Ce omiti sa iei in calcul este ca pe acea banda de depasire, o coloana de masini depaseste alta coloana de masini, mai lenta. Deci se fluidizeaza mai eficient pe termen lung.
daca tu mentii opinia ta ca e normal ca cel din spate sa astepte eu iti dau un contra argument.
da, asa vor mege tot cu aceeasi viteza. sa zicem 110 pe banda 1 si 120 pe banda 2. asta in caz fericit.
dar daca cel din spate va avea pioritate de la cei din fata si se va duce, automat tot cel din spate, ultimul din sir va putea sa treaca pe banda de depasire pentru ca atunci cand schimbi benzile tre sa dai prioritate, nu? deci tu daca esti pe la jumatatea sirului va trebui sa astepti sa treaca aia din spate. (deci aici vor putea trece concomitent si cei din fata si cei din spate. daca tu esti in spatele unui sir de pe banda 2, cu ala din fata cae merge cu 120 si in spatele lui 100 de carnati ca el nu se da... atunci sansele tale sa mai ajungi sa depasesti sunt aproape nule)
pe partea cealalta, daca tu ai facut loc aluia din spate, si el merge sa zicem cu 150 dar tu dupa ce te-ai relocat pe banda 2 vrei sa mergi cu 160 automat va trebui sa.l devansezi. cel din fata ta se va replia sa.ti dea tie voie. asa vrei nu vrei viteza o puteti creste la infinit, (aici automat viteza medie pe banda 2 e mult mai mare decat in cazul in care carnatul merge cu 120)
ps. cifrele sunt pur subiective si ajuta doar la exemplu.
ai prins ideea? ce e mai "fluidizabil"? sa mearga 2 benzi, una cu 110 si cealalta cu 120? da daca tu ai o urgenta si vrei sa mergi sau esti nevoit sa mergi tare?
sau ca pe banda 1 cu 110 si pe banda 2 pana la infinit... unde va fi fluxul mai mare de masini si automat fluidizare?