- scanx
- ***
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
- scanx
- ***
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,843 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,843
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Postarea mea din 19.10.16,in topicul "Becuri":
Va anunt cu mandrie,ca de 4 ani si jumatate,imi functioneaza excelent acele becuri in faruri (Osram Nightbreaker Plus-H4),conectate la modulul DRL pe care l-am facut imediat cand am pus becurile (aprilie 2012).L-am conectat la faza lunga,care se aprinde automat dupa ce porneste motorul,la 1/3 din puterea maxima (fara pozitii,lumini bord...).Daca actionez "flash-ul",faza lunga lumineaza la puterea maxima.Daca actionez comutatorul de lumini al masinii (pozitii,faze),DRL iese din functiune si luminile functioneaza normal,ca din fabrica.
Va anunt cu mandrie,ca de 4 ani si jumatate,imi functioneaza excelent acele becuri in faruri (Osram Nightbreaker Plus-H4),conectate la modulul DRL pe care l-am facut imediat cand am pus becurile (aprilie 2012).L-am conectat la faza lunga,care se aprinde automat dupa ce porneste motorul,la 1/3 din puterea maxima (fara pozitii,lumini bord...).Daca actionez "flash-ul",faza lunga lumineaza la puterea maxima.Daca actionez comutatorul de lumini al masinii (pozitii,faze),DRL iese din functiune si luminile functioneaza normal,ca din fabrica.
- scanx
- ***
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Model folosit:
Pe original ele vin cu 4-5 folii care se lipesc pe sticla exterioara, ca sa dea temperatura de culoare. Cu folia lipita pentru 4300K arat oribil, un galben de zici ca sunt pe 3000K.
Asta m-a facut sa modific becurile si am inlocuit ledurile de pe fiecare bec in parte, am gasit ceva tot de la Cree la 5000K, le-am lipit.... montat becurile la loc, am facut un alt driver de curent asa cum mi-a placut mie si consumul de curent e de 3A ( amandoua ) fata de 10A cat sunt cele cu halogen.
Prima problema aparuta a fost ca releul care alimenteaza becurile, nu mai facea contact la actionare ( contacte erodate ) asta din cauza curentului mult mai mic si am fost nevoit sa-mi pun niste relee cu MOSFET..... asa am renuntat la releul mecanic care mie unul mi-a mancat ficatii, am 6 relee cu MOSFET montate acuma in tablou.
Eu am faruri cu lupa si cu lumina facuta de aceste becuri, undeva la 4000 lumeni fata de max. 3000lumeni cat ar trebui sa faca cele cu halogen, arata superb, poti conduce linistit cu 90-100Km/ora pe timp de noapte.
Frica ce-am mai mare este ca o sa inghete sticla pe timp de viscol, ninsoare si v-a trebui sa opresc sa dau zapada jos de pe sticla....asta pana imi voi monta spalatoarele.
Dimineata la pornire o sa mai aprind faza lunga sa le mai dezghet, dar ramane de vazut si astept zapada.
Pe original ele vin cu 4-5 folii care se lipesc pe sticla exterioara, ca sa dea temperatura de culoare. Cu folia lipita pentru 4300K arat oribil, un galben de zici ca sunt pe 3000K.
Asta m-a facut sa modific becurile si am inlocuit ledurile de pe fiecare bec in parte, am gasit ceva tot de la Cree la 5000K, le-am lipit.... montat becurile la loc, am facut un alt driver de curent asa cum mi-a placut mie si consumul de curent e de 3A ( amandoua ) fata de 10A cat sunt cele cu halogen.
Prima problema aparuta a fost ca releul care alimenteaza becurile, nu mai facea contact la actionare ( contacte erodate ) asta din cauza curentului mult mai mic si am fost nevoit sa-mi pun niste relee cu MOSFET..... asa am renuntat la releul mecanic care mie unul mi-a mancat ficatii, am 6 relee cu MOSFET montate acuma in tablou.
Eu am faruri cu lupa si cu lumina facuta de aceste becuri, undeva la 4000 lumeni fata de max. 3000lumeni cat ar trebui sa faca cele cu halogen, arata superb, poti conduce linistit cu 90-100Km/ora pe timp de noapte.
Frica ce-am mai mare este ca o sa inghete sticla pe timp de viscol, ninsoare si v-a trebui sa opresc sa dau zapada jos de pe sticla....asta pana imi voi monta spalatoarele.
Dimineata la pornire o sa mai aprind faza lunga sa le mai dezghet, dar ramane de vazut si astept zapada.
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
" consumul de curent e de 3A ( amandoua ) "...amandoua LED-urile de pe un bec,sau amandoaua becurile?
Cat au costat (bucata sau ambele)?
L.E: asa,daca esti electronist priceput,puteai sa ti le faci singur,sa nu mai dai atatia bani pe ele...mai complicat cu ventilatorul
Eu mi-am facut singur becuri LED la masina,dar de puteri mici:pozitii,numar spate,plafoniera,portbagaj,torpedou,...care functioneaza excelent de cativa ani.Am incercat si pentru cele de 21W (stopuri,marche-arriere,semnalizari),dar am probleme cu lipirea de "dulie",ca se cam incalzesc.Pentru faruri,deja e putere prea mare pentru home-made...n-am ventilatoare si eu am H4 cu 2 faze... .
Ultima modificare făcută de danpet la Mar 08 Nov, 2016 11:26 am, modificat de 2 ori în total
Cat au costat (bucata sau ambele)?
L.E: asa,daca esti electronist priceput,puteai sa ti le faci singur,sa nu mai dai atatia bani pe ele...mai complicat cu ventilatorul
Eu mi-am facut singur becuri LED la masina,dar de puteri mici:pozitii,numar spate,plafoniera,portbagaj,torpedou,...care functioneaza excelent de cativa ani.Am incercat si pentru cele de 21W (stopuri,marche-arriere,semnalizari),dar am probleme cu lipirea de "dulie",ca se cam incalzesc.Pentru faruri,deja e putere prea mare pentru home-made...n-am ventilatoare si eu am H4 cu 2 faze... .
Ultima modificare făcută de danpet la Mar 08 Nov, 2016 11:26 am, modificat de 2 ori în total
- scanx
- ***
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Consum total ( ambele becuri ) 3A. Am dat 280lei pe kit, si 200lei pe cele 4leduri de la Cree, restul am avut eu.
Merita toti banii, o sa decupez un filmulet pe timp de noapte si o sa-l urc aici.
Ele vin fara ventilator.....le-am cumparat doar pt. radiator, ele inauntru au heatpipe si nu mi-as fi batut capul sa fac radiatoare pt. leduri.
L.E. Ledurle de interior sunt banale si usor de facut.....provocarea au fost cele pt. faza scurta.
Merita toti banii, o sa decupez un filmulet pe timp de noapte si o sa-l urc aici.
Ele vin fara ventilator.....le-am cumparat doar pt. radiator, ele inauntru au heatpipe si nu mi-as fi batut capul sa fac radiatoare pt. leduri.
L.E. Ledurle de interior sunt banale si usor de facut.....provocarea au fost cele pt. faza scurta.
- scanx
- ***
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Am atasat 2 filmulete cu scop informativ...camera de filmat mai are aplicat un filtru polarizat Cat.3 de aici si lumina ceva mai redusa....nu stiu daca ajuta pe cineva, dar ca sa va formati o parere, cred ca este ok.
Vreau sa corectez ca ledurile care le-am lipit sunt 4000K si nu 5000K cum am scris mai sus.
Vreau sa corectez ca ledurile care le-am lipit sunt 4000K si nu 5000K cum am scris mai sus.
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Asta e faza lunga sau scurta?...sau ai pus LED doar pe una din faze? Vad ca mergi peste 100km/h ...si nu pe autostrada...si ai depasit pe linie continua,ma rog,sa zicem ca n-ai calcat-o...fii mai prudent.
Despre lumini:niciun film nu e concludent,pentru ca orice camera,isi regleaza automat expunerea,ca sa apara imaginea normala (luminoasa).Vad un ISO (sensibilitatea senzorului) de peste 2000,care e deja destul de mare.Nu stim diafragma si timpul de expunere ak camerei.Voi face si eu un test,cand voi putea,cu o camera serioasa (nu auto) si cu toate datele expunerii,sa vad cum iese.
Oricum,felicitari pentru becurile LED...Vreau sa vad poze (chiar pe loc) cu faza lunga si cea scurta.
Despre lumini:niciun film nu e concludent,pentru ca orice camera,isi regleaza automat expunerea,ca sa apara imaginea normala (luminoasa).Vad un ISO (sensibilitatea senzorului) de peste 2000,care e deja destul de mare.Nu stim diafragma si timpul de expunere ak camerei.Voi face si eu un test,cand voi putea,cu o camera serioasa (nu auto) si cu toate datele expunerii,sa vad cum iese.
Oricum,felicitari pentru becurile LED...Vreau sa vad poze (chiar pe loc) cu faza lunga si cea scurta.
- scanx
- ***
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Doar faza scurta este cu led si doar cu ea am circulat, in al 2-lea filmulet se vede cum din cand in cand mai dau si faza lunga. Pentru poze trebuie un aparat cu expunere buna, cu tel. nu se intelege nimica, daca fac rost de asa ceva, voi face 2-3 capturi.
Dupa cum am mai spus, am facut un test, de regula nu trec peste 100, si-mi vad de treaba....oricum nu este subiectul acestei discutii.
Dupa cum am mai spus, am facut un test, de regula nu trec peste 100, si-mi vad de treaba....oricum nu este subiectul acestei discutii.
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Acum am vazut si momentele cu faza lunga.Dar cred ca faza lunga se aprinde peste cea scurta,fara ca aceasta sa se stinga (becuri H7 in oglinzi separate).La mine,la becuri H4 se stige faza scurta cand comut pe lunga.Banuiesc ca la toate masinile cu H4 se intampla asta,ca altfel n-ar rezista becul la ambele faze aprinse in acelasi bec.
- scanx
- ***
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
gheo_s
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2008
- Mesaj Privat
Salut
De curand am avut un accident care s-a soldat cu farul dreapta bucatele si manunchiul de fire care intra in mufa de la far sectionat .In mufa intra 8 fire dintre care 2 sunt de culoare galbena.Unul a scapat doar ciupit insa celalalt a fost sectionat.Problema este ca dinspre partea stanga vin 5 fire galbene (poza3).
Unul din cele 3 incercuite cu rosu corespunde cu cel din mufa dar nu stiu care.
Celelalte 2 corespund cu cele 2 incercuite cu verde , la fel nu stiu care cu care.Ma poate ajuta cineva cu ceva informatii despre firele galbene ?cum pot sa le identific care cu care vin legate?
L.E. Acum vad ca nu a mai intrat nimeni cam demult pe aici..
De curand am avut un accident care s-a soldat cu farul dreapta bucatele si manunchiul de fire care intra in mufa de la far sectionat .In mufa intra 8 fire dintre care 2 sunt de culoare galbena.Unul a scapat doar ciupit insa celalalt a fost sectionat.Problema este ca dinspre partea stanga vin 5 fire galbene (poza3).
Unul din cele 3 incercuite cu rosu corespunde cu cel din mufa dar nu stiu care.
Celelalte 2 corespund cu cele 2 incercuite cu verde , la fel nu stiu care cu care.Ma poate ajuta cineva cu ceva informatii despre firele galbene ?cum pot sa le identific care cu care vin legate?
L.E. Acum vad ca nu a mai intrat nimeni cam demult pe aici..
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
1.Colegii vad cand apare o postare noua,indiferent de cand nu s-a mai postat pe un subiect.
2.N-ai spus ce masina e...In profil apari ci Vectra din 2001,iar aici se discuta despre Corsa!
3.Ai nevoie de ceva cunostinte de electricitate,sau de...un electrician/electronist care sa masoare cu multimetrul si sa depisteze ce face fiecare fir. Nu e greu.E utila si schema electrica a masinii,dar se poate si fara ea...dar numai masurand pe masina. De la distanta nu poate nimeni sa-ti spuna.
Astia cu "lucrul bine facut"...nu puteau sa puna toate firele de culori diferite?!
2.N-ai spus ce masina e...In profil apari ci Vectra din 2001,iar aici se discuta despre Corsa!
3.Ai nevoie de ceva cunostinte de electricitate,sau de...un electrician/electronist care sa masoare cu multimetrul si sa depisteze ce face fiecare fir. Nu e greu.E utila si schema electrica a masinii,dar se poate si fara ea...dar numai masurand pe masina. De la distanta nu poate nimeni sa-ti spuna.
Astia cu "lucrul bine facut"...nu puteau sa puna toate firele de culori diferite?!
gheo_s
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2008
- Mesaj Privat
Salut
Masina e o Corsa C din 2002. Cunostinte de electricitate am destule, vroiam o informatie despre firele galbene ca sa stiu unde sa masor... Sa nu trebuiasca sa dezizolez tot manunchiul acela de fire care pleaca de la farul din dreapta, ajunge la ce din stanga si apoi mai departe catre ECU si spre interiorul masini..
Masina e o Corsa C din 2002. Cunostinte de electricitate am destule, vroiam o informatie despre firele galbene ca sa stiu unde sa masor... Sa nu trebuiasca sa dezizolez tot manunchiul acela de fire care pleaca de la farul din dreapta, ajunge la ce din stanga si apoi mai departe catre ECU si spre interiorul masini..
gheo_s
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2008
- Mesaj Privat
Salut
Masina e o Corsa C din 2002. Cunostinte de electricitate am destule, vroiam o informatie despre firele galbene ca sa stiu unde sa masor... Sa nu trebuiasca sa dezizolez tot manunchiul acela de fire care pleaca de la farul din dreapta, ajunge la ce din stanga si apoi mai departe catre ECU si spre interiorul masini..
Masina e o Corsa C din 2002. Cunostinte de electricitate am destule, vroiam o informatie despre firele galbene ca sa stiu unde sa masor... Sa nu trebuiasca sa dezizolez tot manunchiul acela de fire care pleaca de la farul din dreapta, ajunge la ce din stanga si apoi mai departe catre ECU si spre interiorul masini..
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
gheo_s a scris:Salut
Masina e o Corsa C din 2002. Cunostinte de electricitate am destule, vroiam o informatie despre firele galbene ca sa stiu unde sa masor... Sa nu trebuiasca sa dezizolez tot manunchiul acela de fire care pleaca de la farul din dreapta, ajunge la ce din stanga si apoi mai departe catre ECU si spre interiorul masini..
Masina e o Corsa C din 2002. Cunostinte de electricitate am destule, vroiam o informatie despre firele galbene ca sa stiu unde sa masor... Sa nu trebuiasca sa dezizolez tot manunchiul acela de fire care pleaca de la farul din dreapta, ajunge la ce din stanga si apoi mai departe catre ECU si spre interiorul masini..
Fara suparare,daca aveai destule cunostinte de electricitate,nu mai puneai intrebarea asta pe forum!
Daca sunt 2 fire de aceeasi culoare,cum vrei sa-ti spuna cineva pe forum ce face fiecare?!
Daca nu vrei sa dezizolezi,cum vrei sa le lipesti?...Nu le dezizola pe toate,ci doar pe cele rupte
Daca vrei sa masori fara sa dezizolezi,intepi firul (izolatia) cu un ac si masori...rezistenta,tensiune...
Schema farurilor e in diagrama 4.
PS: de ce a trebuit sa postezi de 2 ori acelasi mesaj?
gheo_s
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2008
- Mesaj Privat
Salut
Catastefan multumesc mult pentru scheme.Cu ajutorul lor am reusit sa-mi repar instalatia electrica.
danpet am cerut doar o informatie despre firele galbene sa am o idee unde si ce sa masor.Daca imi spuneai ca firele galbene alimenteaza faza scurta si motorasele de la faruri era suficient,m-as fi descurcat mai departe.Cand am zis ca trebuie sa dezizolez nu m-am referit la un fir ci la intreg manuchiul de fire care sunt bagate printr-un tub si infasurate apoi cu banda textila, iar ca sa vad unde duc firele sa pot masura ceva ar fi trebuit sa dau jos spoilerul si sa dezizolez acel tub.Eu cred ca rolul forumului este ,printre altele, si acela de a da si a primi informatii astfel incat sa ne rezolvam problemele cat mai repede si cat mai usor.Sau poate ma insel...Astfel cu ajutorul lui Catastefan am reusit sa rezolv intr-o ora si un pic in loc de 4-5,iar cand esti presat de timp 4 ore inseamna mult. Iti multumesc oricum si tie pentru timpul acordat chiar daca nu mi-ai spus nimic util care sa ma ajute sa-mi rezolv problema.
P.S. Am postat de 2 ori din greseala ...scuze.
Catastefan multumesc mult pentru scheme.Cu ajutorul lor am reusit sa-mi repar instalatia electrica.
danpet am cerut doar o informatie despre firele galbene sa am o idee unde si ce sa masor.Daca imi spuneai ca firele galbene alimenteaza faza scurta si motorasele de la faruri era suficient,m-as fi descurcat mai departe.Cand am zis ca trebuie sa dezizolez nu m-am referit la un fir ci la intreg manuchiul de fire care sunt bagate printr-un tub si infasurate apoi cu banda textila, iar ca sa vad unde duc firele sa pot masura ceva ar fi trebuit sa dau jos spoilerul si sa dezizolez acel tub.Eu cred ca rolul forumului este ,printre altele, si acela de a da si a primi informatii astfel incat sa ne rezolvam problemele cat mai repede si cat mai usor.Sau poate ma insel...Astfel cu ajutorul lui Catastefan am reusit sa rezolv intr-o ora si un pic in loc de 4-5,iar cand esti presat de timp 4 ore inseamna mult. Iti multumesc oricum si tie pentru timpul acordat chiar daca nu mi-ai spus nimic util care sa ma ajute sa-mi rezolv problema.
P.S. Am postat de 2 ori din greseala ...scuze.
ViceSTG
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2023
- Mesaj Privat