Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • SStoica319

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2019

  • Mesaj Privat
Salut, am un opel corsa c 2001,am segmentat motoru, am schimbat egr, bobina, debitmetru bujii, catalizator, tobele, și nu merge bunã, motoru trage dar la relantiu merge întrerupt și uneori moare motoru, ceva pãreri?
Skip ads

  • Ferent Eusebiu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2022

  • Mesaj Privat
Salutare, am si eu un Opel Corsa C de 6 luni si am un consum de 10,3%. Este normal? Tin sa spun ca exterior conduc 90% din timp pentru ca fac naveta, nu sunt teribilist la volan si schimb pe la 3000 de ture. Pe autostrada merg lejer ( in jur de 90 km/h ). Opel Corsa C 2003__ 1.2 benzina 75 CP.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,957
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Nu.
Verifica daca:
1. ai erori;
2. termostatul exista si functioneaza;
3. egr-ul functioneaza;
4. senzor temperatura motor.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,414
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
nu miroase a benzina nearsa dupa tine?
Ar mai fi de vazut si debilmetru / sonde lambda. In cenenral, o diagnoza facuta cum trebuie. Poti apela la CristiTM, e la Timisoara, are sculele necesare pentru diagnoza si stie la ce sa se uite...
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,978
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
@je : Dacã miroase a benzinã ce înseamnã? Compresie proastã / ardere incompletã?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,414
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
@Shiva, inseamna ardere incompleta. Arderea incomplete poate sa aiba o multitudine de cauze, nu e neaparat nevoie sa aiba compresie proasta.
  • Alin1970

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Corsa D 2009 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Dec 2024

  • Mesaj Privat
Salutare dragi Corsari,
am luat sotiei un Opel Corsa D , X12 XEP , 80 CP, ( 2009 / 155.000km) de 1 luna si are un consum de 10,5% urban, acum iarna. Este o problema sau e normal?
Mentionez ca acest consum este realizat urban, aprox 16 km pe zi din care 10 km dimineata la ora 06.30, trafic lejer, 2 oameni ( 150 kg impreuna ), si restul 6km, la intoarcere la ora 15.30, o singura persoana, trafic nu foarte aglomerat. Sofer incepator, turatie 2000- 3000 ture max si vit 40- 50 -60 km/h, treapta III. Benzina doar de 100 MOL/ OMV.
Roti de 16 toate anotimpurile.
Masina a trecut noxele la RAR acum doua sapt. A avut probleme cu esapamentul si sonda lambda 2 care au fost schimbate. Nu am martori in bord. Am spuma la busonul de ulei, uleiul este proaspat schimbat GM Dexos 2 5W30 si este curat pe joja, nu creste nivelul, nu scade nivelul de antigel. Am inteles ca o posibila cauza ar fi condensul dar poate fi si ceva garnitura ?
  • Alin1970

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Corsa D 2009 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Dec 2024

  • Mesaj Privat
Am citit mai mult cele scrise de domnul Dan Ciucureanu si am inteles ce facem gresit.
Fiind iarna, lasam masina minim15 minute la relanti sa ,, se incalzeasca ,, in parcare.
Am inteles ca asta duce doar la un consum inutil de combustibil si ca masina e gata de drum in max 2 minute daca se merge usor fara a forta motorul cu accelerari inutile.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,414
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
10.5% in Timisoara, iarna?
Eu zic ca e fuarte bine....
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,136
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Nu înțeleg de unde vine chestia asta cu încălzitu motorului stând pe loc...15 minute?! Când dacă deschizi manualul de utilizare și dela drujbă scrie că acest lucru este total nerecomandat din ț-șpe motive. Și te miri că ai consum mare...dacă urmați sfaturi de-a lu” nea Gică meseriașu”, care a absolvit Școala de cofetari-tinichigii auto...
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,957
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
@bibu e chestie de "finețuri" care nouă, ăstora cu cititul manualului, ne scapă. Precum am mai scris: bălării la tot pasul. În multe topicuri apar astfel de postări de te conduc spre ideea că un forum preponderent tehnic se transformă în almanahul urzica...
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,414
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Railor!
Iarna nu incalzesti motorul "pe loc" ca sa incalzesti motorul, ci ca sa nu te uri intr-o masina inghetata, cu vizibilitatea dramatic redusa etc.

Nu mai criticati atata oamenii...
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,957
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
@je cunosc eu pe unii care au "încălzit" 20 de minute o baterie moartă.
Pentru parbriz înghețat se ezistă racletă și flacon cu degivrant...
  • Alin1970

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Corsa D 2009 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Dec 2024

  • Mesaj Privat
Da, folosesc si degivrant dar pe interior dureaza ceva pana se dezaburesc geamurile. Am gresit, nu dati cu pietre.
Din aia 10,5 litri la suta de km, 1 litru s- a dus cu ,, incalzirea ,, de dimineata.
Sa inteleg ca e un consum ok ptr un Z12 XEP pe timp de iarna ?
Noi, ca incepatori suntem incantati de micuta Corsa.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,957
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Pentru aburire pe interior verificare și înlocuire filtru de habitaclu. Repejor.
Nu strică și o resincronizare clapete aer habitaclu ( sau AC cum zic unii), acestea uneori se decalibrează.
Da, consumul în condițiile menționate este "normal", de înțeles.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,136
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Tot ptr aburire interior nu strică o verificare de apă stagnată în interiorul caroseriei: mochete, portbagaj etc.
Consumul e o chestie relativă în condiții practice, determinată de o multitudine de factori, cu ponderi diferite: starea tehnică generală a ferului(unghiurile direcției, presiune, profil și geometrie anvelope, stare de funcționare motor), sezon, combustibil și lubrifiant, tipul de trafic preponderent(intra, extra-urban, taxi sau virtual-taxi) și, nu în ultimul rând, tipul de piesă dintre scaun și volan. E absolut normal ca ptr un începător consumul să fie foarte diferit față de un experimentat chitros și îndemânatic, care vrea să meargă la consum, e o chestie de abilități căpătate în timp, cu multă voință de auto-educație și, mai ales, o atentie deosebită și distributivă la o multitudine de factori: viteză corelată cu turație și treapta de viteză, maniera de acționare a pedalei de accelerație, stilul de frânare, menținerea unei viteze optime în funcție de consum, schimbarea treptelor de viteză, maniera generală de condus în funcție de starea generală a drumului(curbe, denivelări, declivități), condiții meteo, zi/noapte.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,414
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Aburirea pe interior are multe motivele potentiale. Depinde si de context.
De exemplu, in cazul masinilor cu climatronic, la temperaturi scazute, vei avea problema asta la pornire, pana incepe sa se incalzeasca motorul - pana ajunge macar la un 30-40 grade. De ce? Pentru ca climatronicul e o jucarie desteapta, care nu va porni aeroterma / ventilatia decat dupa ce incepe sa se incalzeasca antigelul. Soferul se urca in masina, incalzit, respiratia lui produce o umezeala ce se condenseaza pe parbriz.
Daca aburirea pe interior a parbrizului e decenta (nu ai dimineata coaja de gheata) si dispare in momentul in care ventilatia incepe sa functioneze, nu ai de ce te ingrijora.
La fel, cu incalzitul masinii in stationare - nu toata lumea isi doreste sa se urce intr-o masina inghetata (scaunele reci, volanul rece, etc). Plus ca e chestie de confort, daca masina e rece, nu imi dau jos haina de pe mine, si dupa ce masina incepe sa se incalzeasca mi-e prea cald, ca nu am unde opri in trafic sa dau jos cojocul. Asa ca multi oameni pornesc masina si o lasa sa se incalzeasca - si cand trebuie sa plece, masina e deja calda. Daca mecanic e bine sau nu, si cat dauneaza motorului.... pana la urma acest aspect si-l asuma fiecare...
  • Alin1970

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Corsa D 2009 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Dec 2024

  • Mesaj Privat
Multumesc mult pentru sfaturi.
Condensul este in limite rezonabile si cel mai probabil provine de la noi, nu e gheata pe interior, doar condens. Dispare mai ales dupa ce masina se pune in miscare si se incalzeste. Cred ca mai facem o greseala, pornim AC sa usuce aerul si ventilatorul il dam la maxim pentru ca asa am vazut in cartea tehnica dar inteleg de la voi ca ar trebui pornit mai tarziu ventilatorul, dupa ce lichidul de racire ajunge la o tempetatura mai ridicata ?
Cat stam pe loc la relanti, nu prea se simte sa sufle cald , dar dupa cateva sute de metri deja se simte cald si se dezabureste parbrizul.
Filtrele sunt toate schimbate.
Corsa D nu are ceas ptr temperatura lichid de racire ( o mare lipsa ) . Se poate totusi vedea undeva ?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR