dj-08-byu
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2009
- Mesaj Privat
- Claudiu
- **
- 128 mesaje
- din 10 Mai 2006
- Astra 2002 Z16NZ
- Hunedoara
Claudiu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2006
- Mesaj Privat
Sa va zic hiba, una mica dar cu multi nervi, pentru mine.
Dupa cum mai povestea si pe alte topicuri, in urma unui drum la mare si in urma unei alimentari cu benzina EVO95, de la MOL Constanta...am ramas cu codul P0400 stocat in bord si cu mici probleme la pornirea la cald...adica cu motorul cald trebuie sa-i dau vre-o 4-5 secunde la automat sa porneasca si cateodata sa o ajut cu pedala de acceleratie. Am curatat valva EGR si corpul de acceleratie, cu WD40...am verificat valva...de mai multe ori si se deschide fara probleme.
Am scos borna + de la baterie de 3 ori pana acum si de 3 ori becul mi s-a reaprins in momentul cand circulam la turatii mai mari (3500-4000). Am citit pe forum ca valva EGR nu lucreaza tot timpul doar in cazul unor regimuri de turatie ridicata cand temperatura gazelor din evacuare este ridicata...ieri am vb. cu un amic si am sters codul de eroare din ECU, cu ajutorul unui prg. unguresc de opel. Am facut testul pseudoagrafa si nu mai aveam erori...am dat o tura de 10 km. si am tinut masina tot la 300-3500 de ture...becul nu s-a aprins, dar problema cu pornitul la cald persista...
In momentul in care mi se aprindea beculetul galben, masina mergea ca si inainte, poate chiar mai bine, si a naibii ca pornirea la cald nu-mi mai facea probleme, plecam in sfert de cheie
Ma gandeam sa schimb valva EGR...dar pana atunci nu exista o metoda de a verifica valva EGR...daca functioneaza? Citeam pe undeva ca daca masori continuitatea la cei 2 pini din marginea mufei si apare 0, valva e buna si nu sunt probleme, mai ales ca si se deschide si se inchide.
Tot pe aici am citit la cineva o problema asemanatoare cu valva EGr, unde spunea ca exista un canal de diametru mic de tot pe valva...care trebuie curatat...eu unul nu-l cunosc si nu stiu pe unde vine...poate e cineva care ne poate prezenta un desen o fotografie.
si daca aveti alte propuneri privind pornitul la cald, va rog sa le prezentati, ca sigur o sa le incerc.
Multumesc
PS...""
- alxgudea
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
sunt trecut prin multe cu egr-ul asa ca iti pot spune ca trebuie in primul rand incercata curatarea...
am cumparat carburol, am dat jos egr-ul (2 suruburi, e simplu) si l-am lasat la murat in carburol (o sticla de cola taiata, pus cam 0,5 l de solutie), asteptat cam 20 min, scos, bagat, scos, bagat (nu va ganditi la alte cele!)
apoi incercata o usoara curatare mecanica, verificat aspectul tijei (carpa moale, etc)
am facut chestia cu impulsurile date valvei- cred ca pe pinii 1 si 5(- daca gresec, corectati-ma)- 2 sarme de pe bornele acumulatorului, in timp ce valva statea imersata si am facut dansul pingu8inilor- daca se deblocheaza valva ea literalmente aproape ca iti sare din borcan!...cateva serii de impulsuri (vezi ca ai chiar flame cand faci contactele!), mai lasi un pic la murat...si cam asta e....\
se pune garnitura aia metalica la loc, cele 2 suruburi...voila!
daca manevra nu deblocheaza tija centrala (iese cam 1-2 cm), atunci GOTO magazin piese auto, faci comanda de egr Pierburgh (mai scump) sau ceva dgen MItdoria (mai eftin) si gata!
curatarea egr poate fi eficienta 1 zi, 1 sapt sau 1 an sau chiar mai mult...sau....deloc...depinde cat de norocos esti...la mine tine cam de 1 an (prima curatare) si am mai lungit-o acuma...deja 2 sapt si nu da semne de malfunction..oricum am ceva roni pregatiti.....
bafta!
- Claudiu
- **
- 128 mesaje
- din 10 Mai 2006
- Astra 2002 Z16NZ
- Hunedoara
Claudiu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2006
- Mesaj Privat
Samabata am bagat un drum pana la Budapesta...si inainte aveam codul sters (0400) masina la fel, porneste greu la cald..in rest merge traznet...dupa 150 de km, dupa arad...timp inc are am mers si sportiv si batraneste, in functie de trafic, hop ca iar se aprinde becul...si am continuat cu martorul aprins... tot drumul...inclusiv pe autostrada...unde sub 3500 de ture nu am lasat-o...masina a mers perfect...nici o trepidatie nici o intrerupere...de pornit a pornit la prima cheie...nu stiu ce sa zic acum...am dat-o jos iar (EGR-ul), am verificat daca sare pistonul ala am verificat furtunele ce merg la corpul de acceleratie...toate bune...
Pistonul ala cat de mult iasa din locasul lui?...asa vre-o 5 mm?...si nu poate sa-mi zica nimeni cum pot verifica daca valva este buna?...cum sa o masor?...
EGR-ul mai are inauntru ceva?...o valva...o membrana?...e posibil sa se strice?...altceva decat pistonasul ala?
paulista
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2008
- Mesaj Privat


Am avut si eu problema cu EGR: P0400 si P1405
Am curatat si verificat dupa tutorialul de pe forum: solenoidul clica 5-6 mm. L-am montat inapoi fiind convins ca este bun, insa martorul din bord a ramas aprins.
Am pus aparatul de masura pe el dupa cum scrie mai sus si a rezultat ca potentiometrul este intrerupt.
AM schimbat EGR-ul si totul este OK
Masina megea foarte bine si inainte ca si cum totul ar fi fost in regula, dar ma inerva beculetul aprins din bord.
- Claudiu
- **
- 128 mesaje
- din 10 Mai 2006
- Astra 2002 Z16NZ
- Hunedoara
Claudiu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2006
- Mesaj Privat


Am avut si eu problema cu EGR: P0400 si P1405
Am curatat si verificat dupa tutorialul de pe forum: solenoidul clica 5-6 mm. L-am montat inapoi fiind convins ca este bun, insa martorul din bord a ramas aprins.
Am pus aparatul de masura pe el dupa cum scrie mai sus si a rezultat ca potentiometrul este intrerupt.
AM schimbat EGR-ul si totul este OK
Multumesc mult pentru ajutor maine voi verifica EGR-ul meu sa vad daca nu cumva potentiometrul face figuri...
Si inca o intrebare...Ai avut probleme cu pornirile la cald?
...azi vad ca si cu martorul aprins am inceput sa "abuzez" putin de automat...ca si inainte de a curata valva
Masina megea foarte bine si inainte ca si cum totul ar fi fost in regula, dar ma inerva beculetul aprins din bord.
paulista
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2008
- Mesaj Privat
- Claudiu
- **
- 128 mesaje
- din 10 Mai 2006
- Astra 2002 Z16NZ
- Hunedoara
Claudiu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Claudiu
- **
- 128 mesaje
- din 10 Mai 2006
- Astra 2002 Z16NZ
- Hunedoara
Claudiu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2006
- Mesaj Privat
Ca atare ori alta, valva, noua ori alta second...
multumesc de ajutor
paulista
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2008
- Mesaj Privat
- Claudiu
- **
- 128 mesaje
- din 10 Mai 2006
- Astra 2002 Z16NZ
- Hunedoara
Claudiu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2006
- Mesaj Privat
Am verificat si sigurantele, dar nici nu trebuia sa le verific, am uitat ca, verificand alimentarea cu, curent a solenoidului (13,97 V) siguranta era imposibil sa fie stricata.
Cat despre motoras m-am suparat si am scos borna de "+" si dupa 20 de minute am pornit tot si nu se mai aprinde...cine stie, poate la un drum mai lung o sa se aprinda...dar pana atunci macar nu ma mai streseaza...
Oricum avand in vedere micile probleme la pornire, vreau sa verific, chiar sa schimb filtrul de benzina...mi-e teama sa nu fie infundat, oricum de cand am masina nu l-am schimbat (30.000 km). Apoi si bujiile ca si astea au tot 2 ani vechime.
florianv
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2009
- Mesaj Privat
- Claudiu
- **
- 128 mesaje
- din 10 Mai 2006
- Astra 2002 Z16NZ
- Hunedoara
Claudiu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2006
- Mesaj Privat
Poti sa-mi zici ce fel de spray ai cumparat sa-l folosesc si eu?
florianv
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2009
- Mesaj Privat
- Claudiu
- **
- 128 mesaje
- din 10 Mai 2006
- Astra 2002 Z16NZ
- Hunedoara
Claudiu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2006
- Mesaj Privat
Iaca au trecut 2 saptamani in care nu s-a mai aprins nimic prin bord, pana azi cand am facut o tura mai "lunga"...de 50 de km. Si chiar inainte de a parca, hop si motorasul portocaliu se aprinde.
Ma gadesc ca iar patania aia de EGR sa-mi faca figuri, si incerc sa citesc codurile.
Binenteles ca ma asteptam doar la 1 cod si anume P0400, dar surpriza masinuta incepe sa clipeasca si dupa ce-mi afiseaza codul de la EGR in urmatoarea ordine:
P0400
P0120
P1550
P0220
P1550
P0400
EXACT ASA AU APARUT...acum nu stiu daca toate le-am citit eu bine, tocmai in ideea asta o sa merg la un prieten sa vad mai sigur. Oricum codul P0120 ma pune pe ganduri...sa fie problema de la curatat corpul de acceleratie?...el arata destul de bine si i-am dat spray...prin toate colturiel si unghiurile...plus si carburol.
Ma tem ca tot mai mult cred ca ECU...are ceva defecte...si face figuri, sa fie celebrele "lipituri reci"...sau ceva mai grav.
Multumesc
- Claudiu
- **
- 128 mesaje
- din 10 Mai 2006
- Astra 2002 Z16NZ
- Hunedoara
Claudiu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2006
- Mesaj Privat
o sa incerc sa le traduc aici si daca ma ajuta cineva cu sfaturi, sugestii...ar fi OK
P0400 - EGR malfunction...dupa 300 de km. mi-a aparut iar...si se pare ca in toate curatarile mele a valvei am uitat un element esential, cred eu, e vorba despre "patul" pe care sta valava...e un locas...care fiind acoperit de calamina...am crezut ca e pur si simplu o gaura...mai apoi am vazut ca e o scobitura cu un locas pentru pistonas. l-am curatat si pe ala...sticla
P0120 Throttle Position Sensor/Switch A Circuit Malfunction - am curatat clapeta de acceleratie...de imi faceam freza in ea...mai multe nu stiu ce pot verifica aici
P1550 PSPS Out Of Self Test Range....asta habar nu am ce este...banui ca e motorasul de relantiu, pas cu pas?//
P0220 Throttle/Petal Position Sensor/Switch B Circuit Malfunction...aici e e vorba de senzorul de la pedala de acceleratie...dar mai multe nu stiu.
daca ma uit bine la toate defectele masina mea ar trebui sa mearga ca si un tractor...sa urle in turatii inalte si pedala de acc. sa nu mai comande nimic...nu stiu...dar eu in afara de unele mici probleme la pornire, si alea la cald...iar daca o turez putin mai sus...la 6000 de ture apoi tai contactul porneste in sfert de cheie...NU SIMT NICI O PROBLEMA...
Chiar asa de turbat sa fie ECU ala?/
- Claudiu
- **
- 128 mesaje
- din 10 Mai 2006
- Astra 2002 Z16NZ
- Hunedoara
Claudiu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Claudiu
- **
- 128 mesaje
- din 10 Mai 2006
- Astra 2002 Z16NZ
- Hunedoara
Claudiu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2006
- Mesaj Privat
Dupa perioade de teste si de calcule...am ajuns la concluzia ca daca vreau sa scap de "belea"...neaprat trebuie sa cumpar o valva EGR noua...toate frectiile si spalaturile ...nu au adus nimic bun decat shocuri, mici trepidatii la realntiu..totodoata, ondulatii ale motorului la urcarea in acceleratie (acea linie dreapta ascendenta...cand accelerezi).
Ca atare am comandat o valva...cu 450 de lei...tipul MEA & DORIA, cealalta Pierburgh, era 550 de lei...si dupa montare ALTA VIATA.
chia rinainte d emontare, in magazin am cerut voie vanzatorului sa ma lase sa masor rezistenta solenoidului si a potentiometrului, dupa valorile date de Paulista, in tabelul de la pagina 2. Valorile erau bune si se incadrau in cele din tabel. Am montat-o si am scapat si problema cu pornirea la cald...si vibratiile din relantiu si urcatul in acceleratie. Rateuri si infundaturi nu ami zic. NO Problem.
Acum am observat ca si consumul instant a scazut la valorile cunoscute de dinainte 0,7l/h...in relantiu...cu valva stricata nu scadea sub 0,9 litri/ora. Gazele din tzeava de esapament sunt mult mai reci, datorita rearderii gazelor. Calculatorul nu trebuia sa-l resetez ca era resetat pe calc. mai de dinainte.
Defectul meu a fost dupa cum banuiam, probleme aparute la potentiometrul valvei...valorile date prin masurarea acestuia 2500 de miliohmi, sub nivelul de 3000 facea ca amsina sa mearga aproximativ bine, dar cu multe intreruperi si trepidatii, nu mai zic de socurile din corpul clapetei de acceleratie, socuri, care imi provocau erori la senzorul clapetei de acceleratie.
Ca o concluzie, pentru altii...daca aveti problemele care le-am avut si eu mai sus, in primul si primul rand masurati valorile normale de functionare...CHIAR DACA PISTONUL ACELA LUCREAZA...nu inseamna ca lucreaza la valorile normale...mie de exemplu, pistonasul functiona, deschidea la verificare...dar nu se deschidea cat trebuie...de aici si nivelul temepraturii motorului, a gazelor arse...si aprinderea becului portocaliu.
Clelealte erori le-am primit datorita acelor shocuri in corpul clapetei de acceleratie, celebrele "socuri in carburator" de la vechiile dacii, faceau ca clapeta de acceleratie sa fie data peste cap...si atunci apareau si bubele in computer.
Bafta si la cat mai multi km. fara probleme
cristy13
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1996 1.6 16v
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2009
- Mesaj Privat
- DANIEL G.
- **
- 184 mesaje
- din 24 Jun 2009
- Meriva 2003 Z16XE
- Galati
DANIEL G.
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Galati
- Masina: Meriva 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2009
- Mesaj Privat