- marianmatei
- *
- 8 mesaje
- din 05 Jan 2017
- Astra 2005 z14xep
- Bucuresti
marianmatei
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2017
- Mesaj Privat
- marianmatei
- *
- 8 mesaje
- din 05 Jan 2017
- Astra 2005 z14xep
- Bucuresti
marianmatei
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2017
- Mesaj Privat
- joanovics
- **
- 135 mesaje
- din 18 Jul 2012
- Zafira 2001 Z16XE
- Mures
joanovics
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2012
- Mesaj Privat
- Dany3lLs
- **
- 115 mesaje
- din 06 Jun 2014
- Agila 2000 Z10XE
- Bucuresti
Dany3lLs
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2000 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2014
- Mesaj Privat
SENSOR,CRANKSHAFT REVOLUTIONS
93178045
6235645
http://www.ecat24.com/opel/...5/6738,6737,6739/


- joanovics
- **
- 135 mesaje
- din 18 Jul 2012
- Zafira 2001 Z16XE
- Mures
joanovics
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2012
- Mesaj Privat
- joanovics
- **
- 135 mesaje
- din 18 Jul 2012
- Zafira 2001 Z16XE
- Mures
joanovics
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2012
- Mesaj Privat
- Dany3lLs
- **
- 115 mesaje
- din 06 Jun 2014
- Agila 2000 Z10XE
- Bucuresti
Dany3lLs
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2000 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2014
- Mesaj Privat
cod senzor: SENSOR,CRANKSHAFT REVOLUTIONS
10456604
1238938
- joanovics
- **
- 135 mesaje
- din 18 Jul 2012
- Zafira 2001 Z16XE
- Mures
joanovics
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2012
- Mesaj Privat
- GabyYO9INU
- *
- 2 mesaje
- din 17 Apr 2013
- Vectra 1998 X16XEL
- Prahova
GabyYO9INU
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2013
- Mesaj Privat
1.Saltat masina cu cricul pe dreapta suplimentat de o buturuga
2.Se slabeste usor cricul pana pragul se sprijina pe fata buturugii dar nu prea mult sa nu deformati buza pragului care fiind ingusta se poate deforma (buturuga este pentru asigurarea cricului)
3.Puneti un covor de ceva sau o planseta de pal (eu asta am avut) dedesubt ca sa ajungeti pana sub motor in directia amortizorului din spatele sau pe sub planetara din dreapta
4.Nu uitati frana de mana in prealabil trasa ferm bagat in treapta I si pus la roata spate stanga o pana de ceva sau o caramida
5.Pentru mine nu a fost problema sa intru astfel dedesubt.Am 68 kg si sunt suplu.Pentru persoane mai corpolente s-ar putea sa nu mearga si sa cautati un canal sau rampa.Am desfacut senzorul pe care nu il puteti confunda deoarece are cupla inclinata fata de corp,se afla cum priviti din pozitia de sub masina imediat in dreapta amortizorului peste planetara dreapta.
6.Se scoate cupla cu atentie marita prin deblocarea clipsului de zavorare(daca nu merge prin simpla strangere intre degete trebuie sa va ajutati de un varf de surubelnita fina) dupa care trageti usor cupla si iese.Cu o cheie inelara de 8 se desface surubul cu care este prins senzorul in bloc.Daca este mizerie in jurul senzorului in prealabil curatati apoi desfaceti surubul.Trageti prin usoare rasuciri stanga -dreapta senzorul afara.Trebuie sa iasa relativ usor.Mai vedeti odata sa nu aveti mizerie si introduceti noul senzor in aceeasi pozitie de data asta apasand ceva mai ferm si tot prin rasuciri usoare stanga-dreapta pana cand invingeti garnitura ca un inelus si senzorul vine la nivel cu urechea la surub.S-ar putea ca pana potriviti surubul garnitura sa il impinga iarasi in afara.Nu este problema daca ati potrivit surubul se trage de la sine.Atentie la surub trebuie infiletat cat permite la mana si apoi folositi cheia.Nu strangeti sa pocneasca senzorul!
7.Introduceti cupla pana se autozavoraste, verificati integritatea cablului si a izolatiei.
8.Scoateti tot de sub masina scoateti buturuga si coborati cricul.
9.Resetati codul de eroare stocat ultima data daca aveti leptop si interfata daca nu prin scoaterea bornei de la baterie cum am facut mai sus in camp.Va amintiti?
10.Nu accelerati de nici o culoare dupa pornire timp de cca.15 min.Motorul trebuie sa ajunga la temperatura de regim fara a accelera
Si acum sa ne ocupam putin de senzorul pe care l-am scos:
L-am masurat cu ohmetrul si avea intr-adevar 960 ohm dupa cum arata dl.dancuciureanu, dar la temperatura camerei.In apa fierbinte (100grad) el saracu o lua pe aratura pana cand in zece secunde se intrerupea iar pe scala de 200Mohm nu mai arata nimic.Deci ECU nu mai avea ce sa vada si ca atare stoca instantaneu P0335.
Concluziile mele:
-senzorul era bolnav mai demult dar nu m-am prins.De ce cred asta?Pentru ca in functie de temperatura mediului masina mergea uneori bine alteori mai rau (tragea mai bine sau ca un magar)
-teava de esapament afumata ca hogeagul de pe casa bunicii (acum este curata ca la cumparare si la evacuare picura apa de condens)
-masina merge rotund si raspunde binisor (trebuie sa mai vad intr-o zi valva egr si throtle)
-si cam asta-i tot...A, de ce s-a defectat senzorul?Din motivul nenorocit al coeficientilor de dilatare diferiti pentru bobina si miezul magnetic si al rasinei din care este facut corpul senzorului.Regimul de temperaturi al senzorului este cel al blocului motor adica rece-fierbinte iar dilatarile si contractiile suscesive in timp fac ca bobina senzorului sa cedeze.In general la bobine incastrate se rupe o spira care ramane cap-cap la rece iar la dilatare se departeaza capetele si apare intreruperea.
Multumesc ca ati citit! 😃
szityi
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Harghita
- Masina: Meriva 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2018
- Mesaj Privat
Buna ziua.
Am primit de la un vecin un senzor punct mort adica senzor crancshaft (second hand dar original GM) ptr Opel Meriva Z16SE. L-am masurat la temperatura camerei cu multimetrul digital exact cum am vazut si in poza. Imi arata valoarea 1. L-am masurat si dupa incalzire in apa fierbinte si tot 1 arata. Ciudat este faptul ca daca-l las conectat senzorul pe aparatul de masurat si il lovesc usor si repetat de o suprafata din metal pentru o secunda arata diferite valori. 1.248 , 1.098 , etc.
Senzorul este defect? Pot sa-l arunc?
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
szityi
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Harghita
- Masina: Meriva 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2018
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
szityi
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Harghita
- Masina: Meriva 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2018
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
szityi
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Harghita
- Masina: Meriva 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2018
- Mesaj Privat
- dani.daniel
- *
- 6 mesaje
- din 09 Apr 2018
- Zafira 2007 Z19DT
- Dolj
dani.daniel
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2018
- Mesaj Privat
Am o agila de 3 ani cu care am mers aproximativ 5000 km. Tot timpul pornire la sfert, mers bine. La testul cu pedala am gãsit cod defect senzor ax came. Asta când am cumpãrat-o. Mergând bine nu am umblat la ea.
Acum am schimbat uleiul, aveam Eneos 10w40 și am pus gm 10w40. La câteva sute de km a început sã batã motorul. Zgomot de tacheți plus încã o bãtaie la pornire, ceva cum ar lovi pistoanele in ceva. Mașina pornește foarte bine, de la 2500 de ture nu se mai aude nimic. Dacã ruleazã la turații mici revine bãtaia de tacheți. Dacã stã doua zile nu mai bate la pornire cu doar când e cald și repornesti motorul.
Are legãturã cu uleiul? Are vreo vinã senzorul?
Mașina nu trage prea bine. Are 140 mii, cred eu cã reali, motor z12xe
Ultima modificare făcută de dani.daniel la Vin 05 Jun, 2020 10:22 pm
- dani.daniel
- *
- 6 mesaje
- din 09 Apr 2018
- Zafira 2007 Z19DT
- Dolj
dani.daniel
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2018
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dani.daniel
- *
- 6 mesaje
- din 09 Apr 2018
- Zafira 2007 Z19DT
- Dolj
dani.daniel
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2018
- Mesaj Privat