul de racire motor (z16xe) si pana acum am facut urmatoarele:
1.Am incercat alte doua calculatoare de racire bineinteles am curatat mufele cu spray wd 40- lasat motorul pana la 100 de grade rezultat negativ
2.Am alimentat cele doua ventilatoare la 12 v surpriza...se invart
3.Bagat testerul pe ea - senzor presiune ac inactiv, deschis de pe tester senzor ac compresorul functioneaza, doar ca a dat freonul afara dupa 2 minute de functionare
4.Testerul nu poate comunica cu modulul de racire( acel calc afurisit de sub aripa stg)
5.Termocupla banuiesc ca functioneaza din moment ce radiatorul de racire se incalzeste iar conductele frig, doar ca ceva impiedica sa dea comanda la electroventilatorul de racire.
6.Am verificat sigurantele, toate -cele mari si cele de sub bord niciuna nu era arsa.
7. Am ramas fara idei , iar singura optiune e sa merg la un electrician sa verifice toata instalatia electrica, si sunt sigur ca va costa ceva bani.
Daca cineva s-a mai confruntat cu ceva asemanator il rog sa posteze.
PS: acum banuiesc ca ar fi un fir intrerupt la instalatia electrica ce da in calc de racire...doar ca nu sunt electrician auto...
Problema mea este urmatoarea, nu imi functioneaza electroventilatorul de racire motor (z16xe) si pana acum am facut urmatoarele:
1.Am incercat alte doua calculatoare de racire bineinteles am curatat mufele cu spray wd 40- lasat motorul pana la 100 de grade rezultat negativ
2.Am alimentat cele doua ventilatoare la 12 v surpriza...se invart
3.Bagat testerul pe ea - senzor presiune ac inactiv, deschis de pe tester senzor ac compresorul functioneaza, doar ca a dat freonul afara dupa 2 minute de functionare
4.Testerul nu poate comunica cu modulul de racire( acel calc afurisit de sub aripa stg)
5.Termocupla banuiesc ca functioneaza din moment ce radiatorul de racire se incalzeste iar conductele frig, doar ca ceva impiedica sa dea comanda la electroventilatorul de racire.
6.Am verificat sigurantele, toate -cele mari si cele de sub bord niciuna nu era arsa.
7. Am ramas fara idei , iar singura optiune e sa merg la un electrician sa verifice toata instalatia electrica, si sunt sigur ca va costa ceva bani.
Daca cineva s-a mai confruntat cu ceva asemanator il rog sa posteze.
PS: acum banuiesc ca ar fi un fir intrerupt la instalatia electrica ce da in calc de racire...doar ca nu sunt electrician auto...
- cecenia
- **
- 189 mesaje
- din 20 Aug 2009
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
cecenia
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2009
- Mesaj Privat
- gobelu
- ***
- 975 mesaje
- din 01 Jan 2009
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
gobelu
- Mesaje scrise: 975
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2009
- Mesaj Privat
- electronistul21
- **
- 270 mesaje
- din 02 Feb 2011
- Astra 2009 z14xep
- Galati
electronistul21
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2009 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2011
- Mesaj Privat
corect,se verifica releule si rezistenta de divizare atensiunii pt cele doua trepte ale electroventilatorului.evita sa mai mergi cu ea pana la remedierea defectiunii,arzi garnitura de chiulasa sau alte minunatii de genul asta.ventilatorul este alimentat prin siguranta F4 din engine bay (cutia de sigurante din compartimentul motor),si ai nu unul ,ci doua relee de cuplarea acestuia,unul treapata unu,al doilea pe viteza maxima.le gasesti cu denumirea ,,radiator blower motor relay".poti sa verifici si functionarea intregului traseu dand masa pe contactul 85 a fiecarui releu.daca ventilatorul porneste,problema este situata in ECU,faci diagnoza,vezi ce iese.poate fi si sonda de temperatura,trimite o valoarea aiurea si ecu zice ca motorul are 10grade si nu porneste ventilatorul.
- georgealex
- OP
- 5 mesaje
- din 27 Jun 2011
- Astra 2001 z16xe
- Iasi
georgealex
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2011
- Mesaj Privat
cecenia a scris:Sa imi spui te rog cum ai rezolvat problema ( in mare aceeasi problema o am si eu , dar pe partea cu AC-ul ) dupa cateva min de functionare il arunca afara , pt ca nu imi porneste ventilatorul de pe el . Multumesc
Am rezolvat problema dupa multe frustrari, drumuri facute aiurea si abia la al doilea electrician s-a elucidat misterul.
Treaba nu a durat mai mult de 10 minute, dupa cateva verificari la tabloul de sigurante (cel de sub bord) era o siguranta pusa aiurea, culmea siguranta nr 35 era lipsa din locul ei.Cum s-a intamplat ei bine in urma cu vreo 3 saptamani m-i s-a ars siguranta de la bricheta care tot culmea e vecina cu siguranta buclucasa. Negasind din prima siguranta pt bricheta le-am luat pe toate la verificat.Bineinteles ca cea buclucasa dupa ce am scos-o nu am mai pus-o la locul ei si de aici necazurile.
Dar electricianul mi-a explicat clar ca in bord cand pui contactul trebuie sa se aprinda martorul care iti indica ca racirea functioneaza..arata ca o baterie si are o steluta pe el prob in forma unui ventilator.Apoi se stinge bineinteles dupa ce pornesti masina.Din cauza ca siguranta nu era normal ca nu comunica ecu cu ecm.Si cand te gandesti ca am pus inainte vreo trei testere pe masina si niciunul din cei care au facut diagnoza nu a fost in stare sa imi spuna care e defectul.Toti imi ziceau ca e calc de racire (ecm).
Si uite asa din cauza unei sigurante am reusit sa ma incalcesc intr-o nuvela de tot rasul.
- nicolarobert
- *
- 3 mesaje
- din 22 Jan 2015
- Bucuresti
nicolarobert
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2015
- Mesaj Privat
Seb1
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 1.6 Z16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2014
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut,
la astra g 2000-2004, conform cu schema electrica ai ventilatorul racire motor comandat direct din ecm in mufa acestuia notata cu x64, pinii 2 si 20.
in pinul 2 vine un plus care merge in pinul c al mufei de la radiator, pentru treapta mare de viteza.
in pinul 20 vine un plus pentru treapta mica a radiatorului, el merge in pinul b de la radiator apoi trece printr-o rezistenta care este figurata ca fiind cumva intern radiatorului - probabil e una din aia spiralata, ca rezistenta de resou dar mica .
insa din x64 pinul 3 si 5 arata o alta rezistenta care este denumita "radiator fan resistor" figurata cumva in afara ecm si a radiatorului si care zice ca e numai pentru "air conditioning only", si care inteleg de pe shema ca ar putea sa-ti faca a treia treapta de viteza.
partea proasta e ca nu stiu care e asta, cum arata si unde e pe masina amplasata, vad ca la ea vin doua fire rosu-albastru si rosu-galben.
daca te pricepi uita-te aici: https://i31.servimg.com/u/f3...60/77/note510.jpg , la pozitiile 59 si 60, verifica si sigurantele f2, f4, f39, f50, f52 (desi daca era vreuna bulita nu-ti mergeau mai multe).
parerea mea e ca e rezistorul ala ars sau cu probleme de cabluri/mufe, poate fi in final si ecm-ul dar de obicei cedeaza altceva decit ala.
daca vrei iti spun si cum verifici doua trepte, insa inca nu-mi dau seama cum poti sa o verifici pe a treia decit daca gasesti rezistorul ala - poz 59 de pe schema.
la astra g 2000-2004, conform cu schema electrica ai ventilatorul racire motor comandat direct din ecm in mufa acestuia notata cu x64, pinii 2 si 20.
in pinul 2 vine un plus care merge in pinul c al mufei de la radiator, pentru treapta mare de viteza.
in pinul 20 vine un plus pentru treapta mica a radiatorului, el merge in pinul b de la radiator apoi trece printr-o rezistenta care este figurata ca fiind cumva intern radiatorului - probabil e una din aia spiralata, ca rezistenta de resou dar mica .
insa din x64 pinul 3 si 5 arata o alta rezistenta care este denumita "radiator fan resistor" figurata cumva in afara ecm si a radiatorului si care zice ca e numai pentru "air conditioning only", si care inteleg de pe shema ca ar putea sa-ti faca a treia treapta de viteza.
partea proasta e ca nu stiu care e asta, cum arata si unde e pe masina amplasata, vad ca la ea vin doua fire rosu-albastru si rosu-galben.
daca te pricepi uita-te aici: https://i31.servimg.com/u/f3...60/77/note510.jpg , la pozitiile 59 si 60, verifica si sigurantele f2, f4, f39, f50, f52 (desi daca era vreuna bulita nu-ti mergeau mai multe).
parerea mea e ca e rezistorul ala ars sau cu probleme de cabluri/mufe, poate fi in final si ecm-ul dar de obicei cedeaza altceva decit ala.
daca vrei iti spun si cum verifici doua trepte, insa inca nu-mi dau seama cum poti sa o verifici pe a treia decit daca gasesti rezistorul ala - poz 59 de pe schema.
Anthonio
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2010
- Mesaj Privat
Salutare.
Am o problema cu treapta a2a la ventilatorul de rãcire de pe radiator. Testerul imi da eroarea p1482 (4). Am gãsit în mufa motorului de pe ventilator douã rezistente . Cate una pt fiecare treapta.
Ma poate ajuta cineva sa gasesc de schimb cele 2 rezistente? Am vazut acum ceva timp aici pe forum pe cineva ca vindea dar acum nu îl mai gasesc.
As lua si motorul cu totul dacã nu ar fi scump...
Multumesc
Am o problema cu treapta a2a la ventilatorul de rãcire de pe radiator. Testerul imi da eroarea p1482 (4). Am gãsit în mufa motorului de pe ventilator douã rezistente . Cate una pt fiecare treapta.
Ma poate ajuta cineva sa gasesc de schimb cele 2 rezistente? Am vazut acum ceva timp aici pe forum pe cineva ca vindea dar acum nu îl mai gasesc.
As lua si motorul cu totul dacã nu ar fi scump...
Multumesc
Seb1
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 1.6 Z16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2014
- Mesaj Privat
Multumesc frumos pentru indicatii, dupa cite vad in schema nu exista a treia treapta, poate ca nu este si am inteles eu gresit.
Din OP-Com se pot testa treptele de viteza ale ventilatorului?
Doua functioneaza si la mine, banui ca pe prima treapta se invirte destul de incet, iar pe a doua e este diferenta destul de mare de viteza fata de prima.
Aveam impresia ca la inceput facea zgomot mai mare ventilatorul ala cind pornea, dar poate e doar o impresie.
Multumesc inca o data.
Din OP-Com se pot testa treptele de viteza ale ventilatorului?
Doua functioneaza si la mine, banui ca pe prima treapta se invirte destul de incet, iar pe a doua e este diferenta destul de mare de viteza fata de prima.
Aveam impresia ca la inceput facea zgomot mai mare ventilatorul ala cind pornea, dar poate e doar o impresie.
Multumesc inca o data.
gabimilo1 a scris:salut,
la astra g 2000-2004, conform cu schema electrica ai ventilatorul racire motor comandat direct din ecm in mufa acestuia notata cu x64, pinii 2 si 20.
in pinul 2 vine un plus care merge in pinul c al mufei de la radiator, pentru treapta mare de viteza.
in pinul 20 vine un plus pentru treapta mica a radiatorului, el merge in pinul b de la radiator apoi trece printr-o rezistenta care este figurata ca fiind cumva intern radiatorului - probabil e una din aia spiralata, ca rezistenta de resou dar mica .
insa din x64 pinul 3 si 5 arata o alta rezistenta care este denumita "radiator fan resistor" figurata cumva in afara ecm si a radiatorului si care zice ca e numai pentru "air conditioning only", si care inteleg de pe shema ca ar putea sa-ti faca a treia treapta de viteza.
partea proasta e ca nu stiu care e asta, cum arata si unde e pe masina amplasata, vad ca la ea vin doua fire rosu-albastru si rosu-galben.
daca te pricepi uita-te aici: https://i31.servimg.com/u/f3...60/77/note510.jpg , la pozitiile 59 si 60, verifica si sigurantele f2, f4, f39, f50, f52 (desi daca era vreuna bulita nu-ti mergeau mai multe).
parerea mea e ca e rezistorul ala ars sau cu probleme de cabluri/mufe, poate fi in final si ecm-ul dar de obicei cedeaza altceva decit ala.
daca vrei iti spun si cum verifici doua trepte, insa inca nu-mi dau seama cum poti sa o verifici pe a treia decit daca gasesti rezistorul ala - poz 59 de pe schema.
la astra g 2000-2004, conform cu schema electrica ai ventilatorul racire motor comandat direct din ecm in mufa acestuia notata cu x64, pinii 2 si 20.
in pinul 2 vine un plus care merge in pinul c al mufei de la radiator, pentru treapta mare de viteza.
in pinul 20 vine un plus pentru treapta mica a radiatorului, el merge in pinul b de la radiator apoi trece printr-o rezistenta care este figurata ca fiind cumva intern radiatorului - probabil e una din aia spiralata, ca rezistenta de resou dar mica .
insa din x64 pinul 3 si 5 arata o alta rezistenta care este denumita "radiator fan resistor" figurata cumva in afara ecm si a radiatorului si care zice ca e numai pentru "air conditioning only", si care inteleg de pe shema ca ar putea sa-ti faca a treia treapta de viteza.
partea proasta e ca nu stiu care e asta, cum arata si unde e pe masina amplasata, vad ca la ea vin doua fire rosu-albastru si rosu-galben.
daca te pricepi uita-te aici: https://i31.servimg.com/u/f3...60/77/note510.jpg , la pozitiile 59 si 60, verifica si sigurantele f2, f4, f39, f50, f52 (desi daca era vreuna bulita nu-ti mergeau mai multe).
parerea mea e ca e rezistorul ala ars sau cu probleme de cabluri/mufe, poate fi in final si ecm-ul dar de obicei cedeaza altceva decit ala.
daca vrei iti spun si cum verifici doua trepte, insa inca nu-mi dau seama cum poti sa o verifici pe a treia decit daca gasesti rezistorul ala - poz 59 de pe schema.
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Anthonio a scris:Salutare.
Am o problema cu treapta a2a la ventilatorul de rãcire de pe radiator. Testerul imi da eroarea p1482 (4). Am gãsit în mufa motorului de pe ventilator douã rezistente . Cate una pt fiecare treapta.
Ma poate ajuta cineva sa gasesc de schimb cele 2 rezistente? Am vazut acum ceva timp aici pe forum pe cineva ca vindea dar acum nu îl mai gasesc.
As lua si motorul cu totul dacã nu ar fi scump...
Multumesc
Am o problema cu treapta a2a la ventilatorul de rãcire de pe radiator. Testerul imi da eroarea p1482 (4). Am gãsit în mufa motorului de pe ventilator douã rezistente . Cate una pt fiecare treapta.
Ma poate ajuta cineva sa gasesc de schimb cele 2 rezistente? Am vazut acum ceva timp aici pe forum pe cineva ca vindea dar acum nu îl mai gasesc.
As lua si motorul cu totul dacã nu ar fi scump...
Multumesc
Dacã erai mai râvnos:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=143534
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut,
@seb1, dupa mine a treia treapta ar fi facuta de poz notata cu 59 in schema din linkul meu, dar eu nu-mi aduc aminte sa fi auzit pina acum de trei trepte la ventilatorul de motor, dar poate n-am auzit eu...
stiu din auzite ca merg verificate din opcom cele doua trepte, ar trebui sa fie pe interfata (la ecranul cu ventilatoarele cumva) buton de activare/dezactivare, sincer, nu stiu ca nu am asa ceva, poate-ti zice altcineva mai in domeniu.
eu, daca as avea opcom la dispozitie, m-as juca putin dar ptr mine e o investitie care nu si-ar scoate banii, ca nu ma ocup decit de zafira mea, in masura posibilitatii.
@seb1, dupa mine a treia treapta ar fi facuta de poz notata cu 59 in schema din linkul meu, dar eu nu-mi aduc aminte sa fi auzit pina acum de trei trepte la ventilatorul de motor, dar poate n-am auzit eu...
stiu din auzite ca merg verificate din opcom cele doua trepte, ar trebui sa fie pe interfata (la ecranul cu ventilatoarele cumva) buton de activare/dezactivare, sincer, nu stiu ca nu am asa ceva, poate-ti zice altcineva mai in domeniu.
eu, daca as avea opcom la dispozitie, m-as juca putin dar ptr mine e o investitie care nu si-ar scoate banii, ca nu ma ocup decit de zafira mea, in masura posibilitatii.