Magellan
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1993 c30xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2011
- Mesaj Privat
coturcu
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Suceava
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2009
- Mesaj Privat
Salutare tuturor, am si eu o intrebare referitoare la achizitia unui 4x4. Mai concret: am de ales intre un Insignia 4x4 2.0 CDTI si un Qashqai 4x2. Circul intr-o zona unde iarna, daca vine cu adevarat, tine vreo 5 luni/an, distanta de la servici acasa fiind de cca. 7 km si incluzand 2 dealuri (teoretic deszapezite). Garda la sol pentru cele 2 modele este de 13 cm, respectiv 18 cm. La munte circul doar ocazional. Intrebarea e: 4x4 garda joasa sau 4x2 garda inalta? Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Reacor
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014 A20DTRg
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2020
- Mesaj Privat
fogardi a scris:
Salut!
Iti trebuie sistemul 4x4 atunci cand este umed pe jos, cand ninge, cand mergi la bunica la tara, cand intrii in curbe cu viteza, cand mergi cu prietenii la gratar, cand vrei sa urci bordura, etc. Nu trebuie confundat un turism 4x4 cu o masina of road 4x4 (Mitsubishi Pahero, Toyota Land Cruiser, Land Rover Discovery, etc), la fel cum nu trebuie confundat sun SUV 4x4 cu o masina amintita mai inainte in paranteza. De ce? pentru ca au aplicatii diferite.
Despre sistemul de tractiune folosit pe noua insignia 4x4 (sfarsitul 2010 catre zilele noastre), va pot spune niste lucruri uimitoare:
In segmentul Insignia competitori care mai au sisteme 4x4 sunt:
– VW Passat
– Skoda Superb
– Audi A4
– BMW seria 5
– Exista 3 sisteme constructive pentru 4x4 in acest segment:
– Haldex: Insignia, Passat, Superb
– Torsen: Audi
– xDrive: BMW
– Haldex si xDrive sunt net superioare sistemului Torsen pentru ca sunt adaptive si
predictive (reactioneaza inainte, sau foarte repede, la pierderea aderentei pe o punte)
– Torsen este un sistem reactiv(reactioneaza dupa pierderea aderentei pe o punte)
si foarte putin adaptiv; setarea de baza a distributiei cuplului este 50/50 intre
putea fata si cea spate si poate varia doar pana la 70/30 respectiv 30/70
Sistemul Haldex care echipeaza Insignia este ultima generatie de sisteme 4x4 ale
producatorului Haldex fiind superior celor care echipeaza masinile din grupul VAG
(Passat si Superb).
– Iata cateva detalii de functionare:
– Este un sistem predictiv - preintimpina pierderea aderentei pe o punte.
– Pleaca de la o distributie a cuplului de 90/10 intre puntea fata si cea spate si poate
ajunge la 0/100 sau 100/0 in functie de conditiile de rulare.
– Este un sistem silentios si economic. In conditii bune nu sunt cuplate ambele
punti pentru a nu creste fara rost consumul de carburant.
– Este ultima generatie de sisteme Haldex si echipeaza pentru moment doar
Insignia si Saab (http://www.haldex-xwd.com )
De ce Insignia 4x4?
– Pentru ca:
– Este optimizat pentru masinile din acest segment; Torsen sunt mecanice,
zgomotoase, grele si cresc consumul fiind cuplate tot timpul
– Este ultima generatie de sisteme Haldex (spre deosebire de sistemele Haldex
de la concurenta)
– Nu necesita intretinere; este capsulat si nu necesita revizii (cele de la VW si
Skoda necesita schimburi de ulei si de filtru,cost 200 Euro)
– Poate face distributia cuplului si intre rotile spate stanga si dreapta
(sistemele de la VW si Skoda nu fac acest lucru)
– Este mai ieftin decat sistemul xDrive
Eu am primit masina Insignia, edition cdti2.0 160 HP 4x4, jante 18" faruri adaptive, climatronic si cateva optionale, de la serviciu si este foarte placuta la drum lung, iar de cand a nins in decembrie am uitat cum este sa "faci balans" cu masina dand inainte si inapoi, ca sa iesi din locul de parcare.
forbidden27 a scris:La ce iti trebuie 4x4 pe genul asta de masina? Chiar si pt 90% in oras, Insignia nu se preteaza. Masina mare, loc de parcare gasesti greu, consumul o sa fie foarte mare datorita greutatii masinii. Pt utilizare 90% oras ar fi indicata o masina mai mica.
Salut!
Iti trebuie sistemul 4x4 atunci cand este umed pe jos, cand ninge, cand mergi la bunica la tara, cand intrii in curbe cu viteza, cand mergi cu prietenii la gratar, cand vrei sa urci bordura, etc. Nu trebuie confundat un turism 4x4 cu o masina of road 4x4 (Mitsubishi Pahero, Toyota Land Cruiser, Land Rover Discovery, etc), la fel cum nu trebuie confundat sun SUV 4x4 cu o masina amintita mai inainte in paranteza. De ce? pentru ca au aplicatii diferite.
Despre sistemul de tractiune folosit pe noua insignia 4x4 (sfarsitul 2010 catre zilele noastre), va pot spune niste lucruri uimitoare:
In segmentul Insignia competitori care mai au sisteme 4x4 sunt:
– VW Passat
– Skoda Superb
– Audi A4
– BMW seria 5
– Exista 3 sisteme constructive pentru 4x4 in acest segment:
– Haldex: Insignia, Passat, Superb
– Torsen: Audi
– xDrive: BMW
– Haldex si xDrive sunt net superioare sistemului Torsen pentru ca sunt adaptive si
predictive (reactioneaza inainte, sau foarte repede, la pierderea aderentei pe o punte)
– Torsen este un sistem reactiv(reactioneaza dupa pierderea aderentei pe o punte)
si foarte putin adaptiv; setarea de baza a distributiei cuplului este 50/50 intre
putea fata si cea spate si poate varia doar pana la 70/30 respectiv 30/70
Sistemul Haldex care echipeaza Insignia este ultima generatie de sisteme 4x4 ale
producatorului Haldex fiind superior celor care echipeaza masinile din grupul VAG
(Passat si Superb).
– Iata cateva detalii de functionare:
– Este un sistem predictiv - preintimpina pierderea aderentei pe o punte.
– Pleaca de la o distributie a cuplului de 90/10 intre puntea fata si cea spate si poate
ajunge la 0/100 sau 100/0 in functie de conditiile de rulare.
– Este un sistem silentios si economic. In conditii bune nu sunt cuplate ambele
punti pentru a nu creste fara rost consumul de carburant.
– Este ultima generatie de sisteme Haldex si echipeaza pentru moment doar
Insignia si Saab (http://www.haldex-xwd.com )
De ce Insignia 4x4?
– Pentru ca:
– Este optimizat pentru masinile din acest segment; Torsen sunt mecanice,
zgomotoase, grele si cresc consumul fiind cuplate tot timpul
– Este ultima generatie de sisteme Haldex (spre deosebire de sistemele Haldex
de la concurenta)
– Nu necesita intretinere; este capsulat si nu necesita revizii (cele de la VW si
Skoda necesita schimburi de ulei si de filtru,cost 200 Euro)
– Poate face distributia cuplului si intre rotile spate stanga si dreapta
(sistemele de la VW si Skoda nu fac acest lucru)
– Este mai ieftin decat sistemul xDrive
Eu am primit masina Insignia, edition cdti2.0 160 HP 4x4, jante 18" faruri adaptive, climatronic si cateva optionale, de la serviciu si este foarte placuta la drum lung, iar de cand a nins in decembrie am uitat cum este sa "faci balans" cu masina dand inainte si inapoi, ca sa iesi din locul de parcare.
De acord cu aproape tot, mai putin un lucru esential. Nu necesita revizie, e totul capsulat? Fals 100%. In primul rand nu e capsulat, tit trimit daca vrei poze cu Haldex 4 desfacut pana la ultimul surub. In al doklea rand acolo sunt 2 uleiuri + filtru + garnituri. Daca nu le schimbi deteriorezi iremediabil Haldexul. Eu am patit la 140.000 km si Haldex neatins din fabrica. Din fericire partea mecanica si cea de control electronic fara probleme, am schimbat 2 uleiuri, filtru, simeringuri si totul e ok. Nu e tocmai ieftin, piese doar pe original, cost undeva la 2.000 lei. In plus manopera 1.000 lei. Nu credeti povestile cu ulei cutie si transmisie pe viata. Eu unul am schimbat ulei cutie viteza, ulei cutie transfer, ulei Haldex si ulei diferentjal spate. Am mers pe Ravenol care avea toate cele 4 tipuri de ulei diferite. Vreti un exemplu cu "ulei" pe viata? BMW spune ca uleiul la cutie nu trebuie schimbat. Serios? Luam exemplul BMW de cutie automata, ulei pe viata. La cele mai multe modele producatorul de cutie automata este ZTF, el este furnizor pentru BMW. Luati modelul de cuite automata BMW si cautati cu codul respectiv la ZTF sa vedeti ce spun. Ce spun? La maxim 60.000km sau cel mult 3 ani uleiul trebuie schimbat! Am avut doar Opel pana acum. Ascona benzina 1,6 - 380.000 km. VectraC motorina - 280.000 km. Acum Astra 1.7 motorina 280.000 km si Insigina 2.0 motorina 195 cai 4x4.140.000 km La toate am facut schimb ulei motor + toate filtrele la 10.000 km si ulei cutie + transmisie la 60.000 km. Nici o problema cu motorul sau transmisa ( mai putin la Insignia cumparata. de putin timp) . Si va jur ca nici una nu a consumat 100 gr. de ulei motor intre 2:schinburi. Nu va zgarciti cu cele mai ieftine lucruri, ulei si filtre! Sigur ca fiecare model a avut si problemele lui clasice, dar astea sunt alte povesti.
- stolniceanulucian
- **
- 286 mesaje
- din 05 Dec 2010
- Astra 2009 Z14XEP
- Sibiu
stolniceanulucian
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2010
- Mesaj Privat
De mult nu am mai vazut atata teorie despre 4x4
Acum nu vreau sa stric placerea cuiva, dar Torsen este dovedit mai capabil pe suprafete inclinate acoperite cu zapada sau noroi alunecos.
Cam toate sistemele 4x4 controlate electronic sa incalzesc ca naiba daca mergi mai mult pe offroad. Torsen fiind aproape pur mecanic este mai rezistent la utilizare continua si la tractare.
Orice sistem controlat electronic este reactiv ! Prima data trebuie sa se intample un eveniment pentru ca senzorii sa poata detecta pierderea aderentei si apoi softwareul sa reactioneze !
Insignia 4x4 este o masina foarte buna in dreptul ei. Poate mai buna decat 90% din masinile de pe strazile romanesti.
Dar daca incerci sa spui ca este superioara unui Audi Allroad Quattro cred ca nu faci comparatia care trebuie
Garda la sol este mica la Insignia 4x4. La Allroad ai suspensie pneumatica care iti permite sa ai garda la sol semnificativ mai mare.
Repet Insignia 4x4 este o masina remarcabila, dar in categoria ei de pret.
Acum nu vreau sa stric placerea cuiva, dar Torsen este dovedit mai capabil pe suprafete inclinate acoperite cu zapada sau noroi alunecos.
Cam toate sistemele 4x4 controlate electronic sa incalzesc ca naiba daca mergi mai mult pe offroad. Torsen fiind aproape pur mecanic este mai rezistent la utilizare continua si la tractare.
Orice sistem controlat electronic este reactiv ! Prima data trebuie sa se intample un eveniment pentru ca senzorii sa poata detecta pierderea aderentei si apoi softwareul sa reactioneze !
Insignia 4x4 este o masina foarte buna in dreptul ei. Poate mai buna decat 90% din masinile de pe strazile romanesti.
Dar daca incerci sa spui ca este superioara unui Audi Allroad Quattro cred ca nu faci comparatia care trebuie
Garda la sol este mica la Insignia 4x4. La Allroad ai suspensie pneumatica care iti permite sa ai garda la sol semnificativ mai mare.
Repet Insignia 4x4 este o masina remarcabila, dar in categoria ei de pret.