- emiloprea
- **
- 176 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Vectra 1996 X16XEL
- Iasi
emiloprea
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
- BlonduIasi
- *
- 4 mesaje
- din 08 Nov 2011
- Vectra 2001
- Iasi
BlonduIasi
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2011
- Mesaj Privat
- george_eu25
- ***
- 666 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Astra 2012 A1.7 DTR
- Bucuresti
george_eu25
- Mesaje scrise: 666
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat
- george_eu25
- ***
- 666 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Astra 2012 A1.7 DTR
- Bucuresti
george_eu25
- Mesaje scrise: 666
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat
Hai ca am reusit si merg ca la carte....DRL in cauza sunt in poza mai sus in alt post si sunt cu doua fire.
Deci:
-am prins DRL de grile si am dat o gaura mica ca maschez firul
-dupa ce am pus grilele la locul lor am tras firele prin spatele barii si le-am prins cu doi "soricei"
-apoi,cum am spus,eu am vrut sa stea aprinse cand pun contactul dar sa se stinga cand apind faza scurta,asa ca am cumparat un releu de 12v cu 5 pini(sa il pot lega cum vreau,adica normal-inchis)
-initial am vrut sa pun papuci cu fire pe pinii releului,dar am gasit prin garaj o mufa veche de la o instalatie auto care era tot de la un releu si care s-a potrivit perfect
-acum urmeaza distractia.....Am luat (+) de la siguranta 23 (care e pentru reglare fascicul faruri).Nu e nici o problema sau vreo buba daca se arde ca nu are ce mare rau sa faca,plus ca am mai pus si eu pe firul de plus inca o siguranta,ca nu strica sa fie.....Oricum mi-am pus si un stingator mai mare in portbagaj!
-dupa cum se vede in poza de mai sus,am pus de forma releul cu priza in locasul ala si sta perfect,apoi am facut o mica scobitura in carcasa UEC ca sa pot scoate firele pe acolo sa nu se taie cand pun capacul.Oricum acea mica scobitura e abia vizibila pentru ca firele erau subtiri.
-mai departe aveam nevoie de doua (-) pe care le-am luat de la minusul bateriei
-si al doilea (+) ,pentru ca e nevoie de doua plusuri,l-am luat de pe firul de plus al becului de la faza scurta.Asa se va stinge cand aprind faza scurta!Ca idee am dezizolat un pic firul,m-am legat la el si apoi l-am izolat eu la loc....
Cam asta e tot.Ca idee,eu am ales varianta mai simpla si fara prea multe batai de cap de a ma lega direct de pe siguranta.In cazul in care o sa vreau vreodata sa le dau jos in afara acelei mici scobituri din carcasa UEC,alte semne nu o sa mai am!Daca vreti sa va complicati mai rau si sa le legati la nu stiu ce relee nu aveti decat....
In legatura cu felul in care se leaga releul va pot explica in cazul releului meu ca altul se va lega la fel dar poate o sa aibe alte insemne...
Deci:
- (+) de la siguranta (sau de unde o sa alegeti voi sa-l luati pe contact) se va lega la pinul 30.
- (-) va pleca mai departe la minusul bateriei sau la masa si se leaga la pinul 87.Daca le lasati doar asa se vor aprinde odata cu contactul si vor ramane asa tot timpul,pana opriti masina.
Daca vreti sa se si stinga cand aprindeti faza scurta mai trebuie legati urmatorii doi pini:
- al doilea (+) se va lua de firul becului de faza scurta si se leaga la pinul 85
- (-) se va lua de pe masa sau de la minusul bateriei si se va lega la pinul 86.Eu am ales sa leg amandoua minusurile direct la baterie.
Legat de al doilea (+),cel de la bec vedeti ca e o mica problema de care eu m-am lovit.Cand masurati tensiunea,chiar daca lumina e aprinsa,daca becul nu e la locul lui nu o sa aveti decat 3v pe mufa.Si aici nu intelegeam eu de ce....Asa ca am luat doua fire mai lungi,le-am legat de bornele becului si de mufa,am aprins becul si am masurat apoi.Asa mi-a dat 12v!
Eu eram paralel,asa ca am intrebat pe unde am stiut (multumiri Tiaz pentru idei si sfaturi) si in final am reusit.....Bafta si voua!
Deci:
-am prins DRL de grile si am dat o gaura mica ca maschez firul
-dupa ce am pus grilele la locul lor am tras firele prin spatele barii si le-am prins cu doi "soricei"
-apoi,cum am spus,eu am vrut sa stea aprinse cand pun contactul dar sa se stinga cand apind faza scurta,asa ca am cumparat un releu de 12v cu 5 pini(sa il pot lega cum vreau,adica normal-inchis)
-initial am vrut sa pun papuci cu fire pe pinii releului,dar am gasit prin garaj o mufa veche de la o instalatie auto care era tot de la un releu si care s-a potrivit perfect
-acum urmeaza distractia.....Am luat (+) de la siguranta 23 (care e pentru reglare fascicul faruri).Nu e nici o problema sau vreo buba daca se arde ca nu are ce mare rau sa faca,plus ca am mai pus si eu pe firul de plus inca o siguranta,ca nu strica sa fie.....Oricum mi-am pus si un stingator mai mare in portbagaj!
-dupa cum se vede in poza de mai sus,am pus de forma releul cu priza in locasul ala si sta perfect,apoi am facut o mica scobitura in carcasa UEC ca sa pot scoate firele pe acolo sa nu se taie cand pun capacul.Oricum acea mica scobitura e abia vizibila pentru ca firele erau subtiri.
-mai departe aveam nevoie de doua (-) pe care le-am luat de la minusul bateriei
-si al doilea (+) ,pentru ca e nevoie de doua plusuri,l-am luat de pe firul de plus al becului de la faza scurta.Asa se va stinge cand aprind faza scurta!Ca idee am dezizolat un pic firul,m-am legat la el si apoi l-am izolat eu la loc....
Cam asta e tot.Ca idee,eu am ales varianta mai simpla si fara prea multe batai de cap de a ma lega direct de pe siguranta.In cazul in care o sa vreau vreodata sa le dau jos in afara acelei mici scobituri din carcasa UEC,alte semne nu o sa mai am!Daca vreti sa va complicati mai rau si sa le legati la nu stiu ce relee nu aveti decat....
In legatura cu felul in care se leaga releul va pot explica in cazul releului meu ca altul se va lega la fel dar poate o sa aibe alte insemne...
Deci:
- (+) de la siguranta (sau de unde o sa alegeti voi sa-l luati pe contact) se va lega la pinul 30.
- (-) va pleca mai departe la minusul bateriei sau la masa si se leaga la pinul 87.Daca le lasati doar asa se vor aprinde odata cu contactul si vor ramane asa tot timpul,pana opriti masina.
Daca vreti sa se si stinga cand aprindeti faza scurta mai trebuie legati urmatorii doi pini:
- al doilea (+) se va lua de firul becului de faza scurta si se leaga la pinul 85
- (-) se va lua de pe masa sau de la minusul bateriei si se va lega la pinul 86.Eu am ales sa leg amandoua minusurile direct la baterie.
Legat de al doilea (+),cel de la bec vedeti ca e o mica problema de care eu m-am lovit.Cand masurati tensiunea,chiar daca lumina e aprinsa,daca becul nu e la locul lui nu o sa aveti decat 3v pe mufa.Si aici nu intelegeam eu de ce....Asa ca am luat doua fire mai lungi,le-am legat de bornele becului si de mufa,am aprins becul si am masurat apoi.Asa mi-a dat 12v!
Eu eram paralel,asa ca am intrebat pe unde am stiut (multumiri Tiaz pentru idei si sfaturi) si in final am reusit.....Bafta si voua!
- king2pin
- **
- 198 mesaje
- din 02 Jan 2012
- Astra 1.7 cdti
- Galati
king2pin
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 1.7 cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2012
- Mesaj Privat
treaba buna ai facut ... doar ca e o problema .... drl-urile astea nu ar trebui sa fie albe? si cred ca in timpul zilei cand e soare nu sunt destul de puternice ca sa potzi sa fii vazut de la distanta.... nu? deci e mai mult pentru design zic eu . cel mai eficient vor fii cand se mai lasa soarele la amiaza ...atunci devin evidente nu?.
- george_eu25
- ***
- 666 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Astra 2012 A1.7 DTR
- Bucuresti
george_eu25
- Mesaje scrise: 666
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat
- king2pin
- **
- 198 mesaje
- din 02 Jan 2012
- Astra 1.7 cdti
- Galati
king2pin
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 1.7 cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2012
- Mesaj Privat
- VIPER1981
- **
- 304 mesaje
- din 25 Oct 2008
- Astra 2007 Z13DTH
- Bucuresti
VIPER1981
- Mesaje scrise: 304
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2008
- Mesaj Privat
O varianta simpla gandita de mine pentru drl-urile cu doua fire... tragi un singur fir in masina la plusul de la bricheta(daca vrei pe firul asta iti pui un intrerupator frumos prins pe consola) cand pui contactul se aprind, daca ai intrerupator si e pe off vor ramane stinse, daca il tii pe on se vor aprinde cand pui contactul...pentru minus mai pui un cablu pe care atasezi minusurile drl-urilor si iei masa(minusul) de pe caroserie...o schema foarte simpla pe care o inveti si la scoala...
- tanase_raduus
- *
- 3 mesaje
- din 10 Jul 2013
- Astra 2007
- Brasov
tanase_raduus
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2013
- Mesaj Privat
- calin1945
- ***
- 997 mesaje
- din 28 Aug 2008
- Vectra 2005 z18xe
- Timis
calin1945
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2005 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2008
- Mesaj Privat
DRL = daytime running light , indiferent ca sunt de fabrica sau nu, cred ca ar trebui sa fie comandate de un senzor de lumina, care la lasarea intunericului sa le stinga (cumva invers decat aprinderea fazei scurte) idiferent de dorinta soferului. Cine le-a dat denumirea a inteles ca sunt pentru a fi folosite ziua. Tuturor care le folositi noaptea, va doresc sa nu vina din fata decat altii ca voi. Explicati diferenta intre ele si luminile de ceata, din punct de vedere al orbirii altora, va rog....
- martinescu
- *
- 16 mesaje
- din 07 Feb 2015
- Bucuresti
martinescu
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2015
- Mesaj Privat
- martinescu
- *
- 16 mesaje
- din 07 Feb 2015
- Bucuresti
martinescu
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2015
- Mesaj Privat
Salut.Am si eu o rugaminte...am cumparat si eu aceste lumini de zi..... http://www.jointchoice.com/...ng.html.....poate ma ajuta si pe mine cineva care le are cu electrica.Le am montat singur ...si functioneaza in acest fel:cand pornesc motorul se aprind....cand pornesc pozitiile si faza scurta scad in intensitate....dar nu reusesc sa le fac sa mearga sa se aprinda cand descui si incui masina....vreo rezolvare...?
adyalek- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2015
- Mesaj Privat
- martinescu
- *
- 16 mesaje
- din 07 Feb 2015
- Bucuresti
martinescu
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2015
- Mesaj Privat
- martinescu
- *
- 16 mesaje
- din 07 Feb 2015
- Bucuresti
martinescu
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2015
- Mesaj Privat
adyalek- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2015
- Mesaj Privat
- peski
- **
- 310 mesaje
- din 18 Mai 2015
- Signum 2005 Z19DTH
- Bihor
peski
- Mesaje scrise: 310
- Locatie: Bihor
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2015
- Mesaj Privat
- raduandrei77
- ***
- 778 mesaje
- din 31 Oct 2010
- Astra 2002 Z16XE
- Ialomita
raduandrei77
- Mesaje scrise: 778
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2010
- Mesaj Privat
- peski
- **
- 310 mesaje
- din 18 Mai 2015
- Signum 2005 Z19DTH
- Bihor
peski
- Mesaje scrise: 310
- Locatie: Bihor
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2015
- Mesaj Privat
Dupa multe cautari, cum sa fac sa am si eu drl , fara sa montez lumini suplimentare (am avut si eu montate in bara, dar nu imi placea cum aratau), am dat peste aceste becuri:
Toate bune si frumoase, dar in instructiuni scria ca se leaga pe pozitii, sau orice altceva, lipsa totala de echipament pentru autostart sau scadere intensitate la aprinderea luminilor de intalnire. Dupa 2 minute de cautari pe net, am dat peste acest modul:
Modulul simte cand tensiunea creste peste 13.5V la baterie, si da drumul instalatiei. La oprirea motorului, acest lucru are ca efect secundar, 15-20 sec de follow me home: le tine aprinse, pana cand scade tensiunea sub 13.5V la bornele bateriei. Firul alb legat la pozitie, da semnal modulului ca am pornit luminile si taie intensitatea la DRL, aproximativ in jumatate.
Legaturile le-am facut in felul urmator:
Terminalele cu papuci inelari, le-am legat rosu la + baterie, negru la - baterie. Pentru legatura la becul de pozitie, am folosit 2 mufe mama-tata si mi-am facut un prelungitor unde sa leg firul alb de semnal. Nu am vrut sa ma intzep in instalatia masinii, ci am urmarit ca toata instalatia sa fie plug'n'play.
Toate bune si frumoase, dar in instructiuni scria ca se leaga pe pozitii, sau orice altceva, lipsa totala de echipament pentru autostart sau scadere intensitate la aprinderea luminilor de intalnire. Dupa 2 minute de cautari pe net, am dat peste acest modul:
Modulul simte cand tensiunea creste peste 13.5V la baterie, si da drumul instalatiei. La oprirea motorului, acest lucru are ca efect secundar, 15-20 sec de follow me home: le tine aprinse, pana cand scade tensiunea sub 13.5V la bornele bateriei. Firul alb legat la pozitie, da semnal modulului ca am pornit luminile si taie intensitatea la DRL, aproximativ in jumatate.
Legaturile le-am facut in felul urmator:
Terminalele cu papuci inelari, le-am legat rosu la + baterie, negru la - baterie. Pentru legatura la becul de pozitie, am folosit 2 mufe mama-tata si mi-am facut un prelungitor unde sa leg firul alb de semnal. Nu am vrut sa ma intzep in instalatia masinii, ci am urmarit ca toata instalatia sa fie plug'n'play.
- florin baltatescu
- **
- 411 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Astra 1996 X16XEL
- Neamt
florin baltatescu
- Mesaje scrise: 411
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat