- adrian82
- **
- 362 mesaje
- din 17 Aug 2008
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
adrian82
- Mesaje scrise: 362
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2008
- Mesaj Privat
Venit acasa am luat vechiul senzor care a functionat si am curatat piciorusele cu smirghel fin si spalate cu alcool tehnic pus pe motor nu mai intra in Lip-Mode ca in filmu pus mai sus functioneaza normal motorul am crescut temperatura pana la 92-94 de grade a intrat ambele ventilatoare de racire in functiune dar cu un curent redus asadar functioneaza in serie asa cum trebuie am exclus de aici si cutia cu relee , raspunde la butonul de aer conditionat. Eu va recomand sa luati pinii la smirghel fin va poate fenta maxim , asa o sa procedez si cu senzorul de temperatura Hella.
- bibu16v
- *******
- 7,168 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,168
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- adrian82
- **
- 362 mesaje
- din 17 Aug 2008
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
adrian82
- Mesaje scrise: 362
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,777 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,777
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Doar jumatate din intreaga strategie pentru racire si doar jumatate din componentele implicate in aceasta strategie.
Mai sunt doua relee, chiar pe suportul ventilatorului din fata (unul dintre acestea ii face gluma cu lipsa de eroare pentru K13) si doi rezistori pentru treapta redusa 2.
Exact nu as putea sa descriu acum si nici ora nu este chiar OK pentru un ochi pe scheme.
Cu treapta 3, s-ar putea sa fie asa, din considerente de siguranta, chiar daca ECU ar avea posibilitatea sa o comande si pentru ambele ventilatoare. (aici trebuie verificat practic sau gasita o documentatie)
Ieri am probat cu Op-Com cum functioneaza racirea pe o Astra H 2004 (la care A/C-ul este perfect functional). Treapta I de racire: ambele ventilatoare pe LOW, Treapta II de racire: ambele ventilatoare pe High, Treapta III de racire: doar ventilatorul de pe radiatorul de racire al motorului si la turatie MAXIMA. Deci as opina ca asa e corect sa functioneze racirea la Astra H cu motorizare Z17DTL/Z17DTH si fara A/C-ul cuplat. Cu A/C cuplat... nu cred ca pot sa verific cu Op-Com sa vad cum functioneaza treptele de racire direct peste A/C-ul cuplat, nici nu am gasit vreo documentatie oficiala care sa descrie cum ar trebui sa functioneze racirea atunci cand este A/C-ul cuplat.
Tot ieri am rezolvat si cu nefunctionarea A/C la masina mea, mai multe detalii despre ce am testat si cum am rezolvat intr-un final aceasta problema (cel putin neobisnuita) le voi posta in zilele urmatoare pe celalalt topic, unde am inceput discutia initiala.
Stima.
myhay1208
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2009
- Mesaj Privat
Am cumparat una noua, pe baza piesei vechi (acelasi producator, aproape acelasi cod - posibil o revizie mai noua) si nu mai porneste compresorul. Ventilatia merge pe toate treptele dar cand dau drumul la AC nimic.
Am pus piesa veche inapoi si a pornit compresorul imediat cand am dat drumul la AC. Problema cu piesa asta veche e ca nu face contact tot timpul si are momente cand nu mai porneste ventilatorul. Problema e in interiorul piese si nu o pot desface pentru ca e turnata rasina peste piesele electronice.
Ar trebui sa fac vreo resetare ceva din OP-COM dupa inlocuirea piesei?
- sebage
- ****
- 2,642 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,642
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
myhay1208
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2009
- Mesaj Privat
Am atasat o poza cu cele 2 piese. Cea cu galben e originala.
Codul original pentru piese, pe baza seriei VIN: 6845788
Piese originala e in jur de 400 de lei si pe baza faptului ca scrie Denso pe ea veche, am comandat de la Denso la 250 de lei.

Mufele se potrivesc la fix, nu e nici o diferenta fizica. Ma gandesc ca, fiind 15 ani intre piese, cea noua sa fie o revizie actuala si poate nu are acceasi parametri de functionare.
Ce parere ai?
- sebage
- ****
- 2,642 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,642
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Acest modul, este unul simplu, are doua functii:
1. primeste comanda (de la modulul de climatizare) despre turatia ventilatorului si furnizeaza acestuia (ventilatorului) tensiunea necesara acelei turatii (probabil PWM);
2. In functie de comanda primita (si tensiunea furnizata), analizeaza curentul consumat (astfel stie daca ventilatorul functioneaza corect) si transmite informatia despre functionarea corecta sau nu, spre modulul de climatizare.
Din cele spuse de tine, eu inteleg ca modulul achizitionat ar fi compatibil doar pe prima functie.
Se stie ca, daca ventilatorul de habitaclu nu functioneaza, se comanda oprirea compresorului.
Ar merita o diagnoza, dar nu stiu daca se va rezolva problema.
myhay1208
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2009
- Mesaj Privat
Cat despre modulul vechi, e pus din nou pe masina. Ventilatorul functioneaza intermitent. Cu toate astea, e ciudat ca atunci cand se opreste, compresorul inca functioneaza. Il aud cum cupleaza si decupleaza din cand in cand. Daca masina e oprita de ceva timp si pornesc motorul, cu clima activa, compresorul porneste fara sa porneasca si ventilatorul.
Problema e ca pe unul din pinii de putere, exista un contact slab. Si problema in interiorul modulul unde e turnata si rasina aia care tine toate piesele lipite de radiator. Se rezolva cu miscarea conectorului. Dupa ce isi revine poate sa functioneze 5 minute, 1 zi, 2 saptamani , etc.
Pana la urma, avand in vedere vechimea modului, cred ca as putea da comanda de unul original (nou) dar daca nu va functiona pe aia nu o voi mai putea da retur...
E vreo posibilitate sa decapsulez modulul existent sa refac legatura ?
- corsablue
- ****
- 2,971 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,971
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
myhay1208
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2009
- Mesaj Privat
Astept sa ajunga si il inlocuiesc. Daca e piesa originala, sper sa nu am probleme.
Am mai cautat si prin dezmembrari dar preturile mi se pare incredibil de mari. Mai bine iau piesa noua. Revin dupa ce primesc piesa si o montez.
- Mr.Opel
- Admin
- 2,470 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Astra G Caravan 2001 Y17DT
- Mures
Mr.Opel
- Mesaje scrise: 2,470
- Locatie: Mures
- Masina: Astra G Caravan 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
- romeo77
- **
- 111 mesaje
- din 15 Dec 2018
- Vectra 2005 Y19DTH
- Maramures
romeo77
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2005 Y19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2018
- Mesaj Privat
Mulțumesc
- florinro
- **
- 152 mesaje
- din 13 Nov 2012
- Astra 2008 Z14XEP
- Brasov
florinro
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2012
- Mesaj Privat
Masina este un Astra H z14xep cu clima automata.
În instalatie trebuia sa bage 475 gr dar el a zis ca baga 550 ca stie el ce face. Acum pe op-com când în instalatie ajung la 3100 kPa îmi decupeazã compresorul automat în continuu... Decupleazã sta vreo 2-3 sec decuplat apoi cupleazã pt o sec si iar decupleazã si tot asa. Ventilatorul merge pe treapta 3. Înainte nu aveam probleme de genul asta. E prea mult freon? Pot sã-i mai dau drumul pe la una din supapele instalatiei?

- Mr.Opel
- Admin
- 2,470 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Astra G Caravan 2001 Y17DT
- Mures
Mr.Opel
- Mesaje scrise: 2,470
- Locatie: Mures
- Masina: Astra G Caravan 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
Trebuie sa mergi la un service specializat A/C, evita "mesterii" pentru ca o sa te coste mult mai mult la final.
Tot cei de la service specializat iti vor diagnostica si rezolva problemele cum trebuie (pot fi multiple cauze).
- sebage
- ****
- 2,642 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,642
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Dar, vei ramane cu o mare problema, anume aceea ca daca un "frigotehnist" nu stie ce inseamna cantitate de agent refrigerant, ce te face sa crezi ca celelalte operatiuni le-a exacutat corect?
Vorbim de golit instalatie, vidare, cantitate si calitate ulei, tip de agent refrigerant.
Sfatul corect, pentru binele instalatiei tale de AC, este acela pe care l-ai primit deja.
Mergi la cineva care stie si are cu ce, sa execute totul ca la carte!
- vizitator
- **
- 187 mesaje
- din 24 Mar 2011
- Corsa 2007
- Bucuresti
vizitator
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
JHimmler
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2019
- Mesaj Privat
Am 2 probleme la Astra G 1,6 Z16 XEP-Twinport fabricatie 2007
1. Astazi am incarcat instalatia cu freon, AC-ul a functionat bine o perioada dupa care am observat ca nu mai raceste asa ca la inceput iar compresorul de AC functioneaza intermitent (porneste si se opreste la intervale scurte). Ventilatorul de pe radiator porneste pe turatie maximal cand pornesc AC.
2. Am eroarea P1482. Motorul functioneaza normal . Dupa ce sterg eroarea din testerul OPCOM aceasta apare din nou la un interval de cateva zile. Martorul din bord acela cu cheia sta aprins cateva minute dupa care se stinge.
Niste sfaturi ar fi binevenite. Multumesc anticipat
rynso
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2012
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,971 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,971
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat