Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,770
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Stimati colegi,

Am gasit o pereche de faruri xenon AHL complet echipate, modul pentru reglare faruri si cantar, toate pentru un retrofit la masina din semnatura. Farurile arata decent in poze, exista mufele originale pe toate componentele ce vreau sa le cumpar si toate au fost demontate de pe aceiasi masina care a avut aceasta optiune de fabrica.

Va rog sa-mi spuneti ce trebuie sa verific cand ajung la vanzator, pentru urmatoarele aspecte:
- vreau sa fac o proba ca sa ma conving ca farurile sunt functionale (chiar si pentru cateva secunde)
- as vrea sa nu iau teapa cu unele ce au fost demontate de pe masini cu volan pe partea dreapta.

Va multumesc.

L.E:
Spalatoarele de faruri, borcanul cu pompa auxiliara plus furtunele pentru spalatoare le-am cumparat deja saptamana trecuta de pe o Astra H ce a avut de fabrica pachetul ,,echipare de iarna,, pe faruri halogen. Cablarea o voi face personal, deci cade in sarcina mea reusita intregii lucrari.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,770
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Vanzatorul nu a fost de acord sa le alimentam pe direct (sa nu ardem balastul, etc) si cum nu am gasit niciun actzibild cu cod GM sau Opel pe far (desi se vedea locul unde au fost initial) si cum nici dupa demontarea capacului de la bec nu am gasit un cod valid pe spatele corpului de lentila sa aflu mai multe de pe Internet, am cerut vanzatorului sa le faca semne cu vopsea si le-am luat ,,in blind,,. N-am mai facut asa un deal ciudat cu piese SH in viata mea… dar presupun ca toate au un inceput in viata, deci nu pot decat sa sper ca intr-un final farurile sunt de Europa si nu am luat teapa.

O sa incep cablarea pe masina dupa ce o sa ma documentez in TIS2000 si dupa ce recitesc tot ce e valoros (si fara de greseli) aici in topic.

Stima.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,640
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Teoretic, avand toate componentele, ar trebui sa fie destul de usor de facut, cu ceva probleme la partea de aspect (al lucrarii).
Daca vei incerca farurile "pe banc", atentie la alimentarea fazei scurte, pentru ca instalatiile acestea sunt pretentioase la surse in comutatie (ar trebi un acumulator in paralel), altfel aparenta va fi de bec ars.
In rest, mult succes!

P.S. Am masina cu aceasta dotare din fabrica, daca este nevoie de ceva detalii ...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,770
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Da, cu siguranta o sa revin aici cu ceva intrebari.

Defapt una o am deja si anume : cum este cablat ,,cântarul,, de sub masina? Cu cablaj tras prin masina pana ce cablajul iese pe undeva in partea din spate a masinii in zona unde este instalat cântarul, sau acesta este cablat in totalitate pe sub masina pâna in fata ?

Probabil va trebui sa gasesc un Astra H in dezmembrari ca sa vad exact cum sunt trase firele, ca nu pot sa-mi imaginez altfel.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,640
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Sunt 99% convins ca acele 3 fire, merg pe langa cele catre senzorii de ABS spate si cele pentru sonda litrometrica (si pompa carburant, cine are).
Modulul vine fixat langa levierul pentru deschiderea capotei si tot pe acolo trec si instalatiile despre care ziceam si presupun ca merg pe langa prag pana in spate.
Nu stiu exact locul pe unde trec prin caroserie, presupun ca pe undeva in dreptul banchetei spate, dar sincer nu m-am "lovit" niciodata de treaba asta.
Daca nu iese la iveala, imi spui si "o caut" pe a mea.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,770
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am inceput documentarea pentru operatiunea de montare sistem spalator de faruri. Vad ca trebuie tras un fir de plus din mufa pompei de mare presiune a vasului spalator pâna in UEC. Exista vre-o sansa sa am deja firul tras, daca masina a venit de fabrica cu buton SPORT si cablaj IDS? Proiectoare nu am in bara, dar cred ca am deja trase mufele albastre pentru proiectoare pâna in fata masinii.

Sau sa intreb altfel: este cineva dintre cei ce-au facut retrofit la spalatoarele de far cand si-au montat farurile XENON si care au gasit deja masina precablata pentru sistemul de spalare faruri la Astra H ?

Daca nu am deja prezent pinul de plus la pozitia 46 in UEC, atunci va trebui mai intai sa dau o raita prin dezmembrari ca sa extrag un pin dintr-un UEC ce a fost deja demontat.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,770
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Revin in topic pentru ca astazi am inceput montarea componentelor necesare pentru sistemul de lumini AHL cu faruri bi-xenon.

Deocamdata am reusit doar performanta de a monta ,,cântarul,, pe suruburile lui din caroserie si l-am cuplat la puntea spate. Dupa multe cugetari am ajuns la concluzia ca cu asta ar trebui inceput si bine am facut... pentru ca dupa 20ani de rugina o sa ramaneti surprinsi ce a mai ramas din suruburile (complet neprotejate, puteau sa puna macar doua piulite din plastic de doi eurocenti pe ele!) pentru ca peste acele suruburi trebuie strans in doua piulite de metal ,,cântarul vietii,, daca pot sa-i spun asa. Am avut norocul sa lucrez intr-un garaj cu saht asa ca am lucrat stând în picioare, cu timp berechet la dispozitie... si cumva am avut inclusiv sansa sa mai gasesc ceva urme de filet pe suruburi, astfel ca folosind o pasta de blocare puternica intr-un final am reusit fixarea ,,cântarului,, la locul lui pe caroserie. O sa revin mai pe larg cu poze si impresii intr-un post separat într-una din zilele urmatoare.

Pentru mâine si poimâine mi-am programat inlocuirea vasului de apa, cablarea pompei de spalat faruri in UEC, montarea farurilor, inlocuirea mufelor de far de pe masina cu altele ce contin pinii de masa lipsa, cablarea UEC pentru ,,controller-ul AHL,, ce comanda reglajul automatizat al farurilor pe verticala, activari, calibrari, etc... deci tot ce e necesar ca sa fac sistemul asta sa fie functional ca de fabrica.

Rugamintea mea pentru cei ce au mai cablat in UEC, va rog sa ma luminati si pe mine cu urmatoarele detalii (daca ati mai facut):
- cum procedez ca sa scot afara mufele(sectiunile) XE1 si XE2 din UEC? Exista ceva clipsuri de fixare pe laterale care trebuie impinse ca sa trag apoi afara sectiunile respective, sau sunt cu ceva suruburi de fixare ascunse care nu se vad, pentru ca in pozele ce le-am vazut eu pe internet nu pot sa-mi dau seama?
- presupun ca mufa(sectiunile) XE1 si XE2, la pozitiile unde trebuie adaugate conexiunile pentru pompa de spalat faruri si pentru controller-ul AHL, exista ceva dopuri de protectie sau doar e acoperit cu ceva silicon pentru protectie ca sa nu intre condensul sau apa acolo, si pe ar trebui sa le scot? Daca da, atunci cum procedez, merge pur si simplu prin impingere (de sus in jos) si acestea ies usor?

Orice alte detalii privind cablarea UEC si pe care le puteti impartasi aici sunt binevenite. Nu as vrea sa bajbâi o ora mâine pe caldura.. doar asteptand sa-mi pice vre-o ideie despre cum sa procedez eu corect sa pot sa demontez mufele(sectiunile) respective din UEC fara ca sa rup ceva pe-acolo (masina e la un prieten in curte, nu avem copertina sau altceva de gen.. deci o sa lucram direct afara).

Cu stima.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,640
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Mufele ies in sus, adica vin dupa UEC.
Sunt tinute pe pozitie de cate 4 cleme/sigurante de plastic (pe fiecare mufa), care pot fi deblocate cu un obiect destul de plat, introdus prin golurile prevazute pentru acest scop.
Din cate tin minte, firele sunt destul de scurte si te vor incurca putin la scoaterea mufelor.

Pini nu am scos, dar pare ca trebuie culisata acea siguranta magenta sau roz, pana in capat si in aceasta fotografie, pare ca ar fi deja "garniturile" de silicon si la pinii lipsa.

P.S. Gasisem cateva fotografii elocvente, am si marcat pe ele clemele/sigurantele si locasul unde trebuie introdus obiectul plat (surubelnita subtire etc.), dar se pare ca nu mai reusesc sa adaug imagini.
Oricum, totul este intuitiv.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,770
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns. Mufele tip baioneta ce trebuie introduse in UEC-ul meu le am deja, am primit de la cineva care dezmembreaza Opel o mufa XE2 completa pe care am facut-o bucati folosind un fierastrau mic si doi clesti tip svic (mic si normal) pe care-i am in dotare. Am ciugulit cu cei doi clesti in jurul pinilor pâna ce am putut scoate firele (nu am avut set de extractoare si doar pentru acest ultim proiect mai mare nu am vrut sa mai cumpar un set de pe internet).

Deci sectiunile XE1 si XE2 sunt ambele clipsate, acestea se pot declipsa si apoi vin in sus (atât cât vin).
Cu dopurile/siliconul prezent in scop de etansare pentru gaurile necablate din XE1 si XE2 ar trebui sa pot sa ma descurc.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,770
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Astazi am mai avansat cu proiectul: am inlocuit mufele de far halogen originale de pe masina mea (8pini) cu cele de far xenon (10pini), am extras pinii din mufele originale (cu rabdare, unul câte unul) si i-am pus in cealalta mufa dupa ceva poze de dinainte de operatiune. Pinii de masa aditionali i-am prelungit pâna la punctele de masa prezente pe caroserie (cele de sub faruri) folosind papuci de masa sertizabili cu gaura (de opt, cred). Apoi am montat stropitoarele de faruri in bara fata (unde am aflat ca nu am nici macar cablaj de proiectoare tras de fabrica, desi credeam ca am), am inlocuit apoi vasul stropgel si am cablat cu plus si minus pentru pompa de spalat faruri, minus am tras fir cu papuc pe caroserie sub farul de pe partea soferului, plusul l-am adus pe pinul 46 din sectiunea XE1 (a fost chiar usor de inserat pinul respectiv, exact asa cum a explicat colegul @sebage mai sus): se declipseaza sectiunea XE1, se ridica in sus, apoi se declipseaza cadrul din plastic roz si se trage de el pe lungime pentru ca gaurile din cadrul roz sa se alinieze cu cele din sectiunea respectiva si pe urma iti da voie sa impingi pinul respectiv pâna sus la locul lui unde acesta se clipseaza si apoi ramane fixat pe pozitie.

La sectiunea XE2 a fost notabil mai greu, trebuie declipsata sectiunea apoi cadrul roz si tras de cadrul roz pe lungime ca sa se alinieze gaurile: aici pinul negru pozitia 39 (ignition_voltage) a fost relativ usor de inserat, pinul alb pozitia 48 (HSCAN-Low) a fost dificil de introdus pâna sus la locul lui... iar pentru pinul verde pozitia 46 (HSCAN-High) trebuie sa te înarmezi cu toata rabdarea din lume si sa stai bine cu nervii, caci e teribila pozitia de lucru datorita faptului ca firele din sectiunea XE2 toate sunt scurte si nu poti sa inclini mufa suficient ca sa lucrezi pe verticala. Aici m-ar fi ajutat mult daca as fi primit sfatul cum ca pentru firele ce trebuiesc introduse in sectiunea XE2 TREBUIE demontata bateria sa poti sa scoti mai apoi vasul de expansiune si pe urma se face ceva mai mult loc încât sa poti întoarce sectiunea XE2 ca sa poti lucra apoi de sus, direct pe verticala ca sa poti introduce pinii lipsa mai usor. Eu nu am stiut de acest aspect, nici nu am lucrat de unul singur si dupa 8h de munca per total chiar nu mai aveam nervii sa demontez bateria + vasul de expansiune dupa ce ne-am chinuit teribil cu introducerea ultimului fir, cel de culoare verde. Am tras serios de firele din XE2, acum nici nu stiu sigur daca nu am intrerupt vreunul, pentru ca majoritatea dintre ele sunt fire subtiri si 8buc dintre ele sunt pentru comunicatia pe magistrala CAN. Sper totusi ca firele nu au fost afectate ca sa dau in altele pe viitor si sa fiu pus in situatia de a inlocui toata sectiunea XE2.cu alta din dezmembrari (totusi am incredere ca nu va fi cazul). Nu a mai fost suficient timp ca sa cablez controller-ul AHL, doar ce am inchis UEC-ul ca se facuse ora 10 seara si apoi am verificat scurt daca se aprind farurile din blocul de lumini. Intradevar, farurile se aprind pentru 2secunde, apoi se sting pentru ca nu sunt activate in UEC, dar am avut timp sa verific (pornind tot câte doua secunde) care e pattern-ul farurilor, si îmi pare ca totusi sunt faruri pentru EUROPA (circulatie pe partea dreapta), deci intr-un final nu am luat teapa cu ele.

SFAT:
Am vazut ca firele verde si alb care sunt folosite pentru comunicatia pe magistrala CAN sunt torsadate(rasucite toate in perechi de doua), pentru ca sa nu apara interferente pe distanta pe care circula informatia între modulele masinii. Indiferent de modulul destinatie ori de distanta, pinii verde si alb pentru comunicatia CAN sunt rasuciti individual unul cu celalalt de catre fabricantul masinii. La fel am procedat si eu, deasemenea consider ca ar fi bine sa procedeze la fel oricine cableaza verde si alb pentru CAN.

L.E:
In UEC, respectiv la sectiunile XE1, XE2 (si cred ca si XE3) pe pozitiile unde nu sunt prezenti pini de conexiune, în partea opusa exista niste garnituri din silicon introduse acolo cu rol de dop de protectie, pentru ca sa nu intre apa sau consens direct în sectiunile respective. Totusi... am observat ca la mine, dupa demontare, se vedeau urme de condens la unii dintre pinii prezenti în sectiunile XE1 si XE2, asadar concluzionez ca proiectul pentru UEC desi este unul inteligent d.p.d.v al ingineriei prezente executia facuta de firma TYCO este una proasta, pentru ca orice-ai face tot o sa gasesti în UEC ceva urme de condens chiar si pe vara (ce sa mai vorbim de perioada de iarna, unde condensul este în mod sigur prezent acolo).

Mâine continui cu proiectul, o sa fac si niste activari cu Op-Com... pe urma o sa aflu daca ,,cântarul,, de pe puntea spate si controller-ul AHL sunt si ele functionale (sper ca tot ceea ce am cumparat va fi ok, într-un final).
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,770
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Astazi am mai înaintat putin, am adus cele 3fire de la ,,cântarul,, instalat pe puntea spate pâna în zona de la picioarele soferului (pe partea stânga) trecând prin canalul de cablu prezent sub usile de pe laterala stânga a masinii. Am observat ca la masina mea nu exista locasul unde se monteaza controller-ul AHL, probabil ca e pe undeva pe sub buretele prezent sub mufa de îmbinare de la baza stâlpului A al masinii.

Am cosmetizat putin si farurile: am pensionat becurile H7 din farurile cu xenon si le-am inlocuit cu ale mele (OSRAM, mai puternice si cu putine ore de functionare), deasemenea am pus becuri de pozitie Philips albastre, am demontat becurile D2S si aici am dat peste o ,,româneasca,, (un bec OSRAM XENARC vechi de cand era bunica fata si celalalt un Philips D2S ceva mai nou). Urmarea a fost ca am comandat doua bucati OSRAM D2S Cool Blue Intense NEXT GEN (model 66240CBN) si stau pregatit sa le fac retur daca nu primesc si holograma de tip nou la ele, sper totusi ca sunt ce trebuie dupa ce am vazut ca e plin internetul si site-urile din Romania de becuri auto care sunt FAKE-uri).

Disperarea mare e cu cablarea celor 3fire din sectiunea XE2 înspre habitaclu: initial am demontat bateria, suportul pompei ABS si am tras deoparte vasul de expansiune ca sa încercam trecerea firelor pe lânga manunchiul principal de fire ce traverseaza în habitaclu însa nu am avut nici o sansa sa putem trece prin cauciucul respectiv folosind o surubelnita ca unealta de gaurire, cauciucul e gros si foarte tare. Am incercat apoi sa trecem pe lânga cablul bowden de deschidere al capotei însa si aici nu ne-a lasat sa trecem pe lânga el, dopul de cauciuc e al naibii de strâns pe camasa cablului. Am cautat apoi intr-o disperare dupa un eventual dop de cauciuc lasat de fabricant în firewall pe partea soferului (pentru un eventual retrofit) însa n-am gasit nici o trecere.

Stie cineva vreun loc pe unde am putea traversa cu firele spre habitaclu, oare a mai încercat cineva si stie unde exista o trecere ?

Daca pâna mâine la prânz nu vine nimeni cu o ideie salvatoare, mâine obligat/fortat va trebui sa demontez stergatoarele, sa scot protectia de plastic de sub stergatoare si apoi sa trag înspre fata masinii cablul bowden de deschidere al capotei cât sa putem da o gaura prin dopul de cauciuc prezent pe cablu, folosindu-ne de o masina de gaurit si ceva burghie pentru lemn. Sper sa pot traversa mai apoi si sa se termine drama asta neasteptata cu traversatul firelor dinspre XE2 pâna în habitaclu.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,640
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Pare ca ar fi o astfel de trecere, undeva deasupra de furtunurile pentru calorifer , cel putin eu asa inteleg din ceea ce a prezentat colegul @SB46MRS.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=102121
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,770
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Da, pare a fi un dop de cauciuc acolo, la fara zece si privind dinspre centrul tulumbei de frâna.
In mod ciudat noi nu l-am vazut astazi, desi ne-am uitat cu o lanterna buna.

Daca am si eu dopul respectiv, atunci ,,m-am scos,, si nu mai e nevoie de demontat stergatoarele.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,770
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Astazi am mai avansat cu cablarea masinii. Intradevar, exista dopul respectiv în firewall si la mine, noi nu l-am vazut pentru ca am doua pâsle la firewall (asezate una peste alta) si a doua fiind de motorizare 1.6benzina e mai lunga în zona centrala si trece peste zona pe unde se putea vedea dopul de trecere spre habitaclu.

Asadar, am impins de dop din habitaclu spre înafara si acesta a iesit destul de usor, l-am gaurit apoi cu un burghiu de lemn cu diametru de 9mm, pe urma am bagat camasa din plastic (care e defapt un furtun de apa ce merge prin canalul de cablu de sub usi pâna în spatele masinii la spritziera spate, furtunul e de pe o Astra H break pe care l-am taiat de sub bord si lânga REC ca sa am lungime) camasa asta find cea prin care trec firele cablate anterior în sectiunea XE2. Am continuat cu firele respective pâna deasupra manetei de deblocare încuietoare capota motor, acolo fiind locul destinat pentru fixarea în suruburi a controller-ului AHL ce lucreaza cu farurile si cu ,,cântarul,, de pe puntea spate. Cu aceiasi ocazie am constatat ca cei 3m de fir cu care am prelungit fiecare dintre firele de la ,,cântar,, pâna în habitaclu sunt suficiente pe lungime pâna la controller-ul AHL, aditional am mai tras un cablu de masa scurt pâna la un punct de masa din apropiere si apoi pentru firul maro cu galben ,,level-bit-signal,, din mufa blocului de lumini.. pe acesta l-am taiat si prelungit dedesupt pâna în mufa controller-ului AHL (per total, am prelungit 8fire de 0,5mm în sectiune). Ulterior, am conectat Op-com si am programat în UEC pentru faruri AHL si stropitoare de far pe prezent. Am luat contactul, am pus contactul si deja în Op-Com puteam citi date din AHL controller, m-am asezat apoi de curiozitate la baza portbagajului si s-a schimbat imediat valoarea raportata de catre ,,cântar,, deci si acesta este functional.

Neavând farurile cuplate în mufele de la masina nu am mai probat daca ramân aprinse ori daca îsi fac automat cursa pe verticala la pornirea motorului, aceste aspecte au ramas pentru ziua de mâine la pachet cu montarea tuturor reperelor demontate de pe masina (care sunt destule).

Ma bucur ca am reusit cablarea integrala si corecta a sistemului de lumini cu xenon AHL, deasemenea e foarte bine ca toate componentele cumparate au fost functionale. Estetica lucrarii nu e de nota maxima însa nu e vreo mare pierdere, pentru mine mai important a fost rezultatul final (sistemul sa fie functional si operational ,,ca de fabrica,,).

L.E:
Dupa ce o sa termin cu ce mi-a mai ramas de facut la masina, o sa revin aici în topic cu poze (am facut o gramada, ca sa fie destule).
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,770
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Azi am dat peste prima neplacere: am o duza înfundata la spalatorul de far de pe partea soferului. Merge doar o duza din cele doua si-mi roteste corpul spalatorului spre dreapta, apoi ramâne blocat la maxim înafara. Ceva idei despre cum as putea încerca deblocarea lui fara demontare (oare WD40 + rabdare ar putea fi o varianta viabila?).

Farurile xenon functioneaza frumos dupa pornirea motorului, mai trebuie sa verific ca îsi fac autoleveling (nu am vazut azi pe ziua mare lucru, dar poate se vede pe seara). Si neaparat va trebui sa le fac reglaj la service, deoarece am avut un accident pe partea pasagerului si de atunci farul nu se mai aseaza pe caroserie asa cum l-a gândit fabrica.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,770
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Astazi am mai cosmetizat putin ,,lucrarea,, în sensul ca am desfundat duza care nu stropea folosind o sârma (taiata de la o perie de sârma), duza era înfundata dar nimic de speriat, era doar glodul patriei noastre care inevitabil se ia de pe sosele.

Farul de pe partea soferului nu era asezat lipit pe garnitura de pe bara fata, asa ca l-am slabit din nou din suruburi si l-am adus acolo unde îi era locul, acum ambele faruri sunt decent pozitionate în raport cu bara si marginile capotei (n-a fost necesar sa se dea bara jos pentru repozitionarea farurilor, se poate face si fara).

Folosind apoi Op-Com Pro versiunea 170823c am programat in AHL controller codeindex-ul 002 , aferent pentru :
Astra H
AHL
Hatchback
With Sport Suspension.
Mai multe detalii despre codeindex-uri necesare programarii diverselor module pe masina puteti gasi aici în coloana de pe partea stânga.

Va trebui sa aflu de la vânzator daca masina de pe care s-au dezmembrat toate piesele era hatchback cu suspensie sport, sau nu (momentan stiu doar ca avea motor de 1.8 si cutie automata, deci apropiata ca si tinuta de drum si greutate cu masina mea). Daca nu era hatchback, atunci va trebui sa merg cu masina pe un loc drept într-o parcare ca sa-i fac o calibrare din controller-ul AHL (pe Tech 2 îi zice Basic Position Calibration) iar în Op-Com e în alt meniu (vezi acest videoclip rusesc, puteti folosi traducerea automata în engleza sau româna):
Ce face calibrarea asta nu prea pot sa-mi dau seama, dar cred ca citeste pozitia curenta a farurilor raportata la valoarea pe care o citeste ,,cântarul,, de pe puntea spate, apoi coboara la maxim farurile din motoras, pe urma urca la maxim farurile din motoras si intr-un final probabil aduce farurile la o valoare prestabilita/predefinita într-un tabel existent în software-ul prezent în controller-ul AHL(acesta probabil tinând cont de tip caroserie, tip lumini, tip suspensie, cantitate de motorina existenta din rezervor, etc).

La final, dupa toata trambaleala asta... mai urmeaza sa duc masina la un reglaj de faruri cu aparat omologat ca sa fiu în conformitate cu ceea ce ne cere legea, în trafic, pe partea de lumini la masina.

L.E:
M-am tot uitat pe YouTube la cei ce-au schimbat farurile normale cu faruri AHL, observând cum nimeni nu a mai programat nimic dupa ce le-au montat (si evident, fiecare a montat cum l-a taiat capul) iar apoi cu totii au iesit la sosea sa filmeze cum bat farurile si cam asta a fost tot. Nu pot decât sa presupun ca nu si-au montat toate componentele necesare, ci au montat doar farurile si au pastrat reglajul manual din blocul de lumini (folosindu-l atunci când e necesar, pentru a nu-i orbi pe ceilalti participanti la trafic).

L.E2:
In videoclipul rusnacului de mai sus, acesta a folosit un ,,cântar,, de hatchback la o caroserie de Astra H caravan si (cel putin în opinia mea) nu l-a asezat pe suruburile originale, acesta a dat gaura în caroserie ca sa-l aduca într-o pozitie mai naturala pentru functionarea normala a acestuia în raport cu încarcarea pe verticala a masinii. In postul urmator voi adauga ceva poze de la montaj, asa cum arata la mine acum pozitionarea ,,cântarului,, în raport cu caroseria de hatchback si puntea spate.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,770
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Atasez în continuare ceva poze din timpul montarii ,,cântarului,, pentru puntea spate a masinii, Astra H caroserie hatchback 5usi, 1.7cdti Z17DTH, cu suspensie sport.
- poze cu cele doua suruburi de fixare:

Am dat cu o peria de sârma mica pe suruburi, apoi am dat cu o solutie de îndepartat rugina. Dupa cum se poate vedea, nu prea mai distingi ceva ce ar seamana cu un filet acolo însa am avut noroc... folosind WD40 si piulite adecvate... sa pot infileta, putin câte putin, doua piulite de fixare cu pas fin. Inainte de a înfileta suruburile definitiv, am pus pasta de blocare puternica de culoare rosie, ce apare în pozele urmatoare pe sub piulite. Peste piulite am adaugat un gel PowerFlex de la Loctite, pentru securizarea la exterior a piulitelor în raport cu saibele mai mari de dedesupt (un fel de extramasura de siguranta).

- poze cu ,,cântarul,, necablat si nestrâns pe puntea spate, doar asezat elastic:

-poze cu cântarul cablat, asezat corect pe puntea spate si securizat în pozitia finala de lucru:

Ceea ce vedeti de culoare gri la articulatiile ,,cântarului,, si la suruburi este o vaselia speciala Wurth rezistenta la apa si sare, folosita în general la suruburi (pentru a le proteja de coroziune).

Ulterior, am iesit cu canalul de fire în sus prin garnitura prezenta sub bancheta spate, apoi am tras firele(3buc din cupru multifilar de 0,5mm, culoare rosu negru albastru, a câte 3metri fiecare) pâna la picioarele soferului, desupra clapetei de deschidere capota, pâna la mufa AHL controller unde le-am lipit la locul lor:


Controller-ul AHL poate fi demontat de pe prinderea lui din plastic si apoi rasucit la 180grade (ca sa fie cu mufa în jos, în cazul nefericit de va intra apa vreodata si ajunge pe-acolo), piulitele de prindere sunt din plastic si identice cu cele de la maneta de desfacere capota (eu le-am luat din dezmembrari).
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,770
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
In continuare, ceva poze din timpul montarii mufelor de faruri :

Am extras cu rabdare fiecare fir din mufele originale ale masinii si le-am introdus apoi fix pe aceiasi pozitie în mufele specifice pentru farurile xenon, la care pinii 9 si 10 sunt maro si se pot lega la oricare dintre punctele de masa ale masinii. Scule folosite pentru a extrage pinii: niste agrafe de mari dimensiuni si o penseta. Se demonteaza mufele inainte de extragere, cu grija... pentru a putea fi refolosite regleta din partea superioara (care e ca un pieptene pentru ghidarea firelor) si capacul de protectie de pe spatele mufei pe care se va strânge mai apoi peste fire un nou cable-tie, de mici dimensiuni.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,770
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Mai jos ceva poze cu firele (3buc, cupru multifilar, 0,5mm sectiune ) din XE2 si firul (cupru, multifilar, 1,5mm sectiune) care trebuie tras in XE1 pentru plusul pompei de inalta presiune pentru faruri (din pacate nu am o poza doar cu firul rosu înainte de a incepe lucrul, doar dupa ce l-am introdus la locul lui în XE1):

Poze cu firele dupa introducerea lor în XE2 nu am pentru ca ne-a prins seara pâna am terminat de introdus si ne-am oprit imediat din lucru dupa ce l-am introdus la locul lui pe ultimul.

Pentru a trece firele din sectiunea XE2 a UEC prin firewall exista un dop de cauciuc pe la jumatatea superioara a masinii, acesta se poate împinge din interiorul masinii si iese, apoi se gaureste cu un burghiu (de lemn am folosit eu) si apoi pe deasupra pedalierului se aduc firele pâna la mufa AHL controller pentru lipirea lor:

Pentru minusul pompei de înalta presiune pentru faruri se trage fir de masa separat (cupru multifilar, 1,5mm, cu papuc) si se cableaza la oricare din punctele de masa din apropiere ale masinii. Atentie(!), trebuie sa bagati firul de plus de la pompa spalatorului de far printr-un cablu de plastic gofrat sa nu faca scurt la masa, ca e risc de incendiu firul fiind unul gros (eu am folosit furtun de apa de Astra H caravan prezent în canalul de cablu din partea sânga din habitaclu, luat din dezmembrari):

Ceva poze cu vasul de apa si pompa de apa ce trebuie cablata, plus spalatoarele de far :


La final, se programeaza in UEC faruri AHL si spalator de faruri pe prezent, apoi peste tot prin module unde apare pe comunicatia canbus "faruri AHL" trebuie pus pe prezent.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,770
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am uitat sa atasez adnotarile mele dupa care am cablat si aceste capturi de ecran:

Conectorul controller-ului AHL, care se cableaza astfel:

Imaginea nu-mi apartine, este luata din acest link. Tot pe acel site este un tabel cu codeindex-urile necesare programarii controller-ului AHL dupa tipul de caroserie (în tabel de dedesupt, AHL – Automatic Headlight Leveling).

Componentele sistemului cu lumini xenon AHL:

Imaginea nu-mi apartine, a fost descarcata de aici, unde gasiti o scurta descriere a senzorului si prinderea necesara pentru autoreglarea farurilor pe verticala. Dupa cum se poate vedea, piesa în care se monteaza ,,cântarul,, difera în functie de tipul de caroserie.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR