- ksper
- OP
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
- jeje
- **
- 107 mesaje
- din 30 Sep 2012
- Vectra 1998 X16XEL
- Dolj
jeje
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2012
- Mesaj Privat
- JohnBranch
- **
- 293 mesaje
- din 01 Oct 2009
- Alta tara
JohnBranch
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2009
- Mesaj Privat
material suplimentar ajutator pentru schimbarea bucsilor gasiti aici:
http://www.vvoc.com/forum/s...-Rear-Rose-Bushes
http://www.vvoc.com/forum/s...ng-Arm-Front-Bush
http://www.vvoc.com/forum/s...se-bush-Continued
http://www.vvoc.com/forum/s...-Rear-Rose-Bushes
http://www.vvoc.com/forum/s...ng-Arm-Front-Bush
http://www.vvoc.com/forum/s...se-bush-Continued
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am schimbat si eu bucsile oscilante si cea din capatul bratului, doar ca eu dupa lungi analize proprii dar si cu alti oameni cu care am vorbit, inclusic ingineri am ajuns la concluzia ca bucsa din capatul bratului ar trebui montata cu intaritura spre inainte-inapoi, ceea ce am si facut :
Nu le-am montat eu, ca nu am presa hidraulica si nici vreun 'dispozitiv de montare home-made' dar m-am dus la un atelier auto care are (si care face inclusiv ITP) si cand i-am spus baiatului de acolo cum vreau sa le spun mi-a zis ca le pune cum vreau eu dar ca 'nu ar fi corect pentru ca la VW se pun invers cu partea plina sus-jos', insa mi le pune asa cum vreau eu pentru ca asa zice clientul si nu mai e treaba lui. M-am dus la masina sa vad daca pe partea cealalta sunt tot cu partea plina sus-jos si asa era, cand am revenit la service sa-i spun sa o puna totusi cum erau pusa cea veche in brat deci cu partea plina sus-jos deja era montata si nu o mai puteau scoate. Cu a doua bucsa de la al doilea brat am stat sa ma gandesc daca sa o pun invers, insa mi-am zis ca poate ar trebui sa le pun ambele bucsi de brat orientate la fel ca sa nu schimb comportamentul masinii pe spate.
Apoi am intrat la ITP, unde tehnicianul care face ITP (si la care m-a pârât cel ce mi-a schimbat bucsile, ca ''Uite cum mi-a zis asta sa le pun!'') m-a chemai in saht sa vad cu ochii mei cum lucreaza bucsa la solicitari. Ce sa vezi, asa cum le-am montat eu, adica cu partea plina la orizontala spre inainte-inapoi, cand facea testul ala care misca rotile inainte-inapoi interiorul bucsei aproape ca atingea de marginera exterioara de la solicitarile alea mecanice induse de tester. Mi-a zis razand ca 'as putea jocul asta sa-l iau ca si joc de bucsa defecta si sa te pic acum din cauza la cum ai montat bucsile astea'. Pacat ca nu am avut aparatul foto la mine ca as fi filmat cum lucreaza bucsa si mai ales bratul. Bratul lucreaza, ca sa fac o comparatie cat de cat corecta, ca atunci cand un boxer face un upercut aruncandu-si putin umarul spre inainte, e o miscare combinata care roteste bucsa pe interior si o impinge spre marginea exterioara a bucsei inspre partea din fata a masinii.
Am luat ITP-ul, ca masina in rest a fost ok la toate testele, cu promisiunea ca o sa schimb pozitia bucsilor asa cum trebuiau pusa de la inceput.
Daca are cineva o poza oficiala ca eu nu am gasit asta in niciun manual, sau pe Internet (deci vreau o poza scosa din TIS, sau de la cineva care lucreaza in service la Reprezentanta Opel si poate sa confirme cum se monteaza corect bucsa asta din brat) rog sa o posteze aici.
Asadar, in pozele de mai sus bucsa din capatul bratului (pozele 1,2) bucsa nu este in pozitia de lucru iar in poza 3 bucsa este montata INCORECT (trebuia montata rasucita-cu-90grade fata de pozitia actuala pentru ca partea intarita a bucsei sa fie in plan vertical, deci orientata sus-jos). Toate piesele sunt vopsite cu vopsea neagra pentru ca m-am dus cu ele la sablat si vopsit in camp electrostatic, daca tot am schimbat amortizoarele si am demontat acolo. Urmeaza o sablare la partea de dedesupt-spate a masinii... pentru ca daca nu fac asta intr-un viitor nu foarte indepartat rugina existenta va intra mai adanc in zona intarita a masinii, acolo unde se strange bratul cu bucsa respectiva si pe urma ajung pe mâna tinichigiului care nu stiu daca isi va face treaba corect in zona aia care mie mi se pare o zona dificila de inlocuit (tinand cont ca e o zona de rezistenta si tot de acolo reglezi si caderea rotilor din spate). Un minus la Vectra B1 este lipsa galvanizarii caroseriei in partea de dedesupt-spate a masinii, am citit pe undeva ca cei de la Opel nu au facut operatiunea asta pentru ca au calculat ei ca acolo nu are de unde sa sara apa in mers, ce sa spun... ceva trebuie sa termine si caroseria asta sub efectul timpului, deci poate rugina sa inceapa de acolo si chiar asa se si intampla.
Nu le-am montat eu, ca nu am presa hidraulica si nici vreun 'dispozitiv de montare home-made' dar m-am dus la un atelier auto care are (si care face inclusiv ITP) si cand i-am spus baiatului de acolo cum vreau sa le spun mi-a zis ca le pune cum vreau eu dar ca 'nu ar fi corect pentru ca la VW se pun invers cu partea plina sus-jos', insa mi le pune asa cum vreau eu pentru ca asa zice clientul si nu mai e treaba lui. M-am dus la masina sa vad daca pe partea cealalta sunt tot cu partea plina sus-jos si asa era, cand am revenit la service sa-i spun sa o puna totusi cum erau pusa cea veche in brat deci cu partea plina sus-jos deja era montata si nu o mai puteau scoate. Cu a doua bucsa de la al doilea brat am stat sa ma gandesc daca sa o pun invers, insa mi-am zis ca poate ar trebui sa le pun ambele bucsi de brat orientate la fel ca sa nu schimb comportamentul masinii pe spate.
Apoi am intrat la ITP, unde tehnicianul care face ITP (si la care m-a pârât cel ce mi-a schimbat bucsile, ca ''Uite cum mi-a zis asta sa le pun!'') m-a chemai in saht sa vad cu ochii mei cum lucreaza bucsa la solicitari. Ce sa vezi, asa cum le-am montat eu, adica cu partea plina la orizontala spre inainte-inapoi, cand facea testul ala care misca rotile inainte-inapoi interiorul bucsei aproape ca atingea de marginera exterioara de la solicitarile alea mecanice induse de tester. Mi-a zis razand ca 'as putea jocul asta sa-l iau ca si joc de bucsa defecta si sa te pic acum din cauza la cum ai montat bucsile astea'. Pacat ca nu am avut aparatul foto la mine ca as fi filmat cum lucreaza bucsa si mai ales bratul. Bratul lucreaza, ca sa fac o comparatie cat de cat corecta, ca atunci cand un boxer face un upercut aruncandu-si putin umarul spre inainte, e o miscare combinata care roteste bucsa pe interior si o impinge spre marginea exterioara a bucsei inspre partea din fata a masinii.
Am luat ITP-ul, ca masina in rest a fost ok la toate testele, cu promisiunea ca o sa schimb pozitia bucsilor asa cum trebuiau pusa de la inceput.
Daca are cineva o poza oficiala ca eu nu am gasit asta in niciun manual, sau pe Internet (deci vreau o poza scosa din TIS, sau de la cineva care lucreaza in service la Reprezentanta Opel si poate sa confirme cum se monteaza corect bucsa asta din brat) rog sa o posteze aici.
Asadar, in pozele de mai sus bucsa din capatul bratului (pozele 1,2) bucsa nu este in pozitia de lucru iar in poza 3 bucsa este montata INCORECT (trebuia montata rasucita-cu-90grade fata de pozitia actuala pentru ca partea intarita a bucsei sa fie in plan vertical, deci orientata sus-jos). Toate piesele sunt vopsite cu vopsea neagra pentru ca m-am dus cu ele la sablat si vopsit in camp electrostatic, daca tot am schimbat amortizoarele si am demontat acolo. Urmeaza o sablare la partea de dedesupt-spate a masinii... pentru ca daca nu fac asta intr-un viitor nu foarte indepartat rugina existenta va intra mai adanc in zona intarita a masinii, acolo unde se strange bratul cu bucsa respectiva si pe urma ajung pe mâna tinichigiului care nu stiu daca isi va face treaba corect in zona aia care mie mi se pare o zona dificila de inlocuit (tinand cont ca e o zona de rezistenta si tot de acolo reglezi si caderea rotilor din spate). Un minus la Vectra B1 este lipsa galvanizarii caroseriei in partea de dedesupt-spate a masinii, am citit pe undeva ca cei de la Opel nu au facut operatiunea asta pentru ca au calculat ei ca acolo nu are de unde sa sara apa in mers, ce sa spun... ceva trebuie sa termine si caroseria asta sub efectul timpului, deci poate rugina sa inceapa de acolo si chiar asa se si intampla.
cata07
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Gorj
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
salut!
ma puteti ajuta si pe mine cu un raspuns cu privire la bucsile de la puntea spate,acelea din capatul bratului care vine prins in caroserie..trebuie sa le schimb si am mers la un magazin de piese auto sa comand dar tipul de acolo a gasit 3 modele care au marimi diferite si nu stiu de care sa iau.una are diametrul exterior de 60 mm, iar cel interior de 12mm,alta are diametrul exterior de 64 mm iar cel interior de 14 mm,iar cealalta are diametrul exterior de 67 mm si cel interior de14 mm ?!?multumesc!
ma puteti ajuta si pe mine cu un raspuns cu privire la bucsile de la puntea spate,acelea din capatul bratului care vine prins in caroserie..trebuie sa le schimb si am mers la un magazin de piese auto sa comand dar tipul de acolo a gasit 3 modele care au marimi diferite si nu stiu de care sa iau.una are diametrul exterior de 60 mm, iar cel interior de 12mm,alta are diametrul exterior de 64 mm iar cel interior de 14 mm,iar cealalta are diametrul exterior de 67 mm si cel interior de14 mm ?!?multumesc!
- sidanttonio
- *
- 21 mesaje
- din 29 Jan 2011
- Vectra 2001 z16xe
- Olt
sidanttonio
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2011
- Mesaj Privat
buna seara, am si eu o problema cu o vectra b2 , 2001, 1.6 16V !
prin vara am schimbat la ea urmatoarele:
-arcuri fata (din alea de cielo ca sunt la fel)
-flanse + rulment sarcina amortizor
-bucsi bara stabilizatoare fata/spate
-bucsi pivot/oscilante spate (cele de la punte alea 4)
-bucsi cele mari tot in spate care vin sub usa din spate (2 buc)
ca si calitate am pus unele bune
acum vine intrebarea si nedumerirea
trebuie sa ii schimb toate amortizoarele ca am vazut ca au curs toate 4 si nu stiu ce sa aleg gaz sau ulei si ce producator nici proaste dar nici cele mai scumpe..
dupa ce am schimbat tot ce am scris mai sus am facut directia fata / spate, si inainte si dupa cand trec cu rotile din spate pestre vreo denivelare / groapa nu foarte mare spatele fuge spre partea dreapta, intrebarea este, poate fii din amortizoare sau din bucsile pivot sau oscilante aceasta dezechilibrare a masini?
Multumesc!
O seara placuta!
prin vara am schimbat la ea urmatoarele:
-arcuri fata (din alea de cielo ca sunt la fel)
-flanse + rulment sarcina amortizor
-bucsi bara stabilizatoare fata/spate
-bucsi pivot/oscilante spate (cele de la punte alea 4)
-bucsi cele mari tot in spate care vin sub usa din spate (2 buc)
ca si calitate am pus unele bune
acum vine intrebarea si nedumerirea
trebuie sa ii schimb toate amortizoarele ca am vazut ca au curs toate 4 si nu stiu ce sa aleg gaz sau ulei si ce producator nici proaste dar nici cele mai scumpe..
dupa ce am schimbat tot ce am scris mai sus am facut directia fata / spate, si inainte si dupa cand trec cu rotile din spate pestre vreo denivelare / groapa nu foarte mare spatele fuge spre partea dreapta, intrebarea este, poate fii din amortizoare sau din bucsile pivot sau oscilante aceasta dezechilibrare a masini?
Multumesc!
O seara placuta!
- lucianpaviliuc
- *
- 3 mesaje
- din 08 Mar 2015
- Vectra 2001 Z18XE
- Constanta
lucianpaviliuc
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2015
- Mesaj Privat
- vlad2005
- **
- 267 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Vaslui
vlad2005
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- vlad2005
- **
- 267 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Vaslui
vlad2005
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
Nu e greu, dar era fain ºi o schemã cu cote. Timpul este preþios ºi dacã ai deja cotele e mai rapid ºi mai uºor pentru toatã lumea. Asta e pãrerea mea.
Pe mine mã intresau în special cotele pentru bucºa mai mare pe care o foloseºti cã sã tragi bucºa nouã în poziþia menþionatã mai sus. Mã îngrijoreazã spaþiul mai mic din cauza proeminenþei de pe braþ.
Pe mine mã intresau în special cotele pentru bucºa mai mare pe care o foloseºti cã sã tragi bucºa nouã în poziþia menþionatã mai sus. Mã îngrijoreazã spaþiul mai mic din cauza proeminenþei de pe braþ.