Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • mariocove

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salut ! Mie mi se pare inutilã acoperirea radiatorului cu orice obiect pentru a ajunge mai repede la temperatura optimã sau pentru a menține o temperaturã mai ridicatã iarna.Daca termostatul este în mințile lui rãmâne închis total sau parțial pentru a menține temperatura optimã in motor ,și dupã pornirea la rece și în timpul mersului ,la drum lung etc .Deci nu înțeleg cum unele mașini ajung "mai repede " la temperatura optimã daca este acoperit un radiator prin care practic nu circulã nimic ,el nefiind folosit de cãtre circuitul de rãcire care are termostatul închis și lasã sã circule lichidul de rãcire doar prin motor pânã la atingerea temperaturii optime.
Skip ads

  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Este simplu. Radiatorul nu opreste 100% aerul ce ajunge in compartimentul motor. Aerul ce trece pe langa radiator raceste motorul. Cu cat o raci nu are importanta. Tu de ce crezi ca la bmw esta grila activa? Doar asa de design?
  • Florin20

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2017

  • Mesaj Privat
..horaa are dreptate..la multe modele din noile generații au fost introduse grile radiator active,pompe apã variabile(nu circulã apa prin motor sau foarte putin)pânã motorul nu ajunge la temperatura optimã...
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Fara grila acoperita termostatul deschidea la 83-87 niciodata urcand mai mult de 87. Dupa montare urca la 89 si ramane la 89 chiar si dupa deschidere. Se vede deja o imbunatatire dar tot aceeasi imbunatatire o observasem si anii trecuti cu burete de parchet pus peste grile.

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Daca deflectorul ti-a ajuns intreg atunci cutia si-a facut treaba Confused . Mie unul imi place cum arata (negru lucios) si vad ca inchide aproape perfect partea de jos a barii fata. Sunt sigur ca-si va face treaba cu brio, acum cu el montat cand va mai ninge si se depune zapada pe jos nu-ti mai sar zloaie de la cel din fata direct in partea de jos a radiatorului de A/C (e mai ferit acum).

Si la mine e o imbunatatire, acum cu deflectorul montat apa motor ajunge la 85 grade C si acolo ramane (nu mai fluctueaza). Inainte ajungea la 82 grade C si mai sus nu mai urca decat daca faceam drumuri lungi prin oras.

Personal, nu ma astept ca cineva cu motorizare pe benzina sa inteleaga ce inseamna deflectorul asta de grila montat pe o motorizare diesel. La diesel chiar conteaza, pentru ca motoarele astea turbo-diesel common-rail sunt foarte eficiente si nu prea pierd caldura.

In ceea ce priveste pâsla, in cazul meu pâsla de capota + ambele chedere (cumparate din Sibiu) au fost 50lei (pret ,,la pachet,,). Cealalta pâsla pe care am luat-o din Vâlcea impreuna cu cele doua chedere a fost tot 50lei (la pachet). Am vazut ca cele doua chedere de capota se regasesc preponderent pe masinile aduse din Anglia (toate diesel-urile o au).

L.E:
Sa stii ca e si un minus cu chederele respective: cand ploua si deschizi capota SUNT PLINE DE APA. Opinia mea e ca trebuie montate pe capota cu silicon din abundenta ca sa nu intre apa pe dedesupt, altfel riscam sa dea rugina pe-acolo.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Eu cred ca le voi fura de pe masina mamei. Nu cred ca are nevoie de ele pe benzinar
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Revin cu recenzia completa dar cu o zi intarziere.
Dupa ce am montat-o am circulat vreo 60 de km, urban si exterior(deh, imi place sa conduc masina cu patina si personalitate) in diferite plaje de turatie, diferite elevatii. Temperatura exterioara a fost de 5-6 grade, panta a fost de vreo 1.5km cu o inclinatie de vreo 5-7 si serpentine (traim in romania unde indicatoarele sunt un lux). Temperatura maxima atinsa a fost de 97 de grade dupa reprize serioase de 4000-4500 rpm pe urcare cu treapta a doua si a treia, dar nu este o temperatura de speriat deoarece ventilatorul pe tr1 raceste pana ajunge la temperatura de 85-89 gr, benzinarele ajung si la 115 fara probleme. Pe loc cu incalzirea setata pe auto 24 gr motorul isi mentine temperatura sau scade, diferenta simtindu-se in mers cand efectiv se vede pe ecran cum aerul nu mai loveste si raceste motorul. Termostatul deschide acum la 87-89 si scade 1-2 grade, inainte de deflector la 10 grade deschidea la 83-87 si scadea pana pe la 76-78 ca apoi ridicatul la 83-87 de grade sa fie greoi acum in schimb chiar si dupa deschiderea termostatului pot sta cu incalzirea la maxim si nu scade foarte mult insotit si de o crestere a temperaturii in motor. As putea considera ca dezavantaj probabil o uzura prematura a termostatului dar si aici ma gandesc ca o data ce a ajuns la temperatura optima de deschidere acesta va ramane doar pe deschis.
PS: in acel etui imi tin clip-on-ul pentru ochelari iar imaginile nu sunt intr-o anumita ordine

  • mariocove

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salut ! Revin cu inca o opinie privind subiectul topicului...într-adevãr ,la masinile personale pe benzinã chiar nu am simțit vreo diferențã de temperaturã în motor varã / iarnã.Dar am experiențã destul de mare și cu mașini diesel ( Fiat Doblo/Ducato,Ford Transit ,Iveco Daily ,Renault Trafic/Master,Vw Transporter,Peugeot Boxer etc ) și vã zic cã nu am simțit nici o problemã privind temperatura optimã a motorului.Este adevãrat cã dureaza un pic mai mult ca sã ajungã la temperatura optimã motorul diesel ,poate cu 3-400 metri in plus fata de cel pe benzinã.Cam din anii 2000, la majoritatea mașinilor,acul indicatorului de temperaturã stã fix ,undeva in jurul valorii de 90 grade ( care este o pãcãlealã...temperatura motorului fluctueazã in funcție de multi factori ) ,însã cu siguranțã se încadreazã în "temperatura optimã " >80-98 grade.Atât timp cât acul stã acolo permanent ( mers barã la barã în oraș și la drum lung cu viteze relativ mari )și caldura vine in habitaclu suficientã in maxim 2 kilometri de la pornirea la rece ,chiar nu vãd nici o problemã cu mașina respectivã ...adicã nu știu dacã meritã investiția de care vorbiți ,mai ales cã vorbim doar despre câteva grade câștigate în plus.Multe mașini diesel enumerate mai sus au trecut de sute de mii de kilometri si motoarele sunt inca în mințile lor,deci nu poate fi vorba de uzurã prematurã datoratã temperaturii necorespunzatoare.
  • mariocove

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Și referitor la noua invenție BMW 2019 cu grila activa...mi se pare ceva nefiabil in timp ,vom vedea pe viitor cât este de bunã aceasta soluție și câte motoare se vor supraîncãlzi,o sã urmãresc forumul BMW pe aceastã temã.O simplã defectiune a senzorului de comanda ( de temperaturã ) sau o gripare a unor axe ale paletelor va duce la supraîncãlzirea motorului și la griparea lui,sau arderea garniturii de chiulasa etc .Motoarele tirurilor merg milioane de kilometri fara a avea astfel de soluții tehnice revoluționare precum acele grile active,însã poate este motorul prea in spate și nu ajunge aerul rece care trece pe lângã radiator...într-adevãr nu prea trec de 90km/ h ,însã nu știu dacã ãsta este un factor determinant.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Poate cu 300-400 metri? Mai pune. La noi in familie sunt 2 astra h, una benzina a mamei si cea diesel a mea. Pe timp de vara masina mamei ajunge la 90 de grade in nici un km, eu mai am de mers vreo 3-4 asta in conditiile in care a ei este automata hidramata si turatiile motorului sunt de diesel(ii schimba la maxim 2500...), ce sa mai vorbesc de iarna la -10 grade? Si asta in conditiile in care mama iarna isi porneste masina, asteapta sa ii coboare turatiile sub 1000(30 de secunde-1 minut), apoi pleaca la drum cu caldura pornita. In schimb, eu cu diesel astept 3-4 minute pe loc, apoi pornesc si nu dau drumul la caldura pana nu am prima deschidere de termostat. Dupa prima deschidere de termostat cu caldura pornita abia ca mai creste temperatura... probabil ca al meu diesel a supravietuit atatia ani(si km) datorita stilului meu de condus, la mine cel mai scurt drum implica 8-10km(dupa ce s-a incalzit motorul o mai si forjalesc, probabil tot din acest motiv cureaua de accesorii si rolele nu rezista mai mult de 2-3 ani desi montez doar inna si continental) si in fiecare iarna mi-am astupat grilele pe exterior cu burete de parchet pentru a se incalzi mai rapid... Cat de fiabil o fi sistemul la bmw nu are legatura in acest topic. Nu vorbim de fiabilitate ci doar de o crestere a temperaturii cat mai rapid posibil. La ford exista sistem de incalzire a antigelului cu bujii incandescente pe traseul de antigel pentru diesel(ma gandesc ca acest sistem ajuta ca altfel de ce l-ar monta), opelul fiind mai zgarcoman ne-a montat un radiator electric(cei norocosi) sub consola centrala dar nu incalzeste motorul ci doar aerul ce intra in masina. La a mea masina este prajit asa ca l-am anulat definitiv. Cand l-am cautat in dezmembrari imi cereau suta de euro, acum si daca s-a ieftinit il prefer anulat deoarece este o sugativa de vreo 80A, +6A faruri, +putina muzica, +servo ce papa ingrozitor de mult+degivrarea lunetei+triplele si uite asa depasesti 60-70% din capacitatea alternatorului(asta pentru cei norocosi cu 140A caci sunt altii cu 100/130A).
Prima varianta de acoperire a grilelor s-a facut prin demontarea barii si a grilelor din bara. Buretele era pus peste grila tinut de clipsuri dar era prea mult de lucru asa ca am trecut la cel exterior al carui montaj dura 1-2 minute dar arata mai mult sau mai putin placut ochiului... cateva poze din arhiva, daca nu ma insel prima varianta(cea mai dificila) a fost prin 2013/2014
PS: tehnologia bmw cu grilele active este de cel putin 5 ani

  • mariocove

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salut ! Dat fiind cã poți sã faci o comparație mult mai obiectivã decât mine cu privire la cele douã versiuni de Astra H benzina / diesel ,nu pot decât sã îți urez succes in acest proiect și sã rezolvi din problemele de incalzire rapidã a mașinuței.Intr-adevar,eu nu am o experiențã prea mare cu dieselurile de la Opel,am avut un Astra F 1.7 td Isuzu,dar l-am ținut puțin ,nu a prins o iarnã adevãratã .
PS Ai dreptate cu tehnologia de grilã activã BMW ,am rãsfoit forumul lor și este dinainte de G20/G30.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc. Cred ca aceata este cel mai activ topic din ultimele luni. Azi am inregistrat incalzirea de la 30 la 71 gr cu deflectorul montat. Maine urmeaza fara deflectorul pentru a face comparatie
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
mariocove a scris:Salut ! Dat fiind cã poți sã faci o comparație mult mai obiectivã decât mine cu privire la cele douã versiuni de Astra H benzina / diesel ,nu pot decât sã îți urez succes in acest proiect și sã rezolvi din problemele de incalzire rapidã a mașinuței.Intr-adevar,eu nu am o experiențã prea mare cu dieselurile de la Opel,am avut un Astra F 1.7 td Isuzu,dar l-am ținut puțin ,nu a prins o iarnã adevãratã .
PS Ai dreptate cu tehnologia de grilã activã BMW ,am rãsfoit forumul lor și este dinainte de G20/G30.

Am eu Vectra B 1.7TD ISUZU si nu exista comparatie. In capatul strazii deja iti da ceva caldura in parbriz, dar la motorul ala pe timp de iarna merg bujiile pe post-incalzire pana ajunge apa la 55 grade C (adica vre-o 6minute de la pornire). Si turbina IHI de pe acest motor are un circuit de apa al ei, separat. In plus e diesel cu injectie indirecta... astea pierd caldura la greu deci nu suporta comparatie de niciun fel raportat la diesel-ul common-rail. Iarna cand dau caldura pe pozitia a doua la Vectra B 1.7TD poti sa stai in tricou in habitaclu (spun asta fara niciun pic de exagerare). E altceva motorul de ISUZU original ,,Made in Japan,, de pe Astra F/Vectra A/Vectra B doar ca nu se mai incadreaza la normele de poluare moderne desi este un motor diesel ,,clean,, cu norma EURO 2 (adica fara sa aiba nevoie de implementare EGR ca sa ajunga la norma respectiva... asa cum a fost cazul cu multe alte motoare diesel din 1995-1998 gen VW/Audi sau Peugeot).
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Azi am reusit sa montez si pâsla a doua pe firewall, a fast ceva de munca cu asezarea ei doar ca trebuia sa o fac azi (am vazut pe meteo ca va ninge si începând de mâine temperaturile vor scadea zilnic). Pâsla de firewall de pe motorul 1.6 benzina se potriveste pe diesel-ul de ISUZU in proportie de 95% (cea de benzinar este mai subtire ca si material, are ceva gauri in plus pentru prindere dar si una în minus, deasemenea a trebuit sa decupez un pic în partea superioara acolo unde este prinsa clema ce tine conducta de vacuum) :

Mai trebuie sa gasesc ceva cleme de plastic sau metal ca sa le pun peste zonele din partea dreapta-jos unde nu am putut prinde pâsla peste cea de dedesupt cu vre-un surub ceva, voi cauta mâine sau la începutul saptamânii viitoare la un magazin de piese Dacia. Si mai ramâne sa caut inclusiv o bucata de cheder pentru partea din mijloc a capotei, pentru ca deocamdata pe mijloc intra aer din fata în compartimentul motor :



Ultima modificare făcută de ahappyuser la Vin 27 Dec, 2019 6:02 pm
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Ce curat este la tine sub capota. La mine e murdae tot motorul Smile . Pasla aia va ajuta la antifonarea zgomitului. La 1.9 nu isi are rost, toarce prea frumos sa ii infund zgomotul
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Eu am de pe fabrica ambele pasle , si sincer nu as renunta la ele.Alea in 16 valve poate se aud mai fin , dar astea in 8 parca sunt tractoare(nu ma deranjeaza).
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
SI 1.9-le le are dar eu unul nu i-as pune inca o pasla. Toarce prea frumos motorul sa ii infund zgomotul. 1.7 face ca un adevarat isuzu ce este, adica tacatacatacataca tractor Smile
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Saptamana trecuta au fost -8 grade C la momentul cand am pornit motorul de dimineata, apoi am facut un drum mai lung ca de obicei in sensul ca mi-am dus sotia la serviciul ei, apoi am continuat spre al meu. In total 8km. Pâna unde trebuia sa o las pe ea sunt cam 5km si ca niciodata am facut tot drumul numai intr-a doua la 2.300rpm (la Z17DTH asta e turatia de cuplu maxim). Recapitulez: am actionat demarorul si imediat dupa pornire am pus ventilatorul de caldura pe pozitia 1 orientat inspre parbriz si direct m-am pus in miscare. Dupa ce am parcurs o strada si jumatate apa era deja la 30grade C, cea ce mi s-a parut destul de bine si la aeratorul lateral al soferului venea un aer calâi. Am parcurs cei 5km cu a doua si am observat ca apa motor dupa 5km ajunsese la 60grade C. Ulterior m-am deplasat inspre serviciul meu, doar ca m-am plictisit sa merg tot cu a doua asa ca am dat si a treia oriunde am simtit eu nevoia si dupa 8km apa motor ajunsese doar la 72 grade C.

O sa repet experimentul la -15grade C sau chiar mai sus, sa vedem la ce temperatura ajunge apa din motor.

L.E:
Am uitat sa scriu aici ca-mi setez ventilatorul de caldura pe turatia 2 doar dupa ce ajunge la 60grade C apa din motor. Pâna atunci pe viteza a-ntâia. Oare ajuta la ceva sa mergi cu incalzairea pe mod recirculare si orientata inspre parbriz + jos la picioare ? A incercat cineva, se abureste parbrizul sau nu?
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Normal ca se abureste. Poti pune in tandem cu clima daca doresti; niste spuma de ras pe geamuri nu ar strica. La mine in teorie ar urma maine sau sambata
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Inca nu a ajuns deflectorul superior. Am sunat la autohut si cica nu a fost expediat de la furnizor. Le mai dau o sansa, daca nu imi ajunge pana vineri vor trebui sa imi returneze banii. Ce se vor bucura contabilii Very Happy
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR