Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  3. Opel vs ...
  • asandulescu

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y1.7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2011

  • Mesaj Privat
l_stoian79 nu vreau sa plec cu toti cei 100 de cai de fiecare data, dar la diesel la 2000rpm ai aproximativ 60%din puterea motorului. e foarte important acest lucru, Rolls-Royce dezvolta 75% din puterea motorului la 1000rpm. Motorul turbo diesel nu se plafoneaza la 2200, poate ai vrut sa scri 4200. Legat de cel mai "economic" stil de condus este intradevar in treapta a 5-a(sau 6) la inceputul cuplului maxim la diesel. si la benzina e la fel, asta e si motivut pt care iti ia 6%la 3500, dar consumul creste exponential o data cu turatia la benzina, la diesel nu creste exponential.

"daca vrei cuplu si putere maixma, instant, pe toata plaja de turatii, iti recomand sa te orientezi spre masini electrice (Tesla...)." am condus opel AMPERA si e fantastica, cumlul intradevar e interminabil.
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Vad ca o dam in diverse:

1.7CDTI 100CP
http://www.astraownersclub....0&postcount=1
80% din cuplu de la 1200RPM pana la 6000RPM
90% din cuplu de la 2000RPM pana la 5400RPM

1.6XE 100CP
http://www.astraownersclub....5&postcount=3
80% din cuplu de la 1300RPM pana la 3700RPM
90% din cuplu de la 1700RPM pana la 3200RPM

Curbele de putere sunt cat de cat asemanatoare, cu un mic avantaj pentru diesel care are maximul de cuplu mai spre stanga si deci si curba de putere mai abrupta pe plaja de turatii mici.

Poate ma lamuresti si pe mine de unde le scoti pe alea cu avantajul dieselului. Sau poate vorbesti de senzatia datorata faptului ca la diesel e mai prost cuplul pana la 1500RPM facand ca momentul in care turbina isi intra in paine sa para mult mai spectaculos decat este de fapt.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Profit de discutie sa-i pun o intrebare colegului @dodo_13 privind consumul optim, si eu fiind un posesor de turbodiesel :

Personal consider ca daca conduci un turbodiesel aproape tot timpul la turatie de cuplu maxim (in cazul meu 2.400rpm) vei avea cel mai bun consum posibil, indiferent ca mergi la drum intins sau la deal, evident cu treapta de viteza care se preteaza la turatia de cuplu necesara urcarii pantei respective.

De acord, sau nu ? Cu explicatii, daca e pe nu (desi nu cred).
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Ce inseamna aproape de cuplul maxim? 90% din cuplul maxim? Pai asta pentru Y17DT inseamna de pe la 2000RPM pana pe la 3000RPM, ceea ce e destul de vag. Oricum, asta cu consumul minim la zona de cuplu maxim e falsa. O poti verifica foarte simplu daca ai BC: pe aceeasi bucata de drum mergi cu 2400RPM in tr.4 si apoi incerca aceeasi viteza in tr.5, probabil undeva pe la 1500-1700 de ture. Pun pariu ca in tr.5 bord computerul arata mai putin. Explicatia e destul de simpla: consumul minim in conditii de viteza constanta este atins atunci cand motorul produce exact atatia CP incat sa egaleze rezistenta drumului, frecarea cu aerul si rezistenta motorului. Rezistenta motorului creste o data cu turatia, deci e non-optim sa tii motorul in turatii mari doar de dragul de a fi in zona de cuplu maxim cand poti obtine aceeasi putere si in turatii mai mici.



Acum imi dau seama ca am incurcat benzina cu dieseul, corect este ceva de genul:
1.7CDTI 100CP
http://www.astraownersclub....0&postcount=1
80% din cuplu maxim de la 1300RPM pana la 3700RPM
90% din cuplu maxim de la 1700RPM pana la 3200RPM

1.6XE 100CP
http://www.astraownersclub....5&postcount=3
80% din cuplu maxim de la 1200RPM pana la 6000RPM
90% din cuplu maxim de la 2000RPM pana la 5400RPM
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Inteleg rationamentul tau, eu am intrebat din punctul asta de vedere :
- daca urc la deal, si imi permite drumul incerc sa urc la cuplu maxim, adica urc cu a 2-a la 2.400rpm, daca panta si curbele nu sunt foarte mari incerc sa ajung intr-a 3-a la cuplu maxim si o tin acolo pana ajung sus.
- la drum intins, sigur ca intotdeauna ma duc pana intr-a 5-a la 2.400rpm unde eu am 100km/h. Daca prind o portiune de drum unde exista restrictie de viteza, cobor intr-o treapta de viteza inferioara unde incerc sa o tin tot aproape de cuplul maxim, oricum dupa ce trece restrictia de viteza trebuie sa accelerezi si de la turatia de cuplu accelerezi cel mai bine. La mine diferenta de turatie intre trepte este in general de 1000rpm.
Am vazut ca mergand asa mereu scot cel mai bun consum la drum intins.

Un inginer de motoare prieten bun cu tata mi-a spus la un moment dat ca orice masina trebuie condusa in intervalul de turatie [cuplu_maxim - putere_maxima] indiferent ca-i pe benzina sau motorina, lucru perfect adevarat insa eu incerc mereu sa optimizez cat mai mult pentru un consum cat mai bun.

Nu am BC, am incercat o estimare folosind ceva fizica de clasa a IX-a (cata mai tin eu minte de atunci).
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
La faza cu dealul tre sa ai atatia CP incat sa invingi tot ceea ce am spus mai sus plus partea din forta gravitationala care corespunde unghiului de inclinare. Din nou, daca 50CP sunt suficienti pentru treaba asta, atunci are mai mult sens sa o tii la turatia cea mai mica unde poti obtine puterea asta. Eu urc curbe moderate si in tr.6 la 15000RPM pentru ca oricum am vreo 50CP.

In orice caz, asta cu aproape de cuplul maxim nu are sens pentru ca, dupa cum vezi, aproape de cuplu maxim inseamna oriunde intre 2000 si 3000 pentru motorul tau, intre 1500 si 4000 pentru motorul meu si intre 2000 si 5500 pentru un benzinar non turbo. Incearca ce ti-am spus eu (tr.4 2400RPM vs tr.5 la aceeasi viteza) cu o masina cu BC si tempomat si ai sa vezi ca consumul minim nu e in zona de cuplul maxim. De altfel, e ca si cum ai spune ca consumi mai putin in tr.1 la 2400RPM decat in tr.2 la 1500RPM. Si crede-ma, consumul e aproape dublu in tr.1 decat in tr.2.

Nu are sens sa o cobori intr-o treapta inferioara in localitate, daca masina nu se simte chinuita. Are sens doar cand accelerezi din nou ca sa iesi din localitate, pentru ca accelerand dintr-o treapta superioara nu vei obtine destui CP pentru a face tranzitia, ceea ce inseamna ca vei avea consum mai mare.
  • asandulescu

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y1.7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2011

  • Mesaj Privat
"Eu urc curbe moderate si in tr.6 la 1500RPM pentru ca oricum am vreo 50CP. " Daca imi permiti sa iti dau un sfat: nu mai urca "curbe modetare" cu treapta 6 la 1500rpm ca in curand motorul tau o sa se auda mult mai tare si prost decat al unui tractor folosit la arat. Nici pe drum drept nu e indicat sa mergi cu 1500 in treapta 6 dar sa mai urci si o panta. Am vazut ca ai o masina de 200 de cai, nu cred ca stai in 1l de motorina asa ca poti sa mergi cu 2000rpm unde lucrurile stau altfel. Inca o parere, daca mergi cu 1500rpm ai dat banii degeaba pe masina si pe soft.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,578
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Si de ce crezi tu ca o sa se auda masina lui dodo ca un tractor ca urca o rampa cu 1500 rpm? Argumenteaza.


Ultima modificare făcută de pirvu_daniel la Mie 11 Apr, 2012 10:37 am
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Da, si eu is curios ce argumente inteligente are. Cine stie, vad ca omul e inginer, poate are vreun doctorat in mecanica si stie mai multe si poate ii invata si pe astia de la Opel sa nu mai dea sfaturi din astea in manualul de utilizare. Iar un sfat bun e de apreciat, mai ales ca acus fac 100mii de km de cand merg asa Very Happy

P.S. Scuze de typo: era "rampa", nu "curba".

P.S.2. Imi scapa intelesul glumei "curbe modetare".
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Depinde si de panta Laughing

Eu la o panta mai mare as folosi 1800-1900 RPM. Bineinteles ca nu vorbim de accelerat in panta ci doar de mentinut viteza.
  • asandulescu

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y1.7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2011

  • Mesaj Privat
pirvu_daniel a scris:Si de ce crezi tu ca o sa se auda masina lui dodo ca un tractor ca urca o rampa cu 1500 rpm? Argumenteaza.


Nu cred, sunt sigur. Explicatia e simpla si o dau ca poate va ajuta, daca incepeti cu ironii puteti utiliza in continoare masinila la 1500rpm. La aceasta turatie internele motorului sunt solicitate mai mult decat la 2000rpm de exemplu, jocurile intre piese vor creste iar in timp motorul va deveni mai zgomotos. Nu mai vorbiti toti de inginerii care le-au proiectat si de cartea masinii si alte chestii, mai ganditi si voi cu piesa aia dintre urechi. Am zis acalo daca imi permite, putea sa zica ca NU si discutia se termina. Legat de inginerii si manualul care ziceti voi ca e sfant cum va explicati urmatoarea situate( gandita de ingineri): masina de ultima generatie, noua, turbodiesel, performanta, merg cu ea la 5000rpm apoi opresc la stop. Inginerii de care pomeniti au facut sistemul start/stop. Ce face masina proiectata de ingineri? se opreste, ce poate fi mai rau decat sa opresti o turbina incalzita excesic? nimic. Tocmai ati urmarit o situatie unde inginerii astea destepti sunt calcati de cei de la marketing.
  • asandulescu

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y1.7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2011

  • Mesaj Privat
tonytm a scris:Depinde si de panta Laughing

Eu la o panta mai mare as folosi 1800-1900 RPM. Bineinteles ca nu vorbim de accelerat in panta ci doar de mentinut viteza.



Aici deja e alta treaba, se specifica faptul ca nu se accelereaza si deja turatia a ajuns la 1900. Sunt total deacord ca nu e nici o problema atat timp cat motorul poate mentine acea viteza fara sa scada in turatie, asta inseamna o panta destul de mica si masina goala.
  • asandulescu

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y1.7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2011

  • Mesaj Privat
dodo_13 a scris:Da, si eu is curios ce argumente inteligente are. Cine stie, vad ca omul e inginer, poate are vreun doctorat in mecanica si stie mai multe si poate ii invata si pe astia de la Opel sa nu mai dea sfaturi din astea in manualul de utilizare. Iar un sfat bun e de apreciat, mai ales ca acus fac 100mii de km de cand merg asa Very Happy

P.S. Scuze de typo: era "rampa", nu "curba".

P.S.2. Imi scapa intelesul glumei "curbe modetare".


Nu e nici o gluma! ""= citat .
Daca tot ai facut un efort sa te uiti acolo sa vezi meseria poate te-ai uitat si la varsta si daca faceai un calcul in loc de ironie iti dadeai seama ca nu am cum sa am doctorat(sunt niste termeni si conditii ca sa ai doctorat, nu il poti avea la orice varsta). In orice caz doctoratul nu iti da creier sau inteligenta, e mai mult o chestiune de timp si ambitie ca sa il ai. 100k sunt inca putini pt un motor, mai mergi tu asa pana la 250-350k si o sa vedem atunci daca e zgomotos. Poate ca ai observata dupa ce motorul ruleaza in regim mai mare de turatie si pt mai mult timp ca este mai silentios. Acelasi lucru se observa si cand mergi cu masina in regim de autostrada si cand opresti din diverse motive motorul se aude atat de bine de rotund si infundat, fapt care nu se intampla cand mergi cu el la 1500rpm prin oras timp de 10 min.
  • asandulescu

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y1.7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2011

  • Mesaj Privat
dodo_13 a scris:Ce inseamna aproape de cuplul maxim? 90% din cuplul maxim? Pai asta pentru Y17DT inseamna de pe la 2000RPM pana pe la 3000RPM, ceea ce e destul de vag. Oricum, asta cu consumul minim la zona de cuplu maxim e falsa. O poti verifica foarte simplu daca ai BC: pe aceeasi bucata de drum mergi cu 2400RPM in tr.4 si apoi incerca aceeasi viteza in tr.5, probabil undeva pe la 1500-1700 de ture. Pun pariu ca in tr.5 bord computerul arata mai putin. Explicatia e destul de simpla: consumul minim in conditii de viteza constanta este atins atunci cand motorul produce exact atatia CP incat sa egaleze rezistenta drumului, frecarea cu aerul si rezistenta motorului. Rezistenta motorului creste o data cu turatia, deci e non-optim sa tii motorul in turatii mari doar de dragul de a fi in zona de cuplu maxim cand poti obtine aceeasi putere si in turatii mai mici.



Acum imi dau seama ca am incurcat benzina cu dieseul, corect este ceva de genul:
1.7CDTI 100CP
http://www.astraownersclub....0&postcount=1
80% din cuplu maxim de la 1300RPM pana la 3700RPM
90% din cuplu maxim de la 1700RPM pana la 3200RPM

1.6XE 100CP
http://www.astraownersclub....5&postcount=3
80% din cuplu maxim de la 1200RPM pana la 6000RPM
90% din cuplu maxim de la 2000RPM pana la 5400RPM


Cu siguranta consumul e minim la INCEPUTUL CUPLULUI MAXIM, care la diesel e undeva la 1750, nu inteleg de ce nu esti deacord? inca o data atentie la cuvantul "inceputul" cuplului maxim.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,578
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
asandulescu, de exemplu Audi A8 4.0 TDi merge la turatii mici aproape continuu. Daca un motor poate mentine turatia la solicitarile la care e supus nu i se intampla nimic. Daca dodo are suficienta putere sa urce o rampa la 1500 rpm nu i se va intampla nimic nici acum, nici peste 300.000 de km.
Si solicitarile asupra componentelor unui motor nu sunt mai mari la 1500 rpm decat la 2000 rpm, ci invers.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
asandulescu a scris:
pirvu_daniel a scris:Si de ce crezi tu ca o sa se auda masina lui dodo ca un tractor ca urca o rampa cu 1500 rpm? Argumenteaza.


Legat de inginerii si manualul care ziceti voi ca e sfant cum va explicati urmatoarea situate( gandita de ingineri): masina de ultima generatie, noua, turbodiesel, performanta, merg cu ea la 5000rpm apoi opresc la stop. Inginerii de care pomeniti au facut sistemul start/stop. Ce face masina proiectata de ingineri? se opreste, ce poate fi mai rau decat sa opresti o turbina incalzita excesic? nimic. Tocmai ati urmarit o situatie unde inginerii astea destepti sunt calcati de cei de la marketing.


Stii tu ceva, dar nu chiar complet. Problema cu turbina incalzita apare la ulei, la temperatura mare incepe si se "coace" daca ramane in turbina. Asta nu se intampla in acel minut cat stai tu la semafor. Asta se intampla peste noapte, daca vii cu turbina incinsa acasa si o opresti.

Si zgomotul mai mare ce apare la masinile care merg constant subturat apare in principiu de la injectoare (astea trebuie lucrate din cand in cand).


Ultima modificare făcută de tonytm la Mie 11 Apr, 2012 12:23 pm
  • asandulescu

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y1.7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2011

  • Mesaj Privat
pirvu_daniel a scris:asandulescu, de exemplu Audi A8 4.0 TDi merge la turatii mici aproape continuu. Daca un motor poate mentine turatia la solicitarile la care e supus nu i se intampla nimic. Daca dodo are suficienta putere sa urce o rampa la 1500 rpm nu i se va intampla nimic nici acum, nici peste 300.000 de km.
Si solicitarile asupra componentelor unui motor nu sunt mai mari la 1500 rpm decat la 2000 rpm, ci invers.


Tocmai ti-ai raspuns singur, 4.0l asta e motivul pt care acel motor nu are o problema in a lucra la 1500rpm si cu toate astea si acel motor se simte bine si la 3000rpm. Am specificat ca nu e moarte de om daca mergi la 1500 atat timp cat poate sistine acea viteza, dar cand vine o panta sau vrei sa accelerezi indicat ar fi sa dai inferioara. Daca nu esti deacord cu ideea pe care eu ti-o propun mergi la 1000rpm cu a 6-ea cu sunt sigur ca isi mentine viteza.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Exact asta am spus si eu, dar esti prea ocupat sa-mi corectezi greseli pe care nu le-am facut ca sa observi (la mine in post scrie "moderat") ca sa mai observi si ce scriu cu adevarat. Eu iti propun sa mai citesti o data poate intelegi. Iti dau doar un hint: am spus in mod explicit, viteza constanta.

Exemplul cu 1000RPM spune deja multe despre cate stii: acolo e alta mancare de peste, vorbim de vibratiile ambreiajului. Apropo, astia de la Audi au inventat o volanta care sa nu vibreze sub 1200RPM tocmai ca sa poata scadea consumul si mai mult prin scaderea regimului de turatii sub 1500RPM.

Cat despre sistemul START&STOP, din nou, tre sa mai si citesti dupa ce ai facut facultatea ca stiinta inainteaza. Baietii mentin presiunea uleiului si cand masina e oprita, nu's asa prosti cum ii crezi tu.

Apropo, am mers cu X5 de 250mii de km, 3.0td 230CP si cutie automata. Si atat timp cat nu te dadeai la ea, tine turatia numai intre 1300 si 2000RPM. Crede-ma, masina aia mergea brici si nu facea ca un tractor, chiar si dupa multe ture de motorina luata ded la baietzi.

P.S. In sistemul Bolognia, poti deveni doctor dupa ce ai facut facultate 3 ani, master 1 an si apoi doctorat 2 ani. Adica inainte de 30 de ani.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,578
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
dodo_13 a scris:P.S. In sistemul Bolognia, poti deveni doctor dupa ce ai facut facultate 3 ani, master 1 an si apoi doctorat 2 ani. Adica inainte de 30 de ani.

Eu am pana in 30 de ani si sunt doctor in medicina. Mr. Green
Voiam sa iti raspund, insa a punctat dodo_13 foarte bine.
  • asandulescu

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y1.7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Felicitari pentru studii!
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale
  3. Opel vs ...

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR