LupMobil
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2014
- Mesaj Privat
As avea si eu nevoie de ajutorul vostru, pentru ca m-am saturat sa tot alerg din servis in servis cu AC-ul. Simt ca trece vara pana il fac sa mearga...
Pproblema se manifeste la un Astra G 1.7 CDTI si incepe cu inlocuit compresor, care era blocat, cu unul SH. Pe langa compresor au mai fost necesare cureaua, radiator si rola fixa. Compresorul vechi fiind blocat, era scos din circuit.
Toate bune si frumoase dupa efectuarea inlocuirilor timp de 1 saptamana, cand in timpul mersului am pornit AC si dupa ~30 de secunde mi-a aparut in bord martorul cu ventilatorul si masina cu cheie. M-am panicat, am oprit AC si am fost la mecanicul care mi-a facut operatiile mai sus mentionate. A ajuns la concluzia ca ar fi bobina compresorului arsa. A verificat toata instalatia, presiune are, freon nu scapa. Am gasit siguranta din panou arsa (F5 parca, de 5A). A inlocuit-o, am pornit AC-ul si a mers pentru aproximativ 30 de secunde, dupa care siguranta s-a ars iar. Am repetat operatia fara succes.
Mecanicul a folosit in loc de siguranta un bec si in ~ 30 sec a inceput sa iasa fum din compresor. Verdictul mecanicului a fost: bobina in scurt sau arsa, trebuie inlocuita. Am zis OK, o schimbam. Am fost la un tip care se ocupa cu aastfel de inlocuiri, a masurat nu stiu ce, a pus compresorul pe baterie (cupla de cuplat) in reprize scurte si mi-a zis ca n-are ce sa inlocuiasca, pt ca nu-i ars nimic. Acum mecanicul zice ca ceva e ars, pt ca alimentand compresorul mai mult timp (>30 sec) ori se arde siguranta, ori ia foc, deci n-are ce sa fie decat bobina.
Aveti idee care ar putea fi problema tinand cont de simptomele de mai sus?
Pproblema se manifeste la un Astra G 1.7 CDTI si incepe cu inlocuit compresor, care era blocat, cu unul SH. Pe langa compresor au mai fost necesare cureaua, radiator si rola fixa. Compresorul vechi fiind blocat, era scos din circuit.
Toate bune si frumoase dupa efectuarea inlocuirilor timp de 1 saptamana, cand in timpul mersului am pornit AC si dupa ~30 de secunde mi-a aparut in bord martorul cu ventilatorul si masina cu cheie. M-am panicat, am oprit AC si am fost la mecanicul care mi-a facut operatiile mai sus mentionate. A ajuns la concluzia ca ar fi bobina compresorului arsa. A verificat toata instalatia, presiune are, freon nu scapa. Am gasit siguranta din panou arsa (F5 parca, de 5A). A inlocuit-o, am pornit AC-ul si a mers pentru aproximativ 30 de secunde, dupa care siguranta s-a ars iar. Am repetat operatia fara succes.
Mecanicul a folosit in loc de siguranta un bec si in ~ 30 sec a inceput sa iasa fum din compresor. Verdictul mecanicului a fost: bobina in scurt sau arsa, trebuie inlocuita. Am zis OK, o schimbam. Am fost la un tip care se ocupa cu aastfel de inlocuiri, a masurat nu stiu ce, a pus compresorul pe baterie (cupla de cuplat) in reprize scurte si mi-a zis ca n-are ce sa inlocuiasca, pt ca nu-i ars nimic. Acum mecanicul zice ca ceva e ars, pt ca alimentand compresorul mai mult timp (>30 sec) ori se arde siguranta, ori ia foc, deci n-are ce sa fie decat bobina.
Aveti idee care ar putea fi problema tinand cont de simptomele de mai sus?
LupMobil
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2014
- Mesaj Privat
Am fost azi cu compresorul la altcineva sa-l verifice. A masurat rezistenta, 3.6 Ohm. Nenea zice ca nu-i ars nimic la compresor, insa poate fi un pistonas blocat sau mai multe. E plauzibil?
Ceva pareri in legatura cu posibilele cauze? Intreb ca sa nu-mi bage fel si fel de povesti si sa dau alti bani degeaba.
Ceva pareri in legatura cu posibilele cauze? Intreb ca sa nu-mi bage fel si fel de povesti si sa dau alti bani degeaba.
DiplomaT
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2015
- Mesaj Privat
LupMobil
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2014
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@LupMobil: Nu se refera la fulie, ci la platan care este asamblat solidar cu axul compresorului.
Este posibil ca, compresorul sa fie in curs de blocare si dupa cateva ture sa inceapa sa se opuna miscarii de rotatie, in acest caz platanul patineaza pe fulie sau cureaua pe fulie si scoate fum, putand duce la deteriorarea curelei de accesorii si la arderea sigurantei termice a bobinei. Prin incalzirea bobinei, rezistenta acesteia scade, curentul prin ea creste si se arde siguranta 39 (5 sau 7,5A) din tabloul de sigurante.
@DiplomaT: aceeasi explicatie.
Este posibil ca, compresorul sa fie in curs de blocare si dupa cateva ture sa inceapa sa se opuna miscarii de rotatie, in acest caz platanul patineaza pe fulie sau cureaua pe fulie si scoate fum, putand duce la deteriorarea curelei de accesorii si la arderea sigurantei termice a bobinei. Prin incalzirea bobinei, rezistenta acesteia scade, curentul prin ea creste si se arde siguranta 39 (5 sau 7,5A) din tabloul de sigurante.
@DiplomaT: aceeasi explicatie.
DiplomaT
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2015
- Mesaj Privat
Si al mine se invarte usor fulia pe care vine cureaua. Ma refeream la platan, care se invarte oleaca greut, dar se invarte ok cu mana libera.
Eu mi-am comandat bobina, astazi am desfacut platanul, fulia si cand am ajuns la bobina, ce-i drept e cam ruginita si duhneste a ars asa cum miroase un betiv a bautura )).
Eu mi-am comandat bobina, astazi am desfacut platanul, fulia si cand am ajuns la bobina, ce-i drept e cam ruginita si duhneste a ars asa cum miroase un betiv a bautura )).
IIonut420
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2021
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- gianinamihai
- *
- 6 mesaje
- din 16 Aug 2021
- Astra 2008
- Galati
gianinamihai
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2021
- Mesaj Privat
LDivora a scris:@LupMobil: Nu se refera la fulie, ci la platan care este asamblat solidar cu axul compresorului.
Este posibil ca, compresorul sa fie in curs de blocare si dupa cateva ture sa inceapa sa se opuna miscarii de rotatie, in acest caz platanul patineaza pe fulie sau cureaua pe fulie si scoate fum, putand duce la deteriorarea curelei de accesorii si la arderea sigurantei termice a bobinei. Prin incalzirea bobinei, rezistenta acesteia scade, curentul prin ea creste si se arde siguranta 39 (5 sau 7,5A) din tabloul de sigurante.
@DiplomaT: aceeasi explicatie.
Este posibil ca, compresorul sa fie in curs de blocare si dupa cateva ture sa inceapa sa se opuna miscarii de rotatie, in acest caz platanul patineaza pe fulie sau cureaua pe fulie si scoate fum, putand duce la deteriorarea curelei de accesorii si la arderea sigurantei termice a bobinei. Prin incalzirea bobinei, rezistenta acesteia scade, curentul prin ea creste si se arde siguranta 39 (5 sau 7,5A) din tabloul de sigurante.
@DiplomaT: aceeasi explicatie.
am si eu o problema la compresor, cand il pornesc se aude un zgomot dar mentionez ca aer rece baga in masina , se raceste in 2 minute ...
cand inchid ac nu se mai aude nici un zgomot,
a mai intampinat cineva problema asta?
- rider1
- ***
- 719 mesaje
- din 28 Mar 2012
- Astra 2005 z14xe
- Bucuresti
rider1
- Mesaje scrise: 719
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2012
- Mesaj Privat
- gianinamihai
- *
- 6 mesaje
- din 16 Aug 2021
- Astra 2008
- Galati
gianinamihai
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2021
- Mesaj Privat
- gianinamihai
- *
- 6 mesaje
- din 16 Aug 2021
- Astra 2008
- Galati
gianinamihai
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2021
- Mesaj Privat
CToba
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2020
- Mesaj Privat
CToba
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2020
- Mesaj Privat
SLeucea
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2007 Z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2018
- Mesaj Privat
Buna seara.vin și eu cu o întrebare și anume:daca de la uzura interna a compresorului(funcționează cu un sunet nespecific lui,ca un huruit de rulmenți),pe instalație se produce pilitura,aceasta pilitura este absorbita de aparatul care golește freonul din instalație înainte de înlocuirea compresorului sau se face prin alt mod curățirea instalației de posibila pilitura existența?multumesc
- ney
- ****
- 1,071 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,071
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
Se spala instalatia la un atelier specializat
Se schimba filtrul sau radiatorul cu totul, garnituri ( oringuri)
Se pune ulei in compresorul nou, se face test de presiune, se videaza si se incarca cu freon adecvat.
Costa, dar orice altceva este in acest domeniu ceva efemer.
Aceste operatiuni ,sau mult mai putine trebuie facute si atunci cand racirea functioneaza normal, adica un schimb de ulei compresor , filtru si reincarcare freon.
Sa ridice mana cine a facut asta preventiv!
Se schimba filtrul sau radiatorul cu totul, garnituri ( oringuri)
Se pune ulei in compresorul nou, se face test de presiune, se videaza si se incarca cu freon adecvat.
Costa, dar orice altceva este in acest domeniu ceva efemer.
Aceste operatiuni ,sau mult mai putine trebuie facute si atunci cand racirea functioneaza normal, adica un schimb de ulei compresor , filtru si reincarcare freon.
Sa ridice mana cine a facut asta preventiv!
raks67
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2012
- Mesaj Privat
Salutare tuturor , daca tot am vazut ca acest topic acumuleaza probleme legate de functionarea AC la acest tip de masina am zis sa expun si eu problema la masina mea . Cand am cumparat masina in 2019 aerul conditionat nu a functionat din cauza ca nu mai era presiune pe instalatie deloc , in primavara 2020 s-a umplut cu freon , specialistul constatand ca nu sint pierderi de presiune . In 2022 am revenit la dansul ca sa umple din nou deoarece aerul rece nu mai era asa de rece ca inainte , s-a reumplut si si-a revenit la randament . Insa din vara trecuta ma confrunt cu alt tip de problema : in toiul verii 2023 aerul rece era furnizat intermitent in sensul ca porneam la drum , porneam AC sa ma racoresc ( afara 30 si de grade ) dar observam ca aerul furnizat cand era rece cand nu era rece . In urma cu o luna zic sa verific cum functioneaza AC insa nici urma de aer rece , dar nici compresorul nu pornea . In zilele calduroase care au fost la sfarsit de martie am verificat daca este presiune si am constatat ca este , pornind din nou AC surpriza ca dadea aer rece si chiar rece cum trebuie . Am pornit la drum , dupa cativa km zic sa pornesc aerul sa mai racoresc habitaclul dar surpriza din nou : ia aer rece de unde nu-i .
Voi ce ziceti ? poate fi de la bobina de la compresor ? presiune prea mica sau prea mare pe instalatie ? Multumesc
Voi ce ziceti ? poate fi de la bobina de la compresor ? presiune prea mica sau prea mare pe instalatie ? Multumesc
- ney
- ****
- 1,071 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,071
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
raks67
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2012
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,071 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,071
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat