- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- Florin20
- **
- 306 mesaje
- din 10 Jan 2017
- Vectra 2008 Z19DT
- Arges
Florin20
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2017
- Mesaj Privat
- black_soulwhite
- ***
- 530 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 530
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
Daca ramane blocat pe deschis , nu ajuta nici cartonul Florinel , pentru ca circuitul de racire este prea mare , si pentru ca iarna este mai frig ca vara.Ceva decent pe mahle ori gates 150 de lei , iar pe behr 250.Manopera in functie de cum il prinzi pe valerica , dar poate fi si gratis daca paratul are ceva cunostinte in domeniu , si vrea sa bage niste bani sub coltul mesei.Este vorba ca mai trebuie si ceva antigel pentru a reface nivelul in urma pierderilor datorate acestei ''operatiuni'' , plus aerisire chipurile.
- Florin20
- **
- 306 mesaje
- din 10 Jan 2017
- Vectra 2008 Z19DT
- Arges
Florin20
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2017
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Ba ajuta cartonul. Am folosit cartonul si la Olt Cit (care n-are radiator, ci racire cu aer) si la Dacia 1310 cand nu avea termostat (pe vremuri, unii il scoteau cand se bloca pe inchis)
Daca pui carton, aerul rece nu mai intra direct in radiator, cu viteza cu care merge masina...in concluzie, radiatorul se raceste mai putin.
Pune-i carton pana schimbi termostatul, dar ai grija sa fii cu ochii pe termometru, sa nu treaca de temperatura normala...e posibil daca se incalzeste afara si nu scoti cartonul.
Daca pui carton, aerul rece nu mai intra direct in radiator, cu viteza cu care merge masina...in concluzie, radiatorul se raceste mai putin.
Pune-i carton pana schimbi termostatul, dar ai grija sa fii cu ochii pe termometru, sa nu treaca de temperatura normala...e posibil daca se incalzeste afara si nu scoti cartonul.
- black_soulwhite
- ***
- 530 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 530
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
Bastos
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2021
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
black_soulwhite a scris:Solutia este schimbarea lui , nu rastalmacirea raspunsurilor si comparatia cu alte masini de acum zeci de ani.Daca o luam romaneste ajungem departe , dar nu chiar unde trebuie.Florin apreciez complimentul , dar nu pentru asta am raspuns.Pentru mine cartonul este o tiganie ordinara si atat .
Pe termen lung este o mare greseala,lipsa termostatului impiedica incalzirea rapida a motorului iarna mai ales pe gerurile din Romania,fluctueaza temperatura prea mult,exista riscul sa fierbi motorul pana-l gasesc dracii,totusi am ramas in camp cu un Oltcit erau afara -22 grade si intepenisem de frig,am pus cartoane ziare ce mai aveam prin masina sa pot ajunge acasa ca ramaneam acolo si degeram.
De programat nu se poate programa nimic dar un electronist meserias poate distorsiona semnalul cu o rezistenta sa plece cand vrei tu....incercat si rezolvat de mine la mai multe tipuri de motoare.
Bastos
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2021
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Bastos a scris:Salut tuturor !
Se poate reprograma temperatura la care intra in functiune ventilatorul de racire motor ?
La mine pleaca la 98 grade si mi se pare un pic mult prea sus, pe la 92 grade ar fi ok pentru prima treapta, zic si eu.
Se poate reprograma temperatura la care intra in functiune ventilatorul de racire motor ?
La mine pleaca la 98 grade si mi se pare un pic mult prea sus, pe la 92 grade ar fi ok pentru prima treapta, zic si eu.
Pe ce te bazezi cand afirmi asta?...Esti specialist in domeniu, crezi ca poti face ceva mai bine decat au facut proiectantii masinii?!
...Eu nu stiu ce masina ai, ce motor, in afara de faptul ca e Astra din 2004 (nu ai spus)...Daca e pe benzina, 92 de grade e temperatura de deschidere a termostatului si ar fi absurd sa porneasca si ventilatorul la aceeasi temperatura!
Bastos
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2021
- Mesaj Privat
Pentru ca sa vreau eu, sa-mi pastreze temperatura de lucru in jurul valorii de 92 grade.
Termostatul meu deschide la 89, am un astra 1.7 cdti, nu stiu cu ce te ajuta da` ti-am facut hatârul sa-ti dau si aceasta informatie.
Apreciez raspunsul colegului @mecaNIK, care spre deosebire de tine a venit cu o sugestie chiar functionala.
O seara buna
Termostatul meu deschide la 89, am un astra 1.7 cdti, nu stiu cu ce te ajuta da` ti-am facut hatârul sa-ti dau si aceasta informatie.
Apreciez raspunsul colegului @mecaNIK, care spre deosebire de tine a venit cu o sugestie chiar functionala.
O seara buna
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Eu am schimbat termostatul la Astra H 1.7cdti din 2004 cu unul original NTC de Astra G 1.7dti care deschide la 88grade C :
Chiar si-asa, prin oras temperatura fluctueaza intre 88 grade C si 95 grade C ... cand incepe sa actioneze GMV.
La drum lung.. media temperaturilor la care am vazut eu ca-mi lucreaza motorul este de [87-90] grade C, cu tot cu deflectorul de vant pe care (indiferent de anotimp) îl am montat sub grila dintre faruri.
Chiar si-asa, prin oras temperatura fluctueaza intre 88 grade C si 95 grade C ... cand incepe sa actioneze GMV.
La drum lung.. media temperaturilor la care am vazut eu ca-mi lucreaza motorul este de [87-90] grade C, cu tot cu deflectorul de vant pe care (indiferent de anotimp) îl am montat sub grila dintre faruri.
Bastos
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2021
- Mesaj Privat
@ahappyuser
Da boss, asa este, in regim normal de mers temperatura se invarte in jurul valorii de 90 grade si cam pe aici vreau sa o tin si eu in traficul asta imputit din Bucuresti, si vreau asta pentru ca asta e temperatura normala pentru motorul de Isuzu, si in general pentru motoarele diesel.
Ce se discuta pe aici de temperaturi 98, 100, 110 e de noaptea mintii, intradevar este in folosul consumului si poluarii o temperatura ridicata (asta a fost si motivul pentru care s-a ales regimul asta de functionare), dar este in detrimentul motorului.
Oricum in treapta intai, ventilatorul nu functioneaza decat vreo 3 sau 4 secunde si asta se intampla la 98 grade (deja nu mai trage cum trebuie), treapta a doua la 103 si treapta a treia la 110 cand motorul nu mai are viata in el si sub capota e caldura ca la Cernobil.
Cand stai in trafic si temperatura din radiator se egaleaza cu cea din motor este nevoie de racire anticipat, nemaiexistand cea naturala prin fluxuul de aer primit pe timpul deplasarii, iar pentru a o mentine in plaja asta, un 92 grade ptr prima treapta este ok, nu 98 cum este acum.
Am citit si posturile tale de la Isuzu privind temperatura si sunt pertinente.
Motorul asta a fost luat de la Isuzu si dezvoltat, dar s-a exagerat un pic cam mult, s-a tras de el la limita.
Merci si pentru pontul cu termostatul o sa tin cont, am un Mahle acum si sunt multumit, isi face treaba ok, ramane sa rezolv partea cu setarile de temperatura.
Da boss, asa este, in regim normal de mers temperatura se invarte in jurul valorii de 90 grade si cam pe aici vreau sa o tin si eu in traficul asta imputit din Bucuresti, si vreau asta pentru ca asta e temperatura normala pentru motorul de Isuzu, si in general pentru motoarele diesel.
Ce se discuta pe aici de temperaturi 98, 100, 110 e de noaptea mintii, intradevar este in folosul consumului si poluarii o temperatura ridicata (asta a fost si motivul pentru care s-a ales regimul asta de functionare), dar este in detrimentul motorului.
Oricum in treapta intai, ventilatorul nu functioneaza decat vreo 3 sau 4 secunde si asta se intampla la 98 grade (deja nu mai trage cum trebuie), treapta a doua la 103 si treapta a treia la 110 cand motorul nu mai are viata in el si sub capota e caldura ca la Cernobil.
Cand stai in trafic si temperatura din radiator se egaleaza cu cea din motor este nevoie de racire anticipat, nemaiexistand cea naturala prin fluxuul de aer primit pe timpul deplasarii, iar pentru a o mentine in plaja asta, un 92 grade ptr prima treapta este ok, nu 98 cum este acum.
Am citit si posturile tale de la Isuzu privind temperatura si sunt pertinente.
Motorul asta a fost luat de la Isuzu si dezvoltat, dar s-a exagerat un pic cam mult, s-a tras de el la limita.
Merci si pentru pontul cu termostatul o sa tin cont, am un Mahle acum si sunt multumit, isi face treaba ok, ramane sa rezolv partea cu setarile de temperatura.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Luna trecuta i-am demontat bara din fata la a mea ca sa am acces la celulele radiatorului de AC (si putin din radiatorul mare), am scos afara o multime de pietricele si insecte moarte din cel de A/C, deasemenea folosind o surubelnita foarte subtire am indreptat (atât cat s-a putut) aripioarele de aluminiu ca sa treaca aer prin ele si apoi am suflat radiatoarele (atât cat s-a putut) cu aer comprimat la 5bar. Poate te-ar ajuta si pe tine o operatiune din asta, opinia mea e ca ajuta sa-si faca treaba mai eficient turatia a I-a a ventilatorului.
Masina mea e rulata prin RO doar 10.000km de când am adus-o eu în tara, totusi avand parte doar de motoare ISUZU pe ultimele trei Opel-uri ce mi le-am cumparat... am observat ca operatiunea asta de curatare radiatoare + suflare cu aer comprimat ajuta pe partea de racire a circuitului mare de apa motor.
L.E:
Deasemenea, vezi ca exista mai multe tipuri de pompa de apa pentru motorul asta (unele cu 7 palete si altele cu 8 palete). Pompa de apa originala de pe masina e cu 8 palete si rotor mare, avand eficienta la racire mai buna pe timp de vara :
Am vazut ca a mea e HEPU (a fost schimbata in Germania de vechiul proprietar), deci nu am ideie câte pale are. Am gasit pe original pompa de apa noua in RO dar nu vreau sa dau banii pe ea, prefer sa intru din cand in cand pe eBay si poate reusesc la un moment dat sa prind una originala (nevanduta, de printr-un stoc vechi) la pret de pompa de apa aftermarket. O sa o iau si gata, apoi alta pompa de apa nu o sa mai am nevoie pentru motorul asta la cat tine una originala (YBC sau NCL).
Masina mea e rulata prin RO doar 10.000km de când am adus-o eu în tara, totusi avand parte doar de motoare ISUZU pe ultimele trei Opel-uri ce mi le-am cumparat... am observat ca operatiunea asta de curatare radiatoare + suflare cu aer comprimat ajuta pe partea de racire a circuitului mare de apa motor.
L.E:
Deasemenea, vezi ca exista mai multe tipuri de pompa de apa pentru motorul asta (unele cu 7 palete si altele cu 8 palete). Pompa de apa originala de pe masina e cu 8 palete si rotor mare, avand eficienta la racire mai buna pe timp de vara :
Am vazut ca a mea e HEPU (a fost schimbata in Germania de vechiul proprietar), deci nu am ideie câte pale are. Am gasit pe original pompa de apa noua in RO dar nu vreau sa dau banii pe ea, prefer sa intru din cand in cand pe eBay si poate reusesc la un moment dat sa prind una originala (nevanduta, de printr-un stoc vechi) la pret de pompa de apa aftermarket. O sa o iau si gata, apoi alta pompa de apa nu o sa mai am nevoie pentru motorul asta la cat tine una originala (YBC sau NCL).
NMihaita
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2023
- Mesaj Privat
ema82
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2006 Z19DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2019
- Mesaj Privat
AValentin33- Suspendat
- 176 mesaje
- din 19 Dec 2018
AValentin33- Mesaje scrise: 176
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2018
- Mesaj Privat