Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • filipcarmin

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2014

  • Mesaj Privat
sal am o problema intro zii ma pomenesc cu masina iesea fum din gaurile de aerosire s nu mai merg treptele 1,2,3 dar 4 merge unde se afla pozitionata rezistenta aceea sa o schimb ?
Skip ads

  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
La ce trepte te referi, la ventilatia AC, sau la electroventilator, sunt doua lucruri diferite.

Daca nu e vorba despre ce se discuta aici, poate te intereseaza de fapt topicul asta: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=96756
  • filipcarmin

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2014

  • Mesaj Privat
la ventilatie ac daca stii exact unde se afla? ms
  • filipcarmin

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2014

  • Mesaj Privat
deci nu stie nimeni unde se afla rezistenta de la treptele de la ac ?
  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Ti-e lene sa citesti? Ti-am dat topicul cu subiectul rezistenta, sau daca ti-e lene uite copy-paste de acolo, mura-n gura:

"desfaci cele 4 suruburi torx de la torpedou ,dupa care desfaci cele 3 suruburi de la capacul filtrului de polen,scoti filtrul de polen afara si o sa vezi rezistenta acolo. impingi de ea in sus cu putina forta ca este clipsata acolo bine si scoti mufa. timp de lucru maxim 10 min. (demontat montat) "


Si daca la Corsa difera pozitia fata de Astra, mai cauta si tu, ca exista google.
  • filipcarmin

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2014

  • Mesaj Privat
multumesc harnicule mai lamurit mai mult in ultimele 2 randuri citisem ce ai trimis puteai sa te abtii, la corsa filtru d polen e afara restu o iau pe ghicite nu te mai grabii sa dai raspunsuri ms oricum
  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Nu e greu sa iti dai seama ca rezistenta la toate opelurile din anii aia e pe langa aeroterma. Mai bine desfaci si te uiti decat deloc.

Si mai important, vezi motivul pentru care s-a ars, probabil trebuie umblat la motorasul aerotermei (degresat, reparat etc).

Si pe viitor specifica din prima ca e vorba de corsa, mai ales ca aici se discuta de cu totul alta rezistenta.
Bafta.
  • filipcarmin

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2014

  • Mesaj Privat
ok multumesc cred mai mult ca sigur de vina a fost filtru d polen infundat dar prea tarziu observatia.
  • catavencuadelin

  • Mesaje scrise: 443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Îmi poate spune cineva cate spire are rezistența de la modul?
Dacã a mãsurat cineva, sau o poate face, sã îmi spunã ce diametru interior are spira.

Mã refer la motorul Z16XEP, cel cu o singurã rezistențã.
  • alexz.style

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Am aceasi problema si eu, am vazut pe youtube ca s-ar putea inlocui aceasta rezistenta cu una bobinata, dar nu pricep de cati watti trebuie, ce amperaj, etc. Este un coleg pe forum, mai priceput, care ne poate da niste informatii suplimentare daca aceasta solutie este de lunga durata?
Video aici - http://www.youtube.com/watch?v=y_Q8ci2wX3g

O alta solutie ar fi sa punem un bec la vreo 25w-30w intre electroventilator si alimentare, care sa inlocuiasca aceasta rezistenta.
Video aici - http://www.youtube.com/watch?v=

Astept pareri si alte solutii Smile
  • alexz.style

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Am fost la un magazin de profil electric si am cumpãrat rezistenta 10A 250V si 144°...a costat 5,5lei.
Am slefuit rezistenta de pe ventilator, am degresat, am lipit rezistenta nouã...si totul merge perfect.
Se poate cumpãra si spirala aia separat daca o are careva ruptã. A mea arata foarte bine.
Bafta!

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
la cum vad eu acolo lipiturile si avand in vedere temperatura de 144°C esti sigur ca mai functioneaza ce ai lipit tu acolo (siguranta termica)? verifica ca sa fi sigur...
la lipirea sigurantelor termice se face o lipitura cat mai scurta si mai rapida cu o prindere a unei bucati de metal pe pinii sigurantei pentru ca, caldura de lipire sa nu se transmita la siguranta in sine si sa topeasca fuzibilul din ea...
  • catavencuadelin

  • Mesaje scrise: 443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Și mie mi se pare dubioasã lipitura. Dar dacã funcționeazã nu mai conteazã.
  • alexz.style

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Nu-s expert in materie dar va confirm ca functioneaza. Daca voi avea probleme pe viitor, o inlocuiesc si voi avea grija sa fac o lipitura mai finuta Wink
  • p1ra7

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2010

  • Mesaj Privat
alexz.style a scris:Am fost la un magazin de profil electric si am cumpãrat rezistenta 10A 250V si 144°...a costat 5,5lei.
Am slefuit rezistenta de pe ventilator, am degresat, am lipit rezistenta nouã...si totul merge perfect.
Se poate cumpãra si spirala aia separat daca o are careva ruptã. A mea arata foarte bine.
Bafta!

e ok ce ai facut cu acea rezistenta termica. dar ca sfat pe viitor cand mai ai de sscimbat astfel de rezistente iti vand un sfat foarte util: imveleste rezistenta intr-o bucata de servetel/hartie igienic, udo bine si dupaia bago in congelator.... procedura asta iti da un plus de siguranta ca in momentul in care te apuci sa lipesti siguranta respectiva nu o sa se arfa din cauza temperaturii ciocanului de lipit.
  • catavencuadelin

  • Mesaje scrise: 443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Ai procedat tu așa când ai fãcut lipituri electronice? Este pentru prima datã când aud si îmi sunã foarte dubios.
Dar nu contrazic fiindcã nu este specializarea mea.
  • p1ra7

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2010

  • Mesaj Privat
stiu si eu am parut dezgustat de idee prima data cand am auzit... dar dupa ce am ars una am incercat si varianta asta si a functionat de fiecare data. am folosit metoda asta doar la lipiturile rezistentelor termice si eventual compunentele sa nu fie alimentate deoarece exista riscul sa curga apa (oricum eu curat zona dupa ce fac lipituri cu alcool izopropilic pentru o inspectie vizuala mai buna) si nu sunt kamikaze sa ma detonez singur Smile)
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Avind in vedere rezultatul OK,eu nu comentez metodele folosite... Ca fapt divers,la lipituri ce pun in pericol componenta,eu folosesc pe post de sunt termic,un cleste patent(spitz) cu virfuri ascutite cu care prind terminalul intre componenta si punctul de lipit,in asa fel incit caldura va migra in scula(virfurule spitz-ului),protejind componenta de temperaturi distuctive...
  • catavencuadelin

  • Mesaje scrise: 443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Asta sunã mai profesional, dar așa cum spui, finalul conteazã indiferent de metoda. Felicitãri amandorura pentru ingeniozitate.
  • catavencuadelin

  • Mesaje scrise: 443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2014

  • Mesaj Privat
În urma unor verificãri ºi probe practice am ajuns la concluzia cã, majoritatea electroventilatoarelor de rãcire pot fi reparate. Atât cele cu 3 pini, cât ºi cele cu 4 pini. Atât cele cu rezistenþã ceramicã, cât ºi cele cu rezistenþe din sârmã. Am întâlnit aceste probleme la Zafira A, Astra G ºi H, Vectra B. Probabil, pot fi prezente ºi pe modelele Corsa D ºi Meriva.

I. Modelul cu 4 pini ºi rezistenþã ceramicã - fie se înlocuieºte cu un alt ventilator cu rezistenþe din sârmã, fie se înlocuieºte rezistenþa ceramicã cu douã rezisteþe din sârmã.
II. Modelul cu 3 pini ºi rezistenþã ceramicã - fie se înlocuieºte cu un alt ventilator cu rezistenþã din sârmã, fie se înlocuieºte rezistenþa ceramicã cu o rezisteþã din sârmã.
III. Modelul cu 4 pini ºi douã rezistenþe din sârmã - se înlocuiesc rezistenþele.
IV. Modelul cu 3 pini ºi o rezistenþã din sârmã - se înlocuieºte rezistenþa.

Aºa aratã o mufa cu 4 pini a cãrei rezistenþã ceramicã a fost schimbatã cu douã rezistenþe din sârmã - funcþioneazã toate cele 3 turaþii.

Rezistenþe se gãsesc de vânzare pe OLX, Lajumate, Pieseauto.ro, clubopel.com ºi alte site-uri
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR