- mihaidarie
- ***
- 525 mesaje
- din 17 Feb 2013
- Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
- Bucuresti
mihaidarie
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2013
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
- madataseacl
- *
- 5 mesaje
- din 27 Mai 2012
- Astra 2003 z16se
- Valcea
madataseacl
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2012
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Unde scrie A, B, C. in dreapta lor arata pozitionarea lor (poza 1 si poza 4)
Se confirma ce spune @gigatel30 aici.
https://www.clubopel.com/vie...p=1819734#1819734
https://www.clubopel.com/vie...p=1819972#1819972
@madataseacl - Multumim pentru poze foarte utile.
99% sunt lamurit cum sta treaba cu asezarea lor.
120 grade fata de care fanta (segment 1 sau 2) - sau nu conteaza.
1, 2, 3 arata ordinea de montare | primul de jos, cum se alege pozitionarea fantei lui pe piston? - este important asezare lui cred, celelante segmente il au ca reper.
Ultima modificare făcută de T.ion la Vin 21 Aug, 2015 8:12 pm, modificat de 10 ori în total
Se confirma ce spune @gigatel30 aici.
https://www.clubopel.com/vie...p=1819734#1819734
https://www.clubopel.com/vie...p=1819972#1819972
gigatel30 a scris:M-am uitat acum in TIS la mai multe motoare si se recomanda montarea segm. 1 si 2 la 180 grade iar la cel de ungere segmentele componente cu fantele la aproximativ 120 grade dar sa nu se suprapuna cu fantele segmentilor 1 si 2.
As vrea sa stiu daca se pune pasta blocanta la prezoanele de chiulasa (pentru ca unii recomanda) sau la suruburile de la cuzinetii de biela. Daca da de care rosie sau albastra.
As vrea sa stiu daca se pune pasta blocanta la prezoanele de chiulasa (pentru ca unii recomanda) sau la suruburile de la cuzinetii de biela. Daca da de care rosie sau albastra.
@madataseacl - Multumim pentru poze foarte utile.
99% sunt lamurit cum sta treaba cu asezarea lor.
120 grade fata de care fanta (segment 1 sau 2) - sau nu conteaza.
1, 2, 3 arata ordinea de montare | primul de jos, cum se alege pozitionarea fantei lui pe piston? - este important asezare lui cred, celelante segmente il au ca reper.
Ultima modificare făcută de T.ion la Vin 21 Aug, 2015 8:12 pm, modificat de 10 ori în total
- mihaidarie
- ***
- 525 mesaje
- din 17 Feb 2013
- Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
- Bucuresti
mihaidarie
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2013
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
- madataseacl
- *
- 5 mesaje
- din 27 Mai 2012
- Astra 2003 z16se
- Valcea
madataseacl
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2012
- Mesaj Privat
T.ion a scris:Unde scrie A, B, C. in dreapta lor arata pozitionarea lor (poza 1 si poza 4)
Se confirma ce spune @gigatel30 aici.
https://www.clubopel.com/vie...p=1819734#1819734
https://www.clubopel.com/vie...p=1819972#1819972
@madataseacl - Multumim pentru poze foarte utile.
99% sunt lamurit cum sta treaba cu asezarea lor.
120 grade fata de care fanta (segment 1 sau 2) - sau nu conteaza.
1, 2, 3 arata ordinea de montare | primul de jos, cum se alege pozitionarea fantei lui pe piston? - este important asezare lui cred, celelante segmente il au ca reper.
Se confirma ce spune @gigatel30 aici.
https://www.clubopel.com/vie...p=1819734#1819734
https://www.clubopel.com/vie...p=1819972#1819972
gigatel30 a scris:M-am uitat acum in TIS la mai multe motoare si se recomanda montarea segm. 1 si 2 la 180 grade iar la cel de ungere segmentele componente cu fantele la aproximativ 120 grade dar sa nu se suprapuna cu fantele segmentilor 1 si 2.
As vrea sa stiu daca se pune pasta blocanta la prezoanele de chiulasa (pentru ca unii recomanda) sau la suruburile de la cuzinetii de biela. Daca da de care rosie sau albastra.
As vrea sa stiu daca se pune pasta blocanta la prezoanele de chiulasa (pentru ca unii recomanda) sau la suruburile de la cuzinetii de biela. Daca da de care rosie sau albastra.
@madataseacl - Multumim pentru poze foarte utile.
99% sunt lamurit cum sta treaba cu asezarea lor.
120 grade fata de care fanta (segment 1 sau 2) - sau nu conteaza.
1, 2, 3 arata ordinea de montare | primul de jos, cum se alege pozitionarea fantei lui pe piston? - este important asezare lui cred, celelante segmente il au ca reper.
La z16se am inteles asa :
Segmentul 1 de sus are fanta la evacuare, 2 la admisie si 3 fantele la 120 grade de segmentul 2. Este corect asa?
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Da, este corect asa.
https://www.clubopel.com/vie...p=1175523#1175523 - si mai jos by @dancuciureanu sfaturi utile.
Pistonul se unge abundent cu ulei, introducerea pistonului in cilindru se face cu ajutorul unei presei de segmenti.
http://www.youtube.com/watch?v=YModEIsbb5w
http://www.youtube.com/watch?v=mTV9bU1p4kU
Partea cu asezarea segmetilor, cred ca este completa.
Cum se alege marimea la segmeti, se masoara cilindru? - cu ce...
Da stiu, la teorie toti suntem buni- practica ne omoara. - La 80 de ani ma fac mecanic.
https://www.clubopel.com/vie...p=1175523#1175523 - si mai jos by @dancuciureanu sfaturi utile.
Pistonul se unge abundent cu ulei, introducerea pistonului in cilindru se face cu ajutorul unei presei de segmenti.
http://www.youtube.com/watch?v=YModEIsbb5w
http://www.youtube.com/watch?v=mTV9bU1p4kU
Partea cu asezarea segmetilor, cred ca este completa.
Cum se alege marimea la segmeti, se masoara cilindru? - cu ce...
Da stiu, la teorie toti suntem buni- practica ne omoara. - La 80 de ani ma fac mecanic.
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
Dupa schimbarea simeringurilor fara a da chiulasa jos asa cum am aratat aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=136263 nu am vazut rezultate multumitoare. In ultima mie de km mi-a consumat 4 litri de ulei. Azi mi-am luat inima in dinti si am desfacut motorul. fiind singur a mers ceva mai greu dar cu cunostintele acumulate pe forum si cu TIS-ul alaturi se poate. Deznodamantul este urmatorul:
In primul rand nu foarte murdar in interior, cilindrii zici ca sunt noi, inca se mai vad urmele de honuire, de aseara si pana azi la pranz in cilindrul 2 s-a adunat acesta cantitate de ulei si care in fiecare dimineata la pornire imi producea un mare nor de fum. Curios e ca simeringurile schimbate atunci erau la locul lor. Cu toate acestea am gasit joc in ghiduri la supapele de evacuare. Acum ce o fi supapa sau ghidul. La o masuratoare rapida cu micrometrul cele de evacuare mi-au iesit mai subtiri ca cele de admisie. In fine iata mai departe:
Supapa de evacuare pe cilindrul 2 nu mai etansabine si arata foarte rau
Segmentii i-am gasit cu fantele ca in poza, am notat numai primii 2 segmenti de pe fiecare piston. La cei de ungere nu am mai notat pozitia. Oricum segmentii de ungere s-au deblocat foarte usor si i-am scos intregi si destul de curati fara depozite solide mari in cel intermediar. Dupa o spalare sumara toti segmentii atat cei de ungere cat si ceilalti zici ca-s noi.
Am scos toate supapele in ordine, am spalat chiulasa (asta cred ca era treaba lu' nenea care o sa se ocupe de ea) dar oricum nu cred ca strica. Cand am dat baia jos am vazut pe volanta niste urme radiale banuiesc ca scapa ulei simeringul dinspre cutie. Cred ca o sa trebuiasca dat jos vibrochenul, pompa de ulei etc.
Va rog cei care ati facut acest lucru sa imi spuneti si mie.
Cam asta este pentru inceput. Va urma.
In primul rand nu foarte murdar in interior, cilindrii zici ca sunt noi, inca se mai vad urmele de honuire, de aseara si pana azi la pranz in cilindrul 2 s-a adunat acesta cantitate de ulei si care in fiecare dimineata la pornire imi producea un mare nor de fum. Curios e ca simeringurile schimbate atunci erau la locul lor. Cu toate acestea am gasit joc in ghiduri la supapele de evacuare. Acum ce o fi supapa sau ghidul. La o masuratoare rapida cu micrometrul cele de evacuare mi-au iesit mai subtiri ca cele de admisie. In fine iata mai departe:
Supapa de evacuare pe cilindrul 2 nu mai etansabine si arata foarte rau
Segmentii i-am gasit cu fantele ca in poza, am notat numai primii 2 segmenti de pe fiecare piston. La cei de ungere nu am mai notat pozitia. Oricum segmentii de ungere s-au deblocat foarte usor si i-am scos intregi si destul de curati fara depozite solide mari in cel intermediar. Dupa o spalare sumara toti segmentii atat cei de ungere cat si ceilalti zici ca-s noi.
Am scos toate supapele in ordine, am spalat chiulasa (asta cred ca era treaba lu' nenea care o sa se ocupe de ea) dar oricum nu cred ca strica. Cand am dat baia jos am vazut pe volanta niste urme radiale banuiesc ca scapa ulei simeringul dinspre cutie. Cred ca o sa trebuiasca dat jos vibrochenul, pompa de ulei etc.
Va rog cei care ati facut acest lucru sa imi spuneti si mie.
Cam asta este pentru inceput. Va urma.
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
rhydin a scris:din curiozitate, de ce nu schimbi si segmentii? de ce te risti sa mai desfaci odata?
Nu stiu de unde ati dedus ca nu ii schimb, nu am spus nicaieri. Segmentii vor fi schimbati obligatoriu insa am fost surprins de starea buna a celor de pe masina si i-am clatit putin cu benzina numai din curiozitate. Oricum se schimba tot ce este nevoie si se inlocuieste cu piese de calitate. Nu fac rabat la nimic.
Referitor la pozitia segmentilor vechi pe piston la cilindrii 1, 3 si 4 segmentul nr.2 se afla toti aproape pe aceeasi pozitie, diferenta fiind numai la segmentul 1. La cilindrul 2 se vede aproape o aliniere daca se poate spune asa. Poate fi aceasta o cauza de consum impreuna cu problemele de la supape?
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
Oricum segmentii de ungere s-au deblocat foarte usor si i-am scos intregi si destul de curati fara depozite solide mari in cel intermediar. Dupa o spalare sumara toti segmentii atat cei de ungere cat si ceilalti zici ca-s noi.
De aici asa am inteles faptul ca ai zis ca i-ai spalat si ca arata ca noi.
Bafta ce sa zic, ne ti la curent.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
Am studiat mult net-ul in acest sfarsit de saptamana si am ajuns la concluzia ca cea mai buna pozitionare a segmentilor este cea expusa de d-l Cuciureanu aici:
https://www.clubopel.com/vie...ic.php?p=1175523.
Eu asa ii montez si sunt sigur ca o sa fie foarte bine. De altfel este recomandarea constructorului si din pozitia relativa pe care i-am gasit pe cei vechi inclin sa cred ca asa au fost montati si din fabrica.
https://www.clubopel.com/vie...ic.php?p=1175523.
Eu asa ii montez si sunt sigur ca o sa fie foarte bine. De altfel este recomandarea constructorului si din pozitia relativa pe care i-am gasit pe cei vechi inclin sa cred ca asa au fost montati si din fabrica.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Segmentii au niste inclinati sau iesiri... pe marginea externa, de care se ca tine cont la montare.
La primul de sus nu stiu cum se poate afla pozitia corecta de "TOP"? - dupa canalul interior poate?
http://workshop-manuals.com...on_rings_replace/
"Cureti canalul cu scula speciala sau cu segment rupt " - by @dancuciureanu | bun sfat, e bine de stiut.
La primul de sus nu stiu cum se poate afla pozitia corecta de "TOP"? - dupa canalul interior poate?
http://workshop-manuals.com...on_rings_replace/
"Cureti canalul cu scula speciala sau cu segment rupt " - by @dancuciureanu | bun sfat, e bine de stiut.
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
Dupa mai multe cautari am am vazut ca problema consumului de ulei la Opel apare datorita unui design defectuos al pistonului, lucru care apare si la masinile Saturn fabricate tot de GM. Pistonul seamana foarte mult cu cel de Opel si asa cum se poate vedea si in videoclipul atasat s-a apelat la o metoda de drenare rapida a uleiului captat de segmentii de ungere.
https://translate.googleuser...YDTTHt9MljtmxK8lw
Daca in dreptul boltului exista cele doua (trei) canale de scurgere a uleiului pe celelate doua zone perpendiculare pe bolt nu exista posibilitate de scurgere ci numai o mica tesitura sub segmentii de ungere care chipurile ar trebui sa aduca uleiul mai rapid inspre canalele din dreptul bolturilor.
In zona incercuita cu rosu segmentul de ungere era curat. Stagnarea uleiului intre segmentii de ungere in celelalte doua zone, circulatia defectuasa spre baia de ulei, reaua reimprospatare si tendinta de ardere a acestui ulei care circula greu duce la transformarea acestuia in depozite care blocheaza pana la urma segmentii de ungere. Chiar m-am mirat si eu cand am vazut ca la pistoanele mele segmentii de ungere erau mai murdari in partile perpendiculare pe bolt ceea ce m-a facut sa ajung la aceasta concluzie. Am o intrebare pentru d-l Cuciureanu si pentru ceilalti mai priceputi si mai vechi in ale meseriei daca concluzia este corecta si ce impact negativ ar avea in rezistanta pistonului practicarea acestor gauri suplimentare.
https://translate.googleuser...YDTTHt9MljtmxK8lw
Daca in dreptul boltului exista cele doua (trei) canale de scurgere a uleiului pe celelate doua zone perpendiculare pe bolt nu exista posibilitate de scurgere ci numai o mica tesitura sub segmentii de ungere care chipurile ar trebui sa aduca uleiul mai rapid inspre canalele din dreptul bolturilor.
In zona incercuita cu rosu segmentul de ungere era curat. Stagnarea uleiului intre segmentii de ungere in celelalte doua zone, circulatia defectuasa spre baia de ulei, reaua reimprospatare si tendinta de ardere a acestui ulei care circula greu duce la transformarea acestuia in depozite care blocheaza pana la urma segmentii de ungere. Chiar m-am mirat si eu cand am vazut ca la pistoanele mele segmentii de ungere erau mai murdari in partile perpendiculare pe bolt ceea ce m-a facut sa ajung la aceasta concluzie. Am o intrebare pentru d-l Cuciureanu si pentru ceilalti mai priceputi si mai vechi in ale meseriei daca concluzia este corecta si ce impact negativ ar avea in rezistanta pistonului practicarea acestor gauri suplimentare.
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
As dori niste informatii despre cum se face un rodaj corect dupa segmentare. Unii recomanda rodajul pe loc un anumit timp cu anumite pauze pe durata unei zile, altii spun ca rodajul nu se face pe loc in nici un caz. Cat timp se tine masina pe loc pornita si dupa cat timp se poate pleca (asta dup primul contact dupa reparatie). Ulei pentru rodaj dupa segmentare este bun 5w40? Mentionez ca fac numai segmentare fara schimbare de cuzineti.