- departe
- ***
- 786 mesaje
- din 23 Dec 2007
- Corsa 2002 Z12XE
- Galati
departe
- Mesaje scrise: 786
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2007
- Mesaj Privat
- stefan_moraru
- *
- 26 mesaje
- din 28 Apr 2014
- Corsa 2007 Z12XEP
- Botosani
stefan_moraru
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Botosani
- Masina: Corsa 2007 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2014
- Mesaj Privat
departe a scris:Salutare colegi!
...am rezervorul de 41 toroidal,au incaput la un plin 36 litri, de GPL....
...am rezervorul de 41 toroidal,au incaput la un plin 36 litri, de GPL....
36 ? :O
...am și eu rezervor de 41 litri, tot, toroidal, ca sa incapa exact în locul roții de rezervã, cu dimensiunea 185/65/R15, insã la mine intra maxim 32.8 litri. Fix 80% din capacitatea de 41 litri.
Al3xandrU
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2012
- Mesaj Privat
Ei, dragi colegi...revin la acest topic, pt ca pana la urma am bagat mana pana la cot de am facut gaura in buzunar si mi-am montat GPL. Asa ca cititi povestioara :
ATENTIE ! nu intentionez sa fac reclama, doar imi voi povesti experienta pentru a veni in ajutorul celor cu "dorinte de complicare a vietii" ca a mea.
Asa ca...dupa luni bune de citit pe forum despre GPL am ales:
*pret 2300 LEI - rezervor toroidal
*AGC Compact (dupa documentare despre zecile de instalatii existente pe piata, care mai de care promitand mai mult ), de fapt am ales pe cea mai simpla....pentru ca nu particip nici la 24 Le Mans nici la F1. Consider ca un sistem simplu este mai fiabil si pe langa asta nu m-au convins celelalte de ce ar trebui sa platesc mai mult pentru aceeasi "chestie") Criterii de alegere: pret, simplitate, disponibilitate piese pe piata si in primul rand costuri de mentenanta (cam 40lei filtrele<la 15.000km> si 80lei membrana vaporizator <la 60-80.000km sau 5ani zic eu>).
Nu are sens sa vorbim de performanta la motor de 1 litru, deci nu se justifica investitia in instalatie scumpa si performanta decat daca ai Porche.
Si acum partea care ne place "Dorel si scula"
Intai am fost in inspectie putin la montator. Pe site o poza frumoasa cu toti angajatii model aliniati si in spate un perete cu sculele atarnate frumos in cui. Ajung la locatie, intru....ce sa fie 3 bajeti de cartier, unu racoleaza frumos: "Spune-ti ! .ce doriti ?"....eu la fel de frumos "As vrea sa aflu niste detalii despre o instalatie montata de voi.....dar un inginer aici ?...sau un manager de service ? responsabil ?" La care el spune: "Imediat !" si il striga pe unul bagat pe subt masina acolo....Vine domnul ....eu incep sa ii pun intrebari (aveam pregatite pe bilet cam 20), el raspunde....cum poate- la unele ...si chiar ma invita frumos sa imi arate un montaj in executie, care parea destul de curat si binisor realizat. Ca sfat: e bine sa va pregatiti cat mai multe intrebari cand mergeti la o reaba de genul....o sa va faceti o parere despre ce si cum.
Ok asta fu partea bunicica ...sa zic. Interiorul spatiului nu arata ingrijit si ca in reclama de pe site, peretele cu scule agatate exista...dar cam era pe post de tablou (era panza de paianjen- semn ca alea erau de impresie acolo)....sculele folosite se aflau prin diverse locuri in functie de cum se foloseau. Nu am vazut nici o cheie dinamometrica (asta e primul semn ca nu ar fi profi ! )----dar partea buna ca nu aveau ciocane mari )
Despre montaj:
A durat de la 9 la 12 (a mers repede zic eu) Mi-a placut ca au aranjat firele si furtunele frumos si grupat, securizat bine cu "soricei" si bride cu suruburi (unde era cazul- vaporizator, rampa electrovalve si ECU GPL). Dupa imbinarea firelor a acoperit cu banda termo-contractila iar apoi banda izoler si copex negru de protectie peste tot.
Ce nu mi-a placut: Desi am insistat si ei au spus ca: "Daaaaaa...se poate, cum sa nu !" cand am facut programare. Nu au dat cu grund sau vopsea pe gaurile in tabla (asta nu e profi iar). Si ii rugasem, la suruburile ce sustin conducta de alimentare bagate pe dedesubt in podeaua masinii, sa puna niste silicon pentru etansare inainte de a infileta. Nimic a ramas sa carpesc eu acum. Deasemenea computerul de GPL are intrare de semnal de la Lambda 1 si RPM pe care ei nu le-au conectat, au preluat semnal doar de la injectoare(am trimis mail pe tema asta la producator sa vad daca influienteaza cu ceva functionarea normala).
O alta chestie, nu au pus distantiere la montarea rezervorului si cand au strans suruburile s-a deformat vizibil tabla- locasul rotii de rezerva (iar asta nu e profi)
Prima chesti cu adevarat buna din zi a fost cand am alimentat de 50 lei, pentru test si calibrare. Ma uit pe bon si ce crede-ti ca scria? 17 LITRI !
Credeti-ma ca e un sentiment mult mai placut decat amaratii 8 litri de benzina.
Masina trage bine, nu se simte deloc trecerea pe GPL si invers (extista si optiune manual si automat la atingerea temperaturii). Nu a murit motorul si nici nu am check engine pana acum. O sa revin cu niste consumuri exacte dupa ce le fac.
Pentru cei mai "mesteri"....schema electrica, softul de diagnosa si manual cu instructiuni se gasesc pe site-ul producatorului.
@dancuciureanu
corsa c, 2001, z10xe, 165000km (distributia schimbata la 141000km de tine....la inceputul verii lui 2012...nush daca mai tii minte, dar asa informativ: o corsa verde inchis cu 3 usi , arata f bine si nu avea funingine pe esapament )...ai sunat sa intrebi cum e treaba dupa o saptamana.
Am cumparat-o cu P0170:
Schimbat filtru benzina, bujii sunt bune. Debitmetrul si sondele eu spun ca sunt bune deoarece altfel intra in "limp mode" si consuma o galeata la suta. Am consum normal max 5 litri % (125km Barlad-Iasi 6.5 litri consumati la 90-100km/h) Clapeta, admisie si EGR curatat ca la carte.
Ma duce cu gandul foarte mult la pompa de benzina ca la km astia, si-a cam trait viata. Am apasat o data pe valva de pe capatul rampei de benzina si parca nu a tasnit asa cum ma asteptam (la aproape 4 bari cat ar trebui sa fie).In plus daca merg mult in frana de motor si cobor cu turatia pana la 1000-1200rpm, cand calc ambreiajul imi coboara relantiul pt o secunda la 500rmp. (in acest moment injectoarele isi reiau activitatea, iar debitul de benzina ar trebui suplinit ceea ce pompa nu mai poate....banuiesc eu) Nu am apucat inca sa ma uit la LTFT...daca e lean sau nu. Pe GPL cand merg.....HOPAAA! nu mai facee....componentele excluse din sistem.....HOPAAA! pompa de benzina si injectoarele (care ma indoiesc ca ar avea vre-o vina, dar nu e exclus)....asta a fost diagnoza fara interfata
Astept o parere de la tine!.....am uitat sa spun porneste la sfert in orice anotimp
ATENTIE ! nu intentionez sa fac reclama, doar imi voi povesti experienta pentru a veni in ajutorul celor cu "dorinte de complicare a vietii" ca a mea.
Asa ca...dupa luni bune de citit pe forum despre GPL am ales:
*pret 2300 LEI - rezervor toroidal
*AGC Compact (dupa documentare despre zecile de instalatii existente pe piata, care mai de care promitand mai mult ), de fapt am ales pe cea mai simpla....pentru ca nu particip nici la 24 Le Mans nici la F1. Consider ca un sistem simplu este mai fiabil si pe langa asta nu m-au convins celelalte de ce ar trebui sa platesc mai mult pentru aceeasi "chestie") Criterii de alegere: pret, simplitate, disponibilitate piese pe piata si in primul rand costuri de mentenanta (cam 40lei filtrele<la 15.000km> si 80lei membrana vaporizator <la 60-80.000km sau 5ani zic eu>).
Nu are sens sa vorbim de performanta la motor de 1 litru, deci nu se justifica investitia in instalatie scumpa si performanta decat daca ai Porche.
Si acum partea care ne place "Dorel si scula"
Intai am fost in inspectie putin la montator. Pe site o poza frumoasa cu toti angajatii model aliniati si in spate un perete cu sculele atarnate frumos in cui. Ajung la locatie, intru....ce sa fie 3 bajeti de cartier, unu racoleaza frumos: "Spune-ti ! .ce doriti ?"....eu la fel de frumos "As vrea sa aflu niste detalii despre o instalatie montata de voi.....dar un inginer aici ?...sau un manager de service ? responsabil ?" La care el spune: "Imediat !" si il striga pe unul bagat pe subt masina acolo....Vine domnul ....eu incep sa ii pun intrebari (aveam pregatite pe bilet cam 20), el raspunde....cum poate- la unele ...si chiar ma invita frumos sa imi arate un montaj in executie, care parea destul de curat si binisor realizat. Ca sfat: e bine sa va pregatiti cat mai multe intrebari cand mergeti la o reaba de genul....o sa va faceti o parere despre ce si cum.
Ok asta fu partea bunicica ...sa zic. Interiorul spatiului nu arata ingrijit si ca in reclama de pe site, peretele cu scule agatate exista...dar cam era pe post de tablou (era panza de paianjen- semn ca alea erau de impresie acolo)....sculele folosite se aflau prin diverse locuri in functie de cum se foloseau. Nu am vazut nici o cheie dinamometrica (asta e primul semn ca nu ar fi profi ! )----dar partea buna ca nu aveau ciocane mari )
Despre montaj:
A durat de la 9 la 12 (a mers repede zic eu) Mi-a placut ca au aranjat firele si furtunele frumos si grupat, securizat bine cu "soricei" si bride cu suruburi (unde era cazul- vaporizator, rampa electrovalve si ECU GPL). Dupa imbinarea firelor a acoperit cu banda termo-contractila iar apoi banda izoler si copex negru de protectie peste tot.
Ce nu mi-a placut: Desi am insistat si ei au spus ca: "Daaaaaa...se poate, cum sa nu !" cand am facut programare. Nu au dat cu grund sau vopsea pe gaurile in tabla (asta nu e profi iar). Si ii rugasem, la suruburile ce sustin conducta de alimentare bagate pe dedesubt in podeaua masinii, sa puna niste silicon pentru etansare inainte de a infileta. Nimic a ramas sa carpesc eu acum. Deasemenea computerul de GPL are intrare de semnal de la Lambda 1 si RPM pe care ei nu le-au conectat, au preluat semnal doar de la injectoare(am trimis mail pe tema asta la producator sa vad daca influienteaza cu ceva functionarea normala).
O alta chestie, nu au pus distantiere la montarea rezervorului si cand au strans suruburile s-a deformat vizibil tabla- locasul rotii de rezerva (iar asta nu e profi)
Prima chesti cu adevarat buna din zi a fost cand am alimentat de 50 lei, pentru test si calibrare. Ma uit pe bon si ce crede-ti ca scria? 17 LITRI !
Credeti-ma ca e un sentiment mult mai placut decat amaratii 8 litri de benzina.
Masina trage bine, nu se simte deloc trecerea pe GPL si invers (extista si optiune manual si automat la atingerea temperaturii). Nu a murit motorul si nici nu am check engine pana acum. O sa revin cu niste consumuri exacte dupa ce le fac.
Pentru cei mai "mesteri"....schema electrica, softul de diagnosa si manual cu instructiuni se gasesc pe site-ul producatorului.
@dancuciureanu
corsa c, 2001, z10xe, 165000km (distributia schimbata la 141000km de tine....la inceputul verii lui 2012...nush daca mai tii minte, dar asa informativ: o corsa verde inchis cu 3 usi , arata f bine si nu avea funingine pe esapament )...ai sunat sa intrebi cum e treaba dupa o saptamana.
Am cumparat-o cu P0170:
Schimbat filtru benzina, bujii sunt bune. Debitmetrul si sondele eu spun ca sunt bune deoarece altfel intra in "limp mode" si consuma o galeata la suta. Am consum normal max 5 litri % (125km Barlad-Iasi 6.5 litri consumati la 90-100km/h) Clapeta, admisie si EGR curatat ca la carte.
Ma duce cu gandul foarte mult la pompa de benzina ca la km astia, si-a cam trait viata. Am apasat o data pe valva de pe capatul rampei de benzina si parca nu a tasnit asa cum ma asteptam (la aproape 4 bari cat ar trebui sa fie).In plus daca merg mult in frana de motor si cobor cu turatia pana la 1000-1200rpm, cand calc ambreiajul imi coboara relantiul pt o secunda la 500rmp. (in acest moment injectoarele isi reiau activitatea, iar debitul de benzina ar trebui suplinit ceea ce pompa nu mai poate....banuiesc eu) Nu am apucat inca sa ma uit la LTFT...daca e lean sau nu. Pe GPL cand merg.....HOPAAA! nu mai facee....componentele excluse din sistem.....HOPAAA! pompa de benzina si injectoarele (care ma indoiesc ca ar avea vre-o vina, dar nu e exclus)....asta a fost diagnoza fara interfata
Astept o parere de la tine!.....am uitat sa spun porneste la sfert in orice anotimp
Al3xandrU
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2012
- Mesaj Privat
Revin cu detalii despre consum cum am spus:
Ultimul drum facut: Bucuresti-Vidra si retur, consum: 7.1 l/100km (este mixt, la noi in tara nu se poate scoate doar extraurban pe distante mari) A fost iarna, putin sub 0 grade si strat subtire de zapada, 3 persoane in masina. E bine zic eu, avand in vedere gramada de serpentine unde turam motorasul peste 3800. Am resetat contorul de km la 0, facut plin la GPL si mers pana la golire.Viteza maxima 100-110km/h
In Bucuresti e de 8,5 MAXIM.
Impresii pana acum: Excelent ! investitia face toti banii. Nici nu mai tin cont de cati bani alimentez acum
Erori: P0170 aveam inainte sa Montez, acum apare de 2 ori
Putere: insesizabil aproape
Motorul produce un zgomot mai agresiv pe GPL
Acum sper sa tina supapele ! Urmatoarea masina va fi tot benzina cu GPL, dar un 1.6 cel putin. Nici sa nu mai aud de TDI, CDTI si toate D-urile posibile.
Ultimul drum facut: Bucuresti-Vidra si retur, consum: 7.1 l/100km (este mixt, la noi in tara nu se poate scoate doar extraurban pe distante mari) A fost iarna, putin sub 0 grade si strat subtire de zapada, 3 persoane in masina. E bine zic eu, avand in vedere gramada de serpentine unde turam motorasul peste 3800. Am resetat contorul de km la 0, facut plin la GPL si mers pana la golire.Viteza maxima 100-110km/h
In Bucuresti e de 8,5 MAXIM.
Impresii pana acum: Excelent ! investitia face toti banii. Nici nu mai tin cont de cati bani alimentez acum
Erori: P0170 aveam inainte sa Montez, acum apare de 2 ori
Putere: insesizabil aproape
Motorul produce un zgomot mai agresiv pe GPL
Acum sper sa tina supapele ! Urmatoarea masina va fi tot benzina cu GPL, dar un 1.6 cel putin. Nici sa nu mai aud de TDI, CDTI si toate D-urile posibile.
- alynutzu_cvm
- **
- 305 mesaje
- din 26 Feb 2007
- Astra 2006 Z17DTR
- Iasi
alynutzu_cvm
- Mesaje scrise: 305
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2007
- Mesaj Privat
Salut colegi.
Am cumparat de o luna o Corsa D an 2009 , 59kw cu instalatie de gaz Landi renzo . Masina are 104.000km reali, dar nu stiu daca au fost shimbate filtrul/ filtrele de gaz. Ma puteti indruma unde este locatia acestora si ce presupune schimbarea lor? Nu sunt incepator in ale schimbatului de filtre, la benzina si diesel dar la gaz nu am schimbat niciodata. ma refer la faptul ca daca desfac furtunele sa nu pierd gazul ( desi probabil are o supapa undeva)...o zi buna
Am cumparat de o luna o Corsa D an 2009 , 59kw cu instalatie de gaz Landi renzo . Masina are 104.000km reali, dar nu stiu daca au fost shimbate filtrul/ filtrele de gaz. Ma puteti indruma unde este locatia acestora si ce presupune schimbarea lor? Nu sunt incepator in ale schimbatului de filtre, la benzina si diesel dar la gaz nu am schimbat niciodata. ma refer la faptul ca daca desfac furtunele sa nu pierd gazul ( desi probabil are o supapa undeva)...o zi buna
MCastel
- Mesaje scrise: 18
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2019
- Mesaj Privat