- pascaru_val
- ****
- 1,405 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,405
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
Nu prea inteleg ce ai vrut sa zici, uite la pagina 1 am scris asa: "ca eu la 2.1 le umflu de obicei" si acum am umflat cu azot la 2.2
La urma urmei prefer sa dau 100.000 rol in plus o data pe an sau la 2 ani ca oricum la citi bani am bagat in masina nu e mare lucru si sa ma gindesc ca poate e mai bine pt roti si persoanele din masina si sa nu mai stau sa cercetez atit.
E drept ca daca o sa puna toti de pe forum azot patronul de la vulcanizre/service va cistiga mai mult, desi e posibil sa apara mai putine probleme si atunci va cistiga mai putin, dar asta nu ma priveste.
Ma gindesc ca producatorii de caucioace nu specifica ca azotul face mai bine pt anvelope tocmai in ideea de a cumpara mai des produsele lor-.
senator1
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2004
- Mesaj Privat
Azotul este un gaz inert, fiind inert nu are reactii chimice in interiorul pneului. Pe scurt, un pneu umplut cu azot (nu cu shituri cum mai baga unii si altii) are urmatoarele avantaje: nu imbatraneste cauciucul in interior (daca e umplut cu aer, pneul e supus imbatranirii - mai precis cauciucul oxideaza, se intareste, porii se scorojesc si pierd aer, pericol de explozie la temperaturi mari, etc). Cu azot, presiunea din pneuri nu se modifica decat foarte rar si atunci din cauza unor factori externi (ventil, pori accentuati, intepaturi, etc)
Azotul pastreaza interiorul pneului si al jantei (!!!) absolut intact, ca in prima zi in care s-a bagat azot. Cei care au azot in pneuri si au facut pana pot confirma.
Apoi, tot din cauza faptului ca e inert, azotul nu se incalzeste (pentru cei care nu stiau, nu numai pneul propriu zis se incalzeste la viteze mari, ci si aerul din interiorul lui, iar caldura se transmite catre pneuri, atingand uneori temperaturi periculoase). Deci cu azot penul ramane la o temperatura constanta, in general mult mai rece decat in cazul aerului.
Overall, se merita pus azot, repet azot, nu rahaturi care le pun unele vulcanizari si capacele verzi. La Europa se foloseste azot pentru ca acolo se merge mult pe autostrazi si pneurile sunt foarte solicitate. Nu puneau nemtii la masinile lor azot daca era o tampenie.
Tre sa dati o bere...
Deci:
1. Asa cum spunea si Sezran AZOTUL NU ESTE GAZ INERT. Daca nu crezi intreaba pe cineva care a avut note mai mari la chimie.
2. Eu stiu ca imbatranirea cauciucului este determinata de variatiile de temperatura, nu de prezenta aerului. In fine, dar cum vine treaba asta cu scorojirea porilor, ca n-am mai auzit pana acum? Deh, nu le stiu nici eu pe toate.
3. Presiunea din pneurile umflate cu azot se modifica foarte rar, nu? De ce? Pentru ca azotul nu se incalzeste? De azot lichid pe la -180 grade Celsius ai auzit? Cum ajunge oare in stare gazoasa? Nu cumva prin incalzire?
Maestre, mai da o tura cu bicicleta prin Herastrau ca sa oxigenezi creierul, mai pune mana pe carte inainte de a sustine turatiile, pardon aberatiile astea, si da tu o bere unui profesor de chimie ca sa-ti transmita informatiile utile pe care din neatentie sau neglijenta nu le-ai capatat in anii de liceu.
senator1
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2004
- Mesaj Privat
- Marian79
- **
- 114 mesaje
- din 17 Aug 2005
- Astra 2007 C16XEP
- Bucuresti
Marian79
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 C16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2005
- Mesaj Privat
- turatii
- **
- 293 mesaje
- din 05 Jun 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
turatii
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2005
- Mesaj Privat
Jenant limbajul pe care il folosesti. Sigur, cand am timp, o sa fac si o tura cu bicicleta cu tine, vad ca inca n-ai evoluat la masini.
Scorojirea porilor - daca un cauciuc este inca elastic porii scapa aerul mai greu, daca este imbatranit e logic ca scapa mai usor aerul (avand o reactie mai slaba la factori externi - contractare de exemplu, in functie de temperatura. Ma rog, nu am o explicatie chiar stiintifica pentru asta si nici nu pretind asta.
Cat despre chimie, slava domnului mi-a placut altceva decat chimia. Daca azotul nu e gaz inert, foarte bine, oricum este mai putin reactiv (mult mai putin) decat oxigenul. Asta se incadreaza si in nota mea de 5 la chimie. Tot de la chimie ai putea sa afli si ca azotul poate avea diferite stari fizice, cu proprietati foarte diferite. Iarta-ma, a sustinut cineva pe aici ceva despre azotul lichid? Nu. Se vorbea despre amestecul aer-azot sau ce dracului e in instalatiile cu care se umfla pneuri. De automobile, nu de biciclete.
Te rog respectuos sa iti revizuiesti limbajul, intrucat sunt foarte convins ca la scoala la care am avut eu la chimie 5, pentru tine s-ar fi inventat o scala de note cu minus. Aici esti pe un forum de oameni civilizati, nu ne aflam la gradinita, pe bicicleta...
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
uitati aici: capacitatea calorica a oxigenului este 29.378 J/(mol*K), a azotului este 29.124 J/(mol*K). diferenta este minuscula. azotul se incalzeste aproape la fel ca oxigenul. capacitatea calorica a aerului trebuie sa fie undeva pe acolo. probabil ca am putea vorbi de [putin] "mai rece" la avioane si formula 1. nu e cazul la autoturisme. (apropo: "caldura se transmite de la aer la pneu". asta e una tare! este exact invers, pneul se incalzeste prin frecarea cu asfaltul si de la el se trasmite caldura la gazul din interior. doar daca are cineva calorifere in roti se poate intimpla invers. si totusi: azotul ramine la temperatura constanta sau e "in general mai rece decit aerul"? doua afirmatii contradictorii in aceeasi fraza.)
capacitate calorica (sau caldura specifica) = cantitatea de caldura necesara pentru a ridica temperatura unui mol de gaz cu 1 grad.
cu dimensiunea moleculei mi-am luat o mica teapa. masa moleculara inseamna numarul de particule cu masa din molecula (toate avind masa 1): neutroni si protoni (electronii nu au masa). oxigenul are mai multe particule cu masa in nucleu ceea ce l-ar face mai mare. teapa. se pare ca mai multe particule inseamna forte mai puternice de atractie in nucleu. pentru nemetalele din seria 2 (bor-carbon-azot-oxigen-fluor-neon) razele atomice sint descrescatoare (in ordinea de mai sus). oarecum invers proportional fata de numarul de particule cu masa.
am gasit diferente de 2-8 picometri (insignifiante) intre azot si oxigen, la nivel de atom. nu am gasit pe nicaieri dimensiunile moleculelor si nu ma mai hazardez sa ghicesc in care molecula atomii stau mai apropiati.
inca o data am gasit scrise in clar motivele pentru care se foloseste azotul la rotile de avion (cele descrise mai sus), cu specificarea clara ca nu e necesar la autoturisme.
o sa concluzionez si nu mai scriu nimic in acest topic: folosirea azotului la autoturisme e o gaselnita de marketing, propagata prin "telefonul fara fir", bazata pe ignoranta multor soferi in aceasta privinta. exista motive clare pentru folosirea azotului la avioane si formula 1, dar acestea nu au nici o legatura cu folclorul care circula pe forumurile auto (am citit mai multe forumuri, inclusiv din strainatate) si nu au aplicabilitate la autoturisme.
asa cum am spus si mai sus, singurul dezavantaj este la buzunarul propriu, singurul avantaj este la buzunarul patronului statiei.
sanatate.
Ultima modificare făcută de Sezran la Dum 28 Mai, 2006 8:56 pm
senator1
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2004
- Mesaj Privat
turatii, eu am explicat in special ceea ce era evident pentru orice persoana cu o minima pregatire in acest domeniu. Da, sunt intolerant la prostie si la incompetenta. Plecand de la premis-a ca NIMENI NU S-A NASCUT INVATAT am incercat sa dau niste explicatii simple, pe intelesul tuturor. Dar, cand vad ca unii nu citesc sau se fac ca nu citesc ce s-a scris mai inainte (si nu numai de catre mine) si persista in a face afirmatii aberante, contrare logicii si nivelului actual al stiintei, atunci am destule motive sa reactionez asa.
In regula, asa cum spunea si Sezran, din partea mea a fost ultima interventie pe acest subiect. Lectrura placuta!
- turatii
- **
- 293 mesaje
- din 05 Jun 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
turatii
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2005
- Mesaj Privat
Dar sigur, este evident faptul ca:
"Tot ceea ce se poate inventa s-a inventat." -Charles H. Duell, membru al Salonului de Inventii al S.U.A., 1899.
si
"640 KB ar trebui sa fie de ajuns pentru toata lumea." - Bill Gates, 1981
asadar este firesc ca:
"Folosirea azotului la autoturisme este o gaselnita de marketing" sau "azotul este inutil in pneuri si turatii este prost si incompetent" - Les conesseurs Club Opel Romania.
No offence, please, tot de pe Google sunt si astea.
Si eu ma opresc aici. As vrea totusi ca unii din colegii de pe forum sa remarce ca, in ciuda ironiei evidente a postarilor mele, am mentinut o limita si un bun simt pe care nu l-am regasit in replicile lor, inclusiv a celor sosite pe PM, la care am raspuns in consecinta.
Ultima modificare făcută de turatii la Lun 29 Mai, 2006 7:23 am, modificat de 4 ori în total
- ealex
- **
- 166 mesaje
- din 02 Nov 2005
- Calibra 1990 C20XE
- Bucuresti
ealex
- Mesaje scrise: 166
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1990 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2005
- Mesaj Privat
- turatii
- **
- 293 mesaje
- din 05 Jun 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
turatii
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2005
- Mesaj Privat
Ma intreb insa daca polemica asta inutila ar mai fi existat daca si umplerea pneurilor cu azot ar fi fost gratis sau la acelasi pret cu aerul comprimat. Mor de curiozitate sa stiu ce ar fi bagat in pneuri atunci adversarii azotului...
Si ca sa terminam o data: http://ro.wikipedia.org/wiki/Azot ; Pana la urma se pare ca azotul e "aproape inert". Asadar nu suntem chiar atat de prosti si incompetenti. Asta e semn bun! Daca nici explicatiile astora de la Wikipedia nu sunt satisfacatoare, asta e...
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
*
Nu zau poteau sa fie si cu bioxid de sulf, ca nu ai cum sa stii la o masina de ocazie, in afara cazului putin probabil ca ai un laborator chimic bine echipat in garaj...
- Florin M
- **
- 390 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Brasov
Florin M
- Mesaje scrise: 390
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- f1specialfx
- ***
- 610 mesaje
- din 23 Nov 2006
- Corsa 1.4 90HP
- Bucuresti
f1specialfx
- Mesaje scrise: 610
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1.4 90HP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2006
- Mesaj Privat
- love4cars
- ****
- 1,437 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,437
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
Spre deosebire de masina anterioara, asta mi se pare mai rigida. Nu pot spune ca din cauza azotului pentru ca nu pot face o comparatie directa.
Atunci aveam jante pe 15 si acum pe 16, la cea veche suspensia era mai moale iar la asta este mai tare...
Cred ca e ok cu azot atat timp cat il primesti gratis, cum este cazul la mine si la f1specialfx
Se zice ca sansele ca o roata sa explodeze in anumite conditii sunt reduse cu 90% iar un avantaj cert este ca nu mai exista variatii de presiune in pneu, indiferent de temperatura.
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
- love4cars
- ****
- 1,437 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,437
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,649 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,649
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- pascaru_val
- ****
- 1,405 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,405
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
- pam
- **
- 437 mesaje
- din 19 Oct 2006
- Vectra 2001 y22dtr
- Mures
pam
- Mesaje scrise: 437
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2001 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2006
- Mesaj Privat
kebab
- Mesaje scrise: 97
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 1800
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2006
- Mesaj Privat
asa ca pt 4 lei de roata prea multe discutii.......temperaturi , corodari si alte alea
e ca si cum ma intreba pe mine azi cineva dupa ce mi-am pus eleronul : "frate si cum e ,se simte ceva, cum e ? " o porcherie......asa si cu azotu....ca o fi ca o pati e mai bun oricum decaqt aer simplu si atat.....parerea mea
sper ca nu am suparat pe nimeni....
ps: haideti sa vbim de chestii mai importante
ps2: haideti sa ne azotam cu toti sa avem aceeasi parere