Lucifer_The- Suspendat
- 268 mesaje
- din 21 Dec 2009
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
Lucifer_The- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2009
- Mesaj Privat
Am uitat sa va spun un lucru destul de important - ce consum am avut cand am iesit din Bucuresti. Tinand cont ca e prima iesire si am doar 2500 de kilometrii la bord am avut un consum de 5.9 l/100km. Eu zic ca e bine pentru "monstruletul" meu cu 4 pasageri si bagaje pentru un total de aprox 1.9 tone. Sa nu mai pun ca rezervorul are 70 de litrii cand e plin
comi85
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2010
- Mesaj Privat
faza cu motor diesel sau benzina tine de sofer. Am facut test drive la insignia cu motorul pe care-l ai tu dupa ce facusem cu 1.8 benzina(e varza) si cu 1.6turbo(il recomand).La diesel mi-a placut f mult cuplul, simti smuciturile nu e chiar atat de galagios dar totusi e un diesel . Clar ca mie nu-mi plac motoarele diesel, mai ales ca eu am masina de oras un mitsubish colt 1.3benzina(8%in oras).Accord-ul il tin de wk de plimbari si de iesiri.Fac putini km pe an(cca. 10.000km).La diesel totul se termina la maxim 4000rot, plus ca nu trage mereu la fel(dupa2000rot intra turbina) si nu prea e indicat sa turezi diesel-ul asa cum faci cu o benzina.Daca cu diesel nou scoti 6%mixt si eu un9%mixt(jucandu-ma cu ea)tot cu 4pasageri deci nu-i rau nici pt o benzina de 2l.Evident ca motoare echivalente diesel tot timpul are un avantaj de minim2% la consum indiferent de felul de a conduce.
Lucifer_The- Suspendat
- 268 mesaje
- din 21 Dec 2009
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
Lucifer_The- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2009
- Mesaj Privat
comi85 a scris:faza cu motor diesel sau benzina tine de sofer. Am facut test drive la insignia cu motorul pe care-l ai tu dupa ce facusem cu 1.8 benzina(e varza) si cu 1.6turbo(il recomand).La diesel mi-a placut f mult cuplul, simti smuciturile nu e chiar atat de galagios dar totusi e un diesel . Clar ca mie nu-mi plac motoarele diesel, mai ales ca eu am masina de oras un mitsubish colt 1.3benzina(8%in oras).Accord-ul il tin de wk de plimbari si de iesiri.Fac putini km pe an(cca. 10.000km).La diesel totul se termina la maxim 4000rot, plus ca nu trage mereu la fel(dupa2000rot intra turbina) si nu prea e indicat sa turezi diesel-ul asa cum faci cu o benzina.Daca cu diesel nou scoti 6%mixt si eu un9%mixt(jucandu-ma cu ea)tot cu 4pasageri deci nu-i rau nici pt o benzina de 2l.Evident ca motoare echivalente diesel tot timpul are un avantaj de minim2% la consum indiferent de felul de a conduce.
Intradevar, dupa 4000 (eu as zice 4300-4500 la 130CP) de rotatii totul se termina dar este echivalent cu cele 7000 de rotatii de la benzina - trebuie sa schimbam viteza. Legat de turbina - am auzit multe fraza de genul "intra turbina" ceea din punctul meu de vedere e gresit! Turbina functioneaza non-stop - motorul este supraalimentat non stop - daca exista turatia atunci exista si rotatie in turbina din cauza gazelor. Ca la turatii mai mari turbina isi face simtit mai bine randamentul este altceva - dar ea functioneaza non-stop. Regimul de functionare este mereu acelasi la turbina - singurul lucru care conteaza la diesel este sa ajunga cat mai repede la temperatura de 90 de grade. De fapt multa lume se inseala facand un test drive cu un diesel deoarece dureaza ceva pana temperatura ajunge la 90 de grade - iar daca e iarna sau frig dureaza chiar mai mult - iar in timpul testului daca nu avea 90 de grade atunci diferenta e mare. Totul se misca diferit cand ajunge la aceasta temperatura optima - de fapt faza cu "intra turbina" pe care banuiesc ca o cred multi e de fapt atunci cand temperatura de functionare devine optima.
- deleted-18718
- **
- 317 mesaje
- din 21 Mai 2008
deleted-18718
- Mesaje scrise: 317
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2008
- Mesaj Privat
comi85
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2010
- Mesaj Privat
kzz a scris:
Eu stiu ca cel de 190 de cp e BITURBO, nu e chiar identic.
Lucifer_The a scris: e clar ca motorul asta e identic cu cel de 160CP si cel de 190CP, doar din soft e schimbat ceva. Deci are resurse si dabia astept sa o resoftez...
.
.
Eu stiu ca cel de 190 de cp e BITURBO, nu e chiar identic.
Si eu stiu la fel, ca este biturbo ! Cel de 160 e din soft si cred ca un furtun ceva pe la motor!
- cont-sters-27243
- ****
- 1,320 mesaje
- din 21 Dec 2008
cont-sters-27243
- Mesaje scrise: 1,320
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
Cum am mai spus, a mea e primul si ultimul diesel. Nu are rost acum sa facem versus benzina/diesel, fiecare are avantaje si dezavantaje. Concluzia e ca dieselul se merita numai daca faci foarte multi km anual. Economia facuta din consumul dieselului se pierde prin pret de achizitie mai mare, revizii mai scumpe. Nu mai vorbim de rafinament si performante unde benzina castiga detasat, mai ales daca e turbo. Incercati daca aveti ocazia un drive test cu o benzina turbo, sa vezi senzatii la 6000rpm. Iti trece pofta de diesel instantaneu.
comi85, cum a spus si colegul lucifer, turbina functioneaza permanent, doar ca senzatia aia de "intra turbina" este de fapt turatia la care se atinge cuplul maxim. La dieselurile noi, deja de la 1700-1800rpm benificiezi de cuplu foarte mare, asta insemnand ca masina incepe sa traga de la turatia asta. Referitor la turatul dieselului, este chiar recomandat sa nu mergi subturat. Mersul subturat afecteaza turbina, injectoarele si filtrul de particule.
comi85, cum a spus si colegul lucifer, turbina functioneaza permanent, doar ca senzatia aia de "intra turbina" este de fapt turatia la care se atinge cuplul maxim. La dieselurile noi, deja de la 1700-1800rpm benificiezi de cuplu foarte mare, asta insemnand ca masina incepe sa traga de la turatia asta. Referitor la turatul dieselului, este chiar recomandat sa nu mergi subturat. Mersul subturat afecteaza turbina, injectoarele si filtrul de particule.
- deleted-18718
- **
- 317 mesaje
- din 21 Mai 2008
deleted-18718
- Mesaje scrise: 317
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2008
- Mesaj Privat
comi85 a scris: Am facut test drive la insignia cu motorul pe care-l ai tu dupa ce facusem cu 1.8 benzina(e varza) si cu 1.6turbo(il recomand.
Dupa date pe foaie , nu prea se poate sustine ca OPEL 1.8 e varza si de Honda 2.0 esti supermultumit, e o diferenta dar nu fff mare.
HONDA 2.0 :Putere maximima CP(rpm) 156/6300 Nm/rpm):192/4300
OPEL 1.8 Putere maxima CP (rpm) 140 (6300) Nm /rpm: 175 (3800) mai intervine si greutatea proprie a masinilor care mai face diferenta
Eu zic ca la masini cu greutate de peste 1,5 -1,6 tone si motor pana in 2000 cmc, un motor Diesel e mai potrivit datorita cuplului.
comi85
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2010
- Mesaj Privat
kzz a scris:
Dupa date pe foaie , nu prea se poate sustine ca OPEL 1.8 e varza si de Honda 2.0 esti supermultumit, e o diferenta dar nu fff mare.
HONDA 2.0 :Putere maximima CP(rpm) 156/6300 Nm/rpm):192/4300
OPEL 1.8 Putere maxima CP (rpm) 140 (6300) Nm /rpm: 175 (3800) mai intervine si greutatea proprie a masinilor care mai face diferenta
Eu zic ca la masini cu greutate de peste 1,5 -1,6 tone si motor pana in 2000 cm
c, un motor Diesel e mai potrivit datorita cuplului.
comi85 a scris: Am facut test drive la insignia cu motorul pe care-l ai tu dupa ce facusem cu 1.8 benzina(e varza) si cu 1.6turbo(il recomand.
Dupa date pe foaie , nu prea se poate sustine ca OPEL 1.8 e varza si de Honda 2.0 esti supermultumit, e o diferenta dar nu fff mare.
HONDA 2.0 :Putere maximima CP(rpm) 156/6300 Nm/rpm):192/4300
OPEL 1.8 Putere maxima CP (rpm) 140 (6300) Nm /rpm: 175 (3800) mai intervine si greutatea proprie a masinilor care mai face diferenta
Eu zic ca la masini cu greutate de peste 1,5 -1,6 tone si motor pana in 2000 cm
c, un motor Diesel e mai potrivit datorita cuplului.
crede-ma ca vb din practica! e foarte puturoasa insignia cu 1.8.Coltul meu de 1.3 se infige incredibil! Am facut test drive seara pe la 19, era liber traficul, o turam la blana in toate treptele, si degeaba! abia dupa 4000parca simteam ceva!Pe urma a luat-o in test si un prieten care avea astra h de1.7diesel,aceeasi impresie.
Cat despre motoarele pe benzina de la honda hai sa recunoastem cu totii ca sunt ceva aparte.Au ei cateva secrete!
comi85
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2010
- Mesaj Privat
Lucifer_The- Suspendat
- 268 mesaje
- din 21 Dec 2009
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
Lucifer_The- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2009
- Mesaj Privat
comi85 a scris:
Si eu stiu la fel, ca este biturbo ! Cel de 160 e din soft si cred ca un furtun ceva pe la motor!
kzz a scris:
Eu stiu ca cel de 190 de cp e BITURBO, nu e chiar identic.
Lucifer_The a scris: e clar ca motorul asta e identic cu cel de 160CP si cel de 190CP, doar din soft e schimbat ceva. Deci are resurse si dabia astept sa o resoftez...
.
.
Eu stiu ca cel de 190 de cp e BITURBO, nu e chiar identic.
Si eu stiu la fel, ca este biturbo ! Cel de 160 e din soft si cred ca un furtun ceva pe la motor!
Gresit! Bi-turbo e doar pe benzina la Insignia!
- Paulll
- ****
- 1,196 mesaje
- din 22 Mar 2007
- Corsa 2001
- Bucuresti
Paulll
- Mesaje scrise: 1,196
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2007
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
Lucifer_The a scris:
Gresit! Bi-turbo e doar pe benzina la Insignia!
comi85 a scris:
Si eu stiu la fel, ca este biturbo ! Cel de 160 e din soft si cred ca un furtun ceva pe la motor!
kzz a scris:
Eu stiu ca cel de 190 de cp e BITURBO, nu e chiar identic.
Lucifer_The a scris: e clar ca motorul asta e identic cu cel de 160CP si cel de 190CP, doar din soft e schimbat ceva. Deci are resurse si dabia astept sa o resoftez...
.
.
Eu stiu ca cel de 190 de cp e BITURBO, nu e chiar identic.
Si eu stiu la fel, ca este biturbo ! Cel de 160 e din soft si cred ca un furtun ceva pe la motor!
Gresit! Bi-turbo e doar pe benzina la Insignia!
Nu exista bi-turbo benzina la opel
Este doar bi-turbo diesel de 190 cp
- calin1945
- ***
- 997 mesaje
- din 28 Aug 2008
- Vectra 2005 z18xe
- Timis
calin1945
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2005 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2008
- Mesaj Privat
- Paulll
- ****
- 1,196 mesaje
- din 22 Mar 2007
- Corsa 2001
- Bucuresti
Paulll
- Mesaje scrise: 1,196
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2007
- Mesaj Privat
- calin1945
- ***
- 997 mesaje
- din 28 Aug 2008
- Vectra 2005 z18xe
- Timis
calin1945
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2005 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2008
- Mesaj Privat
Lucifer_The- Suspendat
- 268 mesaje
- din 21 Dec 2009
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
Lucifer_The- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2009
- Mesaj Privat
Uite un articol interesant, banuiesc ca multi dintre voi il cunoasteti dar eu zic ca e util, mai ales ca a fost facut de germani si daca nici astia n-au habar....!
Un Opel care atrage chiar si privirile soferilor de BMW, asa ceva nu s-a mai vazut cam de multa vreme, cam de pe vremea Opelului Senator, iar asta se intampla acum vreo 30 de ani. Cu noul Insignia, fenomenul se repeta; reactiile celor care l-au condus si ale pasagerilor la bord au fost guri cascate de uimire si consternare nedisimulata: a devenit Opel premium?
Insa chiar si o masina cu talente de fotomodel trebuie sa isi faca temele de casa onorabil, asa cum se cere din partea masinilor care fac parte din clasa de mijloc. Sa vedem, deci, de ce este capabila aceasta masina cu adevarat. Testul de proba a fost facut cu un Insignia 2.0 CDTI, cel cu motor Diesel de 160 PS. Drept contracandidati avem asa: Citroën C5 HDi 170 cu 170 PS, steaua clasei de mijloc Fabrique en France, echipat in serie cu Alintaroma.
Apoi vine nou-nouta Honda Accord 2.2 i-DETC cu 150 PS. Fordul Mondeo, aici in varianta 2.2 TDCi cu 175 PS, serveste concurentei drept exemplu prin exceptionalul tren de rulare. VW Passat 2.0 TDI cu 170 PS, cal de cursa lunga si conservator ca forma a caroseriei, vine din postura de premiant al clasei. Toate bune si frumoase, insa, il face cumva Insignia sa para imbatranit?
Nivelul de echipare al autovehiculelor s-a orientat in jurul sumei de 30 - 33.000 Euro. O suma de bani considerabila, fara indoiala, insa pentru acesti bani, nivelul de echipare este mai mult decat corespunzator. Cel putin, acest lucru este valabil pentru toate participantele in acest test.
Pe Locul 5 se claseaza Citroen C5. Prietenii stiu de ce: ceea ce vrea sa fie un Citroën adevarat, nu are ce pretentii sa emita la titlul de Castigator al Clasei. Chestiunea asta face parte pur si simplu din traditie, cu atat mai mult cu cat punctele sale forte sunt caracterul sau si individualitatea sa, deci, nimic palpabil. Din acest punct de vedere, fanii marcii se pot declara satisfacuti de prestatiile C5-ului. Optic, masina se inscrie in norma clasei, insa pe asfalt, isi urmeaza propriul traseu. De idealul de "covor zburator" se apropie intr-un fel de neegalat de niciunul dintre concurentii sai, cu conditia sa fie dotat cu sistemul Hydropneumatic, precum modelul de test in varianta Tendance. Doar pe denivelari dese, intalnite pe drumurile secundare, se resimt trepidatii care perturba comfortul calatoriei. In rest, predomina o senzatie de plutire lina, asistata eficient de puterea cultivata a motorului Diesel. Activitatile sportive la volan, insa, nu isi gasesc raspuns din partea modelului. Directia ce nu ofera niciun feedback contribuie la senzatia de "laissez faire", la fel cum o face si inclinarea pronuntata la curbele luate cu hotarare, motiv pentru care masina valseaza si subvireaza puternic, in timp ce cutia de viteze aminteste de un facalet de ceaun ca precizie. Nicio sursa de bucurie deci, asa ca se preteaza unui stil de condus mai relaxat. Tipic pentru Citroën, detaliile functionale la care alti constructori nu ar apela nici sub amenintarea cu moartea, cum ar fi butucul fix al volanului, incarcat cu diverse comenzi. Iesit din tipare, in schimb, este spatiul restrans de pe bancheta din spate; pana si clasicii marcii ofereau mai mult. Din punct de vedere al consumului (7,5%), concurenta e mai economica. Features in C5: frana de parcare electrica automata, asistenta la plecarea din rampa, sistem de asistenta la parcare cu detector de spatiu disponibil, sistem NaviDrive cu ecran color de 7 inch (contra cost), asistent la parasirea benzii de rulare (in functie de varianta de echipare) si faruri adaptive Bi-Xenon. Portbagajul este suficient de mare: 467 litri, putandu-se incarca pana la 466 kg. Ca plus, se poate regla nivelul suspesiei in functie de greutatea incarcata.
Pe Locul 4 se regaseste Honda. Fara indoiala, noul Accord are ce arata, chiar daca nu oricine poate recunoaste masina ca fiind o Honda. Insa aparitia sa masiva este inselatoare: la interior, masina este mai mica decat pare a fi din afara. Pe bancheta din spate, adultii trebuie sa stea cu picioarele adunate, iar pe scaunele din fata, soferii care au o constitutie ceva mai robusta si-ar dori un numar mai mare de reglaje pentru scaunele lor. Calitatea materialelor dovedeste precizie japoneza, insa functionalitatea ar merita sa fie mai atent studiata. Salata de comenzi de pe volan continua si pe consola centrala. In materie de dotari, nu exista nimic care sa nu existe aici: inclusiv asistent la banda de rulare ce ajuta activ autoturismul sa se mentina pe directia de deplasare (pretul pachetului: 2.450 Euro). portbagajul are 467 litri, in care se pot incarca 402 kg. La sofat, Accordul reprezinta scoala dura, caroseria vibrand la trecerea peste orice fel de neregularitati. In schimb, pe curbe se inscrie de o maniera precisa, previzibila, ce se preteaza unui stil de conducere orientat spre comfort cu oarecare note de sportivitate. Subvirarea pronuntata, ESP-ul strict si un feed-back al volanului oarecum sintetic mai taie din accentele de sportivitate. La fel se poate spune si despre utilizarea intensiva a franelor. Motorul raspunde cu vioiciune, insa, in testul comparativ, ii lipseste acel "ceva". S-ar putea spune ca e mult prea bine izolat fonic de habitaclu, sunetul combustiei interne fiind abia audibil. Excelenta ar fi etajarea cutiei de viteze, exacta si precisa. Nu e o masina rea, Accord–ul, insa nici nu exceleaza prin ceva anume. De aceea, de-abia locul 4.
Locul 3 nu exista. Mondeo s-a clasat la egalitate de puncte cu masina de pe locul 2. De acord, detaliile fine se dezvaluie mai ales soferilor sensibili. Insa, felul in care Ford se infige in curbe si dupa modul egal in care masina se opune fortelor sub- si supraviratoare, sprijinit si de un ESP care intervine predictibil, este un detaliu de exceptie. In plus, vine directia precisa, responsiva si lineara, si o chestiune devine clara: domeniul acesta e cel pe care Ford ramane suveran. Nimic din cele descrise mai sus nu fac din Ford un bustean insensibil, din contra, e vorba de o limuzina comfortabila, care elimina iregularitatile caii de rulare cu deosebit succes. Alte remarci: spatiu suficient, pana si in portbagaj (550 litri), si un motor diesel musculos si cultivat, de 175 PS. Nu la fel de grozave, in schimb, sunt instrumentele de bord, oarecum--pe alocuri--greu lizibile si calitatea oarecum neimpresionanta a materialelor de la interior. Aici, Ford ar putea invata linistit de la Opel cum sta treaba, chiar daca, in rest, i-ar putea preda cateva lectii rivalului sau la un capitol sau altul. Layout al cockpitului ceva mai neobisnuit: vitezometru mare in dreapta, turometru semirotund in stanga, iar la mijloc, un display central de mari dimensiuni. La fel ca restul concurentilor: volan multifunctional.
Si din nou, Locul 2 – de aceasta data pentru pretendentul la tron. Arata bine: cu spatele fluid, Opel Insignia aminteste mai degraba de un coupe in patru usi decat de o limuzina banala din clasa de mijloc. Insa cine vrea sa fie frumos, trebuie sa si sufere putin. In acest caz, cei afectati sunt pasagerii care calatoresc pe bancheta din spate: accesul este greoi, spatiul este limitat, astfel, pe bancheta din spate a Passatului spatiul este, spre comparatie, regal. In fata se sta comfortabil pe scaunele bine profilate, care dispun de un numar mare de reglaje. Si cockpitul bine dotat cu comenzi corect amplasata se dovedeste a fi placut ochiului - un nou feeling pentru un Opel. Se pare ca la acest capitol nu s-a facut rabat, dupa cum nu s-a facut rabat nici de la tehnica. Insignia aduce un nou feeling de calitate, egal cu cel al clasei superioare. Si functionalitatea este una extrem de buna: butoanele de mari dimensiuni sunt usor de folosit, fara a fi necesara o obisnuire prealabila cu amplasamentul acestora. Masina nu merita sa fie exploatata la limita, nici chiar cu utilizarea sistemului "FlexRide". Chiar si pe setarea "Comfort", Opelul elimina neregularitatile asfaltului mult mai slab decat Citroën, Ford sau VW. Cu jantele de 18 inch cu care vine in serie, suspensia este dura, pe alocuri abraziva, permitand sunetului rotilor sa se faca auzit in habitaclu. In schimb, masina straluceste pe curbele stranse printr-o stabilitate aparte si prin directia agila, care insa nu le egaleaza pe cele ale unui Mondeo. In privinta motorului, impresiile sunt amestecate. Este economic, insa la turatii mari devine galagios si vibreaza prea tare. Din nou fara placere: cutia de viteze lucreaza bine pe distante scurte, insa fara a fi foarte precisa. In privinta portbagajului, Insignia este mai atenta cu silueta: poate "inghiti" doar 476 kg., volumul sau fiind de aprox. 500 litri.
And the winner is: VW Passat. Modelul actual se produce de aproape 4 ani batuti pe muchie, insa se pare ca tot mai poate castiga teste comparative. Acest lucru nu ar trebui sa ne mire, fiindca deriva din faptul ca masina nu isi permite niciun capitol la care sa fie considerata drept slaba. Aceasta caracteristica nu il face automat o masina atractiva, insa ii confera proprietatile unui "best buy". Chiar si in ciuda faptului ca in dotarea de baza, masina costa o suma de bani deloc de neglijat. Este un model banal, ofera atat in fata cat si in spate suficient loc pasagerilor sai si in plus, un portbagaj mare si care poate fi bine utilizat, in care pot fi incarcate 552 kg. Volum: 565 litri. Noul Common-Rail-Diesel de 170 PS imparte puterea (mai multi PS decat cifra oferita in prospect) cu cultura exploatarii, iar cutia de viteze poate fi caracterizata ca fiind "fluida". In plus, la consum s-a dovedit a fi cel mai economic. Deci, multe plusuri, data se aduna unele peste altele. Daca se adauga si comfortul la rularea peste denivelari (cu reglarea amortizoarelor DCC, optional la 1.025 Euro) – nu la fel de buna ca la Citroën, insa fara inclinarea acestuia la curbe, in acest caz, gasirea unor puncte slabe devine o sarcina dificila. Passatul nu da dovada unui handling frustrant si nici nu-si permite aventuri in curbe, in timp ce ESP-ul, intervine curat si limpede, atunci cand este cazul, pentru a aduce masina pe trasa ideala. Insa si in acest caz exista loc de mai bine: coloana de directie ar putea fi mai precisa si sa transmita mai bine feed-back-ul de la drum la sofer. La interior, totul pare oarecum anost. Este nevoie de mai multe butoane pe volan? Passat dovedeste: nu. Operarea nu i se pare nimanui complicata, calitatea materialelor este buna si da impresia de soliditate. La fel ca si lemnul masiv, tot contra cost se ofera un monitor color cu display mare si touch-screen. Setarea DDC-ului se face prin actionarea unui buton din dreapta schimbatorului de viteze.
Verdictul redactorului AUTO BILD Wolfgang König: Daca nu scoate Insignia castanele din foc pentru Opel, atunci ce model ar putea s-o faca? Pretul e unul corect, masina reprezinta o aparitie imbucuratoare, calitatea atinge niveluri premium. Cu siguranta, Insignia nu este perfecta – insa, cine nu are nevoie de mult spatiu in spate, are o alternativa interesanta prin aceasta masina. Asta se numeste Progres. In favoarea calitatilor lui Opel vorbeste si faptul ca s-a plasat la egalitate cu recunoscutul Mondeo si ca se poate bate de la egal la egal cu nu mai putin onorabilele Honda Accord si Citroën C5. Passat-ul castiga fiindca puncteaza ca un Allround-Talent.
Un Opel care atrage chiar si privirile soferilor de BMW, asa ceva nu s-a mai vazut cam de multa vreme, cam de pe vremea Opelului Senator, iar asta se intampla acum vreo 30 de ani. Cu noul Insignia, fenomenul se repeta; reactiile celor care l-au condus si ale pasagerilor la bord au fost guri cascate de uimire si consternare nedisimulata: a devenit Opel premium?
Insa chiar si o masina cu talente de fotomodel trebuie sa isi faca temele de casa onorabil, asa cum se cere din partea masinilor care fac parte din clasa de mijloc. Sa vedem, deci, de ce este capabila aceasta masina cu adevarat. Testul de proba a fost facut cu un Insignia 2.0 CDTI, cel cu motor Diesel de 160 PS. Drept contracandidati avem asa: Citroën C5 HDi 170 cu 170 PS, steaua clasei de mijloc Fabrique en France, echipat in serie cu Alintaroma.
Apoi vine nou-nouta Honda Accord 2.2 i-DETC cu 150 PS. Fordul Mondeo, aici in varianta 2.2 TDCi cu 175 PS, serveste concurentei drept exemplu prin exceptionalul tren de rulare. VW Passat 2.0 TDI cu 170 PS, cal de cursa lunga si conservator ca forma a caroseriei, vine din postura de premiant al clasei. Toate bune si frumoase, insa, il face cumva Insignia sa para imbatranit?
Nivelul de echipare al autovehiculelor s-a orientat in jurul sumei de 30 - 33.000 Euro. O suma de bani considerabila, fara indoiala, insa pentru acesti bani, nivelul de echipare este mai mult decat corespunzator. Cel putin, acest lucru este valabil pentru toate participantele in acest test.
Pe Locul 5 se claseaza Citroen C5. Prietenii stiu de ce: ceea ce vrea sa fie un Citroën adevarat, nu are ce pretentii sa emita la titlul de Castigator al Clasei. Chestiunea asta face parte pur si simplu din traditie, cu atat mai mult cu cat punctele sale forte sunt caracterul sau si individualitatea sa, deci, nimic palpabil. Din acest punct de vedere, fanii marcii se pot declara satisfacuti de prestatiile C5-ului. Optic, masina se inscrie in norma clasei, insa pe asfalt, isi urmeaza propriul traseu. De idealul de "covor zburator" se apropie intr-un fel de neegalat de niciunul dintre concurentii sai, cu conditia sa fie dotat cu sistemul Hydropneumatic, precum modelul de test in varianta Tendance. Doar pe denivelari dese, intalnite pe drumurile secundare, se resimt trepidatii care perturba comfortul calatoriei. In rest, predomina o senzatie de plutire lina, asistata eficient de puterea cultivata a motorului Diesel. Activitatile sportive la volan, insa, nu isi gasesc raspuns din partea modelului. Directia ce nu ofera niciun feedback contribuie la senzatia de "laissez faire", la fel cum o face si inclinarea pronuntata la curbele luate cu hotarare, motiv pentru care masina valseaza si subvireaza puternic, in timp ce cutia de viteze aminteste de un facalet de ceaun ca precizie. Nicio sursa de bucurie deci, asa ca se preteaza unui stil de condus mai relaxat. Tipic pentru Citroën, detaliile functionale la care alti constructori nu ar apela nici sub amenintarea cu moartea, cum ar fi butucul fix al volanului, incarcat cu diverse comenzi. Iesit din tipare, in schimb, este spatiul restrans de pe bancheta din spate; pana si clasicii marcii ofereau mai mult. Din punct de vedere al consumului (7,5%), concurenta e mai economica. Features in C5: frana de parcare electrica automata, asistenta la plecarea din rampa, sistem de asistenta la parcare cu detector de spatiu disponibil, sistem NaviDrive cu ecran color de 7 inch (contra cost), asistent la parasirea benzii de rulare (in functie de varianta de echipare) si faruri adaptive Bi-Xenon. Portbagajul este suficient de mare: 467 litri, putandu-se incarca pana la 466 kg. Ca plus, se poate regla nivelul suspesiei in functie de greutatea incarcata.
Pe Locul 4 se regaseste Honda. Fara indoiala, noul Accord are ce arata, chiar daca nu oricine poate recunoaste masina ca fiind o Honda. Insa aparitia sa masiva este inselatoare: la interior, masina este mai mica decat pare a fi din afara. Pe bancheta din spate, adultii trebuie sa stea cu picioarele adunate, iar pe scaunele din fata, soferii care au o constitutie ceva mai robusta si-ar dori un numar mai mare de reglaje pentru scaunele lor. Calitatea materialelor dovedeste precizie japoneza, insa functionalitatea ar merita sa fie mai atent studiata. Salata de comenzi de pe volan continua si pe consola centrala. In materie de dotari, nu exista nimic care sa nu existe aici: inclusiv asistent la banda de rulare ce ajuta activ autoturismul sa se mentina pe directia de deplasare (pretul pachetului: 2.450 Euro). portbagajul are 467 litri, in care se pot incarca 402 kg. La sofat, Accordul reprezinta scoala dura, caroseria vibrand la trecerea peste orice fel de neregularitati. In schimb, pe curbe se inscrie de o maniera precisa, previzibila, ce se preteaza unui stil de conducere orientat spre comfort cu oarecare note de sportivitate. Subvirarea pronuntata, ESP-ul strict si un feed-back al volanului oarecum sintetic mai taie din accentele de sportivitate. La fel se poate spune si despre utilizarea intensiva a franelor. Motorul raspunde cu vioiciune, insa, in testul comparativ, ii lipseste acel "ceva". S-ar putea spune ca e mult prea bine izolat fonic de habitaclu, sunetul combustiei interne fiind abia audibil. Excelenta ar fi etajarea cutiei de viteze, exacta si precisa. Nu e o masina rea, Accord–ul, insa nici nu exceleaza prin ceva anume. De aceea, de-abia locul 4.
Locul 3 nu exista. Mondeo s-a clasat la egalitate de puncte cu masina de pe locul 2. De acord, detaliile fine se dezvaluie mai ales soferilor sensibili. Insa, felul in care Ford se infige in curbe si dupa modul egal in care masina se opune fortelor sub- si supraviratoare, sprijinit si de un ESP care intervine predictibil, este un detaliu de exceptie. In plus, vine directia precisa, responsiva si lineara, si o chestiune devine clara: domeniul acesta e cel pe care Ford ramane suveran. Nimic din cele descrise mai sus nu fac din Ford un bustean insensibil, din contra, e vorba de o limuzina comfortabila, care elimina iregularitatile caii de rulare cu deosebit succes. Alte remarci: spatiu suficient, pana si in portbagaj (550 litri), si un motor diesel musculos si cultivat, de 175 PS. Nu la fel de grozave, in schimb, sunt instrumentele de bord, oarecum--pe alocuri--greu lizibile si calitatea oarecum neimpresionanta a materialelor de la interior. Aici, Ford ar putea invata linistit de la Opel cum sta treaba, chiar daca, in rest, i-ar putea preda cateva lectii rivalului sau la un capitol sau altul. Layout al cockpitului ceva mai neobisnuit: vitezometru mare in dreapta, turometru semirotund in stanga, iar la mijloc, un display central de mari dimensiuni. La fel ca restul concurentilor: volan multifunctional.
Si din nou, Locul 2 – de aceasta data pentru pretendentul la tron. Arata bine: cu spatele fluid, Opel Insignia aminteste mai degraba de un coupe in patru usi decat de o limuzina banala din clasa de mijloc. Insa cine vrea sa fie frumos, trebuie sa si sufere putin. In acest caz, cei afectati sunt pasagerii care calatoresc pe bancheta din spate: accesul este greoi, spatiul este limitat, astfel, pe bancheta din spate a Passatului spatiul este, spre comparatie, regal. In fata se sta comfortabil pe scaunele bine profilate, care dispun de un numar mare de reglaje. Si cockpitul bine dotat cu comenzi corect amplasata se dovedeste a fi placut ochiului - un nou feeling pentru un Opel. Se pare ca la acest capitol nu s-a facut rabat, dupa cum nu s-a facut rabat nici de la tehnica. Insignia aduce un nou feeling de calitate, egal cu cel al clasei superioare. Si functionalitatea este una extrem de buna: butoanele de mari dimensiuni sunt usor de folosit, fara a fi necesara o obisnuire prealabila cu amplasamentul acestora. Masina nu merita sa fie exploatata la limita, nici chiar cu utilizarea sistemului "FlexRide". Chiar si pe setarea "Comfort", Opelul elimina neregularitatile asfaltului mult mai slab decat Citroën, Ford sau VW. Cu jantele de 18 inch cu care vine in serie, suspensia este dura, pe alocuri abraziva, permitand sunetului rotilor sa se faca auzit in habitaclu. In schimb, masina straluceste pe curbele stranse printr-o stabilitate aparte si prin directia agila, care insa nu le egaleaza pe cele ale unui Mondeo. In privinta motorului, impresiile sunt amestecate. Este economic, insa la turatii mari devine galagios si vibreaza prea tare. Din nou fara placere: cutia de viteze lucreaza bine pe distante scurte, insa fara a fi foarte precisa. In privinta portbagajului, Insignia este mai atenta cu silueta: poate "inghiti" doar 476 kg., volumul sau fiind de aprox. 500 litri.
And the winner is: VW Passat. Modelul actual se produce de aproape 4 ani batuti pe muchie, insa se pare ca tot mai poate castiga teste comparative. Acest lucru nu ar trebui sa ne mire, fiindca deriva din faptul ca masina nu isi permite niciun capitol la care sa fie considerata drept slaba. Aceasta caracteristica nu il face automat o masina atractiva, insa ii confera proprietatile unui "best buy". Chiar si in ciuda faptului ca in dotarea de baza, masina costa o suma de bani deloc de neglijat. Este un model banal, ofera atat in fata cat si in spate suficient loc pasagerilor sai si in plus, un portbagaj mare si care poate fi bine utilizat, in care pot fi incarcate 552 kg. Volum: 565 litri. Noul Common-Rail-Diesel de 170 PS imparte puterea (mai multi PS decat cifra oferita in prospect) cu cultura exploatarii, iar cutia de viteze poate fi caracterizata ca fiind "fluida". In plus, la consum s-a dovedit a fi cel mai economic. Deci, multe plusuri, data se aduna unele peste altele. Daca se adauga si comfortul la rularea peste denivelari (cu reglarea amortizoarelor DCC, optional la 1.025 Euro) – nu la fel de buna ca la Citroën, insa fara inclinarea acestuia la curbe, in acest caz, gasirea unor puncte slabe devine o sarcina dificila. Passatul nu da dovada unui handling frustrant si nici nu-si permite aventuri in curbe, in timp ce ESP-ul, intervine curat si limpede, atunci cand este cazul, pentru a aduce masina pe trasa ideala. Insa si in acest caz exista loc de mai bine: coloana de directie ar putea fi mai precisa si sa transmita mai bine feed-back-ul de la drum la sofer. La interior, totul pare oarecum anost. Este nevoie de mai multe butoane pe volan? Passat dovedeste: nu. Operarea nu i se pare nimanui complicata, calitatea materialelor este buna si da impresia de soliditate. La fel ca si lemnul masiv, tot contra cost se ofera un monitor color cu display mare si touch-screen. Setarea DDC-ului se face prin actionarea unui buton din dreapta schimbatorului de viteze.
Verdictul redactorului AUTO BILD Wolfgang König: Daca nu scoate Insignia castanele din foc pentru Opel, atunci ce model ar putea s-o faca? Pretul e unul corect, masina reprezinta o aparitie imbucuratoare, calitatea atinge niveluri premium. Cu siguranta, Insignia nu este perfecta – insa, cine nu are nevoie de mult spatiu in spate, are o alternativa interesanta prin aceasta masina. Asta se numeste Progres. In favoarea calitatilor lui Opel vorbeste si faptul ca s-a plasat la egalitate cu recunoscutul Mondeo si ca se poate bate de la egal la egal cu nu mai putin onorabilele Honda Accord si Citroën C5. Passat-ul castiga fiindca puncteaza ca un Allround-Talent.
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
http://www.hansaauto.lv/ope...o_nos=Dr%EEzum%E2!OpelInsignia
A20DTR
Dar cred ca a cam expirat treaba pentru ca:
The latter, engine code A20DTR, has been delayed until at least 2011, as Saab, who produces the unit in its TTiD models is now no longer part of GM.
A20DTR
Dar cred ca a cam expirat treaba pentru ca:
The latter, engine code A20DTR, has been delayed until at least 2011, as Saab, who produces the unit in its TTiD models is now no longer part of GM.
- calin1945
- ***
- 997 mesaje
- din 28 Aug 2008
- Vectra 2005 z18xe
- Timis
calin1945
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2005 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2008
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- calin1945
- ***
- 997 mesaje
- din 28 Aug 2008
- Vectra 2005 z18xe
- Timis
calin1945
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2005 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2008
- Mesaj Privat
Sambata o sa fac un tur de drive teste, pentru ca exista o mica, mica posibilitate ca in vara cel tarziu sa schimbam una din masinile din familie, vectra mea sa O2 TDI al sotie, deci... o sa vad ce se poate aduce, oricum nu as da 25000 Euro pentru 190 CP, cu dotari mai putine ca Vectra ce o am amu'.
bye
bye