- albertinho1990
- *
- 21 mesaje
- din 04 Mar 2016
- Astra 2003 Z16XE
- Ialomita
albertinho1990
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2016
- Mesaj Privat
- deleted-113970
- **
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Arcasu- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Covasna
- Masina: Vectra 2006 Y19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2019
- Mesaj Privat
Am si eu problema asta. Am fost si am schimbat bobina si o fost degeaba. Acum mi-au gasit dua supape cu problema si am erorile p301 si p300. Intrebare este... Eu daca schimb doar supape la cilindru 1, nu ii oare mai bine sa le schimb si la ceilalti cilindri?
Multumesc si seara buna!
Arcasu- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Covasna
- Masina: Vectra 2006 Y19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2019
- Mesaj Privat
Am programare la mecanic luni si ma gandesc ca e bine sa iau si supape la ceilalti cilindri si simeringuri si daca tot demonteaza sa iau si segmenti si distributie noua, da fie totul bine si nou. Ma puteti dirija daca mai trebuie ceva sau daca este ceva de facut acum cat se desface motorul? Ce e de verificat sau de reconditionat.. Acum, ca sa nu mai dau bani dupa aceea.
Arcasu- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Covasna
- Masina: Vectra 2006 Y19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2019
- Mesaj Privat
Am citit la forum de joi si sunt baieti aici care stiu sa recomande. Astept parere sa stiu daca merita sa fac masina toata sau fac doar 2 supape si o vand daca ajung acasa. Multumesc si concedii placute daca plecati!
- albertinho1990
- *
- 21 mesaje
- din 04 Mar 2016
- Astra 2003 Z16XE
- Ialomita
albertinho1990
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2016
- Mesaj Privat
https://ufile.io/3xdxeuq1
- albertinho1990
- *
- 21 mesaje
- din 04 Mar 2016
- Astra 2003 Z16XE
- Ialomita
albertinho1990
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2016
- Mesaj Privat




- deleted-113970
- **
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
Desi valorile lambdelor sunt instantanee in pozele tale, luam prin deductie logica...
Lambdele apar cu continut Sarac(Lean) si pe Benzina si pe GPL, asta inseamna ca ai in amestec combustibil mult si aer putin. In principal, niste sonde normale ar trebui sa incerce sa se stabilizeze in jurul tensiunii de 460- 625mV. La valorile masurate ar trebui sa vezi cum la cele 2 lambde oscileaza cand pe una, cand pe cealalta din Sarac in Bogat si invers, asta demonstrand ca lambdele incearca sa stabilizeze consumul corect si amestecul functie de gazele "citite" pe evacuare. Daca raman pe Sarac tot timpul, atunci asta e problema.
I
Cauze posibile si eventuale rezolvari:
1. Verifica etanseitatea furtunului cu cot care iese din clapeta si merge catre electrovalva de purjare canistra decantare gaze.
Este un furtunas subtire, cu cot, care de obicei se largeste sau se fisureaza si care introduce direct in admisie aer fals.
Aacest aer nu poate fi controlat de clapeta, pt ca furtunasul valvei de purjare este conectat in partea inferioara a corpului clapetei.
Ca sa il identifici, el este in partea din stanga-spate a clapetei si conyinua cu o teava de 8-10mm pana in valva de purjare care este de culoare neagra, clipsata pe carcasa filtrului de aer.
Logica este urmatoarea:
Ecu sesizeaza aer fals, inchide clapeta ca sa compenseze si tot asa, se creaza o bucla in functie de cum etanseaza acel furtunas pe stutul clapetei.
Cand ai acest aer fals in instalatie, lambdele corecteaza cu adaos de carburant prin intermediul ECU. Masina merge "inecat" iar datorita acelui furtunas imperfect etans, valorile fluctureaza haotic.
2. O problema ar putea fi Lambda 1, cea dinaintea catalizatorului. Se cunosc cazuri in care lambdele sunt "afectate in timp" de gazele de combustie GPL, este una din cauzele posibile, deci poate fi inlocuita si ea pentru o confirmare a defectului.
3. Caz nefericit ar fi catalizatorul infundat. Pentru a verifica asta, poti demonta Lambda 1 din catalizator, lasand gaura filetata pe post de "evacuare suplimentara", sona lambda ramanand cuplata in mufa, doar va da eroare de amestec gresit, dar tu vei putea testa daca se schimba situatia cu acceleratia lenta pe benzina intr-una mai "sportiva".
Se stie ca timpul de aprindere la GPL este mai MIC decat la benzina, deci, pe benzina ai o mica latenta fata de gpl in mod normal. Dar nu asa cum ai exemplificat mai sus...
Incepe cu acel furtunas de vacuum de la punctul 1 si revino cu ce ai gasit. Eu am rezolvat problema asta inlocuind acel cot din cauciuc.
Post edit:
Eu am gasit si valve de purjare blocate pe deschis, au prins mizerie si au lasat sa intre direct in admisie gazele din rezervor... Este si asta o posibilitate. O poti scoate si sufla prin ea, ca sa vezi daca nu este si ea cu problema. Poti verifica mai simplu, fara sa o desfaci de acolo, cu masina la ralanti, desuruband capacul de la rezervor. Motorul ar trebui sa se accelereze sau sa se accelereze si sa moara subit.
Clapeta este curatata? Furtunele de la capacul de culbutori sunt prinse etans la capete? In partea dreapta spate a clapetei este un furtunas subtire care vine din capacul de culbutori. Poti lua un ac de seringa si sa desfunzi gaurica din stutul clapetei, acolo unde intra acest furtunas.
- deleted-113970
- **
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
Exceptand punctele 2 si 3, pe care eu le-as exclude momentan, ar mai fi si un punct 4, mai rar, dar intalnit la motoarele cu ceva uzura.
4. In filmulete, pe cil 1 cat si pe 4 exista uneori o diferenta de 3° care ramanea relativ constanta.
Din cazuistica, cilindrii extremi 1si 4 sunt mai expusi la uzura decat cei intermediari, deci este si asta o posibilitate sa nu etanseze bine ceva pe acolo... supape, segmenti. Nu cred ca este cazul sa gandim pana intr-acolo... O confirmare ar fi depunerile acumulate pe bujiile 1,4 fata de 2,3.
Se stie ca pe gpl exista o ardere a combustibilului "mai uscata cat si mai completa, fara reziduuri lichide", comparativ cu a benzinei.
Benzina ar asigura, totusi, o oarece ungere si ca exemplu, sunt cazuri in care service-uri de specialitate refera la faptul ca masina ta, z16xe, conform specificatiei producatorului, ar trebui sa functioneze doar cu benzina 95, nu cu benzina aditivata, GPL, CNG sau HHO, deoarece in timp se pot afecta supapele. Ceea ce explic mai jos, de fapt:
- caldura datorata exploziei este mai mare la GPL sau benzina cu cifra octanica mare (98-100 sau "aditivata") decat la benzina cu cifra mica (95). In timp, "buzele supapelor" sunt afectate, segmentii de foc se altereaza si ei si degenereaza in nevoia de a repara aceste defecte.
De asemenea, am intalnit si cazuri in care chiulasele s-au "strambat in timp" si au inceput sa se imprumute gaze de ardere intre cilindri, dar utopic vorbind, nu cred ca se confirma in cazul tau... Doar daca ai lasat masina fara lichid de racire sau fara ulei...
Este o varianta ce necesita reparatia motorului, plauzibila, dar pana acolo, verifica, te rog ce e cu vacuumul ala.
- albertinho1990
- *
- 21 mesaje
- din 04 Mar 2016
- Astra 2003 Z16XE
- Ialomita
albertinho1990
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2016
- Mesaj Privat


- deleted-113970
- **
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
Problema asta cu eroarea care se plimba de pe un cilindru pe altul a fost rezolvata rapid chiar si cu o banda de izolat si niste coliere pe furtunasele de vacuum, ramanand sa le inlocuiasca ei ulterior cu furtune noi. Daca au facut-o, este bine, daca nu, se pare ca solutiile provizorii au ramas, ca de obicei, de durata si umbla cu masinile in stadiul ala...
O intrebare: cati km are masina, ce ulei folosesti? Minunea asta cu simptomatica ta am rezolvat-o la mine pana sa segmentz motorul, folosind un ulei mai gros, full sintetic...
- albertinho1990
- *
- 21 mesaje
- din 04 Mar 2016
- Astra 2003 Z16XE
- Ialomita
albertinho1990
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2016
- Mesaj Privat

- albertinho1990
- *
- 21 mesaje
- din 04 Mar 2016
- Astra 2003 Z16XE
- Ialomita
albertinho1990
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2016
- Mesaj Privat


https://easyupload.io/erx5pj
https://easyupload.io/8ytnfo
- olteniteanul
- *
- 9 mesaje
- din 23 Jun 2016
- Calarasi
olteniteanul
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Calarasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2016
- Mesaj Privat
MStan205
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2019
- Mesaj Privat
- albertinho1990
- *
- 21 mesaje
- din 04 Mar 2016
- Astra 2003 Z16XE
- Ialomita
albertinho1990
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2016
- Mesaj Privat
- ciprinell_bossu
- *
- 21 mesaje
- din 19 Jun 2012
- Prahova
ciprinell_bossu
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2012
- Mesaj Privat
- albertinho1990
- *
- 21 mesaje
- din 04 Mar 2016
- Astra 2003 Z16XE
- Ialomita
albertinho1990
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2016
- Mesaj Privat
- ciprinell_bossu
- *
- 21 mesaje
- din 19 Jun 2012
- Prahova
ciprinell_bossu
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2012
- Mesaj Privat