- filipcarmin
- *
- 21 mesaje
- din 05 Mar 2014
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
filipcarmin
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2014
- Mesaj Privat
- increatul
- ****
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
La ce trepte te referi, la ventilatia AC, sau la electroventilator, sunt doua lucruri diferite.
Daca nu e vorba despre ce se discuta aici, poate te intereseaza de fapt topicul asta: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=96756
Daca nu e vorba despre ce se discuta aici, poate te intereseaza de fapt topicul asta: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=96756
- filipcarmin
- *
- 21 mesaje
- din 05 Mar 2014
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
filipcarmin
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2014
- Mesaj Privat
- filipcarmin
- *
- 21 mesaje
- din 05 Mar 2014
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
filipcarmin
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2014
- Mesaj Privat
- increatul
- ****
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
Ti-e lene sa citesti? Ti-am dat topicul cu subiectul rezistenta, sau daca ti-e lene uite copy-paste de acolo, mura-n gura:
"desfaci cele 4 suruburi torx de la torpedou ,dupa care desfaci cele 3 suruburi de la capacul filtrului de polen,scoti filtrul de polen afara si o sa vezi rezistenta acolo. impingi de ea in sus cu putina forta ca este clipsata acolo bine si scoti mufa. timp de lucru maxim 10 min. (demontat montat) "
Si daca la Corsa difera pozitia fata de Astra, mai cauta si tu, ca exista google.
"desfaci cele 4 suruburi torx de la torpedou ,dupa care desfaci cele 3 suruburi de la capacul filtrului de polen,scoti filtrul de polen afara si o sa vezi rezistenta acolo. impingi de ea in sus cu putina forta ca este clipsata acolo bine si scoti mufa. timp de lucru maxim 10 min. (demontat montat) "
Si daca la Corsa difera pozitia fata de Astra, mai cauta si tu, ca exista google.
- filipcarmin
- *
- 21 mesaje
- din 05 Mar 2014
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
filipcarmin
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2014
- Mesaj Privat
- increatul
- ****
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
Nu e greu sa iti dai seama ca rezistenta la toate opelurile din anii aia e pe langa aeroterma. Mai bine desfaci si te uiti decat deloc.
Si mai important, vezi motivul pentru care s-a ars, probabil trebuie umblat la motorasul aerotermei (degresat, reparat etc).
Si pe viitor specifica din prima ca e vorba de corsa, mai ales ca aici se discuta de cu totul alta rezistenta.
Bafta.
Si mai important, vezi motivul pentru care s-a ars, probabil trebuie umblat la motorasul aerotermei (degresat, reparat etc).
Si pe viitor specifica din prima ca e vorba de corsa, mai ales ca aici se discuta de cu totul alta rezistenta.
Bafta.
- filipcarmin
- *
- 21 mesaje
- din 05 Mar 2014
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
filipcarmin
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2014
- Mesaj Privat
catavencuadelin- Suspendat
- 443 mesaje
- din 05 Feb 2014
- Zafira 2003 Z18XE
- Bucuresti
catavencuadelin- Mesaje scrise: 443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2014
- Mesaj Privat
- alexz.style
- **
- 144 mesaje
- din 30 Nov 2010
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
alexz.style
- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2010
- Mesaj Privat
Am aceasi problema si eu, am vazut pe youtube ca s-ar putea inlocui aceasta rezistenta cu una bobinata, dar nu pricep de cati watti trebuie, ce amperaj, etc. Este un coleg pe forum, mai priceput, care ne poate da niste informatii suplimentare daca aceasta solutie este de lunga durata?
Video aici - http://www.youtube.com/watch?v=y_Q8ci2wX3g
O alta solutie ar fi sa punem un bec la vreo 25w-30w intre electroventilator si alimentare, care sa inlocuiasca aceasta rezistenta.
Video aici - http://www.youtube.com/watch?v=
Astept pareri si alte solutii
Video aici - http://www.youtube.com/watch?v=y_Q8ci2wX3g
O alta solutie ar fi sa punem un bec la vreo 25w-30w intre electroventilator si alimentare, care sa inlocuiasca aceasta rezistenta.
Video aici - http://www.youtube.com/watch?v=
Astept pareri si alte solutii
- alexz.style
- **
- 144 mesaje
- din 30 Nov 2010
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
alexz.style
- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2010
- Mesaj Privat
Am fost la un magazin de profil electric si am cumpãrat rezistenta 10A 250V si 144°...a costat 5,5lei.
Am slefuit rezistenta de pe ventilator, am degresat, am lipit rezistenta nouã...si totul merge perfect.
Se poate cumpãra si spirala aia separat daca o are careva ruptã. A mea arata foarte bine.
Bafta!
Am slefuit rezistenta de pe ventilator, am degresat, am lipit rezistenta nouã...si totul merge perfect.
Se poate cumpãra si spirala aia separat daca o are careva ruptã. A mea arata foarte bine.
Bafta!
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
la cum vad eu acolo lipiturile si avand in vedere temperatura de 144°C esti sigur ca mai functioneaza ce ai lipit tu acolo (siguranta termica)? verifica ca sa fi sigur...
la lipirea sigurantelor termice se face o lipitura cat mai scurta si mai rapida cu o prindere a unei bucati de metal pe pinii sigurantei pentru ca, caldura de lipire sa nu se transmita la siguranta in sine si sa topeasca fuzibilul din ea...
la lipirea sigurantelor termice se face o lipitura cat mai scurta si mai rapida cu o prindere a unei bucati de metal pe pinii sigurantei pentru ca, caldura de lipire sa nu se transmita la siguranta in sine si sa topeasca fuzibilul din ea...
catavencuadelin- Suspendat
- 443 mesaje
- din 05 Feb 2014
- Zafira 2003 Z18XE
- Bucuresti
catavencuadelin- Mesaje scrise: 443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2014
- Mesaj Privat
- alexz.style
- **
- 144 mesaje
- din 30 Nov 2010
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
alexz.style
- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2010
- Mesaj Privat
- p1ra7
- OP
- 128 mesaje
- din 01 Dec 2010
- Astra 2007 z14xep
- Bucuresti
p1ra7
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2010
- Mesaj Privat
alexz.style a scris:Am fost la un magazin de profil electric si am cumpãrat rezistenta 10A 250V si 144°...a costat 5,5lei.
Am slefuit rezistenta de pe ventilator, am degresat, am lipit rezistenta nouã...si totul merge perfect.
Se poate cumpãra si spirala aia separat daca o are careva ruptã. A mea arata foarte bine.
Bafta!
Am slefuit rezistenta de pe ventilator, am degresat, am lipit rezistenta nouã...si totul merge perfect.
Se poate cumpãra si spirala aia separat daca o are careva ruptã. A mea arata foarte bine.
Bafta!
e ok ce ai facut cu acea rezistenta termica. dar ca sfat pe viitor cand mai ai de sscimbat astfel de rezistente iti vand un sfat foarte util: imveleste rezistenta intr-o bucata de servetel/hartie igienic, udo bine si dupaia bago in congelator.... procedura asta iti da un plus de siguranta ca in momentul in care te apuci sa lipesti siguranta respectiva nu o sa se arfa din cauza temperaturii ciocanului de lipit.
catavencuadelin- Suspendat
- 443 mesaje
- din 05 Feb 2014
- Zafira 2003 Z18XE
- Bucuresti
catavencuadelin- Mesaje scrise: 443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2014
- Mesaj Privat
- p1ra7
- OP
- 128 mesaje
- din 01 Dec 2010
- Astra 2007 z14xep
- Bucuresti
p1ra7
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2010
- Mesaj Privat
stiu si eu am parut dezgustat de idee prima data cand am auzit... dar dupa ce am ars una am incercat si varianta asta si a functionat de fiecare data. am folosit metoda asta doar la lipiturile rezistentelor termice si eventual compunentele sa nu fie alimentate deoarece exista riscul sa curga apa (oricum eu curat zona dupa ce fac lipituri cu alcool izopropilic pentru o inspectie vizuala mai buna) si nu sunt kamikaze sa ma detonez singur )
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Avind in vedere rezultatul OK,eu nu comentez metodele folosite... Ca fapt divers,la lipituri ce pun in pericol componenta,eu folosesc pe post de sunt termic,un cleste patent(spitz) cu virfuri ascutite cu care prind terminalul intre componenta si punctul de lipit,in asa fel incit caldura va migra in scula(virfurule spitz-ului),protejind componenta de temperaturi distuctive...
catavencuadelin- Suspendat
- 443 mesaje
- din 05 Feb 2014
- Zafira 2003 Z18XE
- Bucuresti
catavencuadelin- Mesaje scrise: 443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2014
- Mesaj Privat
catavencuadelin- Suspendat
- 443 mesaje
- din 05 Feb 2014
- Zafira 2003 Z18XE
- Bucuresti
catavencuadelin- Mesaje scrise: 443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2014
- Mesaj Privat
În urma unor verificãri ºi probe practice am ajuns la concluzia cã, majoritatea electroventilatoarelor de rãcire pot fi reparate. Atât cele cu 3 pini, cât ºi cele cu 4 pini. Atât cele cu rezistenþã ceramicã, cât ºi cele cu rezistenþe din sârmã. Am întâlnit aceste probleme la Zafira A, Astra G ºi H, Vectra B. Probabil, pot fi prezente ºi pe modelele Corsa D ºi Meriva.
I. Modelul cu 4 pini ºi rezistenþã ceramicã - fie se înlocuieºte cu un alt ventilator cu rezistenþe din sârmã, fie se înlocuieºte rezistenþa ceramicã cu douã rezisteþe din sârmã.
II. Modelul cu 3 pini ºi rezistenþã ceramicã - fie se înlocuieºte cu un alt ventilator cu rezistenþã din sârmã, fie se înlocuieºte rezistenþa ceramicã cu o rezisteþã din sârmã.
III. Modelul cu 4 pini ºi douã rezistenþe din sârmã - se înlocuiesc rezistenþele.
IV. Modelul cu 3 pini ºi o rezistenþã din sârmã - se înlocuieºte rezistenþa.
Aºa aratã o mufa cu 4 pini a cãrei rezistenþã ceramicã a fost schimbatã cu douã rezistenþe din sârmã - funcþioneazã toate cele 3 turaþii.
Rezistenþe se gãsesc de vânzare pe OLX, Lajumate, Pieseauto.ro, clubopel.com ºi alte site-uri
I. Modelul cu 4 pini ºi rezistenþã ceramicã - fie se înlocuieºte cu un alt ventilator cu rezistenþe din sârmã, fie se înlocuieºte rezistenþa ceramicã cu douã rezisteþe din sârmã.
II. Modelul cu 3 pini ºi rezistenþã ceramicã - fie se înlocuieºte cu un alt ventilator cu rezistenþã din sârmã, fie se înlocuieºte rezistenþa ceramicã cu o rezisteþã din sârmã.
III. Modelul cu 4 pini ºi douã rezistenþe din sârmã - se înlocuiesc rezistenþele.
IV. Modelul cu 3 pini ºi o rezistenþã din sârmã - se înlocuieºte rezistenþa.
Aºa aratã o mufa cu 4 pini a cãrei rezistenþã ceramicã a fost schimbatã cu douã rezistenþe din sârmã - funcþioneazã toate cele 3 turaþii.
Rezistenþe se gãsesc de vânzare pe OLX, Lajumate, Pieseauto.ro, clubopel.com ºi alte site-uri